Трудно проговаряне - тема 25

  • 84 888
  • 974
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 2 211
Благодаря Ви. Исках да си сверя часовника.
Аз също много работя с него. Дори на моменти ми се струва,че прекалявам. Всеки ден пишем диктовка, четем и смятаме. Госпожата е запозната със ситуацията, но непрекъснато му повтаря, че не се справя и му пише двойки и тройки. Аз не се впечатлявам от оценки, но ми е криво. Въпреки нейното мнение за мен има голям напредък, защото в началото му беше трудно да напише дори мама, а сега пише думи като тролей, януари и други трудни, но също заменя букви. За четене също  му е много трудно. Според мен се справя с по - лесни текстове, но в учебника има думи като фанфар, което за него на този етап е невъзможно да го произнесе, на срички го чете. Като зацепне на някоя такава дума и тя го прекъсва.


Душичка Heart Как може тази учителка така да го обезкуражава, направо е безобразно... Роси, щом има напредък, значи сте на прав път. Отнема време, може би става по-бавно, но ще стане. И според мен е изключително важно вие да компенсирате у дома това, което детето не получава в училище, а именно признание за усилния труд, който полага. Защото нашите деца работят много повече от връстниците си, и независимо от резултатите, които постигат, трябва да оценяваме услията им.

# 151
  • софия
  • Мнения: 376
Благодаря много за подкрепата.
 Тъкмо сега му отворих тетрадката - правили диктовка и нашия няма една вярна дума. Много бързо диктувала госпожата и той докато се натутка и нищо не написал. В къщи му е по - различно. Ама продължаваме да работим. Надявам се да се справим по - нататък.

# 152
  • Мнения: 4 731
Rosij, не се връзвай много на учителката. Както казва неврологът на сина ми (а той някакво светило май се пада), учителите имат склонност да се оплакват от всеки, който им създава някакъв дискомфорт. Изпитвам най-дълбоко уважение към учителския труд, ама не може всички да са по калъп - тихи, старателни, пишещи и четящи. Това не означава, разбира се, че трябва да се пренебрегват учителските приказки. Напротив, след като работите у дома, нещата ще си дойдат на мястото, детето ще сцепи в един момент и ще започне и да чете, и да пише. Ще се справите, няма начин. Ще му се наместят и буквите, и звуците.

Аз съм се научила да чета и пиша през ваканцията между първи и втори клас. Още обаче си спомням - след 34 години - стоенето вечер с буквара на дивана и изречението на буквата ‘г’: Гошо гради град 🤣 Сигурно и моето ще помни. На всяка ваканция носи по няколко помагала да се занимаваме, но няма как. При моето дете това е наложително, иначе според мен ще закъса сериозно в училище и ще натрупа пропуски.

Успех и не се връзвай на госпожата. Питай я за препоръки какво и как да работите у дома. Домашните ги пишете възможно най-старателно, независимо как пише детето в клас. При сина ми все едно две различни деца пишат домашните и задачите в клас. Ама аз му седя до главата и напомням, поправям и дообяснявам за сигурно хиляден път.

# 153
  • софия
  • Мнения: 376
Благодаря Ви много за подкрепата.
Домашните ги пише в занималнята.
Ще продължаваме да работим. Успокоявам се, че в краен случай лятото ще наваксаме.
Имам чувството, че госпожата си мисли, че не работим и непрекъснато ми казва - четете, пишете. Е, ние не сме спирали.
По принцип нещата при нас  се случват по - бавно и с много работа. Като знам през какаво сме минали и продължаваме.

# 154
  • София
  • Мнения: 990
Задължително си махнете детето от това училище и тази госпожа! Аз направих грешката да държа моето 4 години почти при една такава, която насила го направи още по - изоставащо. Сега е в друго училище и се роди!

# 155
  • Мнения: 74
Здравейте, преди време поисках мнение в тази тема и всички бяхте много мили и ми обяснихте чудесно, затова се объщам за съвет отново тук. Детето ми е с автоимунно заболяване и искам да давам рибено масло (има вероятност да подейства благоприятно), тя е на 2г 3 м и преди време бях попитала доктора мимоходим и ми каза само, че е много важно да е качествено маслото. Покрай лекарства, изследвания и т.н. не сме говорили за рибеното масло пак. Може ли да ми препоръчате качествено рибено масло, ако трябва да се поръча извън Бг как постъпвате, от познати ли? Имам спомен, че много от Вас дават омега 3 на децата си, дано не греша. Благодаря предварително!

# 156
  • Мнения: 4 642
Здравейте, преди време поисках мнение в тази тема и всички бяхте много мили и ми обяснихте чудесно, затова се объщам за съвет отново тук. Детето ми е с автоимунно заболяване и искам да давам рибено масло (има вероятност да подейства благоприятно), тя е на 2г 3 м и преди време бях попитала доктора мимоходим и ми каза само, че е много важно да е качествено маслото. Покрай лекарства, изследвания и т.н. не сме говорили за рибеното масло пак. Може ли да ми препоръчате качествено рибено масло, ако трябва да се поръча извън Бг как постъпвате, от познати ли? Имам спомен, че много от Вас дават омега 3 на децата си, дано не греша. Благодаря предварително!
Аз поръчвам от хомеостаза.
Относно автоимунното заболяване- правите ли диета? Има автоимунен протокол. Във фейсбук има група.
Моето дете се научи да чете, но пусти диктовки. Не се справя. Заменя "т" с "д". Диктувам буква по буква и пак не запомня. Трябва да повторя 3-4 пъти всяка буква.

