Извънкласни занимания в първи клас – за или против?

  • 4 135
  • 56
  •   1
Отговори
  • Мнения: X
Синът ми ще е в първи клас през идната учебна година. Слушам/ чета, че много родители споделят как децата им ходят на курсове по език, на някакъв спорт, танци, уроци по програмиране.
Как мислите, дали е добре да натоварваме децата си още от първата година в училище? Дали вместо да ходят на народни танци примерно, не е по-добре да имат време и в къщи, да усещат домашния уют, да играят.
Моето дете ще учи задължително по 1 уч. час на седмица испански и английски. Всеки ден ще е и на занималня до 16:30. Мисля единствено на уроци по математика да го запиша, защото математиката отваря много врати и трябва да се почне от рано, а не в 7 клас дай юруш на уроци, че ще кандидатства детето.

Последна редакция: чт, 06 май 2021, 09:37 от Анонимен

# 1
  • Мнения: 4 420
Дъщеря ми ходи на танци от 4 годишна. Има моменти, когато е много натоварена, но й харесва. Обича изявите, концертите, състезанията. Живее за тези моменти. Няма да крия, че и за нас с баща й е доста натоварващо. Почти нямам личен живот, кръга ми от контакти са майките от училище и танците. На моменти ми липсва свободата да нямам график, режим, ангажименти, но това ще е още малко. После тя ще може да се оправя сама. На 10 е.
Личното ми мнение е, че трябва да имат нещо извън училище. Нещо приятно за самото дете. Децата носят на натоварване, ако това им носи и добри емоции. Против съм постоянното учене. За мен не е ок дните да минават само в училище и уроци свързани с училище.

# 2
  • Бургас
  • Мнения: 3 594
Мисля единствено на уроци по математика да го запиша, защото математиката отваря много врати и трябва да се почне от рано, а не в 7 клас дай юруш на уроци, че ще кандидатства детето.
На никое дете не му трябват уроци по математика от първи клас, освен ако не е с обучителни трудности. Подготовката за НВО може и от пети/шести клас да започне, но първи...най-много да намрази математиката, докато стане седми клас.

# 3
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 308
От първи клас дъщеря ми ходи на извънкласни занимания само в събота или неделя или само през лятото-театрално изкуство,балет,конна езда,а от втори клас английски,през лятото-плуване.
Избягвам такива ,които са през седмицата,защото детето е достатъчно натоварено.

# 4
  • Мнения: 6 783
Танци или спорт в първи клас имат много повече смисъл от уроци по математика.
Какво се преподава на частни уроци по математика в първи клас?

# 5
  • Мнения: 6 782
Моето дете е на възрастта на вашето. И тя септември ще е първи клас. При нея да стои вкъщи е скука. Не й пука за домашен уют, омрънква света, че иска да излезе. От 2 години ходи на балет, вече 3 пъти в седмицата, 2 от дните е и на шах. Шахът си го избра сама и настоява да ходи, въпреки че аз бях скептична. За мен тя така се разтоварва, а не натоварва. На уроци по БЕЛ, математика или езици не смятам да я записвам толкова рано.

# 6
  • Мнения: X
А синът ми рядко иска да излиза. Все в къщи му се играе. Има много играчки и от онези образователни книжки за писане и смятане, обича да рисува, да прави разни ръчни творчества с гланцови блокчета и силикон (пистолет със силикон) с разни дървени пръчици, очички, парцалчета. Просто хубаво му е в къщи, а като сме навън, поиграе малко и натиска да се прибираме.
Затова мисля, че ще му е мъка след училище или в почивните дни да го карам на разни занимания. Е, през лятото е друго - за тогава е рано да мисля. А на уроците по математика ще учи математика, естествено! И аз си решавах всички задачи в клас, но на уроците решавахме задачи за горните класове.

# 7
  • Варна
  • Мнения: 36 724
Домашния уют много деца го схващат като покана по цял ден да висят на устройства вкъщи. Моята е почти на 9. Ходи на танци от четири години вече, но само събота и неделя. При всички положения място с деца (пък дори и да се учи там, като частната занималня) й е далеч по-забавно и желано отколкото да стои вкъщи.

# 8
  • Мнения: 6 783
Извънкласните занимания е добре да са по желание на детето. Спортните занимания също са много важни в тази възраст.
За математика разбрах - ще усвоява знанията за втори клас.

