Какво ѝ липсва на София?

  • 4 748
  • 162
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 1 200
Да колата имаш ли всеки път място пред вратата(дали заради гараж или защото си в такъв квартал/село)?

# 136
  • Мнения: 1 751
Ми няма как да направят градския транспорт добра алтернатива без пари за инфраструктура и автобуси (но данъците нали никой не иска да увеличава, а САЩ примерно, не са тръгнали да подаряват чисти, бързи и нови автобуси безвъзмездно). Т.е. другата възможност е да те насилят, щеш не щеш, да си оставиш колата, която замърсява въздуха на всички ни, когато не ти е най-необходима - т.е. да наложат много високи входни тарифи за преминаване през определени райони(център), високи цени на паркинга, частично попадащи под местни или общински данъци и като цяло човешки мащаб градски дизайн с много зеленина, пешеходни пространства, велоалеи и минимален достъп до такива места на автомобили, или срещу много скъп достъп (като в първата част на изречението). Ма на теб и 95% от и електората няма да ти хареса, та затова всички дишаме, каквото дишаме.
Скрит текст:
Чак пък столетие.. да направят така градския, че да бъде добра алтернатива. Май се повтарям, но от работа до вкъщи с автомобила ми е 15 минути, с градския над час. 15 минути ми е само чакането на автобуса на спирка без пейка и навес. Защо да слизам от автомобила на този етап? (Това е извън час пик, така че натовареният трафик не играе роля за бавния и мръсен автобус)

# 137
  • Мнения: 453
То, ако някой подари нещо на тази държава, цените се вдигат и положението отново става "исках, ама нямах желание" .. или с други думи - защо да давам 20ст повече за градски, като с колата ще ми е с 40ст. повече, ама по-бързо (примерно). Та така.. трябва стъпка и от 2те страни. Това във връзка с дарените влакове от Германия наскоро и обавяването, че билетите се вдигат. Не разбирам от БДЖ, ама това леко ме потресе.

# 138
  • Мнения: 15 055
БДЖ е бездънна яма. Ако в софийския ГТ се краде, то не знам каква дума да ползвам за БДЖ. Влаковете се пръскат по шевовете, няма делник, няма празник, няма обеден, няма нощен, няма лято, няма зима - накрая БДЖ е с милиони загуба, състав като за превоз на добитък и релси с двуцифрена денивелация. Покрай последните новини съм с много смесени чувства какво точно се цели.
Ама темата не е за това, де.

# 139
  • Мнения: 3 801
Аз пък си мислех, че БДЖ е пред фалит, от години не съм се возила и предполагах, че никой не иска.

# 140
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 7 412
Не са претъпкани всички влакове. Има определени линии, които се ползват повече и са пълни в определени часове.

# 141
  • София
  • Мнения: 2 220
Да колата имаш ли всеки път място пред вратата(дали заради гараж или защото си в такъв квартал/село)?

В краен квартал съм, който е презастроен, но не съм имала проблем с паркирането. Винаги имам свободно място до/около блока - до минута пеша.



ierldan - Аз лично бих се качила веднага на велосипеда, когато се изгради велоалея, която да свърже всички квартали. Но един въпрос - Би ли се возила до 3 часа на ден по автобуси (отиване и връщане), които са прашни,  миришещи, да стоиш права, да нямат климатик и постоянно да ти се бутат хора, а понякога и да бъдеш обарвана при положение, че може да се качиш на автомобила и за 40-50 минути (отиване-връщане) да си решиш всичките тези неприятности и да имаш по час и половина-два спестени на ден за себе си и близките? Thinking
Много шофьори, включително и аз, веднага бихме оставили автомобила, ако се осигури приятна алтернатива, но такава липсва, така че... съжалявам.

# 142
  • Мнения: 15 055
Не са претъпкани всички влакове. Има определени линии, които се ползват повече и са пълни в определени часове.
Това не е точно така. Големите линии са претъпкани заради пътници. Малките разклонения са с малко влакове и без това и пак са претъпкани.

