Отговори
# 120
  • Мнения: 9 680
Е това пък ме влудява, пред пешеходна пътека кола да спре в дясна лента, а от ляво да тръгнат да го изпреварват. Сериозно, за какво си мислят, че е спрял този в дясно?? Ей така, да си поседи малко на пътеката? А е много често срещано..

# 121
  • София
  • Мнения: 1 177
Да теча на масло е по важен, не се знае от къде е. Кола щом е стара не знае човек къде и как ще го изненада. Всеки кара до последно или докато има пари за смяна на частите, разбирам го. Просто аз си следя колата, счупи ли се нещо веднага в сервиза.           Напоследък имам усещането, че повечето шофьори идея си нямат от правилата за движение по пътищата, или им се падат тия книжки от зрънчо с играчка.

# 122
  • Мнения: X
В еднопосочна улица днес една овца, без извинение, караше срещу мен, че ми и свиркаше да я пусна, на всичкото отгоре и ме напсува. Знаците явно не важат за държанки с подарени Кайени...

Последна редакция: пн, 13 яну 2020, 22:47 от Анонимен

# 123
  • София
  • Мнения: 4 548
Зуки, колите на ГТ са с предимство при маневриране около спирките. Ако ти е дал мигач, че напуска спирката, си длъжна да му дадеш предимство. По пътя ми от работата към нас минавам покрай една спирка, от която тръгващите автобуси се престрояват през 3 ленти в 4-та, за да завият наляво на кръстовището малко след спирката. Колите от всички ленти си чакат търпеливо. Иначе няма как да се случат нещата при този трафик.
За ремонтите ти - и маслото и амортисьорите са ти важни. Проблемът с маслото може да ти скапе двигателя, заради амортисьорите можеш да загубиш управление, защото те отговарят за доброто сцепление на предните гуми с пътя при преминаване през неравности. Зависи какво точно ще сменят по тях, цената от 400 лв. може и да е добра. Моите излязоха 420 лв., но сменяваха и лагерите им и въобще всички чаркове, не само самите амортисьори.

# 124
  • София
  • Мнения: 1 584
Да ви споделя възмущението си от тази вечер. Triumph Прибирам се от работа, около 20.30ч е, излизам от една от уличките на Цар Симеон в София и се включвам към бул. Тодор Александров посока Люлин. Карам си аз, виждам светофара на Кино Арена почва да мига. От 4-та,минавам на 3-та, пускам крака от газта, намалям, спирам. Седя си аз в крайно ляво, защото на следващото кръстовище съм за наляво, зяпам си. Минават 4-5сек фиуууу. Едно Бмв профучава в средната лента. Брей, погледнах, аз ли нещо съм в грешка, на червено сме? Минават още 2-3 секунди, второ бмв фиууу. Чак си викам нещо аз не съм в ред и сигурно съм спряла на зелено?! Ами! Много в ред си бях, пичовете минаха на червено и на следващия светофар, чието кръстовище е много голямо, точно преди тунела на Люлин. Без коментар просто, още не ми го побира главата..... Самоубийци!

tinkerbell, това ми напомня на една случка от празниците. Някой уикенд беше, ще ходя до Метро до Божурище да пазарувам. Боже, такъв паркинга не го бях виждала никога! Препълнен, пръскаше се по шевовете,  на излизане от магазина бяхме в задръстване Grinning Влизам в магазина и още завивайки почти още в началото виждам парко място и бързо се мушкам с муцуната напред. Докато се разкопчавам колани молани една кака с една микра (да не кажа друго) срещу мен и ми ръкомаха нещо на затворени прозорци. Излизам от колата, викам Кажете? "Ми аз как ще изляза бе?!" ми вика дамата. Втурнах се аз да влизам в колата, после загрявам щ че нашата е решила да де учи да кара явно на полигона на Василеви и излизам пак от колата Grinning Казвам й "госпожо, това е парко място, както сте влезли, така излезте". Зарязах я, после видях, че я нямаше като излязох от магазина, явно се беше измъкнал Joy

Последна редакция: пн, 13 яну 2020, 22:44 от Петенце

# 125
  • Мнения: 104
При толкова писане от страна на Зуки, няма как и аз да пропусна. Simple Smile
Сега за 5 лв какъв преглед на колата правят, аз нямам думи. Да не казвам, че този преглед май трябва да е работа на хората от ГТП.
Но, Зуки, изненада- хората са казали Опел агила, което е  ребрандирано сузуки вагон р. След бърза проверка, май се получава, че само двигателите са им разликата. Сега, 450 лв за амортисьори за 200 лв и гарнитура на капак на клапани за 10 лв ми идват в повече.Но само гадая за цените.
В  защита на Зуки мога да кажа, че проблемите по количката хич не са опасни за когото и да е. Ако остане без масло ще чуе метална симфония от 4-ри бутала и 8 клапана.
Изпусналите предни амортисьори просто правят предницата да потъва повече, а задницата да олеква повече, както и да се затрудняват да оберат неравностите по пътя. А нашата шофьорка няма да успее да натисне предницата толкова, че да разбере, че има нередност някаква. Но от друга страна задните амортисьори водят до нов тип емоция, ако са изпуснали, особено на толкова лека количка с лека задница. Тук някои шофиращи също няма да разберат какво се случва докато не ги сменят. Ако се кара само градско и скоростите никак не са високи, то вероятно (преекспонирам) и с по 2 болта на джанта може да се кара без да се създава опасност на пътя.
И в тоя ред на мисли- хората карат всякакви отпадъци, видимо неизправни, но аз съм мишената за органите на реда. Онзи ден ме "гониха", нямам идея от къде се появиха, ще се зарадвам ако са направили обратен специално заради мен. Спряха ме, все пак карат расови бегачки против джигити, и не ми харесаха фара как свети. Да, нищо не държеше крушката на мястото й, и фара не осветява както трябва, но все пак се вижда да свети. Някак много искаха да ми пишат фиш за "200 лв ".  Аз си ги оправих в събота, както беше по план от преди това, но успяха с лекота да ме ядосат. Няколко месеца една от 2те крушки на номера разбрах, че не свети, и там приключения, но не с униформените, а със самите крушки.
Редно ли е да ме поставят в условия на паник атаки заради една изгоряла крушка или за не добре светеща? Редно ли е заради такива неща аз да се чувствам престъпник, който е гонен от патрул с пуснати лампи? Под гонен имам на предвид за разстояние от 1 пряка, което редовно ми е интервала за гледане в огледалото.