# 9
  • Мнения: 6 782
Важно е детето да има желание и амбиция. Насила не бих я записала на нищо. Говоря за спорт, развлекателни занимания.
По отношение на предмети, изучавани в училище, не бих й го причинила уикендите или след училище и занималня пак да е на урок. За тази крехка възраст, далеч от кандидатствания и т. н., не виждам полза, освен допълнително натоварване и умора.

# 10
  • Мнения: 46 558
В 1-2-3 клас моето дете ходеше на плуване, после на танци, после на волейбол, нищо не ѝ задържа вниманието. Тя си е такъв тип, не сме я насилвали.
От сериозните - английски, но и там прекратихме по някое време.
Всички бяха в делнични дни. У нас си имаме правило - събота и неделя са дни без ангажименти Simple Smile

И аз смятам, че математиката на този етап е напълно излишно.

# 11
  • Мнения: 8 297
По един час седмично език е едно голямо нищо. Пък за допълнителна марематика в първи клас аз лично смисъл не виждам.
Нямам идея какъв е у вас семейният уют, ама у нас никой не размита да седи. Освен ако няма с кой да играе.
В първи клас имаха по 2 часа език на ден + задължителното плуване. Да може дете да плува за мен лично е абсолютно наложително. В по-късна възраст всеки се ориентира в различен спорт.
Малкият ми син учеше допълнителна ( забавна математика) в училище. Не мисля, че е нещо без което не може.

# 12
  • Бургас
  • Мнения: 3 594
А на уроците по математика ще учи математика, естествено! И аз си решавах всички задачи в клас, но на уроците решавахме задачи за горните класове.
Това пък защо? Ако детето няма афинитет към математиката /пуснете го на няколко състезания в първи клас, за да прецените и съобразно резултатите му/, няма никакъв смисъл, дори и от състезателна математика, а от уроци за по-горни класове - още по-малко.

# 13
  • Мнения: X
Благодаря за мненията 🙂
За математиката - избрали сме госпожа, при която ще ходи на уроци. То и език можеш да научиш в по-късна възраст, но ги подкарват още от детската градина. А синът ми не обича буквите, но играе с числата, интересно му е. Събира, изважда и умножава на ум. Дели по-трудно засега.
Hope For Two, в къщи е уютно, с мъжа ми сме тип домошари. Винаги са ме отблъсквали разхвърляни къщи с крещящи хора, увеличен телевизор та и съседите да чуват, и късно лягащи деца. Затова се омъжих не по любов, а по сходство и общи възгледи, и това се оказа правилно.

# 14
  • Варна
  • Мнения: 36 724
Родителите може и да търсят уют и тишина, но децата си искат общуването с други деца. Мераците за спокоен живот идват с годините. И моята щерка чудесно се забавлява вкъщи сама с пластилин и куп други подръчни материали, и нашият дом е уютен, бих казала и удобен, но откак тръгна на училище и изгради приятелства с други деца хич не я свърта. След тези почивни дни буквално на бегом излезе от вкъщи днес и трясна вратата на колата с репликата "оф, най-после на училище, че да си видя приятелите".

# 15
  • Мнения: X
О, и той с радост ходи на градина. Една групичка са 3 момченца и 2 момиченца, все заедно играят. Купуваме еднакви блузи с някои, уговарят се утре да са с тениските с Фиксики, ти ще носиш това, аз онова (дребни играчки) и искат да ги вземаме последни, че да се наиграят. Но да го изведа на площадката, в Морската - покара малко колело, поиграе, и след час вече натиска да си ходим. А често просто не иска да излиза, в къщи му се играе.
Много ми хареса това, което Не се сърди човече каза: "У нас си имаме правило - събота и неделя са дни без ангажименти". През седмицата децата ходят на училище, след това си учат уроците. Но като си отпочинал, като имаш време за хоби удома, а не да си постоянно в движение, по-добре се концентрираш и учиш по-лесно.

