Сериозен проблем - А1

  • 14 774
  • 58
  •   1
Отговори
  • Пловдив
  • Мнения: 680
Здравейте.
Чувствам се като пълна глупачка предвид ситуацията, в която попаднах.

При плащането на сметката си за телефон този месец, служителката в офиса усмихнато и въодушевено ми заяви, че А1 правят подарък към моя план. Бонус-екстра от 3000МБ безплатно за две години. Обясни ми, че А1 давали този подарък на потребители, чийто договори са на стойност над 20лв. Каза ми, че само трябва да подпиша заявлението, че искам да получа този Бонус-екстра . Увери ме, че нищо по договора ми не се променя. Показа ми полетата, където са записани 3000 МБ безплатно. Само да се подпиша и това било. Отново я попитах дали няма някакви промени по договора. Многократно ми повтори, че мога да бъда напълно спокойна, че договорът ми си остава същият и като цена и като срок и  че това е просто подарък. Преди да подпиша забелязах два реда с дребен шрифт, че има условие, при което с тази Бонус-екстра договорът ми се удължава с 2г. Попитах я. Отново и отново ме увери, че просто бланките им били недоизпипани от системата и че срокът на договора ми няма да се промени. Подписах този ПОДАРЪК.
След като го изчетох внимателно още повече ме притесни условието за удължаване на договора ми с 2г.
Днес отидох до същия офис да поискам да се откажа от този Бонус-екстра, защото изречението за удължаване на договора ме притеснява. Тази служителка беше заета и съответно се обърнах към другия служител. Видя заявлението, провери и ми каза, че договорът вече ми е удължен с 2г. и че не мога да се откажа. Изчаках въпросната служителка и я попитах каква е тази промяна и защо ме е излъгала. Измрънка нещо и каза, че нищо не може да направи и започна да отрича всичко, което ми беше говорила предния ден. Пълен абсурд. Настоявах, че искам да се направи нещо. Тя само вдигна рамене и ми даде една бланка - Искане  да попълня какво искам и да го пусне в системата на А1. Попълних го, пусна го, получих смс с входящ номер и ми каза, че до 1месец ще получа отговор на Искането, което направих.

Просто кошмар. Нямам нужда от още две години на този договор. Финансово не ми е изгоден. Оставаха ми 6 месеца до изтичането му. А и имало вариант да го спра три месеца предварително.

За мен това си е подвеждане и измама от служителка на А1 колкото и наивно да постъпих аз. Просто се доверих на многократните уверения на въпросната служителка.

Има ли още нещо, което бих могла да направя, за да ми се върне старият срок на договора?


# 1
  • INFJ
  • Мнения: 9 360
Вяра на тези хиени, които работят за операторите, не може да се има. Не знам как точно им се заплаща, но съм чувала от много места, че получават бонуси за всеки нов или подновен договор.
А при прекратяване на договор бягат от теб, сякаш после някой ще ги бие с пръчка.

Много досадна и нагла история са, винаги се подготвям психически, когато се налага да посещавам офис - не спират да ми надуват главата с неустоимите си предложения.

Не мисля, че има какво да направиш повече. Реално, всичко е било описано на бланката, която си подписала, само при добро желание от тяхна страна може да се анулира без неустойки. Ако намериш къде да се оплачаш, че са те излъгали, добре. Но ако нямаш доказателства, става твоята дума срещу нейната.

# 2
  • Варна
  • Мнения: 36 605
Подаръци от добро сърце и обич получавам само от семейството си и от много близки приятели. Оттам нататък си знам, че подаръците винаги имат цена, каквото и да ме уверяват.

# 3
  • Мнения: 4 413
Последните няколко пъти винаги си сключвам договорите с оператор по телефона. После получавам документи по куриер, които да разпиша. Винаги оператора и куриера са ме предупреждавали, че имам 14 дневен срок, в който мога да се откажа от договора, като е нужно само да ги уведомя. Не знам това дали важи за сключените договори на място при тях, но може да пробвате да отидете в друг офис и да питате.
Забелязала съм, че имат добросъвестни служители и такива, които целят на всяка цена да ти продадат услугите им, без значение, че за целта се налага да те лъжат.
Отделно не трябва да им се молите, а да изисквате от тях. Трябва да им покажете, че си знаете правата и да действате, защото понякога си позволяват да правят каквото си решат.

# 4
  • Мнения: X
Здравей,
напълно разбирам колко прецакана си се почувствала.Аз бях попаднала в подобна ситуация.
Докато бях студентка ползвахме интернет и телевизия на близу (които вече са партньори с А1-тогава Мтел).
Та..един ден,когато си плащахме сметката ни казаха, че може да си добавим още някой канали само за 3 лева отгоре.Ние се съгласихме трябваше само да подпишем допълнителните канали,които ще получим.
Пак така..казаха ни,че нищо не се променя в договора..
Имахме 4 месеца до изтичане на договора и до завършването.Всичко беше изчислено.
Последния месец отивам да плащам и ги питам кога ще им върна рутера и те казват при изтичане на договора,който  е след 24месеца.
И така оказа се,че с каналите поучаваме и обвързване за още 2 години.
Обясних им обстоятелствата и,че няма да живея вече във Варна,че във Бургас си имам друг доставчик и няма да ми е нужен втори .Предложиха ми да прекратя договора,като платя неустойка, която се равнява на пълния размер на таксата -23лв х 24месеца.-безсмислено.
Търсих на кой да го предоставя ,местиха кабели,но разбира се всеки студент иска кабелна и интернет за 10 лв и има такива оферти,затова бяхме с уговорката, че ще им платя предварително половината от сумата 13х24=312лв за нещо,което не ползвам...(както и да е,да съм чела) .Времето мина и месец преди да изтече договора отидох до офис-в Бургас от където ми казаха,че за прекратяване на договора трябва там където съм го подписала (защото иначе автоматично се подновява).Отидох до Варна имаше 3 дни до датата,на която изтича и..ами не ми го прекратиха ,трябвало на деня.
Останах в момичетата , на които бях предоставила  интернета и на датата отидохме заедно понеже те искаха да подпишат договор и да задържат рутера и услугите..
И..познайте..една много мила консултантка ни попита- ама вие защо не прехвърлите собствеността? Можеше още тогава щом нямате възможност да използвате услугата. Обяснихме и цялата ситуация,тя каза, че няма такова нещо ,че дори от Бургас може да си прекратя договора или да прехвърля собствеността ,защото договора е електронен и всички промени се правят електронно ,от която и да е част на България.
И такааа... един съвет:
ВИНАГИ ЧЕТЕТЕ КАКВО ПИШЕ В ДОГОВОРА, ОСОБЕНО С МАЛКИТЕ БУКВИЧКИ .ВИНАГИ СЕ КОНСУЛТИРАЙТЕ С НЯКОЛКО ЧОВЕКА,НЯКОЙ ПРОСТО СА НЕКОМПЕТЕНТНИ ИЛИ НЕ ИМ СЕ ЗАНИМАВА С ВАС.И НЕ ОЧАКВАЙТЕ ОТ ТАКИВА МЕСТА ДА ВИ ПРАВЯТ ПОДАРЪЦИ ИЛИ БОНУСИ.

