Разногласия между родителите във възпитанието на детето

  • 2 158
  • 61
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 1 037
Вече се правят свободни интерпретации. Къде съм писала,че аз не смятам, че имам проблем. За психолога и логопеда писах, че според тях детето няма проблем според това, което са видели по време на срещите ни. Според тях детските истерии са начин за изразяване в етапа на проговаряне, преди детето да е проговорило с ясни думи. В момента не говори на разбираем български, но говори на негов си език. Ще проговори. Стига вече с това дъвкане, че стана банално. И този подфорум стана в духа на "Семейни отношения".Децата не са програмирани роботи, които "трябва" да умеят това и онова по едно и също време и да знаят точно 250 думи на тази възраст и ако случайно не ги знаят, пиши ги дефектни. Много мои познати, те или децата им, са проговорили над 3. Но нека да спре тази дискусия, защото тонът й не върви на добре. Искаш да кажеш, че си измислям, че съм водила детето на логопед ли? Какъв е смисълът да го правя,  нали по този начин лъжа себе си?

Последна редакция: нд, 12 май 2024, 22:30 от mariamp28

# 46
  • София
  • Мнения: 2 628
Защо се ядосваш сега? Никой не се заяде, всички ти дадоха обективно мнение.
Проблемът ти е в отношенията с бащата, който не вижда, че греши генерално във възпитанието на сина си. Ако с него не можеш да се разбереш, проблемът ще се задълбочи. За проговарянето не мога да кажа нищо, защото имам само поглед над двете ми деца.

# 47
  • Мнения: 300
Mariamp, след много ходения по логопеди и цъкания с език от други родители, моят съвет е да филтрирате чутото на базата на собственото си усещане за детето. Дори и добронамерено, всеки съветва през призмата на собствения си опит.При мен нещата в поведението започнаха да се подобряват след подобряване на разбирането и след като проговори, дори и на малко неразбираем език и след като това проговаряне му даде възможност да усеща повече разбиране от наша страна.

# 48
  • Мнения: 1 037
Със сигурност нещата ще се подобрят след появата на реч. Детето все повече бърбори, макар и на неговия си език, не млъква даже. Въпросът е, че още не му се разбира. Може би в първия пост не съм се изразила правилно. Няма разбираема българска реч, но има изговаряне на най-различни съчетания от срички, все още на неговия си език. Но от началото на годината досега има прогрес и то значителен. Затова и беше записан на ясла, да попива от другите деца, затова и се стремя да се социализира и да прекарва повече време навън сред хора. Не е нужно това наплашване и това размахване на пръст и едва ли не детето да се поставя в някаква рамка като различно, затова, че още няма разбираема реч. И тя ще си дойде по реда си.

# 49
  • Мнения: 18 837
mariamp28, хубаво е човек да не се паникьосва излишно. Но и успокоението, че реч ще дойде от само себе си не е напълно разумно. На 2 години и 8 месеца детето никак не е малко. Ако не прави изречение от 2 напълно разбираеми за околните думи, то проблемът е наличен. Непременно ви трябват редовни занимания с логопед. Малко съм рязка по темата, но последствията са после и за детето, и за вас като негови родители. Не искате ли да му помогнете? Защото няма кой друг, освен вас.

# 50
  • Пловдив
  • Мнения: 1 929
Оставяйки настрана факта, че детето не може да говори, въпросът ви беше друг.

Отговорът е категорично, че не е редно бащата да не взема адекватно участие във възпитанието на детето.
Той не само, че не допринася за установяването на ясни правила за държание, но и не ви помага, в допълнение подкопава вашия авторитет.
Разберете, едно дете може да е обгрижвано с любов, да посещава безкрайно много места - писали сте, че искате да е сред природа, да види нещо ново , което е супер- но в същото време е редно да слуша и уважава човека, който го е родил и полага непрестанни грижи за него. 
Хвърлянето на храна от хладилника по пода, удрянето на майката, крещенето за молив са в противоположна посока от тази на уважението към възрастния. Докато сега това са такива дребни прояви, когато порастне ще бъдат много по- сериозни и с по- големи последици, ако вие не наложите граници и не спечелите и получите отношението, което ви се полага като майка.

Така или иначе дали ще го направите засяга само вас. Пишещите тук няма да теглим последиците от този конкретен казус. Успех!

# 51
  • Мнения: 6 790
Рутината не е едно и също нещо, а подредба на деня по предвидим начин. Ставане, правене на нещо, сън, правене на нещо, сън. Какво ще правите, може да е всичко, но да го има редовния качествен сън. Не съм съгласна, че дете около 3, което ляга в 23 и будува цял ден не е натрупало огромна преумора и това не му влияе.  Обаче ти се опълчи на всяка препоръка, без реално да я тестваш. Аз съм убедена, че това дете ако има 5 поредни дни със ставане в 8, обеден сън около 13-15ч и верен сън от 21, разликата ще е огромна.