# 16
  • Мнения: 8 297
Виждам че вие вече сте програмирали детето Simple Smile Как ще почива, какъв тип е, на какво най-много ще играе.
За съжаление нещата не се случват точно така Simple Smile За всички би било по-лесно.
В първи клас всички деца се справят по-лесно с математиката и по-трудно с буквите. Едно пате, две патета...можеш да си ги представиш. Две кубчета можеш да ги пипнеш. Но не е същото с два звука. Ами със съгласните?
Та такова е положението при всички деца. Всички деца учат много по-лесно език на 6, отколкото на 16. Както се казва на 6 го учиш със сърцето на 16 с главата.
Не е необходимо една къща да е шумна или разхвърляна за да се налага децата да търсят по-различна компания. Те имат нужда от себеподобни и това е целта и на самото училище. Казва се социализация. Това е нещото което е по-важно и от буквите на този етап. И когато децата търсят приятели и водят такива у дома, най-малко му дреме  на човек колко е тиха къщата. А четири 6 годишни могат да създават шум като за 10 възрстни Simple Smile
Желая успех в намирането на правилната посока за вашето дете.

# 17
  • Мнения: 4 420
Аз се научих да не правя планове. Децата се променят толкова бързо след като тръгнат на училище, че всички планове на родителите отиват на кино. За себе си едно научих - важното е да давам нужната свобода, да отпускам повече права, в замяна да получавам по-добре свършени задължения. За училище не натискам, ако видя, че е над възможностите й. Все пак не всички са гении. Няма лошо, нека планира авторката. После ще променя плана според ситуацията.

# 18
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 308
Според мен до 3-4 клас изобщо няма нужда от уроци по математика.
Всеки родител може да помогне,ако детето закъса.
Това е елементарна математика,особено 1-2 клас-събиране,изваждане,таблицата....

# 19
  • Мнения: 6 782
Всеки човек носи своя индивидуалност. Има деца, които предпочитат да стоят у дома, ходене по уроци и занимания е неприятно за тях. Имаме такъв случай в семейството. На родителите им беше много трудно, защото детето, вече по-големичко, имаше нужда от допълнителни занимания, но посрещаше идеята с рев и ужас. Сещате се, че опитаха няколко пъти и всичко пропаганда. В крайна сметка го посещава учител в дома му, но пак не е приятно за детето.
Аз също съм домошар, не мисля, че вкъщи сме някакви мърльовци, напротив винаги се старая да е приятно, да има топла домашна храна. При все това, моето дете (поне засега) обожава да е навън. При нас аз съм тази, която иска да се прибираме, а на нея никога не й е било достатъчно, дори цял ден да е била навън. Винаги се шегувам, че аз съм виновна, защото като се местихме, загубих пъпа й накъде по пътищата с багажите 😀
Съгласна съм, че децата се променят, ще видим какви интереси ще има като започне. Лично аз не съм от ултра амбициозните родители, които ще я запишат на всичко, на което може да се ходи. Имам финансовата възможност, но бих се съобразила с нея, с наблюденията ми какво я влече и дали има желание. 🙂

# 20
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 308
И аз мисля,че извънкласните занимания би трябвало да са по желание на детето ,ако има интерес.Не насила.

# 21
  • Мнения: 12 338
В първи клас записах дъщеря ми на народни танци по нейно желание. Бяха вечер, събраха ги с напредналите и тя се отказа, понеже не работеха много с новите деца. Но пък сама се записа в училище на спортни танци. Заниманията бяха два пъти седмично между часовете и занималнята. И за двете ни беше добре това. Също се отказа към края на годината, защото предпочиташе да излезе на двора с останалите деца. Не съжалявам обаче, че ходи през по-голямата част от времето. През първи клас започна и работа със специалист по дислексия, на който ходи четвърта година. Във втори клас тръгна на салса и на уроци по рисуване. И двете неща са в събота и неделя и това ни устройва. Вече е четвърти клас и тези две дейности продължават наред със специалиста по дислексия.
Синът ми ще бъде първи клас на есен. От скоро ходи на китара и солфеж. Ще продължим заниманията, дори и да не го приемат в НУИ. По район сме в училище със засилено изучаване на език, така че ще има 3 часа седмично език и това е предостатъчно според мен. А да,той иска на есен и на футбол. В училището район ще има тази възможност, макар че тренировките им не са особено сериозни, повече е разтоварване и допълнителна емоция.
Съвет - ако записвате детето на допълнителни дейности нека е в училище - спортен или танци, занятията са преди занималнята, поне при нас е така или съботно-неделни дейности извън училище. Вечер вече са изморени, а може да имат и нещо за дописване/ доучване.

