Притеснения относно развитие на бебе.

  • 3 693
  • 22
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Мнения: 8
Здравейте,
След няколко дни момиченцето ми навършва 10м. Има някои неща, които ме притесняват и искам да видя мнението на вас по-опитните в това отношение. Така, кратко описание, тя казва срички като баба, маба, тата, дада, блябля, вава... доста рядко мама Обича много да си играе, с различни неща, като цяло има интерес към всеки нов предмет, с повечето играчки не играе по предначначение, обича да ги удря една в друга, да им разглежда етикетите и т.н.. Разбира НЕ, обръща се на името си, отговаря на усмивка с усмивка, социална е с непознати, когато изляза от стая почва да плаче, когато я вземе някой друг различен от мен или баща и се разтройва, спи по цяла нощ, пълзи, изправя се, но е още мека в краката и не много стабилна, играе на криеница, имитира някои звуци като кашляне, смях... Много рядко пляска и то по един път...даже не съм сигурна дали е пляскане и притесненията ми са, че не имитира движения...Не мога да я науча да маха за чао, нито пък да сочи с пръст.. иначе когато аз посочвам нещо го гледа.. Много е усмихната и бърборлива, ако се разтрой за нещо е за 10 сек. максимално. Разбира неща от рода...Сложи си бибата и тя я търси и слага, знам че е важно да се имитират движения, аз реално нямам база за сравнение. На моя приятелка бебето е с няколко седмици по-голямо и вече сочи, пляска и маха... а моето не. При вас как беше?

# 1
  • Мнения: 462
Всичко което описвате си е съвсем нормално за бебе на вашата възраст, от личен опит мога да кажа, че моята дъщеря на тази възраст не можеше да прави много неща, които вие сте изброили. Всяко дете се развива различно и не трябва да гледате чуждите деца.

# 2
  • Мнения: 11 844
На мен всичко ми звучи съвсем нормално. Не сравнявайте толкова децата, всяко има свой темп. Иначе е хубаво, че имате повишено внимание следете си нещата, но към момента не виждам повод за притеснение. Ако толкова държите да имитира, помагайте...като махнете вие за чао, после вдигнете нейната ръчичка и махнете, хващайте й ръчичките пляскайте заедно, тоест помогнете за имитацията. Най-важното е, че детето разбира  Hug

Единствения маркер така да се каже, който може да е притеснителен е за в бъдеще ако не се появи, е посочването, но мисля че има време да започне да го прави.

Моят син беше къснопроговарящ и с лека задръжка в развитието. Той не посочваше до 1г 9м , но и не разбираше когато друг му сочи, а ти казваш че тя разбира.

# 3
  • Пловдив
  • Мнения: 14 426
Абсолютно. Нищо за притеснение не видях и аз. Ама нищо.

# 4
  • Мнения: 8
На мен всичко ми звучи съвсем нормално. Не сравнявайте толкова децата, всяко има свой темп. Иначе е хубаво, че имате повишено внимание следете си нещата, но към момента не виждам повод за притеснение. Ако толкова държите да имитира, помагайте...като махнете вие за чао, после вдигнете нейната ръчичка и махнете, хващайте й ръчичките пляскайте заедно, тоест помогнете за имитацията. Най-важното е, че детето разбира  Hug

Единствения маркер така да се каже, който може да е притеснителен е за в бъдеще ако не се появи, е посочването, но мисля че има време да започне да го прави.

Моят син беше къснопроговарящ и с лека задръжка в развитието. Той не посочваше до 1г 9м , но и не разбираше когато друг му сочи, а ти казваш че тя разбира.

На скоро почнах да го правя, да и пляскам ръцете, да и вдигам ръчичката за чао, но тя се смее...Не може да схване,  че трябва да го повтори...

Абсолютно. Нищо за притеснение не видях и аз. Ама нищо.

Чувала съм, че имитацията е важна..

Последна редакция: пт, 13 сеп 2019, 20:42 от AnMary

# 5
  • Велико Търново
  • Мнения: 1 402
да, важна е , ако отглеждате маймунче Grinning доколкото разбирам детето ви прави доста неща за възрастта си. Моята дъщеря (вече на 2) в тези месеци беше много комуникативна, но изобщо не повтаряше след мен. Говореше си на бебешки основно. Сега вече почна да повтаря думи след мен, но като цяло откъм говорене има какво да се желае. И все пак смятам, че се развиваше и се развива чудесно.

# 6
  • Мнения: 2 488
Описвате едно абсолютно здраво, психически и физически добре развито за възрастта си дете. Нямате никакъв повод за притеснение. Месеците, които ги дават в книгите са съвсем ориентировъчни. Все пак всяко дете си има индивидуален темп на развитие. Освен това съм сигурна, че вашето дете прави неща, които съседското дете не може.
Играйте с детето си,говорете му, пейте му ( всички онези неща, които вероятно правите) и  ще видите, колко бързо се развива и усвоява нови неща.

