Учителка от първи клас към дете: "ХХХХ е кръгла нула"

  • 8 230
  • 241
  •   1
Отговори
# 225
  • Мнения: X
Няма как всички учители да са превъзходни, но поне трябва да отговарят на определени педагогически критерии. А в случая учителката явно е кръгла нула. Има много изисквания, но не и към себе си.

И моят син плака 2 месеца всеки ден, когато го оставях в училище. Не ми беше приятно и се притеснявах доста, но го намирам за нормално. Децата са различни и не е редно майка, която не се е сблъсквала с това да слага определения.

# 226
  • Мнения: 34
Здравейте! Ходих миналата седмица на среща със заместник директор и педагог съветник в училището, които водиха близо 1 час протокол за нашата ситуация и проблеми, в следствие на което подадох заявление за преместване в друг клас. Това беше моето желание, което те приеха като най-резонно в момента. Но.. директорката ми се обади и каза, че не ни разрешава преместване. Съседния клас бил момчешки, 18 момчета и 4 момичета, при което дисциплината била ужасна и учителката не можела и сега да се справи, камо ли да вземе още едно момче. Не ми препоръчвала и в съседното училище, но "както ние решим, то училището няма да се загуби с отпадането на един ученик". Нейни думи. Обясних й мотивите си за преместване и че е хубаво, че класната ги натиска да учат, че ги дисциплинира и възпитава, че децата постигат после най-високите резултати в училище, но все пак не трябва да става с цената на психически тормоз, детето да си наслага комплекси и да се стресира. Едва ли това е мотивиращо за него. А тя ми отговори, че ако тя имала дете и трябвало да го обучава, щяла точно при тази госпожа да го запише, защото там се учело и дисциплината била на ниво. И нямало мъжете да ги правим лигльовци като реват за всяко нещо. Трябвало да се каляват и да не се глезят. Ок, но казвам, поне да е по-тактично, подходящо за възрастта отношение. Без унижения, викове и ревове. Каза, че щяла да поговори с учителката ако наистина има психически тормоз. Ще изчакам 1-2 седмици и пак ще й звънна за видя дали са си говорили. Не очаквам нещо кой знае какво да се случи. Казах си, ще поизчакаме малко. Има още малко време до края на срока. Не ми се иска по принцип да го местя в съседното училище, защото нивото там като цяло не е високо а и тук е с перспектива езикова гимназия след 7-ми клас. Но.... вчера от детето чух поредната гадост....Разказа ми, че като му е проверявала задачите по математика /а той там е доста бърз и добър, в сравнение с повечето деца/ и му казала: "Допускаш грешки, а пък си тръгнал да се явяваш на олимпиадата. Иначе не ти липсва голямо самочувствие." .... /те скоро имат олимпиада в края на месеца/.... ох страшно съм уморена вече. Вместо да му каже нещо позитивно и насърчително от сорта: "напоследък май не си работил достатъчно, допуснал си малко повечко грешки и се налага да се постараеш, ако искаш да се представиш добре на олимпиадата... поработи повечко в къщи".... а то какви са тия язвителни коментари на 7 годишно дете???З Дори и да се е държал уверено и спокойно, какъвто всъщност е поне по математика..........

# 227
  • Мнения: 8 173
Alizze аз лично не мога да разбера какъв е този мазохизъм у теб.
Настръхнала си срещу учителката и всека дума ще я приемаш негативно. Защо продължаваш да се измъчваш ти и детето. Кое точно очакваш да се промени, детето да стане по-старателно или пък учителката изведнъж да стане мила и да приема детето ти с отворени обятия.
Местиш го и приключваш цялата сага.
Хем искаш високо ниво , хем като детето не го постига ти е кофти, хем учителката която изисква нивото, не го изисква подобаващо.... нищо няма да излезе от този кръг в който се въртиш.

# 228
  • Мнения: 5 833
Децата са различни. На някои "не им пука", някои се насълзяват от най-малкото. При някои дипломатичния тон не работи, трябва по-твърдо. Учителката еднаква ли е към всички? Няма как да знаете.
А ако детето наистина е имало грешки, какъв е проблемът, че му е казала, че има самочувствие, а допуска грешки.

# 229
  • София
  • Мнения: 62 595
Директорката се е изразила достатъчно красноречиво и няма намерение да промени нищо. Думите й отразяват точно мисленето й. Тя няма уважение към децата и родителите и никога няма да го има. Като родител не бих го търпяла, а още отсега бих търсила друго училище. Важно е първо доброто отношение, а с останалото ще се оправите.

# 230
  • Мнения: 11 743
И аз съм за преместване, ако има такава опция. Имайте предвид, че в този момент това не може да се случи, тъй като има ограничение - дете не може да бъде местено 30 дни преди края на срока/ годината, т.е можете от началото на втория срок, а не от утре (например).

