Имам кола. Имам книжка. А сега?

  • 122 027
  • 2 544
  •   1
Отговори
# 1 170
  • София
  • Мнения: 1 742
Вчера един спортист с лъскаво ауди направи обратен завой на кръстовището до х. Вега (началото на Студентски) от лентата за надясно. Даже нямаше и задръстване, та да кажеш, че не е успял да се престрои навреме.
Там съм виждал как тир от крайна лява лента прави обратен завой в самото кръстовище.

# 1 171
  • Мнения: 2 478
Ееех, а преди време, когато имаше истински зими, човек спокойно можеше да си дрифти с БМВ-то по завоите из Студентското без разни спортисти с алфи  и полицаи да му се мотаят из краката, пардон гумите Simple SmileSimple SmileSimple Smile!
Така е, ама "преди" имаше 5 коли на кръст. Сега не може да се разминаваме.
За паркирането "пред блока" да не говорим вече, че е ад. Не се ли прибереш по-рано, почти си сигурен, че трудно ще паркираш "пред вас". Wink

# 1 172
  • Мнения: 452
Всяка сутрин там седят полицаи и спират коли.
Не се заяждам, ама те полицаите без причина не спират.
Предполагам е ирония, но да си кажа- те без причина спират редовно, а понякога причината е немския автомобил, който караш.
Зуки как е изтървала завоя не знаем, но има няколко начина- недозавила е колата, зуки не е навъртяла волана, зуки не е позиционирала автомобила където трябва при влизане в завоя. Все неща които могат да бъдат коригирани и научени с лекота, и като гледам много хора владеят неумението за взимане на завой.
Преди и след като не ни провървя с италианките все немски сме карали... не ми се е случвало да ме спрат ако не съм сгафила нещо, просто Ей така за спорта

# 1 173
  • София
  • Мнения: 979
Само да кажа, че не Зуки е изтървала завоя, а моя милост - вече си взех бележка.
И да, това се коригира във времето и карането ... Пък на моята кола съм й посвикнала вече,
в началото ми се струваше доста пъргава, ама сега вече се разбираме много, много по-добре.

# 1 174
  • София
  • Мнения: 1 742
Всяка сутрин там седят полицаи и спират коли.
Не се заяждам, ама те полицаите без причина не спират.
Предполагам е ирония, но да си кажа- те без причина спират редовно, а понякога причината е немския автомобил, който караш.
Зуки как е изтървала завоя не знаем, но има няколко начина- недозавила е колата, зуки не е навъртяла волана, зуки не е позиционирала автомобила където трябва при влизане в завоя. Все неща които могат да бъдат коригирани и научени с лекота, и като гледам много хора владеят неумението за взимане на завой.
Преди и след като не ни провървя с италианките все немски сме карали... не ми се е случвало да ме спрат ако не съм сгафила нещо, просто Ей така за спорта
Ако караш в 5часа сутринта има големи шансове да ти спрат за рутинна проверка.Затова казвам,че сутрин седят на този завой.Също така срещу хотел Вега или са бензиностанцията или на улицата.Някой път има и срещу руското посолство.Също така могат да ти спрат и по Г.М.Димитров в движение на буркани.

# 1 175
  • Мнения: 552
Ама понякога много ме кефи как даже не отразявате Алфиста.
В разговор за улици,нашия разправя за джантите си, сякаш някой го интересува Grinning

# 1 176
  • София
  • Мнения: 1 569
Да попитам и тук, понеже в другата тема никой не успя да помогне. Този март месец стават две години откакто имам Шофьорска книжка и трябва да ми дадат всичките 39 точки, сега съм с 26 като новобранец. Това ми го пише на талончето към книжката. Трябва ли да ходя в КАТ да ми го сменят?

# 1 177
  • Мнения: 1 970
Пете, ти явно си нямаш работа, та така те влече към КАТ.
Ами иди и си го смени. Ще си теглиш номерче, ще почакаш, ще платиш едни няколко лева като таксата към банката ще ти е 3 лева а цената на новия талон 1, щото ПОС терминала, дето няма такса на гишето няма да работи,.... Ще погледаш филмчета...
Кеф!

Сега сериозно - 26 точки имаш докато си заек. После имаш 39. В системата на КАТ, не в талончето.
Какво пише на него е все тая, въпроса е ако сгафиш и ти наложат наказание с отнемане на точки, колко точки ще има в системата, така че като ти отнемат да останат достатъчно, за да не ти вземат книжката.
Просто е.
Талончета има само в БГ-то, че да плащат хората за тях, като ги изгубят, изперат, измачкат , да може да те работи фатмака като те спре - ААА и без талонче (с акт) караме, да го гледа на слунцето има ли следи от телбод (закопчават го към акта обикновено и ти го връщат после надупчено) , да ходиш да си го взимаш Н брой пъти и да те връщат с печат на акта, че важи още един месец и т.н. и т.н. нашенски фолклор.