# 126
  • Русе/София
  • Мнения: 1 826
Да ви споделя възмущението си от тази вечер. Без коментар просто, още не ми го побира главата..... Самоубийци!

Тия са си чисти убийци. #2gunfire #Cussing out

# 127
  • Мнения: 3 732
Млв, по закон е така - ГТ е с предимство. В моята реалност автобусите чакат колите защото никой не ги пуска. Аз понякога пускам и почти винаги светват за благодарност. Такъв шофьор да благодари - явно има защо.


Маслото си знам че тече и доливам. На второ мнение също ще отида.

За амортисьорите - карам от година и половина, 11 000 км, софийско градско. Взех я неподържана и все не стигах до тях. Октомври, с багаж и две обемни дами отзад, тя клекна но издрапа до София. Ноември за 300 лв смених задните амортисьор и пръчка. Иде ред и на предните.
Тия последните майстори ми казаха да не карам бързо, да не поднесе.


Днес минах ГТП - пълна порнография за 42 лв щото съм на газ. Откриха, че нещо блокира задна дясна гума. Тема на масло, мерене на газове май беше, гледане отдолу - такива неща нямаше.


Имам предубеждения към бакшиши, такива със скъпи коли и джипове и голфаджии. Скъпата кола, особено бмв и ауди- мислят си, че парите им дават предимство. Джиповете - понеже са големи и при удар ще пострада тоя в леката кола. Голфа си е диагноза.
Не казвам, че всички с такива коли са убийци и самоубийци на пътя, но повечето са ...
На два пъти ми се е случвало джип да ми дава предимство. Останах с отворена уста.


Какво е "фиба" и къде в/около София има такива?
Говорих с човек с В категория, 40 години зад волана. Обяснява го като обратен остър завой. Такъв имало на пътя за Своге.

Той ми казва, че първите коли нямали странични огледала. Първата му била червен Москвич, май 412. Първите огледала били на Лада.
По онова време - кара от '80та година, не е имало оборотомер. Ориентирали се по звука на колата - това знам, че добрите шофьори го могат. Аз още се уча.

Какво е имало на таблото - само скоростомер ли? Тогава е имало само бензин, нали? Вярно ли, че скоростите са били на таблото?

# 128
  • Мнения: 10 387
Моята първа кола - полското фиатче имаше само едно странично огледало, от моята страна. Нямаше оборотомер, наистина. Имаше няколко датчика - за бензин, масло и не помня още какво. Смукачът беше ръчен, прозорците бяха с ръчки, нямаше радио. За климатик изобщо не говорим. Имаше някакво парно - загряваше след доста време. И това беше новият модел - знам, че старият не се е палел с ключ, а със стартер. Това беше през 90-те години.

# 129
  • Мнения: 3 732
Какво е смукач и какво е стартер?

# 130
  • Мнения: 644
И температура беше другия датчик, смукача общо взето регулира колко гориво ще подадеш, издърпваше се в по-студено време, за да запали колата т. е. подава повече гориво и като загрее го прибираш, за да намали притока. Чудно беше да го забравиш - тогава я "задавяш" и си беше хамалогия да я запалиш отново.  За щастие това сега се регулира автоматично. Стартер е джаджата дето пали колата. Това разговорен език. Сега някой мъж ще се включи да го обясни и научно. Grinning

# 131
  • Мнения: 2 478
Bitmad, с Алфата ли така са те гонили?

Не, не е редно. Нещо не са били на кеф.

# 132
  • ВАРНА
  • Мнения: 3 995
Какво е смукач и какво е стартер?

Бензиновите коли до 85-86 г.  производiтво от масовия клас Golf I, OPEL Kadett 1, Ascona 1
- само със смукач - дръпнат палеха. И най-вече съветските първобитници: Москвич - ЗАЗ - УАЗ и прочие кочини. 
Абе първобитна история  от хайдушката война!    
 Излишно ти е да се вълнуваш от такива нещо - които няма да видиш никъде вече - освен в музей на ретро автомобили.

Последна редакция: чт, 16 яну 2020, 00:14 от Варненец

# 133
  • София
  • Мнения: 6 309
И най-вече съветските първобитници: Москвич - ЗАЗ - УАЗ и прочие кочини. 
Абе първобитна история  от хайдушката война!    
 
Я не обиждай. Първата ми кола беше с въздушно охлаждане. Simple Smile

# 134
  • Мнения: 4 239
И най-вече съветските първобитници: Москвич - ЗАЗ - УАЗ и прочие кочини. 
Абе първобитна история  от хайдушката война!    
 
Я не обиждай. Първата ми кола беше с въздушно охлаждане. Simple Smile
И моята! И смукач имаше. Както и кранче за горивото. Врътваш кранчето, дърпаш смукача и палиш;караш 200 метра и връщаш смукача на половина. Няма бензинови помпи, няма радиатор и антифриз, единствено сипваш бензин и масло и караш Simple Smile Кеф!

Пък някои първобитници фордове са се палели с манивела. Ти да видиш!

Общи условия

Активация на акаунт