В твоя случай не знам какво може да се направи..изчакай да видиш дали ще одобрят искането ти,ако не пробвай със защита на потребителите!
Успех!

# 5
  • София
  • Мнения: 7 992
Потърсете контакт с управителя на офиса и заплашете, че ще сезирате КЗП за неетични практики, заблуждаване на клиентите и пр.
https://www.google.com/amp/s/m.dnevnik.bg/biznes/2017/05/12/2970 … prekrati_do_7/amp

# 6
  • Мнения: 2 701
Можете да прекратите договора, като платите неустойка равна на 3 месечни такси. От няколко години има промени в законодателството и не могат да ви искат цялата сума до края на договора. На мен и три такси не ми се дават на А1, но поне ще се откачите от тях.

# 7
  • Мнения: 135
Аз не стъпвам в офис на мобилен оператор, а само плащам сметки през EasyPay, защото не мога да ги търпя тези. Още преди да вляза в техен офис и вече съм с вдигнати нерви. Относно преподписването на договор, го правя през онлайн системата им или чакам да ми донесат от Спийди договор, да си го прочета и чак тогава подписвам евентуално. Горещо ти препоръчвам да не стъпваш в офиси, а относно проблема - пусни си жалбата към А1 с конкретно име на служител, а след това ти препоръчвам и към КЗП (имат онлайн система).

# 8
  • Пловдив
  • Мнения: 680
Благодаря на всички за коментарите и съветите!

Днес се обадих на оператор, за да проверя какво се случва с договора ми(разговорите поне се записват, ако изобщо се записват...не знам вече), защото въпросната служителка вчера ми каза, че след подаване на Искането в системата не излиза срокът на договора,защото бил блокиран докато получа отговор.Оказа се поредната нейна лъжа. Операторът ми каза ми, че в системата им договорът ми е удължен с 2г.  Обясних подробно за проблема. Отговорът беше, че единственото нещо, което може да направи е да форсира разрешаването на проблема (е, това вече не го вярвам), а аз да изчакам докато ми се обадят. Трябвало да се разгледа Искането ми на по-високо ниво и оттам да решат дали може да се направи нещо. Дадох и името на служителката, за да го включат в т.нар. Искане.

Смятам да напиша жалба и до КЗП, макар че едва ли те биха могли да ми помогнат.

Можете да прекратите договора, като платите неустойка равна на 3 месечни такси. От няколко години има промени в законодателството и не могат да ви искат цялата сума до края на договора. На мен и три такси не ми се дават на А1, но поне ще се откачите от тях.


Това беше първото нещо, за което се сетих, но ...договорът ми е обвързан с покупка на телефон.
 

Последна редакция: чт, 13 юни 2019, 09:41 от AnMary

# 9
  • Мнения: 1 306
100 години да минат, пак няма да се научите да не приемате "подаръци" от доказани мошеници като Мтел/А1/Вива. Що за малоумно обяснение, че бланките били "недоизпипани"? Занапред да знаеш - това което подписваш, е точно текстът, който пише. Ако пише, че си прехвърляш апартамента за 1000лв, това значи че го прехвърляш. Обяснения, че е станала грешка, "ама ти подпиши" не минават. На твое място веднага ще се прехвърля на Виваком или Теленор (ако има много карти - всичките). Не че ще си на печалба, но за принципа. И ще кажа на висок глас така че да чуят на отсрещния тротоар, че с мръсни мошеници не искам да се занимавам. В случая служителката ти е пробутала долна нагла лъжа - това не променя смисъла на изявлението. Ако искат могат да я уволнят, за да не уронва "престижа" им (който нямат).

