Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 7

  • 36 055
  • 382
  •   1
Отговори
# 360
  • Мнения: 199
При подобни ситуации като вашата, психолог ми каза, че отказва да работи с моето дете, защото то не е виновно за нищо и не е етично спрямо детето.Посъветва ме да го преместя, защото учителката е тази която е с проблемите, а не детето.
Каза ми , че като го държим там тази учителката му е един вид авторитет и лошото й отношение ще му създаде проблеми на него самият, а ние сме длъжни да бъдем опората и сигурността на детето, никой не може да се държи по този начин с децата ни.
Вие от кога знаете тези факти? Защо сте чакали толкова време, не сте ли сигнализирали някой?
Аз като възрастен човек не бих могла да понеса подобна обстановка, какво да говорим за едно дете...
Някой учители се самозабравят...

# 361
  • Мнения: 549
Да, съгласна към с предните мнения. От твърде  амбициозен начален учител бягайте далеч , наистина може да ви съсипе детето , ако то има затруднения при ученето.
 Аз лично преместих дъщеря си по тази причина в трети клас. То си беше чист тормоз от страна на учителката. Обаждаше ми си през деня с оплаквания - разсеяна е, грешно й е домашното, не знаел на коя старица в момента работят и т.н, като че аз мога да нещо да направя от разстояние . Буквално ни изнуди да я запишем на ресурсно подпомагане, от което се откачихме чак в 8 клас. И въпреки това продължаваше да я тормози .. дори й беше дърпало ухото , абе направо нямам думи .. И това поведение към дете, което е супер дисциплинарно и кротко в час, не създаваше по-никакъв начин проблем . Просто работеше по-бавно и трудно се ориентираше , концентрираше . Та въпросната учителка жестоко я натискаше (уж за доброто на детето ), а истина беше, че се опитваше да ни изгони . И разбира се успя ..  Беше със самочувствието на топ начален учител, а децата й изкарвали най-високите резултати на НВО след 4 клас. Ами като си ги подбира по този начин , как няма да е .. Лесно е да работиш с деца без затруднения

# 362
  • Мнения: 199
Да, съгласна към с предните мнения. От твърде  амбициозен начален учител бягайте далеч , наистина може да ви съсипе детето , ако то има затруднения при ученето.
 Аз лично преместих дъщеря си по тази причина в трети клас. То си беше чист тормоз от страна на учителката. Обаждаше ми си през деня с оплаквания - разсеяна е, грешно й е домашното, не знаел на коя старица в момента работят и т.н, като че аз мога да нещо да направя от разстояние . Буквално ни изнуди да я запишем на ресурсно подпомагане, от което се откачихме чак в 8 клас. И въпреки това продължаваше да я тормози .. дори й беше дърпало ухото , абе направо нямам думи .. И това поведение към дете, което е супер дисциплинарно и кротко в час, не създаваше по-никакъв начин проблем . Просто работеше по-бавно и трудно се ориентираше , концентрираше . Та въпросната учителка жестоко я натискаше (уж за доброто на детето ), а истина беше, че се опитваше да ни изгони . И разбира се успя ..  Беше със самочувствието на топ начален учител, а децата й изкарвали най-високите резултати на НВО след 4 клас. Ами като си ги подбира по този начин , как няма да е .. Лесно е да работиш с деца без затруднения

Едно към едно с нашата "педагогическа звезда". Тя е най-умната и дейна, главен учител в начален курс, а децата просто са тъпи....

Думи нямам за такива тъмни елементи (повечето с над 20 години трудов стаж...) в нашата НЕ-образователна система, тровят душите на децата, а тях никой с топ не може да ги мръдне. Всеки се спасява по единично. Местим децата за да не се наложи утре да избие здравословен проблем, я диабет, я хормонални разстройства ( живи примери имам покрай мен...)

Няма оправия...

# 363
  • гр. София
  • Мнения: 445
Най - доброто, което успях да направя, бе да преместя в съседен клас детето.
Каква помия си позволи да хвърли срещу детето бившата класна, не е за разказване. А иначе най - мазно ме увещаваше да не я местя.
Едва след преместването чудото се случи - рецитиране на стихотворения, презентации пред класа (естествено, подпомагана от новата класна ръководителка). При онова чудовище, детето все бе унижавано.

# 364
  • Мнения: 549
А, да , за “публичните “ унижения, разбирайте пред класа , пропуснах да напиша. То си е класика. От тогава моето е със самочувствие , че е най-тъпата. Когато я видях, че при писане ръчичката й трепери - не издържах и скоростно я преместих… Да, беше при по-ларш учителка, вероятно научи и по-малко, но детето беше спокойно и ходеше с желание на училище. Намери си приятели … Трудностите при обучение си ги имаме и сега, та ги борим ежедневно със собствени усилия, но да здрава е най-важното. Като чуя амбициозен учител , а в комбинация с липса на преподавателски опит и .. косата ми настръхва ..