# 7
  • Стара Загора
  • Мнения: 1 279
Моята дъщера на 10,5м. не маха за чао, но пък дава боц. Освен баба и кака, друго смислено не казва, като отчитам факта, че това не са казани думи с конкретна умисъл. Много е пъргава, лази навсякъде и се изправя сама. Не желае да я държа и да ходи. Не имитира звуци, понякога кашля нарочно. Като чуе народна музика и вдига ръцете да танцува.
Вашето бебе изглежда по- напреднало от моето, пък на мен през ум не ми минава, че на моето му има нещо.

# 8
  • Мнения: 134
Моята принцеса е точно толкова голяма и прави всичко изброено от теб ( освен това с бибата) но тя също не може да сочи с пръст и да маха за чао Simple Smile според мен си е нормално всички деца са различни и се развиват по различен начин

# 9
  • Пловдив
  • Мнения: 14 426
До 12-14 месеца е нормата за сочене, която съм срещала. На 10 месеца много голяма част от децата не сочат. Дъщеря ми просочи след година също, първи думи каза на година и половина. А някои деца започват да сочат и след тези уж крайни като срок 14 месеца, без да имат проблеми.
Синът ми е на година и три месеца и е махал за чао някъде два или три пъти в целия си живот. Думи (смислени) не казва.

# 10
  • Мнения: X
Нищо притеснително не виждам, от прочетеното. Съвсем нормално държание на 10 месечно бебе.
Относно научаването да маха за чао, колко голяма ще стане и подобни, аз лично никога не съм учила детето си на подобни неща. Много се дразнех, като се виждахме с бабите и като се започнеха.
“ Кажи на баба, колко голяма ще станеш?”
Детето Ви, тепърва ще започва да придобива нови умения. Това, което описвате, като реч е напълно нормално. Нарича се лепет. Неосъзната реч. Моето дете започна  да “говори” осъзнато на 18 месеца и до 2.5 години правеше кратки изречения. Започна с ролевите игри горе-долу на две години. За имитирането, не си спомням, кога започна да го прави. Истината е, че не съм обръщала внимание и не съм считала за задължително да го прави. Може би, на 13 месеца започна да си храни играчките, като им подава лъжичка към устата. Ако това се има предвид под имитиране.
Гледайте си дететнцето и му се радвайте. Не търсете проблем, там където го няма.
А, ако действително нещо много Ви тревожи, направете една консултация с Педиатър. 😊

# 11
  • Мнения: 441
Всяко дете е разлчино и се развива различно. Нищо притеснително няма в нещата, които описвате, не четете книги как детето на 10м трябва да прави това това това това.... Моето е на 1,8 и чак сега започва да казва някакви думички, но разбира и знае абсолютно всичко, за това не се притеснявам, когато е готов тогава! Радвайте се на детето си и не се тревожете излишно!

# 12
  • Мнения: 18 470
Подсещате ме, като ме питаха дали дребната, когато беше някъде на тази възраст, танцува. Ми не, не танцуваше. На ревлата не се полагаха никакви допълнителни стимули вкъщи като музика и телевизор, откъде да види танц. Но пък една баба в парка беше впечатлена, че на 10 м. разпознава кучета и котки и ги назовава. Как да не ги познава, като при всеки рев навън, търсех животни, за да я разсея. Та така. Наистина соченето е важен маркер за развитието, но сте далече от времето да се притеснявате за него.

# 13
  • Мнения: 8
Здравейте,
Връщам се в темата, малката след няколко дни става на 12м. и все още не посочва....преди няколко седмици имаше един епизод от няколко дни в който махаше за здравей, но сега спря да го прави иначе по цял ден бърбори, крие се, смее се, играе, има добър визуален контакт, отговаря на името си и имитира някои звуци, обикаля си държейки се по мебелите и комуникира добре с хората около нея, подава ми нещо, когато я помоля, дава 5 и боц, разбира някои команди и си клати главата за НЕ, когато примерно не иска да яде повече или пък нещо не и харесва... В интернет информацията е много объркваща за мен, срещнах статии според които, бебетата трябва да сочат до 10тия месец, в други пише, че най-често се случва между 12-18м. в български сайт пък пише, че ако не се случи до 12м. си е повод за притеснение. Вие как мислите, как беше с вашите деца?

И още нещо да добавя, моето дете няма никакъв интерес към книжки, обича да си ги разглежда и разлиства сама, но ако седна с нея да и чета и да и показвам картинки и т.н просто не стои, така не можем да се научим на никакви животни и кое какво прави, съвет?

Последна редакция: сб, 09 ное 2019, 09:32 от LuisaMar

# 14
  • weiter, weiter, ... weiterstadt
  • Мнения: 18 076
Съвет: води се по детето и не се стресирай какво пише в нета.