# 10
  • София
  • Мнения: 1 690
От днес вече и аз съм в групата на хората, които А1 направи на пълни глупаци. Техен клиент съм от м. май 2017г. (наследен от Близу) за домашен интернет, телефон и телевизия, като договорът ми изтичаше на 16.05.2019г. и беше за 43 лв./месец. В началото на договора имах някои проблеми с надписани суми за непоискани услуги, но общо не надвишаваха 20тина лева и ги преглътнах. През май очаквах някой да ми се обади за преподписване на договора (такава беше практиката досега), но никой не ме потърси. Прегледах договора и там беше записано с удебелен шрифт, че след изтичане на срока, договорът се подновява при същите условия за неопределен срок. Впоследствие се оказа, че това означавало без отстъпките от около 17 лв./месечно (записано на съвсем друго място с дребен шрифт). И така в средата на юни излезе поредната фактура, която беше вече за 59,96 лв. Обадих се по телефона и ми дадоха обяснението за отстъпките. За съжаление живеем в краен квартал и не успях да намеря подходящ друг доставчик на ТВ и интернет, който да ползва съществуващите кабели и да не се налага монтирането на антена и реших, че все пак ще подпиша нов договор. Отидох в офис на А1 и обясних много подробно на служителя защо не съм доволна от новата такса и поисках да сключа нов 2-годишен договор при условията на изтеклия. Действително денят ми беше много напрегнат (колата ми се беше повредила, а на следващия ден ми предстоеше пътуване в чужбина) и не прочетох новия договор, който беше и доста страници, а се доверих на служителя. Днес виждам новата си фактура и тя е за 60,96 лв. - даже  е с 1 лв. повече от предходната, която беше без преподписан срочен договор. Доста се ядосах и се обадих на *88 - оказа се, че тъй като предишният договор бил изтекъл нямало как да се запазят неговите условия и новият бил вече на действащите към момента на сключването му т.е. без никакви отстъпки. Попитах служителя защо тогава ще преподписвам срочен договор, като цената е същата като на безсрочния, но той не можа да ми отговори. Каза, че щял да пусне жалба от мое име и да ми отговорят до 3 дни, но не очаквам нищо добро от тях. Изключително некоректни са и правят всичко възможно да изкопчат пари отгоре чрез всякакви лъжи и заблуждения. Служебният ми мобилен телефон също е към тях и там се прилагат същите трикове. Определено трябва да се даде повече гласност на тези практики, за да им по-малко измамени хора като нас.

# 11
  • INFJ
  • Мнения: 9 360
От умрял писмо. Трябва да се чете внимателно и да се избира план предварително. Има ги онлайн всички планове.

# 12
  • София
  • Мнения: 1 690
Аз не съм избирала нищо, защото не исках промяна, а същите условия, които ползвам вече 6 години, а бях абонат на Близу повече от 10 години преди това. Само че те винаги ми предлагаха допълнителни услуги при преподписване, без да ми увеличават цената.  И когато 2017 г. сключих първия си договор директно с М-тел,  и те ми намалиха цената с 2 лв./месец. Обаче вече имат нова политика - да приберат колкото може повече пари, а клиентите дали са доволни им е последна грижа. Досега така нагло не ме бяха лъгали директно в очите. Наистина грешката си е моя, че се предоверих - трябваше поне да го прегледам тоя договор, но не очаквах така да ме лъжат. А и  ми беше кошмарен ден - колата се повреди и не бях сигурна как ще се върна, предстоеше ми дълго служебно пътуване в чужбина, а баба ми беше претърпяла сериозна операция предния ден. Разбира се това са си мои проблеми, но те ми повлияха в конкретния случай да взема грешното решение. В момента този пакет, който ползвам се предлага на сайта им, на по-ниска цена и има даже и спортните канали, които аз нямам.

# 13
  • INFJ
  • Мнения: 9 360
Хубаво е да се гледат плановете, защото обикновено след 2 години вече има подобна или дори по-добра оферта за по-малко пари. Наскоро си преподписах договора за телефон с теленор, отрязах им прихода с близо 50%, а условията са ми почти същите като преди това.

# 14
  • София
  • Мнения: 1 690
При телевизията не е точно така. Ето за 2 години цената се повиши значително (с 40%).
Иначе съм съгласна, че е по-добре да се подготвиш предварително, както и да си прочетеш договора преди да го подпишеш. Сега тази моя глупост може да ми излезе над 400 лв. за следващите 2 години.

# 15
  • Мнения: 1 306
Не можете да схванете, че всичките им отстъпки и намаления са с ясна цел и план за действие. Но народът мре да разбере как нещо струва Х лв "по принцип", но като за него е наполовина. Ей на в Кауфланд грабят всякакви боклуци, само защото уж са по-евтини от нормалното. Ето примерно една стратегия на телефонните оператори: Дефинират план с цена 20лв. Обявяват го, че струва 45лв. Сметнали са го за 20лв да са с добра печалба, но го надуват до 45лв. После ти обясняват, че "сега има промоция" и вместо 45лв ще плащаш 20лв с договор за 2г. Може една предплатена карта за 10-15лв месечно да ти върши работа, но как да изтървеш изгодната сделка - да имаш нещо струващо 45лв само за 20... Просто си на печалба и бързаш да не изтървеш. Минават 7 месеца и решаваш, че искаш да си на друг оператор или че тоя план не ти допада. Искаш да прекратиш договора и ти казват - добре, плащаш за следващия месец само и край. Но има тънка подробност - тъй като си ползвал намаление с условие за 2г договор, трябва да доплатиш намалението. 7 месеца по 25лв (45-20) = 175лв. Дай 175лв и бягай. Иначе на теория може "по всяко време" да си прекратиш договора, но след като ти бият един шамар за довиждане. И народът не може да схване, че няма намаление от 45 на 20лв, а просто са измислили на какво основание да ти искат пари, ако решиш да прекратиш договора. Преди искаха да платиш останалите месеци до 2г, а сега - разликата за миналите месеци. Същото е с безплатните подаръци. Не са точно подаръци, а телефон за 1 лев. Само 1 лев. Но по тяхната система той струва примерно 190лв макар, че в друг магазин може да се намери и за 130лв. Направили са ти намаление от 189лв. В щастливия ден когато решиш да се инатиш и бягаш от тях ти казват да си доплатиш "подаръка". Повечето така и не разбират защо точно им искат 100-200лв. Ако стигнат до съд, тогава прочитат обосновката на рекета. Проблемът е, че с манипулации и нагли лъжи ти говорят едно нещо, а целта на занятието е друга. И при 20 години цигански номера, хората продължават да подписват договори и да се хвалят с изгодните намаления.

# 16
  • София
  • Мнения: 1 690
Длъжна съм да кажа, че проблемът ми бе разрешен за по-малко от 2 дни и последната фактура беше коригирана. Дано и занапред всичко да е наред! Пожелавам го и на останалите клиенти на А1.

