Имам кола. Имам книжка. А сега?

  • 121 997
  • 2 544
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 3 621
И аз да се оплача. И с моята съпруга така се получи, докато караше курсовете й купих кола каквато искаше, изкара курса, взе си книжката и до там. С мен кара добре, но сама така и не пожела да тръгне, дори и в квартала. Накрая продадох колата и сагата приключи.

# 16
  • Мнения: 4 518
И аз да се оплача. И с моята съпруга така се получи, докато караше курсовете й купих кола каквато искаше, изкара курса, взе си книжката и до там. С мен кара добре, но сама така и не пожела да тръгне, дори и в квартала. Накрая продадох колата и сагата приключи.
Явно няма толкова нужда. Аз си купих кола на 28.03, на 04.04 ми издадоха книжката, взех я на следващия ден и на 06.04 отидох на работа с нея. Реално избор имах - ГТ. Карането ми е удоволствие, не ми пречат дори задръстванията. Повече ми пречат мъже, които се търкат в мен в ГТ...

# 17
  • София
  • Мнения: 4 543
Каква е колата? Капака се отваря с лост под волана леко вляво е някъде. Като подигнеш леко капака може да трябва да се доизбута палеца, за да се отвори напълно. Така беше на старата ми кола - Фиат Пунто. Сегашната (Рено) има отпред между решетките едно пластмасово езиче, което се издърпва напред, за да се освободи напълно капака. Виж в нета за указания за твоя модел. Има и форуми за различните марки коли. Хората са отзивчиви, особено като има дама в беда Wink
И на мен бензиностанциите ми бяха тръпка преди първото зареждане, особено след толкова клипчета на отнесени колонки, маркучи и други "смешки" от нета. До сега не ми се е налагало да сипвам сама. Само като ме видят как стърча до колата и веднага идва някой да ми сипе. Казвам какво и колко искам и гледам само да хване точния маркуч, че да не ми налее нафта. Отивам си на касата и чакам да приключи - казвам си колонката и така. На фиата ми беше трудно да отключвам капачката за пълнене - имаше си някаква специфична цака. На първото зареждане просто дадох ключа на момчето и му казах да се оправя.
Както вече са те посъветвали, пробвай нови маршрути по празници или в неделя. Движението е по-спокойно и никой няма да ти припира.

# 18
  • Мнения: 167
Аз пък изпадам в потрес как може да имаш книжка и да не знаеш толкова елементарни неща! Ужасена съм какви шофьори има по улиците и как на нищо не ви учат вече на курсовете. И съм на съвсем друго мнение от повечето тук. Не трябва да караш сама. Намери си някой спокоен и обясняващ  или си плати на свестен инструктор за допълнителни часове.

# 19
  • Мнения: 4 808
Непременно си сложи стикер "млад шофьор". Карай всеки ден, като постепенно разширяваш периметъра. Лана добре ти е обяснила доста неща, но да добавя: първа е за потегляне, втора за ускорение, трета и четвърта са работни. Най-добре си гледай оборотите, мине ли стрелката цифрата 2, т.е. 2000 оборота, значи трябва да минеш на по-ниска скорост. Колата ти гасне, защото отпускаш рязко съединителя, и аз я правех тази грешка най-редовно. Освен това, има разлика в начина на каране на бензинова кола и дизел. Аз имам книжка от 20 години, първите пет почти не шофирах. После, като започнах, що глупости съм вършила по пътя, ама така се учи човек. Имах една приятелка, която ми казваше: "Като седна в колата, се чувствам все едно съм си вкъщи", а аз се питах: "Боже, ще дойде ли момент, когато и аз да го кажа това?!" Е, дойде... сега се наслаждавам на шофирането. Ако не можеш да паркираш в началото, избирай по-широки места, или помоли някой да ти я паркира, няма нищо срамно и едва ли ще ти откажат. Не забравяй да ползваш непрекъснато огледалата - и панорамното, и страничните! Успех!

# 20
  • Мнения: 234
Незнам какво да ти кажа, аз обичам шофирането и никога не съм го приемала като нещо страшно. Иска ми се да ти помогна някак, но ти сама трябва да преодолееш страха като начало. Един от проблемите ти е, че си взела книжка отдавна и от тогава не си активен шофьор и това е грешка на много хора. Според мен трябва човек веднага да се качи на кола след курса, докато не го е страх и му е прясно още. Както и да е. На спокойно огледай колата, кое от къде се отваря, как работи, нагласи си хубаво огледалата и всеки ден по-малко излизай, без да ходиш в натоварени райони. Няма ли кой да се качва при теб ей така за обиколка поне? Ако трябва някой комшия помоли, обясни ситуацията. И според мен сложи лепенка, че си млад шофьор, поне по-малко да те псуват Grinning Не се засягай, но в това движение доста доизнервят ситуацията хора дето не знаят накъде и защо и как са тръгнали. Ако си в района на Младост мога да се кача с теб няколко пъти. Успех!