# 157
  • Мнения: 74
Йоко, благодаря за отговора. Ревматологът и имунилогът, които следят детето не бяха много съгласни да й правя изключваща диета при положение, че няма никакви симптоми за някаква хранителна непоносимост. Имаме само 1 тест за цьолиакия отрицателен. Личната лекарка обаче ме подкрепя и започвам да вървя към ограничаване и вероятно изключване на глутена. Започнах да й давам и костен бульон, отново в тази тема прочетох (хем за червата, а инза ставите бил много полезен). Малко е трудно, напоследък е злояда и не иска да го пие. Вчера от зор го смесих с едно плодово мляко за пиене, голям буламач, но го изпи - дали по този начин компрометирам полезното действие на бульона?

Последна редакция: нд, 19 яну 2020, 15:36 от BeStrongMoms

# 158
  • Мнения: X
Вчера от зор го смесих с едно плодово мляко за пиене, голям буламач, но го изпи - дали по този начин компрометирам полезното действие на бульона?

Аз само така го давам. Не в плодово мляко, но го смесвам с кисело за пиене. Според мен не се компреметира действието му, те веществата не изчезват - там са си. Даже го дават да се смесва с манджата, но моя човек пак си ограничи диетата до хляб и мляко и не докосва манджи. Пак откачам.

# 159
  • Мнения: 74
Благодаря, red baloon! Моето дете е с артрит, ама и тя в момента кара на хляб и пилешки хапки...и аз откачам. Извинявам се, че въпросите ми не са свързани с проговарянето, но сте много отзивчиви и знам че можете да ме посъветвате по въпросите, които имах.

# 160
  • London
  • Мнения: 6 732
Аз това не го разбирам, ако всичко е четете и пишете у дома там за какво ходи? Каква й е работата, ако детето научено си отива или родителя го учи? Мързи ги да гледат....

# 161
  • Мнения: 539
Аз това не го разбирам, ако всичко е четете и пишете у дома там за какво ходи? Каква й е работата, ако детето научено си отива или родителя го учи? Мързи ги да гледат....
Нормално е като родител да виждате нещата по този начин. Н!о ако вие бяхте уител малко се съмнявам че щяхте да разсъждавате така.

# 162
  • Мнения: 199
Здравейте, някой от вас има ли представа, при издаването на удостоверение за завършване на предучилищна 4 група в детската градина, дали се пише в него, че детето е било подпомагано от ресурсен учител и психолог по време на обучението си? Портфолиото, което се прави в детската градина след това предава ли се в първи клас? Благодаря ви предварително+

# 163
  • Мнения: 4 642
До колкото си спомням пише.

# 164
  • София
  • Мнения: 131
Здравейте, момичета-кокичета
Започнах да чета, но темите са много, информацията още повече. Затова реших да споделя с вас нашата ситуация и да ви помоля да споделите малко опит и знания.

Майка съм на 3 момчета, средния от които има предварителна диагноза "разстройство на експресивната реч". Официално нямаме нищо. Той е на 5 и половна и в някои аспекти е в нормата, но в някои изостава. Бяхме на консултация при психиатър и тя ни каза, че има някои черти от аутистичния спектър. Насочи ни към невролог, която направи електроенцефелограма и каза, че има "някакво забавяне във възприятието на информацията". Беше доста сдържана в даването на информация, даже бих казала  кисела и мълчалива (може би защото беше ден-два преди коледните празници, не знам), даде ни амбулаторния лист и каза да идем при нея преди 1 клас за да каже дали ще има нужда да го отлагаме. И до там. Аз исках да направя пълно обследване на детето за да знаем какво точно се случва, но от всякъде само ни казват, че трябва да работи с логопед. Действително от близо 2 години работи с логопеди и има огромна промяна. Сега съм записала час в Шипковенски, защото в Александровска се чака с месеци, а лекарите, които ние реално посетихме, не не ни диагностицираха и не ни дадоха никакви насоки, освен да се явим на повторни прегледи след няколко месеца.

А сега ще пиша и за най-малкия. Той след месец навършва 2. Знам, ще кажете, че е много рано, но със съпруга ми вече изптваме притеснения и него също записахме на конултация в Шипковенски, заедно с батко му. Дреб не говори, ама изобщо въобще. Имаше преди половин година 1 дума "тати", която казваше с различна интонация, но от тогава и това вече изчезна. Няма нищо, нито "да/не/дай/мама/тата/ба", нито нищо. Смее се, проявява характер с викове и рев, ако нещо не го устройва, от ден-два ръмжи като се закача. Той по принцип изглежда ще е мълчалив, но по никакъв начин не успяваме да го накараме да каже нещо. Едната логопедка ни казва, че може да е късноговорител, другата да му четем. Но те и двете работят с баткото и реално с малчо никой не се занимава, освен мама по 30' вечер като се прибере от работа. Ще попитате как се разбираме? Ами лесно - като иска нещо - отива и го взима или го прави. Ако не иска нещо - те игнорира. Надеждата ми е като тръгне на ясла през есента да се отприщи, но ми се иска да започнем работа и с него.

Та, крачката, кяото правим сега посока Шипковенски цели две неща - диагностициране на децата, и по възможност да се издадат някакви документи по които да ни отпускат някакви помощи за работа с логопед, за посещение на нужни терапии (ако такива наистина са необходими). Едвам се справяме с логопедите на средния, а сега, ако се налага и на малкото - ще ни бъде още по-тегаво.

И сега въпросите Simple Smile Какво ви е мнението за специалистите в Шипковенски? Как протичат прегледите и диагностицирането? Какво следва след това и как реално се кандидатства за подпомагане? До колкото са ми казвали, диагнозите се дават за определн срок, след което се явяваш повторно - за тези 2-3-4 години, детето може да израстне проблема си (Дай Боже!).

Ивинете ме за дългия пост, и с нетърпение очаквам мненията и препоръките ви!

Общи условия

Активация на акаунт