Азиатска козметика и грим 15

  • 39 084
  • 759
  •   1
Отговори
# 30
  • Sofia
  • Мнения: 2 249
В моят клон, за пратки без тракинг, получаваш хартиената бележка. Blush

# 31
  • Мнения: 13 097
При мен понякога идва хартиена бележка понякога не, когато съм поръчвала на домашния адрес, но рядко го правя.
Не се ли появи в пощата, май 45 дена беше срока за изчакване, пишеш им и възстановяват парите.

Сега предколедно тъй или иначе ще стане мазало по всички куриери, не само при български пощи. Издирвам пратка от Русия, пратена по DHL с тракинг,  преди 2 седмици, но не се знае де е и вече ми се оправдаха с натовареността.

# 32
  • софия
  • Мнения: 1 179
Хихихи, митниците и те ми се оплакаха, горките! Е, не замени ха ли хартиените със смс? Аз сега чакам едни in time, според мен те не се дънят никога-нито за, доставка, нито за, връщане...

# 33
  • Мнения: 13 097
Ако не попълня декларация съгласие за пощите, пратката ми ще остане на митницата ли.
Седя и си мисля, какво ме представлява пощата, като аз си пращам всички документи на мейла на митницата.

# 34
  • Sofia
  • Мнения: 2 249
Аз и смс съм получавала за пратка без тракинг, сега се сетих.

zari65, и аз това се чудя. Grinning

# 35
  • Мнения: 429
Момичета, не мисля, че си пращаме документите директно на митницата... Този мейл (ако за него става дума) customs@bgpost.bg си е пак на бг пощи.

От йесстайл май пак имам пратка на митница, понеделник ще се потвърди. Не че е изненада, ама пусто все се надявам да стане чудо.

Stephy, редовно си проверявам в пощата какво има за мен. Досега от Джолсе съм имала само една пратка, която не пристигна. Изчаках два месеца и като не се появи им писах, отговориха ми веднага с въпрос как си искам парите - обратно по сметката или под формата на store credit.
Пратки с проследяващ номер също се губят, не е никаква гаранция за съжаление. Имам две такива, за които все още тая надежда, че може и да се появят все пак. Та какво като са с проследяване, повече от месец последната информация не се е обновявала и реално не се знае къде са.

Отворих си един пакет с японски шийт маски. Много отдавна им се канех и дойде момента най-сетне:

Benoa Japan CC premium face mask, с колаген, серамиди и охлюв Heart Eyes
В пакета са 30бр, 300мл (10мл х 30). Чудесни са за сутрешна употреба, вечер предпочитам единично опакованите с обилна есенция, но те пък са тежки за през деня и често не се държат добре под грим, докато тези са идеални за целта.  
Шийта не ми пасва, за по-широко лице от моето е, но не е голяма драма - есенцията ми е по-важна, а и отворите за очите са достатъчно големи.

# 36
  • Мнения: 1 795
Зари, без попълнена декларация няма да обработят документите и направо ще си стои като непотърсена пратката. Доколкото знам дори и за пратки под 30лв, щом са спряни за проверка, пак трябва да се пусне към митничарите някаква хартийка с прикачени розпечатаните документи, доказващи, че пратката е под облагаемата стойност. По принцип винаги има вариант да хванеш някой служител на кеф и да те пуснат гратис, но като знам колко хора назначиха пощите в София и на всички заплатите зависят и от тези 12лева не мисля, че ще са много благосклонни. Да каже някой ако му се е получило да прецака системата Grin

blixa,разбира се, че си пращаме документите към пощите, защото те отговарят за разпределянето на колетните пратки (Разпределителна пощенска станция към Агенция митници, по новому БРСЦ). Агенция митници не работи с крайни получатели, а само с митнически оператори/агенти и тн. Единствения досег с митницата, който може да имаш във връзка с получаване на пратка, е ако сам си подаваш митническата декларация он-лайн.

# 37
  • Мнения: 3 118
Благодаря за новата тема и полезния въпрос за топ 10.
Не мога да допринеса много по темата, но все пак любими продукти, които повтарям са
Innisfree intense uv protection SPF 50
Medipeel naite thread neck cream
Iunik beta glucan moisture cream
Melano cc
Blithe patting splash yellow and purple mask
Blithe tundra chaga
Medi peel bortox
THE PLANT BASE - Time Stop Collagen Ampoule
Кожата ми е нормална към мазна с фини линии около очите.
Иначе и аз записвам прилежно вашите любими продукти! Благодаря ви! Simple Smile

