МОН - промените продължават (3)

  • 46 671
  • 746
  •   1
Отговори
# 675
  • София
  • Мнения: 1 578
А, чудесно. Ами да пишем да ги махнат всичките.

# 676
  • Мнения: 667
Ох тези нещо ще измислят ли като хората? С такова нетърпение очаквах да завърши 7-ми клас, с надеждата, че безумията са до там 😭

За онези след пионерите (след набор 2003) има надежда, че виждайки малоумието, ще променят в движение отново нещо. 2003 горят от всякъде.

# 677
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Ох тези нещо ще измислят ли като хората? С такова нетърпение очаквах да завърши 7-ми клас, с надеждата, че безумията са до там 😭

За онези след пионерите (след набор 2003) има надежда, че виждайки малоумието, ще променят в движение отново нещо. 2003 горят от всякъде.
Дано.

# 678
  • Мнения: 6 957
Слънчевата, "горното" и "долното", какви са тия сложнотии числител и знаменател. Виж, ако отпадне обикновена дроб, как точно ти обясняват какво е числител?
Така се радвам, че няма да хванем и тази промяна!
И тук да питам: защо ще намаляваме материала по предметите, по които се мисли? Математика, физика и химия. А по история и география, където фактите се зубрят и забравят, защото са на един клик разстояние, всичко си остава.

# 679
  • Мнения: 3 083
Andariel е казала всичко с три думи:

# 680
  • Мнения: 667
Нищо не е казала.
Защото им позволяваме.
Някой да е възроптал? Да сме излезнали на улицата? Да сме отписали децата си от елитните малоумни вече не езикови гимназии (защото се учи повече история от език)?
Ми не. Траем си.

# 681
  • София
  • Мнения: 7 082
И аз се радвам, че приближаваме до изхода! Нищо, че не знам какво чака там....
Добре де, какви STEM профили, като всички науки, необходими за СТЕМ се олекотяват? Или вятър си правят?
Още веднъж ще кажа, че тези които правят "реформи" в МОН, не знаят какво правят! А следващия път, когато Вълчев излезе и заговори за тези паралелки, ще се смея с глас...
Мария, ми виж фигури в 6ти клас. Сфери, кълба, конуси, цилиндри... без ПИ! Искам да отпадне 3.14, да видя как се учат тези тела...

# 682
  • Мнения: 6 957
Тъй като не могат да измислят как децата да усвоят материала, как да им бъде поднесен разбираемо, колко часа са нужни за упражнения и прочие, просто го съкращават. Няма математика, няма проблем.

# 683
  • Мнения: 667
Не знам какво трябва да отпада, само знам, че математика в 10 клас има два часа, срещу четири часа история. Но има и матура по математика, не по история.

# 684
  • Мнения: X
С историята ще приключи в десети клас, а с математиката ще продължи. Ако имате предвид, че трябва да се положи ДЗИ по математика, тъй като математиката е ПП, то във втори гимназиален етап няма да има нито един час история, но ще има поне шест часа математика.

# 685
  • Мнения: 667
Да, обаче в момента историята е буквално непосилна за поемане така. В тази връзка-веднъж не се получават адекватни знания, втори път се губи време "за лудо", трети път се приключва с тази история най-вероятно с плачевни оценки, защото както казах е почти непосилна за усвояване в този и обем. И после, ако тази точно оценка дотрябва, нямаш шанс за "оправяне". И също, НВО ще има по математика-защо? Да проверят как са усвоили (т.е. как не са усвоили) всички смъкнати неща до 10 клас. Защото децата ходят на уроци по математика и едва ли ще проличи, че два часа са им крайно недостатъчни за този десети клас.

# 686
  • София
  • Мнения: 62 595
Трябва да станете отличници по всичко, за да намалите загубите от бъговете на системата.

# 687
  • Майничка
  • Мнения: 12 677
В 10 клас има 5.5 часа ИУЧ, които могат да се разпределят м/у предметите. Всяко училище гласува на кои предмети да вдигне хорариума. В езиковите гимназии обаче проблемът не е толкова в драстичното намаляване на часовете по език в интервала 9-10 клас, а липсата на кадри, които да преподават качествено предмети на език.

# 688
  • София
  • Мнения: 7 082
Дам, съгласна съм за историята.
И в 9 клас, ИИЧЕ, е същото. В края на първия срок, детето ми каза, че до към ноември е успявал да проследи събития и времена. Оттам насетне, каза че всичко му звучи по един и същ начин. Нито се научава, нито децата си дават зор, защото виждат, че е безсмислено. Абсолютно хвърлени на вятъра усилия!

# 689
  • Мнения: X
Шанс за " оправяне" има за всяка оценка. Има изпити за промяна на оценка.
Не следя учебните програми в детайли. Кои са "  всички смъкнати неща до 10 клас" ?
Иначе съм на мнението на gargamela, броят на часовете е бял кахър в сравнение с липсата на качествен преподавателски състав, не само по чужд език.
Синът ми завърши по старата програма. И въпреки това, учебникът по история беше три пъти по-обемист от този по математика, която му беше профилиращ предмет.

Общи условия

Активация на акаунт