# 17
  • Мнения: 5 820
   Също ме излъгаха с таксата по договора! Поне разликата е с 1 лев. В тези електронни устройства не можах да прочета условията на договора. Текстът е написан с много дребен шрифт. Това ще ми бъде за урок оттук нататък! Ще изисквам да ми разпечатат предварително договора, за да мога да го прочета! Добре че няма други последствия от моето нехайство да не прочета договора си и да се срамувам да изисквам да бъде разпечатан предварително! Много добре знам, че всеки документ, на който се подписвам, трябва да го прочета предварително!

Последна редакция: нд, 28 юли 2019, 15:48 от Jennifer_w

# 18
  • Мнения: 24 349
Вчера, за поредн път ме вбесиха и подписах договор с друг оператор. Сега изчаквам да ми прехвърлят номера и отивам да им върна устройствата за тв и нет....Обаче ми искат още една такса, а аз си мисля, че те на мен имат да дават. Договорът ми свършва в средата на ноември, но нали плащам една такса напред?

# 19
  • Мнения: 2 600
Те и на мен ми начислиха една такса, ходих, спорих, те си мряха на своето и накрая им я платих, защото ме тормозиха по всички параграфи. Случайно сключих договор с тях, защото бяхме на Близу и като изтече договорът с Близу (които бяха перфектни), сключих договор с А1 и веднага нетът се срина - прекъсваше постоянно за часове, прекъсваше за минути - колкото да пропаднат онлайн игрите. Сто пъти звъних по телефона - викаха "купувай нов рутер", купих нов - нищо не се промени, при оплаквания по телефона викаха "рестартирай рутера", ходих в офиса - нищо не можа да ги помръдне - викаха "обаждай се по телефона за повреди". Две години си четях пощата на телефона с Вивакомски интернет, и гледах онлайн видео пак там, защото на А1 не ставаше - проста страница на вестник се зареждаше за 5 мин.  Накрая с много големи усилия подадох заявление за прекратяване - отказваха да го приемат.  Оказа се, че след като са минали 8 дни от месеца (респ. трябва да ги платя), ми начислиха такса за цял месец. Казах, че ще го преживея. Следващия месец пак ми начислиха такса за цял месец, като отидох да споря - казаха, че уж съм била плащала за предишен месец и тази нова такса била за настоящия. Вече не ми издържаха нервите и платих.
Върнах уредите една седмица след подаването на заявление за прекратяване. С много големи проблеми, чакане, разправии - уж трябвало да има въведено в системата искане или някакъв друг документ, че ще се връщали уреди. След два дена ми предявиха сметка за по сто лева на всеки уред, уж че не били върнати. След 40 минути крясъци по телефона (май 0700 или някакъв подобен) си оттеглиха искането - в случая далаверката явно беше, че плащам сметките автоматично и сумата щеше да се плати, но при мен е всъщност "полуавтоматично" - банкирането ги извлича, но аз одобрявам всяко плащане - явно разчитаха, че банкирането ще ги плати тези 300 лв, а аз мога да им крякам по офиси и телефони и да ги съдя, колкото си искам за надвзети 300 лв, а пък ако съм някоя заспа, може и да не забележа сумата.
С трите оператора съм имала заяждания, но такива директни лъжци и толкова големи загуби на пари не съм имала с никой, освен с А1.

# 20
  • Мнения: 24 349
А! Изкараха ми нервите днес, отново! Пратиха ми смс, че им дължа неустойка по договора над 200 лв!!!!! Вдигнаха ми кръвното, но утре смятам да ида, да им хвърля устройствата и не знам кой служител ще ми е насреща, че на Раковска са едни мазни гейчета...още повече ще ме ядосат

# 21
  • Мнения: 2 600
Само си вземи протокол, че си върнала устройствата

# 22
  • Мнения: 24 349
О, да! Задължително. Иначе всяко тяхно устройство е 100 лв....Стискайте палци утре преди обед, че днес наистина вдигнах кръвно

# 23
  • Мнения: 3
Хайде и аз при вас.

Моята е ходене по мъките, но като гледам това вече е добре установена практика от А1.

Договорът ми за интернет изтичаше м. Септември. Когато си плащах сметката тогава исках да подам заявление за прекратяване, момчето от Парадайз каза няма проблеми дължите 260 лева неустойка??? Защото договора ми е бил подновен на 6ти Септември. А аз не бях въобще в държавата първите две седмици на Септември.

Обадих се на съпорта им, разказах им и те поеха случая. Всичко тип-топ, оправиха си грешките, пратиха ми смс, че договорът ми вече не е обвързан с краен срок. Отидох до офиса им в Овча Купел, носех си и рутера, там момчето ми заяви, че рутер въобще нямало нужда да връщам, цялата процедура вече е да се обадя на някакъв номер, за да ми запишат молбата.

Обадих се, получих номер и се върнах веднага в магазина, защото в смс-а пише, че трябва да го покажа на място. Същото онова момче там ми обясни, че няма такова нещо, щом имам този смс значи заявката ми вече е регистрирана и до 5то число на следващия месец ще получа втори смс, в който се описва в кой офис да отида да подпиша отказа от услугите им. Три пъти го питах дали трябва да правя нещо друго междувременно, три пъти ми потвърди, че сега трябва да чакам втори смс.

Само дето този втори смс така и не дойде, 5то число на месеца дойде и си замина. Миналата седмица отидох до офиса на Графа да питам кога да очаквам този втори смс, при което бях посрещната с "какъв смс???". Оказа се, че господинчото от Овча купел ме е излъгъл. Трябвало е на момента да ми даде разпечатка и да впише номера на заявката ми. Посъветваха ме да се оплача на мейл и да звънна на съпорта им, за да ескалират случая (като моля да се обърне внимание, че и те не предприеха нищо за прекратяването на договора).

Писах, звънях - момичето, с което говорех каза, че ще бъде ескалиран и всичко ще бъда поправено. Да, ама не. Днес получих смс, че трябва да отида да си подам едномесечно предизвестие, че искам прекратяване на услугите, защото такова нямало. И... побеснях.

