Четвъртокласници 2019/2020г.

  • 36 592
  • 732
  •   1
Отговори
# 270
  • Мнения: 7 114
В този високопатосен изказ на г-жата има само едно съществено нещо. Абсолютно безпредметното провеждане на външно оценяване в четвърти клас. Познавам деца, чиито класни са ги заподготвяли от миналата година за този смисъл на четири годишния им труд. С изключение на кандидатстващите за МГ, другите или остават в настоящите си училища, или служебно биват премествани.

# 271
  • около Варна
  • Мнения: 1 084
Цитат
В този високопатосен изказ на г-жата има само едно съществено нещо. Абсолютно безпредметното провеждане на външно оценяване в четвърти клас. Познавам деца, чиито класни са ги заподготвяли от миналата година за този смисъл на четири годишния им труд. С изключение на кандидатстващите за МГ, другите или остават в настоящите си училища, или служебно биват премествани.

Това за мен ли се отнася? Тук съм като родител на четвъртокласник, служебни тревоги обсъждам другаде.

Външните квестори и оценители ще са предпоставка да няма манипулации, не мисля, че някой протестира срещу това. По-скоро проблемът идва от формата на изпита, който се изяснява в средата на учебната година и сега ще се започне едно безумно решаване на тестове от всевъзможни безумни сборници. Не, че и досега не беше така. Миналата година дъщеря ми беше четвърти клас, на мен ми ставаше лошо от купищата сборници и безкрайни задачи.

# 272
  • Мнения: 5 898
Каква друга промяна има на формата, освен звуковия файл и пренасянето на отговори?
Оценяването в 4 клас е безпредметно на учители и родители. За МОН не е очевидно.

# 273
  • Кърджали
  • Мнения: 10 299
Срещу външните квестори нямам нищо против.
Но наистина това с диктовката е безумно. Дефакто  ще изписват децата на това колко бързо могат да пишат...
И с пренасянето на отговорите за деца, които за първи път се срещат с това ще видят затруднение. За нас може и да изглежда лесно - нали, кво толкова има да отбележиш на отделен лист отговора - ама за дете, които до сега подобен вид тест не е виждало ще се види в чудо...
Напълно ненужен стрес.

# 274
  • Мнения: 8 275
Каква друга промяна има на формата, освен звуковия файл и пренасянето на отговори?
Оценяването в 4 клас е безпредметно на учители и родители. За МОН не е очевидно.
Доколкото знам до миналата година е имало преразказ. Тази има съчинение 3-5 изречения. От МОН още не са изпратили записи на диктовките. С каква скорост ще се чете. Ще се дели ли изречението на две,  ще казват ли край на изречението. Абе чудна работа....

# 275
  • Мнения: 7 114
Това за мен ли се отнася? Тук съм като родител на четвъртокласник, служебни тревоги обсъждам другаде.
Не, ако не сте автор на споделения материал, който откри дискусията.

# 276
  • Мнения: 916
При нас специална подготовка за това НВО не е започнала. Госпожата ни каза само, че диктовката ще е на аудиофайл, но още не са пробвали такова нещо в училище. Моето пише вярно и четливо на диктовките, но е сравнително бавна. Ако забърза темпото пък, става недостатъчно четливо. Мен лично аудиофайл ме притеснява. Самата аз съм се явявала на такива изпити по език, ами много зависеше къде си седнал и какво ще успееш да чуеш, каква е техниката на четящия, каква е техниката, от която се пуска аудиофайлът. Липсата на място за отворените въпроси по БЕЛ и МАТ също е проблем. Никога не може да се събере в това, което е дадено в сборниците и се лепят листи с писаници и решения, пише явно едро.
От техния клас не знам дете, което към момента да се е притиснило. Знам, че от втория срок ще използват часа за консултации за подготовка като ще използват сборници на Просвета, които сега били излезли, събирахме някакви пари за тях. Не са тренирали пренасяне на отговори на друг лист и много от децата никога не са го правили, та класната каза, че това би било по-големия проблем, защото на листа и да си заградят правилно, нямало да се гледа. Проверявал се само листа с отговорите.
Като родител смятам, че външни квестори и проверители ще дадат по-ясна картинка какви са наистина резултатите. И въпреки че към момента за моето дете резултатите ще са от значение, ако си запази желанията за 5ти клас до края на годината, предпочитам да знам как изглеждат наистина нещата. Редовно се явява на външни състезания и по двата предмета и горе-долу имам някаква яснота, но тук стресът ще е по-голям.
Т.к. ММ е учител, имам наблюдения и от това как се провеждаха матурите до момента и как се завишаваха оценките, за да се покаже колко сме велики. Недомислица е въобще тестовото изпитване, защото и това сме виждали: дете със СОП, което обаче не е диагностицирано, в 4ти клас не може да чете, познава буквите, но не може и да сричкува, събира и изважда до 20, но таблицата е на нулево ниво, със заграждане на отговори изкарва точки, които са равностойни на 4. Всички отчитат супер резултати  и сме велики. Да му мислят учителите в 5ти клас. После се чудят защо резултатите в 7ми са плачевни и стават все по-плачевни. Но то и целта на всички реформи е произвеждане на все повече немислещи хора.