# 22
  • Мнения: 11 958
Много индивидуално е всичко, но едно е сигурно-нещата трябва да се планират така, че на детето да му остава достатъчно време за сън и достатъчно време за игра и то свободна, според вкусовете му игра. Днес свободните занимания се пренебрегват, времето на децата е преизпълнено от "полезни", "развиващи" и всякакви подобни активности, но изключително се подценява ролята на играта за личностното развитие.
Друго, което обогатява е четенето и то съвместното четене с възрастен. Да, зная, че днес децата четат от 5 годишни. Но те нямат житейския опит да навлязат дълбоко в стойностни четива, а спирането на моменти, коментирането обогатява детския речник, усет и прозорливост. Не случайно в моето детство имаше час по извънкласно четене, в който учителката четеше, а ние слушахме и после коментирахме. Не зная днес някъде има ли го, при сина ми(преди 9г първи клас) вече го нямаше.

Иначе дали математика, танци, музика, зависи от желанията и възможностите на детето.
За математика в първи клас-ако детето има засилен интерес, няма да е излишно учител. Казвате проста работа, но аз винаги по темата "проста математика" в първи клас давам един емблематичен пример-задачата с гъбките от Московската олимпиада за нашия набор(2005).В България само две деца решиха тази задача, едното е на съфорумка. Мой колега с образование МГ я реши за около... 30 мин. Но, разбира се, става въпрос за състезателна математика.

# 23
  • Мнения: 29 712
Много зависи детето какви интереси има. Първо това трябва да се разбере. Моят син ходи на рисуване от предучилищна, на математика от 1 клас, на плуване от 3-годишен (първо в градината, после с треньор в голям басейн), като плуването е само за спорта, без трениране за състезания и от 2 клас е на допълнителен английски в училище. Мисля, че това му е оптимално за сега.

Специално за математиката - аз лично не мога да предам знанието, както учителя. Плюс това не бях чувала за рачешки задачи, кръгове на Ойлер или "вълшебните отсечки"....

# 24
  • София
  • Мнения: 5 997
Хубава тема и аз в нея, дайте информация за занимания за събота и неделя. За София. Спорт или танци, рисуване подобни? През седмицата абсурд, поне за нас няма как. Едва с училище и занималня се справям. Учат анлийски с частен учител он- лайн вече 1 год, доволна съм. Много удобно.

# 25
  • Мнения: 9 778
В първи клас може да си позволите да запишете детето на каквото иска. Моето тръгна една година по-рано, иначе щеше да е първи клас наесен. Записа се на английски, тенис, баскетбол, плуване. Искаше още футбол и балет, но нямаше вече кога. С голямо удоволствие си ходеше на всичко преди да затворят.
А, ако изтеглите късата клечка с учителя/училището, ще се научите да преподавате и още как.

# 26
  • Мнения: 6 783
Подкрепям Мама Ру, че е добре извънкласните занимания да са в училището по възможност, много по-удобно е.
Сега е времето децата да пробват колкото се може повече неща, но по тяхно желание.
Физическите занимания за мен също са много важни в тази възраст, за да растат децата здрави и добре развити.
За уроците по математика в първи клас съм с особено мнение.

# 27
  • Мнения: 9 778
За уроците по математика сте закъсняли. В класа на детето "силните" са започнали на 4-5 години. Simple Smile))))

# 28
  • Мнения: 29 712
Определено не е нужно допълнителни курсове по математика, ако детето не го влече. Ако искате обаче развитие в тази област, т.е. прием след 4 клас в математическа паралелка, втори клас трябва да се започне подготовка. (мое мнение).

# 29
  • София
  • Мнения: 5 498
Зависи от допълнителните занимания,аз смятам че детето трябва да е ангажирано с нещо,да си има интерес,хоби .... и това далеч не е болна родителска амбиция през моите очи.
Моят син е на 4 и ходи на плуване допълнително,пускала съм го също така на тенис и на джуджитсу (вид бойно изкуство) и тениса му харесва повече,но Ковид ситуацията вече на няколко пъти ни обърква плановете.Той е активно дете и има нужда някъде да изкарва енергията си,затова искам от малък да свиква да я влага в нещо позитивно като спорт и движение.Според мен именно това се възпитава и помага изключително на децата и в учене,и в регулиране на емоциите,организираност,подреденост и.т н.