От Графа ме препратиха към Овча купел, тез от Овча купел казаха, че нямало какво да направят, управителят им ми каза, че нямало писмена заявка (well, duhhh), че преди месец и нещо имали 1-2ма нови служители, които вече не са с тях, ама той няма как да знае какво ми били казали и че единственото, което може той да направи е да пусне заявката днес. Да се обадя на съпорта им да поискам неустойка.
Пуснаха заявката с днешна дата, разпечатаха протокол за връщане на рутера и ми заявиха, че дължа и устройство за телевизия. НИКОГА НЕ СА ПРОКАРВАЛИ ТВ вкъщи. Да пакетът беше интернет+тв, защото имаха промоции, но никога не дойдоха да прокарат тв вкъщи, защото не гледам телевизия, НЕ ПРИТЕЖАВАМ телевизор.

Обадих се на съпорта им пак, там сто пъти ми казаха, че нищо не могли да направят, защото не е имало писмена заявка за прекратяване на договора, въпреки че 20 пъти им обясних, че да, нямало е такава заявка, защото техният подчинен ми е казал, че процедурата е по телефон - смс - готово. Но нямало писмена заявка... И освен това им дължа и магически появил се тв ресийвър (дори не знам какво е това чудо). Поисках неустойка и това, което ми предложиха е да имам повече канали до края на срока - АМА АЗ НЯМАМ ТЕЛЕВИЗОР И НЯМАМ ПРОКАРАНА ТЕЛЕВИЗИЯ. Момичето записа, че искам компенсация и съм щяла да чуя до 3 дни от тях - вече чух - нямам основание за компенсация, защото не е имало писмено заявление за отказ от услуги.......

Утре ще ходя пак до Графа и ще подам оплакване срещу офиса им в Овча Купел и ще се разправям за тези тв ресийвъри и за това, че сега заради техните лъжи трябва да плащам още 3 сметки.

Както и ще си пишем с КЗП.

Това, което А1 правят е абсурдно.

П.П. сериозно проверете си да не им дължите допълнителни устройства, които никога не сте получавали. Имам и втори договор с тях, който утре ще прекратявам, и към него също има записано магически се появило устройство за телевизия....

# 24
  • Мнения: 24 349
Колко познато!
Служителите им въобще не са наясно кое как е! В кол центъра говорят едно, във всеки офис - друго.
Писмена жалба! Задължително! И ви стискам палци!

# 25
  • Мнения: 3
Благодаря Ви. При Вас какво стана?

# 26
  • Мнения: 24 349
Ами разкарваха ме от офис в офис. Всеки разлчно казва. Няколко пъти звънях  по телефона, докато служител ми каза да отида в офис, да дам служителката там , да говори с нея. Познай дали ми вдигнаха повече......Виках управител, подадох пак жалба....Игра на нерви.

# 27
  • Мнения: 3
Т.е. все още сте до никъде? Ужас. Утре ще видим с мен какво ще стане, но ще има жалби на всички нива.

# 28
  • Мнения: 31 719
Доколкото знам 7 дни е срока за отказване.
Знам, че като подписваме каквото и да е било трябва да се чете.
Ама не се виждам да седна там и да изчета сума ти страници с дребен шрифт.
Преди 2-3 години като подновявах договора с А1 за нета ми изредиха какво включва и сумата, която ще плащам за 2 години. Това ме интересува.
Би трябвало да ме информират ако има включени услуги, които надвишават сметката ми.
Така и се случи. Вместо 21 лв, ми дойде сметка 26 лв. Обадих се първо на оператора. Имало някаква стандартна опция за някаква услуга за смартфони. Казах, че не съм искала такова нещо и още при включването няколко пъти попитах 21 лв ли ще е през целите две години и отговорът беше да. Нищо не можели да направят и да отида в офиса където е сключен. И отидох.
Казаха ми, че било стандартен договор и нищо не можело да се направи. Хубав скандал вдигнах и на служителя в офиса задето ме излъга. Написах жалба в която настоявам тази услуга да се премахне, да ми се върнат парите за 2 месеца и да си превъзпитат служителите, че да се лъже е грозно.
Жалбата ми беше удоволетворена след почти месец, а 8 лв приспаднати от следващата фактура.
При следващото подновяване тази година се опитаха през телефона. Уж за по-ниска цена. Но договора го получих с куриер. Отивам и преглеждам набързо, защото там няма служител на А1, който да разпитам.
Договора трябваше да е само за интернет. Мобилния ми е към друг оператор. Но откривам вътре някакви планове за мобилни услуги, такси за разговор и подобни тинтири минтири глупости.
А аз искам само интернет. Отказах и си излязох.
После ми звъняха от оператора да ме питат любезно каква била причината. Обясних. Казаха, че това било стандартен договор. Не на мен тия. Утре вместо 25 лв, ще ми сложат и още 30 лв за разговори, а аз даже нямам карта към тях.
След месец си го преподписах в офис на А1 като хубавичко уточнихме нещата.
Дори беше и по евтино.
Пускай жалба в която напиши, че служителката те е излъгала. И го правят за да си достигнат някакви таргети и бонуси. Разбирам ги, но не е начина да го правят като лъжат клиентите.

# 29
  • Мнения: 24 349
Аз пък не ги разбирам! И в другите оператори служителите гонят таргети, ама ги постигат с учтиво обслужване, не с лъжи. Повече пари ще давам, но за А1 не искам да чувам. Проблемът е, когато живееш на място, на което нямаш друг избор

# 30
  • Мнения: 1 459
Аз пък не ги разбирам! И в другите оператори служителите гонят таргети, ама ги постигат с учтиво обслужване, не с лъжи. Повече пари ще давам, но за А1 не искам да чувам. Проблемът е, когато живееш на място, на което нямаш друг избор

И при другите оператори е същото - всички служители си гонят таргета и в повечето случаи си спестяват някои подробности като зарибяват клиентите с нови услуги.. Виваком набутаха на майка ми таблет за 1 левче с договор за Интернет по 20лв на месец, а жената дори си няма и представа какво е това Интернет и как се борави с таблет.
При мен нямаше проблем с прекратяване на договор в А1 - договорът си беше безсрочен, отидох в Сердика Център, попълниха заявление, върнах им устройството, разпечатоха ми и протокол за него и всичко приключи. Преди няколко месеца си поръчах онлайн телефон плюс договор - не ми хареса, върнах го в 14-дневния срок и без проблем ми възстановиха сумата за телефона и договорът беше прекратен.