# 231
  • Мнения: 9 685
Ализе, знам, че едва ли ще подейства, но се опитай да не се впрягаш толкова. Гушни си детето, то явно е по-чувствително, нека да разбере и усети, че ти го обичаш, подкрепяш и си винаги на негова страна.
За задачите и забележката - реален случай:
Студент в МЕИ (сегашния ТУ в София) през 50-те години на ХХ в. Връщат контролно по висша математика, преподавателят (тогава млад) стигна до академик по-късно. Почва той да връща контролните едно по едно с коментар - първо двойките, после 2,5 и така. На последния студент, на когото връща контролното, казва следното (с изкривена злобна физиономия): "Много небрежно написано!". Оценката е била 6, обаче. Но коментарът - гаден! Тогавашният студент все още си спомня тази случка.
Затова се опитай да успокояваш детето си и наистина помисли за смяна на училището, евентуално с друго не в квартала, а примерно около работата ти, ако е възможно.

# 232
  • Мнения: 34
Т.е имам поне известно време да помисля до края на срока за преместване в другото училище.
И нямам проблем с това, че му правят забележки, а с това, че е груба и нетактична. И защо да е проблем, като е допуснал грешки да го насърчи да поработи, за да се яви? Абе наистина в кръг се въртим.... знам, че тя няма как да се промени. Същото казах и на директорката, която е със самочувствие до небесата. То рибата се вмирисва откъм главата. И никой не може да знае дали детето няма да достигне, че и да надмине нивото на съучениците си. Така мисля по принцип за всяко дете. Твърде рано е да се дава оценка отсега, само заради това, че от преди първи клас не е знаел да срича и сега е по-назад от другите с темпото.  Казах им на срещата също, че съм избрала по-доброто училище и уж "добрата" учителка, но вече предпочитам не толкова нивото, колкото спокойствието и доброто отношение. Защото нищо чудно затова да не му се иска да учи много.

# 233
  • Мнения: 11 870
Каква олимпиада в първи клас? Вероятно е състезанието на началните учители,то е постижимо за повечето от децата.

Огромните изисквания в първи клас / не оценявам конкретния случай,говоря по принцип/ понякога действат стимулиращо,но понякога- стресиращо. Детето си създава самооценка, че не се справя и нивото му наистина може да падне.Но дори и да има изисквания, то грубия тон към дете е недопустим.

Малко насърчаване, малко стимул не е излишен.

Аз съм твърдо "за" смяна на училището,ако не се случисмяна в другия клас.До 7 клас е още далече, езиковите гимназии няма да избягат,а ако детето е ориентирано към математиката,може и да избере МГ. В днешно време не е толкова определящо в кое училище точно ще учи детето,обучението като цяло се случва по уроци,школи,родителски занимания и т.н.

# 234
  • София
  • Мнения: 7 980
Мачът е свирен. Бих заложила на другото училище и самостоятелна работа с детето.
Ако то е ученолюбиво и старателно, училището няма да го спре, поне не и на този етап.

# 235
  • Мнения: 3 453
Изчетох темата и реших да споделя личен опит.
Когато записвахме детето, избирахме учител, затова попадна в по-далечно училище, при педагог с високи резултати. Девойката, вече 4 клас,  постъпи в 1ви клас гладко четяща,  смяташе до 20 без проблеми. По характер е тиха и спазваща дисциплината, концентрирана и кооперативна.  Беше любимка на учителя, обаче други деца не бяха. Той измислял прякори на някои деца, изправял ги на дъската и унижавал показно, пред всички. Имало реплики и от рода "ти си кръгла нула". Тряскал учебници на нечий чин, крещял, обиждал се на децата, наказвал ги с мълчание, и прочее. Поведението му, както го описваше по-късно детето ми, било в стил Джекил и Хайд, само дето не знаеш днес кой е на фронтовата линия.
Дъщеря ни се стресира само от факта, че е свидетел на подобно отношение и трепереше кога ще дойде и нейния ред. При опит да разговаряме, се завиваше през глава и мълчеше. После разбрахме, че учителят изисквал децата да пазят тайна. Каквото ставало там, да остава там и тежко на онзи, който го изпорти пред родител.
Преместихме детето в друго училище почти месец след началото на учебната година. Учителката, която избрахме, е прекрасна! Спокойна, усмихната, не товари децата излишно. За нея е важно те да са спокойни и всеки да напредва според личните си възможности. Нищо не е на всяка цена. Дъщеря ни се чувства добре, учи спокойно и е сред първите в класа.
За нас беше изключително важно детето да изгради позитивна нагласа към училището в началния етап на образование. Нито за миг не съжалих, че взехме това решение, защото децата учат най-добре, когато са уважавани, приемани и подкрепяни.