# 365
  • Мнения: 9 785
При нас се събраха директор, старши учител, логопед, психолог, учителката, за която става дума и обясниха, че детето има дефицити. 6 годишното ми вика, мамо, ами това с дефицитите май значи, че не съм умна.
За един час с частен урок решихме проблема и започнахме да градим пропуснатото.
А тия тъпи гъски можеха да отделят на детето 40 минути вместо да дрънкат глупости седмици наред как нещо детето не е ОК, а те много заети..

# 366
  • Мнения: 199
Здравейте, търся алтернативни методи за обяснение и разбиране на деление на много цифрени числа с двуцифрено число,материал в 4 клас. Много му е трудно на детето точно това като действие по изчисляване(изключая делението на 10,20,30....)
Гледах например японски метод за умножение на двуцифрени числа, който е много интересен.
Какъв опит имате, моля за споделяне.
Благодаря предварително!

# 367
  • Мнения: 12 363
Метод нямам. Понякога, дъщеря ми, седми клас си ги вади. Нас ни учеха чрез налучкване - проба грешка
75:25 дъще ми ще го пресметне с изваждане
75-25-25-25.

# 368
  • Мнения: 3 459
Здравейте,

Да споделя какво се случва при нас, положението е леко параграф 22.

Имахме две консултации при логопед, едната потвърди че е с дислексия, дисграфия и дискалкулия, другата отхвърли и препоръча консултация с психолог. Обясни ми че дори и да се направи обследване не очаква да излезе нищо, тъй като нямала типичните прояви на дислектиците 🙄
Започнах да се обърквам вече как да постъпим.

# 369
  • Мнения: 199
JayB,

Къде сте правили диагностика? Може би трябва да направите консултация с компетентните в тази сфера.
Ние минаваме на консултация в Център за психично здраве при проф. Матанова.
Тя прави пълна диагностика на детето и казва подробно и разбираемо какви са дефицитите.

# 370
  • Мнения: 9 785
С решаване на задачи става.
Две неща учим за улеснение с четвъртокласното. Ако двете са четни, делим ги на две. После на три, ако може и т.н. докато стигнем до деление на едноцифрено.
Втори начин, да види последната цифра на делителя при умножение с кои числа се получава последната цифра на делимото. И вече да пробва.
п.п. Признавам, някои от признаците за деление сме ги учили предварително.

# 371
  • София
  • Мнения: 8 001
При делението го карах да използва стрелки, когато сваля, за да не пропуска. И много решаване на задачи и тестове, докато го механизира.

# 372
  • Мнения: 549
Нищо не помага. Слагаха някакви черти за подреждане. А то беше и по време на онлайн обучението , в началото на КОВИД, та съвсем нищо май не се затвърди като трайно знание. Беше усвоила някакъв алгоритъм , когато го учеха, сега вече е забравено . Това деление не се използва много след 4 клас , та не му се впрягайте. Табличното ако запомнят им е достатъчно според мен ..

# 373
  • Мнения: 199
Нищо не помага. Слагаха някакви черти за подреждане. А то беше и по време на онлайн обучението , в началото на КОВИД, та съвсем нищо май не се затвърди като трайно знание. Беше усвоила някакъв алгоритъм , когато го учеха, сега вече е забравено . Това деление не се използва много след 4 клас , та не му се впрягайте. Табличното ако запомнят им е достатъчно според мен ..
Съгласна съм, че не се използва и ми се ще да го пренебрегна тотално. Но в тетрадката и учебника има 10 урока с този тип деление, а учителката вместо да се постарае да обясни, защото не само на моето дете е трудно, пише всеки час двойки...
Едно от децата вече има 3 двойки една след друга, заради това, че не успява да се справи с този тип задачи. Моето вчера е с двойка и днес също.
Затова се опитвам да намеря алтернатива, на това да налучква, а някакси по лесно да се сети какво да направи...
Благодаря на всички включили се.

# 374
  • София
  • Мнения: 3 499
Поискайте си консултации след тези две двойки. А ако са повече децата, помолете да изпратят друг учител да ги обясни. Тодава и вашата класна ще обърне плочата.
И моето голямото имаше такава учителка до 4 клас. Като има нещо по-сложно и не преподава материала, а само им казва, че следващият час ще имат контролно и започваха двойките. Още я мрази тази класна - като му кажат Вълкова, все едно ток му пускат.

Общи условия

Активация на акаунт