Не се занимавай с глупости.
Като (ако) те спрат, ще те проверят. Ако имаш нещо за връчване ще ти го връчат (ако им работи принтера, че оня ден ме спряха и ми казаха, че не им работи, иначе имали да ми връчват, ама нямало как да стане. Питах да дойда ли утре, те от майтап не разбраха и ми се сопнаха, че съм можел да ида в КАТ ако, държа.... И ей ме на, не мога да спя от нетърпение.

Карай си и да не ти пука с талончето с номинално 26 а реално отскоро 39 точки, само гледай да не намаляват.
Поздрави.

Последна редакция: ср, 29 яну 2020, 13:42 от StefanB

# 1 178
  • София
  • Мнения: 3 129
Една колежка ходи да си сменя талона преди седмица - 2, взе си златен. Каза че е било бързо и лесно, около 5 лв такса. Успя да го свърши в обедната почивка. На мен не ми се занимава да ходя в КАТ,  ще си карам с обикновен.

# 1 179
  • Мнения: 1 466
Аз си взех златния талон във Варна. Чаках на километрична опашка, за да подам заявление. Разбира се, ПОС терминалът не работеше и трябваше да чакам на още по-дълга опашка на касата към банката. Имаше хора, които звъняха на посочения от банката телефон, заради неработещите ПОС терминали, но никой не им вдигна. От две каси работеше само едната. Чаках няколко часа.
След мен момичето пита точно за тези първоначални точки и на гишето ѝ казаха, че е нямало смисъл да ходи. Обаче тя и си беше загубила талона, та все пак чака за издаване на дубликат.

# 1 180
  • София
  • Мнения: 1 569
Благодаря, все пак успя да ме разсмееш, Стефан. Sunglasses

Ще си карам така, няма да се разказвам излишно. А и засега са пълен набор точките, дано така се и задържат.

# 1 181
  • Пловдив
  • Мнения: 13 381
Днес по време на движение ми светна (!) ръчната НЕ е вдигната, имам спирачки /поне доколкото мога да установя по време на движение/, разбрах, че може да е теч на спирачна течност /но днес на работа го няма момчето, което може да хвърли поглед/. Колата е микра 93 /ако това има някакво значение/. При всички положения поне трябва да се прибера с нея следобяд /има ли нещо, което да ме насочи към проблема/?

# 1 182
  • Мнения: 644
Най-вероятно е това намалено ниво на спирачната течност, ако си знаеш кое е казанчето отвори и виж и долей малко, можеш да се ориентираш кое е по това, че на капачето обикновено пише ДОТ и цифра, преди карах микричка и ми се е случвало 1-2 пъти, не помня точно цифрата на дот-а обаче. Но си провери причината за спада - доливането е закърпване на положението.

# 1 183
  • Мнения: 1 970
Дали ще е "момчето" или някой друг - минете през сервиз да Ви огледат спирачната система - магистралите, помпата спирачните апарати и спирачните маркучи, възможно е отнякъде да е потекло за да губи течност и да Ви свети датчика за нивото.
Възможно е в самата сервопомпа или в спирачните апарати някоя от гумичките да е тръгнала и да изпуска микроскопично количество, тудно се хваща, но ако огледат внимателно ще го видят.
И последно - спирачната течност се подменя на 3 години, рутинна операция е, както смяна на маслото, източват старата, продухват системата, пълнят нова и обезвъздушават, друг е въпросът, че малко собственици го правят, за разлика от редовната смяна на масло.... Когато не е направено дълго време течността губи постепенно свойствата си и може да започне да намалява незабележимо нивото в резервоарчето и в един момент светва датчика, от опит....
Та, много е вероятно с доливането да решите проблема, но за Ваше спокойствие, проверете системата и ако не е сменяна течността, сменете я. Това са спирачки...

# 1 184
  • София
  • Мнения: 2 903
Днес по време на движение ми светна (!) ръчната НЕ е вдигната, имам спирачки /поне доколкото мога да установя по време на движение/, разбрах, че може да е теч на спирачна течност /но днес на работа го няма момчето, което може да хвърли поглед/. Колата е микра 93 /ако това има някакво значение/. При всички положения поне трябва да се прибера с нея следобяд /има ли нещо, което да ме насочи към проблема/?

Отстрани сигурно ще изглежда малко нестандартно девойка да заляга около лек автомобил, но преди да тръгнеш да се прибираш, може да се опиташ да погледнеш от вътрешната страна на гумите дали не личи някакво стичане на течност. По-често са склонни да изпускат задните спирачни цилиндри, които обикновено са двустранни за барабанни спирачки. По-елементарна проверка е да се качиш в колата и да я запалиш с натисната спирачка. При здрава спирачна уредба ще усетиш в момента на запалването леко, 2-3 пръста най-много, пропадане на спирачния педал. Това показва, че вакуумния усилвател работи нормално и, че поне на първо четене спирачките са в ред. Ако обаче пропадането на педала е почти до пода, имаш проблем в някой от спирачните кръгове и ще трябва да пътуваш с такси. При всички положения е наложително, разбиращ човек да свали гумите и да прегледа колко феродо е останало по накладките, дали не е налице начален стадий на протичане, който ще понижи нивото на течността, но няма да си личи при външен оглед, както и дали случайно някоя накладка не е решила да се отлепи.

Общи условия

Активация на акаунт