# 38
  • Мнения: 12 208
Зари, без попълнена декларация няма да обработят документите и направо ще си стои като непотърсена пратката. Доколкото знам дори и за пратки под 30лв, щом са спряни за проверка, пак трябва да се пусне към митничарите някаква хартийка с прикачени розпечатаните документи, доказващи, че пратката е под облагаемата стойност. По принцип винаги има вариант да хванеш някой служител на кеф и да те пуснат гратис, но като знам колко хора назначиха пощите в София и на всички заплатите зависят и от тези 12лева не мисля, че ще са много благосклонни. Да каже някой ако му се е получило да прецака системата Grin
Има нещо мътно и неясно /поне за мен/ с това митническо представителство и митническо представяне, които са разграничени в сайта на пощите и с които може би се злоупотребява.
Свалих от тук https://customs.bg/wps/portal/agency/home/info-citizens/receiving-stock
един файл /в края е,  под "Допълнителна информация за това какво още трябва да знаете за паричните лимити и други специфики при получаване на пратки, можете да прочетете тук" / Пише следното:
   
Скрит текст:
- Когато общата стойност на стоките в пратка, изпратена директно от трета държава на получател в Съюза не надвишава 30 лв.

   Стоките с обща стойност, ненадвишаваща 30 лв., съдържащи се в пратки, изпратени директно от трета държава на получател в Съюза, се ползват от освобождаване от вносни мита по силата на членове 23-24 от Регламент (ЕО) № 1186/2009 и се освобождават от данък върху добавената стойност (ДДС) на основание чл. 58, ал. 14, т. 1 от ЗДДС. Същите се считат за декларирани за допускане за свободно обращение чрез представянето им пред митницата, при условие че изискваните данни са приети от митническите органи.
   Митническият служител заверява с подпис и печат отделната митническа декларация CN22 и/или СN23 или същата, вградена в CP72 или в адресния етикет за EMS пратки. Митническата декларация се счита за приета и стоките за вдигнати.

-   Когато общата стойност на стоките в пратка, изпратена директно от трета държава на получател в Съюза е между 30 лв. и 150 EUR

 -  Когато общата стойност на стоките в пощенска пратка, изпратена директно от трета държава на получател в Съюза, надвишава 30 лв, но е до левовата равностойност на 150 EUR, при допускането им за свободно обращение и крайно потребление стоките се ползват от освобождаване от вносни мита по силата на членове 23-24 от Регламент (ЕО) № 1186/2009, но предвид разпоредбата на чл. 58, ал. 14, т. 1 от ЗДДС за тях се дължи данък върху добавената стойност.

   Декларирането за допускане за свободно обращение и крайна употреба на тези стоки може да се извърши с утвърдените от Всемирния пощенски съюз образци на митническа декларация CN22 или CN23 или същата, вградена в CP72 или в адресния етикет за EMS пратки, само когато декларатор е „Български пощи“ ЕАД, в качеството му на задължен оператор за извършване на универсална пощенска услуга. Получателят на пощенската пратка следва да упълномощи „Български пощи“ ЕАД да го представлява пред митническите органи, като за целта подпише декларация по образец.

   Декларирането за допускане за свободно обращение и крайна употреба на тези стоки от получателя на пратката или от избран от него представител, който да го представлява пред митническите органи, се извършва със стандартна митническа декларация. Данните от митническата декларация се подават по електронен път.

И в двата случая са споменати декларации, но само във втория се споменава, че трябва да упълномощиш БП и да подаваш митническа декларация. Тези декларации 22 и 23 явно по принцип придружават пратката и се правят от изпращача. /долу, точно над червения надпис Внимание/
https://www.bgpost.bg/bg/94

Последна редакция: нд, 08 дек 2019, 16:58 от Vapor

# 39
  • Мнения: 13 097
Виола, не целя да хващам служители на кеф, смятам, че в момента се злоупотребява със задържането на малки пратки. Ако пощите са опрели до тия 12 лв и от това им зависят заплатите, то злоупотребата е очебийна.
Да не говорим, че таксата, която събират когато пратките са под 30 лв е несъразмерно висока спрямо стойността.
Поръчвам под 30 лв, или над 30 лв, във втория случай съм наясно какво трябва да платя, запознала съм се с правилата, но дали ги спазваш или не няма никакво значение, щом някой е решил да злоупотребява като брънка по веригата.
Не съм тръгнала да прецаквам системата, но тя ме цака сега мен, като ми задържа пратки под 30 лв и ме кара да плащам тия високи такси.
Нещо не е ок с тия 12 лв и затова е толкова замазано на сайта им.

А да питам, ако не си потърс пратката на митниците, те длъжни ли са да  върнат на изпращача.