# 30
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 308
Едно е на 4 години,съвсем друго е на 7 години,когато детето ходи и на училище и на занималня.

# 31
  • Мнения: 12 338
Всичко си е и до дете. Моята щерка, вярно вече е четвърти клас, но със СОП и в първи клас се налагаше дописване вечер. В този смисъл беше прекалено и допълнителни занимания. По принцип след 17 часа децата вече са преуморени. Заради СОПа сме си изградили система - сядам с нея, чете урок по човеците или литература и започваме домашното. Когато нещо не е ясно обяснявам и помагам. Така отделяме 60-90 минути на ден за подготовка на домашните. Капацитетът ю на работа е толкова, около 60 минути. Но пък й остава повече свободно време и опитахме ментална аритметика, ходи веднъж седмично на психолог и специалист по дислексия, сега едно по-голямо момиче започна два пъти седмично да я занимава с английски... Харесва й да има някакъв ангажимент за деня. Рисуването и танците са в почивните дни. Не ходи на занималня вече втора година, времето стига, остава достатъчно време и за игри с брат й, и за колело, и за разходка. Понякога предпочитам да сме приключили до 17 часа, друг път ги извеждам и след вечеря написваме. Случила съм на близначе, което има разностранни желания и мрази да скучае. Вярно, интересите се менят, но определено има неща, които й харесват и с тях продължаваме трета година.
За малкия, той е друга бира, също ще заложа повече на спорт или изкуство, а не на английски и математика. Мисля, че са достатъчно натоварени в училище, за да го товаря с допълнителни уроци в тази насока. Дано не се налага, т.е да не изскочи скрит проблем.

# 32
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 308
Има и деца без СОП на които им се налага да дописват нещо след училище.Нормално е.Зависи също и от учителката в занималнята..
При нас не се е налагало да работим вечер,но през седмицата детето просто беше изморено и след училище искаше да се приберем вкъщи.
Има и деца,които след цял ден на училище и после в 7вечерта на тренировка се превъзбуждат и не могат да заспят навреме..Моя близка имаше такъв проблем..вероятно не е единствена.

# 33
  • Мнения: 12 338
Да. Учителката на занималнята беше добра, просто детето работеше много бавно и се изморяваше, затова се бяхме разбрали колкото, толкова.
На база опита ми с голямото дете, смятам и бъдещият първокласник да не бъде ангажиран твърде много. Той би успявал в занималнята, имам опция да е при класната на каката, така че знам какъв обем се дава за домашно (не е прекалено, не е и малко). По негово желание бих го записала на футбол в училище, да се раздвижи и разтовари. След 17 смятам да е свободен за игри.

# 34
  • Мнения: X
Ако един родител няма време или желание да се занимава с детето си е по-добре да го пусне на нещо извънкласно, от колкото да му хвърли телефон, таблет или друга електроника.
Заниманието е хубаво детето да го избере, а не родителят да преценява.

# 35
  • Мнения: 2
Моето е вече голямо 9 клас ама не съм го записвал на нищо, на което той не иска. Сам реши че иска да ходи на танци в 5 клас спря. На уроци го записах само в 7 клас и на изпитите имаше 97 от 100 на математиката и 94 от 100 на българския. В 5 клас го записах на уроци по английски понеже изкарваше 4ки. Във 4 клас го записах на математика понеже искаше да влиза в математическа гимназия. Не ги натоварвайте и не ги карайте да правят неща които може и да не харесат.

# 36
  • Мнения: 117
Дъщеря ми е на 7 и половина и още от първа градинска група започна танци и плуване. Сега от първи клас исках нещо да прави след училище тъй като има страашно много енергия и е напред в ученето. Пробвахме народни танци,не искаше,пробвахме плуване,не искаше. И от 2 месеца намери това в което гори и е щастлива - езда. Не иска да си тръгва от базата и иска всеки ден,но засега 1/2 в седмицата. Много зависи от детенцето,но аз лично съм ЗА извънкласните занимания.