# 31
  • София
  • Мнения: 4 714
Искам да ви предупредя.
Ровейки из тел, попадам на свали 1000 МБ безплатно от моят А1.
Зачитайки се в условията, попадам  на следното изречение " се съгласяват на допълнителни насоки, условия и правила, които ЩЕ бъдат публикувани".

Имам предостатъчно думи за да характеризирам договора, но няма да ги пиша.
Внимавайте какво подписвате, сваляте, то ясно, че все ще сме "извозени", ама да не оставим и на неродените си деца задължения към А1. Angry

# 32
  • Мнения: 1
Как се отървахте от тях? Моля споделете, че и нас почнаха да ни въртят. Имаме код и предупреждение(месец преди края на договора), че желаем да го прекрати и пак не знаели кога ще е това(нямали информация)

Ако успеете пишете

Последна редакция: вт, 14 яну 2020, 10:23 от AnMary

# 33
  • Бургас
  • Мнения: 260
Ние имахме към тях интернет и се отказахме.  Пуска се заявление в който и да е офис за прекратяване на услугата и до 1 месец трябва да се върнат устройствата.  Ние имаме и телефон, който уж щяха да спрат заедно с интернета, но не е спрян  , явно ще трябва да пускаме и за него заявка отделно.

# 34
  • София
  • Мнения: 4 714
Подкрепям изцяло мнението на lesli.
Искам да ви предупредя за нещо, което стана преди извести часове....
Звъни непознат номер, оказва се, че е от А1.
Започват да ми предлагат "лично " на мен и веднага да ми вдигнат лимита на безгранични повиквания, но + 7 лв на месец за следващите 2 години + някакви МБ. И тук идват въпросите:

1.за какво са ми след като в ЕС аз и без това си ги имам?
2. Колко е при тях тарифирането на един филм/песен без да се свалят???

На тези въпроси ми отговориха със заучените нищо незначещи фрази.
Даже операторката започна да заеква Rolling Eyes от вълнение на повечето ми въпроси.
Пиша, защото е важна превенцията, не после да "гоним Михаля".

# 35
  • Мнения: 8
Здравейте, нека споделя и аз моят проблем с А1.
Септември 2019г. преподписах нов договор  с месечна такса от 23лв със включени услуги A1 Explore tv и Voyo. Фактурите, който получавах бяха наред, до момента в който последната ми фактура беше на сума от 63лв. Свързах се с техен служител през *88, където ми беше обяснено, че грешката била от тяхна страна тъй като са били начислени за два месеца услугата а1 Explore tv на редовна цена, а не както е описано в договора ми. Казаха, че ще оправят проблема след като се направи префактуриране и че ще бъда оведомена след това.
Седмица след това получих нов смс, в който пише, че ми е възстановена сума от 22лв и към следващата си фактура ще получа еднократна "отстъпка" от 16лв.
Таксата след префактуриране стана 40лв. Говорих отново с техен служител, защо таксата пак е с начислена сума, при което те ми отговориха, че колегите му са направили всичко необходимо и той не могъл да направи повече нищо. След това отидох до офис на а1, където получих същия отговор и нямало друг вариант освен да платя сумата от 40лв, в противен случай телефонът ми ще бъде спрян. При въпроса ми, ако таксата бъде платена, какъв документ ще ми бъде даден и за какво плащам тези начислени пари, така и не получих отговор. Също и не ми бе поискан и документ за самоличност...

Знаете ли как стои въпроса с подаването на жалба?

Благодаря ви за отделеното време!

# 36
# 37
  • Русе
  • Мнения: 1 514
Имам въпрос. Договорът ми с Мтел е изтекъл, бил е двугодишен с някакви промоции. Сега виждам голямата си сметка и разбирам това. Доколкото четох след изтичането на договор с определен срок, той се превръща в безсрочен. Сега искам да си прекратя договора, защото без промоциите, които ползвах сумата ми е прекалено голяма. Имам ли право по всяко време да си пусна едномесечно предизвестие за прекратяване на договора или трябва да чакам отново да минат 2 години откакто Мтел са го подновили автоматично?

# 38
  • Мнения: 1 459
Вече няма автоматично подновяване на договори - щом е изтекъл срокът, става безсрочен и може с 1-месечно предизвестие да бъде прекратен без никакви неустойки.

# 39
  • Мнения: 1 306
Вече няма автоматично подновяване на договори - щом е изтекъл срокът, става безсрочен и може с 1-месечно предизвестие да бъде прекратен без никакви неустойки.
Да де - само дето има промоционални условия. Които искат доплащане на (псевдо)промоцията за използваните месеци. Иначе изобщо не е подновен договора за 2г, само малко по косвен начин.

# 40
  • Мнения: 684
Бясна съм на #А1 и попаднах на темата.
Малко по-различен ми е проблемът от описаните досега, но искам да споделя, ако някой търси мнение за "услугите"им.