# 52
  • Мнения: 1 037
Детето даже става в 7 самО, не в 8. Прибираме се по обяд към 13ч, за да си легне, но няма сила на Земята, която да го накара да заспи, ако не може или не иска. За съжаление при някои деца не всичко се случва по учебник или според препоръките. Рутината я имаме и я спазваме, излиза се по нормално време, става се рано. Проблемът не е в моя телевизор.

# 53
  • Мнения: 6 764
Запишете и водете детето редовно на логопед /минимум два пъти седмично/, за да навакса изоставането в речевото развитие. Това води и до поведенческите проблеми, защото или не разбира, или не може да вербализира какво иска, т.е. нарушената комуникация води след себе си тревожност, фрустрация, агресия. Не знам как сте го водили при логопед, а не са ви ги обяснили тези неща и не са ви препоръчали терапия. Не мога да го повярвам.

# 54
  • Мнения: 6 627
Много деца ходят на логопед, като епидемия стана. Не знам родителите ли станаха по-чувствителни по темата или поколението на децата ни масово има говорни проблеми (екранно време, малко време у дома и т.н.).
Малкото ми дете пък е мълчаливо, не говори много. Мълча, мълча, нямаше нищо като "по книга" - лепети, срички, собствено бърборене. Побъркахме се в един период, не без подкрепата на специалисти. Че и диагнози подхвърляха, без да имат експертиза да ги поставят. Та ако има някой около нея с такъв опит, напълно разбирам защо авторката не ще да се вторачва.

# 55
  • Мнения: 1 037
При моето дете имаше и лепети, и срички, и бърборене. Затова не искам да се наплашвам, тъй като в крайна сметка има някакъв прогрес. Ясно е, че ще трябва доста да се работи с детето в посока изразяване. При него и в двигателната активност имаше голямо изоставане. Направи първи крачки на година и половина, но навакса много бързо, не е имал периоди на падане и залитане, а си проходи стабилно. В момента не можеш да го стигнеш. Силвиана, при вашето дете в крайна сметка какво се оказа? В момента как са нещата с говора?

# 56
  • Мнения: 18 837
Всеки родител си познава най-добре детето. На каквото прецени, че има нужда - на това ще го води.
Скоро се виждах с моя приятелка, която е специалист логопед с дългогодишен стаж. Тя сподели, че изобщо не могат да смогнат на наплива на деца и се налага да прехвърлят на колеги. И нито едно дете не е било без причина при тях. Може да е лека, но никой не си води детето на логопед просто защото няма какво друго да прави.
Аз точно с това не съм се сблъсквала, но у дома една гледачка беше логопед и намери няколко говорни неправилно изговорени звуци на едното дете, което според мен си говореше отлично. Та жената му помогна да е съвсем добре и съм й благодарна. Аз както казах, дори не бях забелязала, понеже не е било нищо драстично.

# 57
  • Мнения: 813
Всъщност медицината се развива много бързо и неща, които преди са били неглижирани сега могат да се лекуват. Например има така нареченото инфантилно преглъщане, при което детето избутва при преглъщане зъбите с език. С времето захапката започва да се отваря. Това не е било лекувано. Когато тези деца станат възрастни тогава започва най-много да личи и търсят начини за справяне. Отначало ортодонтите са започнали да лекуват и изправят с шини. Това обаче е неефективно, защото езикът не може да се научи с шина как да се държи в устата. И тогава идват логопедите, които започват да “тренират” езика и работят успоредно с ортодонта. Та не е причината, че децата започват да имат повече проблеми, а в това, че много неща могат да бъдат коригирани, неща, които са се смятали за “нормални”. Всеки познава хора, които не произнасят правилно “р” или “л” например.

# 58
  • Мнения: 6 627
Мария, при детето се оказа, че с пълна сила важи принципът, че се развива с неговото си темпо. Изведнъж почна да казва кратки изречения, правилни и без бебешки думи, после започна да ползва и дълги изречения и да разказва доста добре. Във втора група в градината учителката го похвали, че говорел най-правилно, а при последното наблюдение в 4та група логопедът не беше намерил никакъв проблем. Хаха, с ходенето бяхме по същия начин. Стоеше прав и се придържаше до 13-14я месец. Един ден детегледачката го доведе от площадката на собствен ход. Както се подпирал на една пейка, се пуснал и тръгнал между децата Joy

# 59
  • Мнения: 1 037
Именно, всяко дете се развива със собствени темпове. Една майка най-добре усеща кога детето е готово да направи нещо. По същия начин и с махането на памперс - трябва детето да е готово за това. Сигурно докато не проговори сте си изкарали акъла какво му има на детето и са ви поставяли диагнози...

Общи условия

Активация на акаунт