# 21
  • София
  • Мнения: 2 903
Мда, спътник за пътуването е най-лесния начин за справяне с първоначалните притеснения. Както споменаха и по-преди в темата - открий някой, работещ в района на твоята месторабота и го ползвай за компания. Само гледай да не е дългогодишен шофьор, защото почва едно синхронно оглеждане и пречкане, да се чудиш да му се караш ли или да се смееш Grinning.

# 22
  • Мнения: 5 407
Пиша тук, защото се поизплаших от прочетеното. Ще си позволя да дам няколко съвета: 1. Автомобилът вероятно има наръчник- седни и го изчети, после си изучи колата. В наръчника има схеми кое къде е и как работи, както и индикации какво правим, ако „светне” някой индикатор. Това поне не е трудно, прави се на място . 2. Седи в колата- нагласи си седалката и огледалата, пробвай скоростите, виж как работи ръчната спирачка. Свикни с габаритите на колата- на пътя те са твоите собствени и трябва да им намираш място. 3. Карай с нормални обувки, не на токчета, поне за начало. Така ще усещаш педалите. 4. Научи се да слушаш колата и по оборотите да сменяш скоростите плавно;  5. Вземи си опреснителни часове с инструктор; 6. Прочети правилника и си припомни знаците;  7. Създай си алгоритъм на влизане и излизане от колата- колан, огледала, ръчна спирачка и т.н. 8. Тренирай паркиране на някоя празна площадка- едно време ни изпитваха „на полигон”- ако трябва вземи инструктор да ти обясни, защото освен,  че ще караш трябва и да спираш; 9. На бензиностанция е най-лесно- остави всичко на обслужващия персонал и иди да плащаш; 10. Не карай самоцелно, а си постави задача докъде да стигнеш; иди в някой светла спокойна събота сутрин без бързане , като внимаваш за всички знаци и правила. Ами, успех! Страхът е важен да не направиш беля, но ако схващаш карането като бреме- по-добре се откажи. Шофирането е работа като всяка друга, но трябва да си безопасен за себе си и другите. Ако загаснеш пусни аварийни светлини. Не се стряскай от псувни и биткане- важното е да сте здрави всички. Имай у себе си телефон на кола за евакуиране. Всичко се случва.

# 23
  • Велико Търново
  • Мнения: 7 687
От кой град си и с каква кола? Моля те, кажи ни да се пазим! Също така ни кажи кой ти е бил инструктор, за да си бъдем полезни във форума все пак!
Според мен основни неща не са ти ясни, със сигурност ще свикнеш, но докато това стане седни и си разучи колата сама или намери някой търпелив да ти обясни всичко, бавно и внимателно докато го разбереш

# 24
  • Мнения: 3 745
Лана, в завой със съединител не се влиза, нито със спирачка или с газ. Без ръчна през зимата. Hug

Исках да кажа, че се отпуска съединителя преди да влезеш в завоя. Ама пак ми се е спало явно Grinning
На бензин мен ме учиха така: тръгваш на първа, двигателя почва да ръмжи при мен на 13-14, тогава сменям на втора. (ако го направя по-рано колата почва да се тресе и може да изгасне). После на 40 км/ч - 3та, 60 км/ч - 4та, 80 км/ч - 5та и т.н . (аз 6та нямам обаче). Няма грешка в това.

Автомобилът има "наръчник", ако е нов. Иначе индикатори и неща, които ги има във всяка кола ги пише в учебника по кормуване.
Моят съвет е да НЕ ходиш на полигон да караш. Нищо общо няма, там най-много да вдигнеш трета (рядко) и няма смисъл. Единствено може да го направиш, ако ти гасне много, за да видиш къде "превключва" съединителя, тоест кога трябва да го отпускаш по-плавно, има си определен момент.

skk007, от тия без книжките не те ли е страх? Направо си стой у вас и не излизай. Unamused