И тази сутрин НЯМА интернет. Обща авария. Миналата седмица беше квартална авария, преди това улична авария, преди това авария в таблото..... Всеки ден оправдания с някаква авария....  Всяка сутрин губим поне по 30 мин с рестартиране на модеми и компютри и накрая влизаме на работа и в час с мобилния интернет.
За тези 2 месеца карантина стана ясно, че в 70% от времето А1 НЕ ДАВАТ интернет Sad

# 41
  • София
  • Мнения: 1 489
Повдигам темата, заради следното:
2015 г. бях абонат на Близу за кабелна ТВ, интернет и стационарен телефон. При преместване от едно жилище в друго, абонаментът ми беше преместен на новия адрес. На него имахме телефон, който беше към БТК и който ползваме от 40 г. Отказах се от БТК и от Близу ми го прехвърлиха към пакета, т.е минах към тях, без допълнителни такси. Казаха, че мога да имам неограничен брой стационарни телефони към този пакет. 2016 Блузу няха купени от А1 (тогава Мтел) и аз автоматично съм станала абонат на Мтел. 2017 г. ми се обадиха за подновяване на договора и се разбрахме да е при същите условия. Пратиха ми документите по куриер. Погледнах ги разбира се, но не мога да изчета 20 страници, докато куриерът потропва с крак и ме чака. Подписах и така. Нали е при същите условия. В някакъв момент аз разбирам, че с това са ми набутали пакет спортна телевизия за 2.50, но не за това пиша. Оказа се, че телефонът, който ползваме от 40 г е спрян без аз да съм пускала молба за това, само другият е активен. Къде ли не звънях, къде ли не ме препращаха. Пуснах жалба и на нея ми беше отговорено, че този номер не е към мрежата на А1. С това си измиха ръцете и край. Не трябва ли автоматично от Близу да бъде прехвърлен към А1? И не трябва ли аз да пусна молба, за да имат право да закрият телефонен пост? Моля, ако някой се е сблъсквал с нещо подобно, нека пише.
Мисля да пиша до КЗП, но като ги знам какви са, не вярвам нещо да предприемат.

# 42
  • Мнения: 1 306
Пратиха ми документите по куриер. Погледнах ги разбира се, но не мога да изчета 20 страници, докато куриерът потропва с крак и ме чака. Подписах и така.
Удряш куриера по главата (образно казано) с "договора" и им теглиш една майна. С подобен дълъг договор пратен по куриер умишлено за да те притиснат все едно те питат "Ти теле ли си?". Ако подпишеш отговаряш с Да.

# 43
  • Русе
  • Мнения: 1 514
При нас на работа идва куриера, оставя договора и се разбираме в края на работния ден да мине да го вземе подписан. Не знам обаче дали куриерите имат право да правят така или го правят просто защото всеки ден носят нещо и ни познават. И за куриера е по-лесно така, не те чака да четеш договор. Обаче точно края на март, когато почти нищо не работеше мъжът ми беше отишъл в Спиди за договор и момичето му се изрепчило, че навън на студа чака опашка да подписва или да си заминава, ако не иска да подпише. Той й беше вдигнал скандал, че иска да прочете, какво подписва, хората отвън се бяха развикали, че чакат.

# 44
  • България
  • Мнения: 6 211
Повдигам темата, заради следното:
2015 г. бях абонат на Близу за кабелна ТВ, интернет и стационарен телефон.
Скрит текст:
При преместване от едно жилище в друго, абонаментът ми беше преместен на новия адрес. На него имахме телефон, който беше към БТК и който ползваме от 40 г. Отказах се от БТК и от Близу ми го прехвърлиха към пакета, т.е минах към тях, без допълнителни такси. Казаха, че мога да имам неограничен брой стационарни телефони към този пакет. 2016 Блузу няха купени от А1 (тогава Мтел) и аз автоматично съм станала абонат на Мтел. 2017 г. ми се обадиха за подновяване на договора и се разбрахме да е при същите условия. Пратиха ми документите по куриер. Погледнах ги разбира се, но не мога да изчета 20 страници, докато куриерът потропва с крак и ме чака. Подписах и така. Нали е при същите условия. В някакъв момент аз разбирам, че с това са ми набутали пакет спортна телевизия за 2.50, но не за това пиша. Оказа се, че телефонът, който ползваме от 40 г е спрян без аз да съм пускала молба за това, само другият е активен. Къде ли не звънях, къде ли не ме препращаха. Пуснах жалба и на нея ми беше отговорено, че този номер не е към мрежата на А1. С това си измиха ръцете и край. Не трябва ли автоматично от Близу да бъде прехвърлен към А1? И не трябва ли аз да пусна молба, за да имат право да закрият телефонен пост? Моля, ако някой се е сблъсквал с нещо подобно, нека пише.
Мисля да пиша до КЗП, но като ги знам какви са, не вярвам нещо да предприемат.
И ние сме с такъв пакет и тези дни преподписахме. Всичко беше точно както казаха и по телефона.
Подчертаха, че има бланка за отказ, същото ни каза и куриера. Подписваме отказа и връщаме обратно за сметка на А1.
Ако не са минали седем дни, дали няма да можете да ползвате правото си на отказ и така от А1 бързо да се сетят как могат да пуснат и спрения телефон.

# 45
  • Мнения: 1 459
А1 предлагат и дистанционно подписване на договори през приложението на EvroTrust - получавате си договора там, изчитате го на спокойствие и ако нещо не ви хареса - не го подписвате.

# 46
  • София
  • Мнения: 1 489
Е много добре, но става дума за 2017 година и от тогава звъня и се разправям периодично. И ме прехвърлят от един на друг. Накрая си измиха ръцете, че този номер не е към тяхната мрежа.

# 47
  • София
  • Мнения: 1 690
Не знам дали моето мнение ще ви е от полза, но все пак ще го напиша. И аз преподписах през 2017г. с М-тел, като наследен абонат от Близу, но не съм имала проблеми с домашния телефон, който също няколко години преди това беше на Виваком и после го прехвърлих към Близу. Имам и смяна на адреса на услугите по време на последния договор с Близу. Но е само 1 домашен номер и все още си е активен - от миналата година имам продължаване на договора при същите условия.  За пращането по куриер през 2017г. имаше изричен срок след получаване на договора, в който можеше да се откажеш от него  без последствия, след като го прочетете внимателно - по спомен 7 или 14 дни. Иначе действително повечето от служителите от А1 са доста некоректни и лъжат, но трябва да си отстоявате правата и да бъдете по-остри, само тогава можете да постигнете нещо. Наистина това струва доста нерви и ако имах реален избор, никога нямаше да им бъда клиент. Не че им пука, де.