Последна редакция: нд, 08 дек 2019, 18:02 от zari65

# 40
  • Мнения: 1 795
Не искам да съм адвокат на дявола, но нищо не им е замазано на сайта, цялата информация е там, просто се акцентира на представителството. И да мрънкаме, и да не мрънкаме - това са разпоредите и по закон всяка пратка може да бъде спряна за проверка, независимо от стойността. Няма такова нещо, че нямат право да спират за проверка пратки под 30 лв, а само, че не се дължи ДДС за тях, но само след като докажеш документално стойност, т.е. има някаква изисквания, които трябва да се покрият. До скоро обработката на такива пратки се случваше по съкратена процедура (от типа "печат от едното бюро на другото и толкова), но с новите разпоредби, които влизат в сила в скоро време, няма как да става вече така и е задвижен целия бюрократичен апарат.
От темата за митниците: ..."Пратка поставена под митнически контрол се освобождава само след поставяне на червен печат върху документ издаден от Агенция Митници. Независимо от стойността. Дали ще се мине като пратка с незначителна стойност ( АМ признава стойност по CN22 ) или ще се попълва декларация за внос се решава не от служител на БРСЦ на Челопешко шосе, а от митническото бюро на същия адрес."...
т.е. дори за пратка под 30 лева, щом е спряна, трябва да се подаде някакъв формуляр, за да се освободи, дори и да не е митническа декларация, а декларация с искан режим незначителна стойност, щом ще се подава този формуляр дистанционно, операторите имат пълното право да изискват такса представителство. Митническата такса от 4.80, която е определена не е нещо кой знае какво, а въпросните 12лв никой никого не задължава да ги плаща. Ние сме прецакани митницата да е на майната си, но има много места, където не е така и хората просто отскачат с разпечатаните документи без да упълномощават БГ Пощи. Съвсем скоро всяка пратка, независимо от стойността, ще минава през митницата и ще се плащат за нея такси и ДДС, дори и да е 50цента, за това и в момента се назначават нови хора и се организира целия процес, за да може да поеме обема пратки в бъдеще. Все пак в Сф  вече се обработват пакетите за по 5-7 дни, което се случва, защото е увеличен обема служители.
За невзетите пратки - връщат ги към подателя само при изрично уточнено изискване. Иначе подлежат на унищожаване.

# 41
  • Мнения: 12 208
Не искам да съм адвокат на дявола, но нищо не им е замазано на сайта, цялата информация е там, просто се акцентира на представителството.

Писах за всеки случай на info@bgpost.bg с въпроса дали за пратките под 30 се дължат И 12 лева. Като гледам хубавата графика на сайта на митниците кое отива у митниците, кое у доставчиците, ми се струва по-логично тези 4.80 за задържаните за преглед пратки също да отиват у доставчика /вероятно точно за митническото представяне/, но без задължението да ти ги достави.
https://customs.bg/wps/portal/agency/home/info-citizens/receiving-stock

Както и да е, отплеснахме се и извинявайте за отклонението, но това някак стана част от азиатската козметика.

# 42
  • Sofia
  • Мнения: 2 249
Ще пляскам вече само големи поръчки, поне да знам за какво ги давам тея такси отгоре. Така и главата ще ми е мирна.

# 43
  • Мнения: 1 795
Vapor, това с обяснението на касовата бележка явно е ново.  Още преди година, като започнаха с таксите представителство, много им се връзвах, ядосвах, звънях, обяснявах им, че не са прави и тн. Сега вече се радвам ако ми освободят пратката поне в разумни срокове. Колкото до 12те лева- при предишното ми избесняване, съм говорила с разни шефове на пощи и на  митници -ако искаш дистанционно да си подадеш документите, т.е. да ги изпратиш по мейла, дължиш тези 12лева за обработка. Те не са свързани по никакъв начин със стойността на пратката, а с начина на обслужването и чрез посредник. За да не ги плащаш трябва да отидеш лично.
Наистина няма смисъл да се обсъжда повече, защото пълним темата с информация, която вече я има в детайли в темата за митниците.

# 44
  • Мнения: 429
Хайде малко да се разсеем с японски мазила Wink


Хвърлих око на слънцезащитата...
---
Редакция: Разгледах сайта, който се споменава, цените наистина са отлични, доставката е супер изгодна... но нас ни няма в списъка с държави. Сърбия, Таджикистан и прочие ги има, а нас не Rolling Eyes
Писах им все пак, да не би да е станала грешка, днес ми отговориха, че доставят до нас ама само с най-скъпия вид доставка. Айде мерси!

Последна редакция: пн, 09 дек 2019, 11:51 от blixa

Общи условия

Активация на акаунт