# 15
  • Мнения: 8
На много места пише да се потърси помощ ако детето до годинката не посочва или не маха за чао... Разбира се, ще говоря с нашата педиатърка при следващо посещение, но според нея винаги всичко е чудесно, тя ни вижда за 10 мин. в месеца...

# 16
  • Пловдив
  • Мнения: 14 426
Ами аз вече писах - дъщеря ми започна да сочи след едногодишна възраст и няма проблеми с развитието. Говори нормално за възрастта си - на 5 години е сега, първи думи на около година и половина (не на година, както пишат по книжките), изречения от две думи започна да прави на около две навършени години.

Последна редакция: сб, 09 ное 2019, 12:06 от Магдена

# 17
  • Мнения: 8
Ами аз вече писах - дъщеря ми започна да сочи след едногодишна възраст и няма проблеми с развитието. Говори нормално за възрастта си - на 5 години е сега, изречения започна да прави на около две навършени години.

А с какво се занимавахте в къщи, гледам клипчета как деца на 1на година редят някакви кубчета, форми, пъзели, искат да им се чете книга...

# 18
  • Мнения: 2 488
Вие още малко ще искате и квадратни уравнения да решава детето. Не знам къде ги гледате тези клипчета, но са супер нереални. Три годишните деца не могат да редят пъзел, та камо ли едногодишните.
Спрете да гледате и четете. Просто си играйте с детето. Пейте му песнички, говорете му, осигурявайте двигателна активност. Това е достатъчно.  Животните може да ги научи и докато се разхождате. Виждате коте, посочвате го и казвате как казва. Това същото може да се прави и с плюшени играчки. Но се иска много пъти да повтаряте. Ако очаквате, че един път като му кажете как казва патето и то ще го повтори, няма да стане.

# 19
  • Мнения: 18 470
Пъзелите за едногодишни не са с 1000 парчета все пак, а дървени с няколко части.   Като цяло има голямо значение тези едногодишни, на колко точно месеца са. Едно са 12-месечните, съвсем различни - 18-месечните. Пъзелите по принцип са показател за развитие над 18м.

Аз също бих се притеснила ако детето ми изостава по важен показател, защото вече с голямата го играх “води се по детето, ще навакса” и в резултат посещавахме доста време логопед. Сега с малката си знам урока и също следя стриктно какво трябва да прави в определена възраст. Ето сайт за психомоторното развитие на децата, който на мен много ми допада. Развитието е дадено по възраст и умения, с важните маркери и кога има реален повод за притеснение - http://www.kamloopschildrenstherapy.org/toddler-milestones .

# 20
  • Мнения: 2 488
То е ясно, че пъзелите са различни в зависимост от възрастта. Но едногодишно дете не може да сглоби пъзел, пък и само с три елемента да е.

# 21
  • Пловдив
  • Мнения: 14 426
ЛуизаМар, с нищо особено не сме се занимавали освен с показване на разни неща и назоваване. Бях купила по едно време и един пъзел с основните геометрични фигури, но няма как постоянно това да правиш. Пъзелът ми служеше повече аз да се притеснявам, същото за нареждането на рингове по големина. Предимно сочене - по картинки, по истински предмети - и повтаряне на думи.
Притеснявах се много, не е като да не съм, но то не е въпрос на правене на нещо. Ако всичко е наред, детето ще си развие съответните умения в обичайните условия, няма как да не стане това. Имам момче на почти 7 години без изобщо никакъв говор, вкл. разбиране, та знам за какво става дума - точно заради него аз се побърках от шашкане, докато дъщерята каже първите си думи, независимо, че виждах, че разбира явно повече от него на същата възраст. Затова и ти казвам да не прекаляваш с шашкането. Особено ако нямате индикации за проблеми в семейството. Пълно е с деца, които са изоставали малко от "стандарта" и нищо им няма. Не само моята дъщеря.
Сега имам още едно момче на година и пет месеца, което посочва с пръст, когато иска нещо, но не говори нищо. Казва напоследък "таа" - "чао", но нищо друго. Даже и звуците на животните не ги казва. Питам го как прави патето, той се хили. Кака му май някъде около тази възраст започна да отговаря за патето. Не сочи и когато го питаш "къде е..." - кака му на същата възраст вече сочеше някои неща при въпрос. Снощи сума ти време му кваках и му сочих едни жабки на картинки (от препарат за почистване "Фрош"), които съм залепила на шкафа в кухнята - резултатът беше, че започна да ги пипа и той с пръст, и това е.  Само когато иска да му дадем нещо, тогава го сочи, ако не му е в обсега, за да го вземе сам. Пак го чакам с нетърпение да проговори и едва тогава ще си отдъхна, но вече съм минала през това с кака му и не се притеснявам съществено.

# 22
  • Мнения: 24
Някой може ли да сподели клипче с упражнение за обръщане на бебчето от гръб по корем?!

Общи условия

Активация на акаунт