# 25
  • Мнения: 60
Продължавай да караш! Не се отказвай! Нека някой шофьор с опит се качи при теб! На мен също ми беше трудно въпреки,че около 2-3 м. карах с мъж ми. Трудно ми беше престрояването, слизането от по-висока предавка, тръгването в наклон, успоредното паркиране, но не се отказах.Нямах усет за сфетофарите. Но продължих! Сама ще видиш как полека лека ти просветва и всичко си идва на място! Пази трамваите, пешеходците, мотористите и колоездачите! И успех!:smiles:

# 26
  • Мнения: X
Аз пък изпадам в потрес как може да имаш книжка и да не знаеш толкова елементарни неща! Ужасена съм какви шофьори има по улиците и как на нищо не ви учат вече на курсовете. И съм на съвсем друго мнение от повечето тук. Не трябва да караш сама. Намери си някой спокоен и обясняващ  или си плати на свестен инструктор за допълнителни часове.
И аз се. Предвид, че няколко пъти вече се жалвам от жени-'шАфьорки', направо ми се изправят косите като чета какви 'шофьори' кръстосват по улиците... Съжалявам, че съм рязка, но винаги съм се чудила кой и защо е решил, че жените имат умения да карат кола... Ами, нямат. И от 'самолет' мога да позная дали мъж или жена е на волана, личи от километри.

# 27
  • Мнения: 960
Никога не са ни карали да гледаме оборотомера. Понеже и аз четох много в Нета, още на първия час инструктора ме видя, че гледам оборотите и ми каза ,че трябва да гледам в огледалата и пред мен. Останалото се слуша. И така свикнах. Трябва да слушаш колата . Тя сама си показва кога е време да минеш на по-висока скорост , а пък за по-ниска.....то е ясно от турболенцията.   Това е в кръга на шегата.  Всеки има стил на писане, четене и прочие. Изгражда го с практика. Каквото и да четеш, ако нямаш желание  и не го приложиш на практика , нищо няма да се получи.  Ето , дадоха ти съвети , вземи каквото ти е нужно и отивай да караш. Може да е смешно, но в началото си карах на втора и давах мигачи да ме изпреварват. Взех си нужното време за свикване с кола, с пешеходци, изкачащи като  от електронни игри, с трафик и прочие.  Свикнах и сега ми е много по-лесно.

Няма смисъл да влизаме в  полемика относно  майсторството на жените и мъжете.
Има една приказка " Всяко стадо си има мърша" .
Много пъти със съпруга ми сме залагали кой стои зад волана при някоя простотия и мога да кажа ,че  нещата са  50 на 50.  Вече отдавна не става дума за майсторство, а за възпитание , култура и най-вече самоконтрол. Не може един лигльо да  навлиза в улица през лятото пълна с пешеходци и да ми се издига до тенекиите.  Мъжът ми един път издебна  един такъв боклук, защото го бе набелязал отдавна и му застана пред колата. Каза му, че ще му я натроши , ако още веднъж  профучи така по улицата.  Приятелката му ни е комшийка, но......всичко вече е точно.

Последна редакция: пн, 09 апр 2018, 09:49 от МАРИ77

# 28
  • Мнения: 5 468
Amour, не съм съвсем съгласна. Много често жените се учат по-бавно и им трябва повече време, но когато се научат, по нищо не отстъпват на мъжете. В някакава степен, дори, жените са по-безопасни на пътя, тъй като са по-внимателни, докато мъжете често карат подвластни на тестостерона и бързо се изнервят, което ги кара да предприемат рискови маневри. Приемам, обаче, че не всеки става за шофьор(било то мъж или жена), така че е много индивидуално. Жените шофьори около мен карат много добре, а тези на които не им се удава, не шофират(макар че повечето имат книжки). Докато рядко се среща мъж, който да не шофира. Тоест често мъжете нямат много добра преценка за уменията си като шофьори. Забелязала съм, че особено по-младите от тях, смятат че като владеят основните неща от шофирането, са супер шофьори, което за съжаление често води до тежки катастрофи. В шофирането е важно никога да не си вярваш прекалено много и да не се отпускаш.

# 29
  • Мнения: 4 518
И аз съм виждала много мъже шофьори, които не стават. Аз също ги познавам и много по- често казвам на мъжа ми "мъж...", отколкото той - "жена...". Да не говори, че на няколко съм предлагала да им паркирам колата. Не ви ли учат да паркирате? На моя изпит имаше само скъсани мъже, изпитващия каза, че тези са много опасни на пътя.
Хайде да гледаме реалността, а не да се оповаваме на стереотипи.

Общи условия

Активация на акаунт