# 143
  • Мнения: 1 751
ierldan - Аз лично бих се качила веднага на велосипеда, когато се изгради велоалея, която да свърже всички квартали. Но един въпрос - Би ли се возила до 3 часа на ден по автобуси (отиване и връщане), които са прашни,  миришещи, да стоиш права, да нямат климатик и постоянно да ти се бутат хора, а понякога и да бъдеш обарвана при положение, че може да се качиш на автомобила и за 40-50 минути (отиване-връщане) да си решиш всичките тези неприятности и да имаш по час и половина-два спестени на ден за себе си и близките? Thinking
Много шофьори, включително и аз, веднага бихме оставили автомобила, ако се осигури приятна алтернатива, но такава липсва, така че... съжалявам.
Въпросът ти е хипотетичен. Аз не шофирам. София има добре уреден градски транспорт дори в сравнение със западна Европа. Автобусите, които съм виждала по-широкия свят не са задължително много по-чисти или пък комфортни от софийските. Не знам какъв лукс очакваш, но и в Лондон, Париж, Ню Йорк, Сан Франциско, Монтреал …лукс не съм виждала, дори например метрото в София е по-ново, от което и да е от горните. Много от нескандинавските държави също нямат добра велоинфраструктура, така че аргумента ти за чистота, наличност и комфорт, не го разбирам. Що се отнася до бързина на пристигане от А до Я, проблемът са другите автомобили и трафикът, който те генерират, а не самият градски транспорт. Това се решава с ограничения, каквито описах по-горе (скъпи тарифи за преминаване през центъра, скъп паркинг, пешеходизиране). По-малко трафик от частни автомобили, по бързо пътуване с градски транспорт.

# 144
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 7 412
Не са претъпкани всички влакове. Има определени линии, които се ползват повече и са пълни в определени часове.
Това не е точно така. Големите линии са претъпкани заради пътници. Малките разклонения са с малко влакове и без това и пак са претъпкани.
Големите линии са претъпкани в определени дни. Съмнявам се, че днес влака София-Варна се пука по шевовете.

# 145
  • Мнения: 15 055
Пътувала съм в делници и винаги е било фраш. Като запасвам място, има малко свободни места, а реално в деня на пътуването в самия влак всичко е заето и в коридорите има хора.

# 146
  • Мнения: 245
Чета някои хора и си мисля в кой ГТ се возят... Joy Повтарям се, но - присъединявам се към хората, които биха използвали ГТ в София, АКО той беше адекватен. Да не мислите, че по тия разбити пътища и неорганизирана инфраструктура много ми се шофира, че после и да се чудя къде да паркирам и колко ще платя? Цирк..

# 147
  • Мнения: 1 200
Това, че ГТ не е адекватен при теб, не означава, че не е адекватен навсякъде. Това пак не е ок и трябва да се промени. Моите наблюдения са, че хората ползват коли и при хубав ГТ. За някои е въпрос на престиж. На мен са ми казвали как съжалявали хората по спирките като карат колата. Аз пък ги съжалявам докато се возя в тролея, прегръщам си малчугана и блея през прозореца...

# 148
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 7 412
Пътувала съм в делници и винаги е било фраш. Като запасвам място, има малко свободни места, а реално в деня на пътуването в самия влак всичко е заето и в коридорите има хора.
Пътувала си по една линия, вероятно близо до София и е било пълно. Лятото, когато е натоварен сезон, понякога пътувам с влак по голяма линия към морето. Единственото време, в което е пълно е неделя. Обикновено запазвам първа класа, за да пътуваме сами с децата и няма никой, влаковете са празни.

Има места в София с адекватен градски транспорт. Когато човек си купува жилище в квартал, който не е съществувал преди 20 години или е бил вилна зона, много добре знае, че там скоро няма да има адекватен градски транспорт.

# 149
  • Мнения: 245

Има места в София с адекватен градски транспорт.
Без по никой начин да искам да се заяждам или обидя - това изречение сериозно ли не ви звучи комично? Има "места" в столицата на европейска държава, които все пак имат адекватен ГТ? И това е постижение?! Но са лоши всички, които карат коли, за да се придвижват, и в никой случай онези, от които зависи наличието на алтернатива на колите и получават заплати, за да я осъществят?
МАй наистина няма да се оправим.

Общи условия

Активация на акаунт