# 236
  • Мнения: 21 271
Авторке, премести си детето! Нещата няма да се поправят, нямаш подкрепа и от директорката, учителката вече е нарочила детето ти. Няма какво да чакаш, не протакай и не изчаквай да мине това, да мине онова, да свърши годината. Срокът свършва след една седмица,  кажи край и го мести. Като искаш след седми клас да учи в това училище, ще кандидатства и ще влезе, какво значение има, ако сега учи там това не значи, че ще продължи и гимназия.
Казвам ти от опит, учителките не си променят отношението, а ако сте влезли в конфронтация , или дори диалог, се заема веднага една отбранителна позиция и всичко това се пише на детето.
Най голямата грешка е родител да се опитва да вкара в пътя учител с лошо отношение към ученик и да доказва правотата си за сметка на спокойствието на детето. Няма начин да и се наложиш, с една презрителна гримаса и едно свиване на устенца  може да  скапе деня и самочувствието му.

# 237
  • Мнения: 3 453
Ирис много точно е описала всичко. Няма излизане от тази ситуация, освен с преместване.
Ако детето остане в този клас, до една година съучениците му ще започнат за подражават на госпожата, защото тя определя модела на поведение в класа. Има хиляди начини да унизиш някого, не само вербално. Съвсем ще се срине.

# 238
  • Мнения: 9 685
Очевидно и директорката не си е на мястото.
Имах проблем с учителка, но в детската градина. Била е учителка в училище, с най-висок клас квалификация. Нооо - мизантроп. Не знам как се е отнасяла към детето ми, че то не говореше още, но го прибирах истерясало през ден, всеки път, когато тя беше втора смяна. На мен тя само ми "нареждаше" - било пуснало цяло роло тоалетна хартия в тоалетната или изцвъркало течния сапун - утре да донеса тоалетна хартия/течен сапун. 1-2 пъти си замълчах, защото не исках да вдигам скандали пред децата и след това веднъж й се "опънах". Започна да ме игнорира, като отида да взема детето, нито поздрав, нито дума. Но пред мен обясняваше на други родители каква беля е направило моето дете. Така, че аз да чуя. И да манипулира другите родители, че моето дете е проблемно. По същия начин се държеше и към колегите си, другите учители.
Отидох при директорката, която си е много на мястото - строго и непрекъснато си контролира персонала. На следващия ден учителката ми се "мазнеше" като за световно. След по-малко от месец я махнаха от групата, преместиха я в друга. Оказа се по-късно, че е имало оплаквания и от други родители. Явно не могат да я уволнят, сигурно има връзки, но поне я ограничават и контролират.
Пред мен директорката не си "оплю" нито учителката, нито детето ми. Но взе мерки.
Естествено, работим и по въпроса с дисциплината на детето ми, но не беше хвърлена вината само върху него.
Та така - наличието на професионални умения не е достатъчно, трябва и подходящ характер. Не може да мразиш това, което работиш, особено когато работиш с деца и да пренасяш върху тях собственото си неудовлетворение от живота или всякакви други житейски проблеми.
1-4 клас са много важни, основополагащи за знанията на децата, но е факт, че от 5-7 доста от постигнато се срива. Няма да е фатално преместването в тези малките класове в друго училище и при друг учител, който създава нормална атмосфера в класа. С допълнителна работа детето вероятно ще компенсира "дупките", а от 5 клас натам нещата се променят много, децата - също.
Та съветът ми е - проучете внимателно възможните други училища и учителки, не  бързайте да преместите детето където и да е, само да го махнете. Като намерите правилното училище, дори да е на цената на леко неудобство от гледна точка на водене/връщане от училище - преместете го. И пак да кажа - гушкайте го, в пряк и преносен смисъл, да усети опората във вас и да позабрави лошите спомени.

# 239
  • Мнения: 1 267
Въобще не съм учудена от малоумното поведение на директорката! Покрай моите деца виждам, че институцията Училище е под всякаква критика! Съвета ми към авторката е да премести детето преди да са нанесени непоправими щети върху отношението му към образованието изобщо. Като родител тя трябва да носи отговорност за детето си, а да не кляка на някаква комплексирана директорка, която и обяснява колко е добра учителката. Учителката е кръгла нула, не е педагог, невъзпитана, а пък и нагла!
Безпомощното българско Училище, наблюдаващо насилие, остава както винаги безучастно!
Жалко, много жалко...аз имах прекрасни учители и никога докато съм била ученичка не съм наблюдавала такава свинщина!

Общи условия

Активация на акаунт