# 48
  • Русе
  • Мнения: 1 514
Аз имам чувството, че да станеш служител на А1 трябва да си нахален, нагъл, да умееш да лъжеш, да не ти пука за интересите и чувствата на клиентите, а само да се интересуваш от бонуса, който ще получиш накрая. Аз също съм бивш клиент на Близу и от там на А1, но това е защото нямаме кой знае какъв избор на мобилни оператори. Ако имаше 10-15 мобилни оператора не знам дали пак така щяха да злоупотребяват с клиентите си.

# 49
  • София
  • Мнения: 1 489
Да, но нашите телефони бяха 2 и те са скипнали единия и се е загубил по трасето.
Днес ми писаха и даже ми звъняха със следното предложение - да се откажа от сегашния стационарен номер и да ми върнат предишния. Мен това ме устройва идеално и се съгласих. Бях много остра, сега даже съжалявам, но иначе нямаше да ги накарам да се задействат. Лично въпросната госпожа Пламена Василева ми звъня. Ха, да видим, ако свърши някаква работа, ще й се извиня.

# 50
  • Мнения: 1 306
Ха, да видим, ако свърши някаква работа, ще й се извиня.
Бъди нащрек - почти сигурно ще те извози с нещо друго.

# 51
  • София
  • Мнения: 1 489
Ха, да видим, ако свърши някаква работа, ще й се извиня.
Бъди нащрек - почти сигурно ще те извози с нещо друго.
Например? Нищо не съм подписвала, всичко стана по телефона.
В момента имаме стационарен, възстановен ни е стария номер, а е спрян този, който не ползвахме.  Надявам се да няма уловка.

# 52
  • Мнения: 1 306
Абе проверявай внимателно сметките следващите 4-5 месеца. Класика е да пускат нещо без пари първите 1-3 месеца, за да се успокоиш, че "вече" е наред всичко.

# 53
  • София
  • Мнения: 1 489
Абе проверявай внимателно сметките следващите 4-5 месеца. Класика е да пускат нещо без пари първите 1-3 месеца, за да се успокоиш, че "вече" е наред всичко.
Непременно! Аз винаги проверявам всичко.
Номерът явно е да си отстояваш своето и не знам защо ги плаши толкова КЗП. Като ги заплашиш и се впрягат много. Аз за една бройка щях да пиша, но се задействаха.

# 54
  • Sofia
  • Мнения: 9 724
Искам и аз да попитам нещо за проблем с А1. Майка ми има телефон към тях. Всичко е наред от доста време. Внезапно сметката скача и към нея се оказва добавена нова услуга. Тя отива в офис и се оказва, че няма договор за тази услуга, просто са я начислили без тя да е подписвала нещо. Оправят нещата (но тя вече е платила за месец тази услуга). Сега получава някакви смс-и, с които се предлагат услуги и ако не ги искаш трябва изрично да върнеш отговор Стоп, иначе те абонират за услугата. Да сте чували за подобно нещо?

# 55
  • Мнения: 1 459
Каква услуга? Ако не е подписвала нещо, нямат право да добавят каквото им хрумне, би трябвало да възстановят сумата ако е тяхна 'грешка'..
За смс-те - ако са от А1, сигурно са рекламни и може да се спрат като се заяви отказ при тях за получаване на реклами, май в самия договор го има като клауза и не трябва да се слага отметка при подписване на договора.

# 56
  • Русе
  • Мнения: 1 514
Винаги много внимателно чета особено пък договорите на А1. Така са написани, че никога не можеш да си сигурен какво точно подписваш. Още повече като погледнеш структурата на това, което ти дават да подпишеш -то някакви приложения, анекси към приложенията и т.н. Последният път в договора ми нямаше нито цена, нито точно какви услуги използвам. Обясниха ми, че понеже съм преподписвала стар договор, затова имало само приложения и анекси, но цената която плащам се оказа много по-висока.
Да не говорим, че почти няма и нормална комуникация със служителите им. Като отидеш на място целта им е не да ти помогнат, а да ти пробутат да подпишеш договор на по-висока цена. Като звъннеш по телефона те прехвърлят един на друг и накрая ти казват, че те ще ти звъннат до 24 часа. Естествено звънват в най-неподходящото за теб време.

# 57
  • София
  • Мнения: 8 282
Искам и аз да попитам нещо за проблем с А1. Майка ми има телефон към тях. Всичко е наред от доста време. Внезапно сметката скача и към нея се оказва добавена нова услуга. Тя отива в офис и се оказва, че няма договор за тази услуга, просто са я начислили без тя да е подписвала нещо. Оправят нещата (но тя вече е платила за месец тази услуга). Сега получава някакви смс-и, с които се предлагат услуги и ако не ги искаш трябва изрично да върнеш отговор Стоп, иначе те абонират за услугата. Да сте чували за подобно нещо?

Това го имаше преди няколко години, но до колкото помня имаше много жалби и трябваше да прекратят тази практика (дали и тримата оператори не го правиха).
Пускай жалба до КРС и КЗП с копие до А1.

# 58
  • Мнения: X
Бих искала да използва темата, за да задам въпрос. Оказа се, че договорът ни за пакет телевизия и интернет към мтел е изтекъл през ноември. Никой не се е обаждал никой не е предлагал  нова оферта. Разбрахме го едва сега, като излезе новата сметка, която вече е на редовна цена.Вярно е, че и ние имаме вина, че съвсем сме изключила за края на договора, но не би ли трябвало да ни звъннат преди края, за да ни предложат нова оферта? Майка ми има договор към виваком от много години, винаги й звънят поне два месеца преди изтичането да й предложат нещо. Искам да попитам, сега, като ми е изтекъл договора, във всеки едни момент ли мога да се откажа, или трябва да чакам месец? Смятаме да се прехвърлим към виваком, но не знам кога да се обадя на едните и кога на другите, за да не стоим без телевизия и интернет.

Общи условия

Активация на акаунт