# 277
  • пак там
  • Мнения: 2 885
Така или иначе - резултатите от това НВО са никому не нужни, освен на учителите за завишаване на собствената самооценка.

За мен по-реална представа за детето дават ежеседмично диктовките, които правят следобеда, отколкото някакъв полунагласен недоизпит.

Вероятно ще отиде, но преди това ще му обясня всичко, за да не се шашне от аудиофайла. Че моят е толкова пунктоален в училище, колкото е и разхвърлян вкъщи.

# 278
  • Мнения: 1 601
Рися нво е от значение за децата кандидатстващи в мг - та или профилирани паралелки след 4 клас. Макар с малко спрямо състезанията, но все пак добавя точки към бала.

# 279
  • Мнения: 8 091
Моята девойка е от бавно и грозно пишещите, но поне е правилно Rolling Eyes
Госпожата им е пуснала някакъв запис да се пробват. Цяло изречения е пропуснала... докато чуе (асимилира първите думи и... пропуснала смисъла. Направо започнала със следващото изречение, като си оставила място.
Класната им също диктува бързо, но когато е по-дълъг текст, първо им го прочита бързо за да добият някаква представа от текста (да не се чудят тая дума дето чух дали е тая която ми се струва, че чух?), а после диктува, без да повтаря, но с малки изчаквания.
Ами каквото направи - това ще е. Бавничка ми е, притеснителна и пунктоална Thinking

# 280
  • Мнения: X
Аз съм завършила българска филология. Навремето ни учеха как се диктува: прочиташ целия текст, после цялото изречение, после изречението на части. Накрая пак целия текст за проверка. Аз така му диктувам и той не прави грешки, но казва, че госпожата диктува по-бързо.
Искам да ги чуя тия записи....
Да, реално НВО няма голямо значение, в 4 клас, освен за кандидастващите МГ (Класическата също приема след 4 клас, с оценки от НВО), но все пак си е стрес за децата... Излишен, според мен.

# 281
  • Мнения: 1 495
При нас не се остава в същия клас, а се "кандидатства" за нови паралелки в 5 клас, като се взимат оценки от НВО. И искаме, не искаме, трябва да се готвим Sad. Моят и без това пише с много грешки и бавно, не знам с този аудио файл, госпожата май още не ги е пробвала. Добре е, че е темата за да разбера за тази новост.

# 282
  • Пловдив
  • Мнения: 3 562
Ох, ужас!
Не ми идва друго, което да добавя...

# 283
  • гр. Варна
  • Мнения: 313
Някой знае ли дали ще има пробен тест за външното оценяване? Доколкото разбрах трябва да се проведе от 04.03.-17.03.20г.

# 284
  • Мнения: 5 253
За Варна няма значение какъв резултат ще имаш на НВО-то, така или иначе в МГ след 4 клас се влиза по друг начин. Може би някои училища, си правят някакъв подбор по този начин, но са 1 или 2 и могат да си направят вътрешен такъв.

Изобщо не съм се притеснила как ще му бъде диктувано и как ще се справи. Наясно съм колко може и колко знае, но ме изнервят такива тъпотии, недомислени неща. Реформи ала-бала...Пременил се Илия, пак в тия....

Общи условия

Активация на акаунт