Децата са наши вдъхновители и учители. И точно затова се случва понякога да влизаме в конфликт с тях. Такива събития предизвикват цял вихър от чувства и емоции у нас – безсилие, вина, гняв, раздразнение…

Зад всяка емоция стои нужда – удовлетворена или неудовлетворена. Ние, хората, без значение възрастни или деца, се стремим да задоволяваме своите нужди. При разминаваме в начините на задоволяване на дадена нужда, при нас и при детето, възниква конфликт.

В един конфликт винаги има две страни – нашата и тази на детето. Често реагираме по съответния начин от страх, че няма да бъдем чути. Не искаме да влизаме в конфликт с детето, защото нямаме време, уморени сме (физически и психически), чувстваме се безсилни. Затова избираме да не започнем разговор, което обаче не е добре нито за нас, нито за детето. Защото конфликтите трябва да бъдат разрешавани, колкото и да е досадно или неприятно в повечето случаи.

Какво всъщност са конфликтите? Как можем да се свържем с детето? Как да разпознаваме нуждите на детето? Как да различаваме желанията от нуждите на детето? Как да търсим взаимно приемливи решения? Отговори на тези и други въпроси ще откриете в лекцията на Зорница Трифонова:



 

Зорница Трифонова е майка на три деца. Преди 8 години се запознава и обучава в метода на „Ненасилствена комуникация и емпатия“ на д-р Маршал Розенберг и се посвещава на разпространяване и популяризиране на общуването без агресия. От 2011 г. е част от екипа на Communication Academy като водещ на обучения, семинари и лекции за родители и учители по емпатия и ненасилствена комуникация, както и занимания за деца за развиване на емоционална грамотност и интелигентност.

Последна редакция: ср, 18 авг 2021, 17:47 от Редактор*