# 37
  • Мнения: 558
На 7 г е детето е достатъчно голямо, за да сподели към какво има интерес. Ако нищо не е пробвал до момента, аз бих го завела пробно 2-3  пъти на различни неща. Хем детето ще си усети дали му харесва, хем и родителят ще може да види. Не смятам, че е ок децата на тази възраст да се затрупват със занимания, които са им скучни или неприятни, но мама е решила, че са важни.
Моята мома ходи на плуване от 3 г. и го обожава. Като делфинче е. Когато сме на басейн, не мога да я извадя. В градината имат футбол и танци. Ходи и на двете известно време, но каза, че танците не й харесват. Така че остана плуването и футбола, който й е супер забавен.
Физическата активност (ако е желана) няма как да натовари 7 годишните, те нормално кипят от енергия. Но не всички са едвакви. Бих се водила от детето със сигурност.

# 38
  • Мнения: 29 712
Не е съвсем като да знае какво точно иска на 7 години. Моят примерно искаше на всичко....ама, буквално. Каквото види като реклама - искам на това....независимо дали е шах, танци, карате, плуване, роботика, език и т.н. А в първи клас ги затрупваха с рекламни материали в училище.
Та, не му се получи да ходи на всичко, разбира се....

# 39
  • Мнения: 3 820
Питайте детето какво иска.
Синът ми свири на пиано от 5 годишен, и до сега (17+) защото го иска.
На език пожела в 3 ти клас? Може би.
На тенис - пак там някъде.

Детството няма връщане. Цял живот ще е възрастен...

# 40
  • Мнения: X
Естествено, че ще иска на всичко  Нали трябва да пробва и да види кое е за него. Ако задържи интереса повече от година е уцелил. Ако не, поне нещо е научил.

# 41
  • Мнения: 29 712
Естествено, че ще иска на всичко  Нали трябва да пробва и да види кое е за него. Ако задържи интереса повече от година е уцелил. Ако не, поне нещо е научил.

Е, да, де, ама не е добре да се разпилява в много посоки. Особено в първи клас, когато всичко им е ново и трудно, тепърва се учат да учат, да изграждат навици....

Повече от 2-3 допълнителни неща, от които едното спорт, не мисля, че ще е добре.

# 42
  • Мнения: 6 998
Моето от 5 ходи на разни неща. Тогава реши, че иска да стане астроном и го записах на детска академия по астрономия. После ходи на китара и френски в последната група на ДГ. Сега е в първи клас и ходи на френски и баскетбол. Мисля, че две извънкласни, които са през уикенда, не са чак толкова натоварващи. Поне има достатъчно време да опява, че му е скучно.
Мен майка ми едно време също ме записваше на какво ли не - и по нейна идея, и по моя - не съжалявам, че съм пробвала толкова много неща Simple Smile) , поне рано разбрах, че не съм по спорта и музиката, a по езиците Simple Smile

# 43
  • Sofia, Bulgaria
  • Мнения: 850
И аз съм за извънкласните занимания, но не насилвам дъщеря ми за нищо. Тя е старателна, отговорна и изпълнителна и щом казва, че не иска да се занимава с нещо аз се съобразявам. В детската градина за кратко ходи на художествена гимнастика (и на почти всичко в градината), но явно натиска от страна на треньорката и дойде в повече и я отписах. На народни танци ходи три години, но след затварянето покрай пандемията не пожела да продължи. Това от което вече три години не се отказва и много и харесва е театралната школа заради която става рано в събота. Аз държа на курсовете по английски,но и там сменяхме школи защото едната не и допадаше. Вече три години е на място, където е доволна. Откакто почна ковида извънкласните и занимания бяха само английския и театъра, а на мен ми се искаше и някакъв спорт. Миналия месец тя сама изрази желание да ходи на спортна гимнастика и въпреки че знам, че на 11 години е голяма тепърва да започва я записах, за да има някакво движение.
И аз като вас мисля, че вечер децата са уморени за допълнителни учебни курсове, но е подходящо време за спорт.

# 44
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 308
7 годишните се натоварват в училище и още как.
Особено и когато след училище са на занималня.
От 8 сутринта до 17ч.следобед това е цял работен ден.
Не може даже да си събуе обувките и да си опъне краката.
Няма следобеден сън,както в детската градина.
Обяд в стола,после търчане из двора и после пак учене в занималнята...

# 45
  • Мнения: 12 338
В нашия град дори нямат столове в училищата. Носят кетъринг и се хранят в класната стая. Излизат само до тоалетна. Вчера колежка с внуче първи клас в малко елитно училище (основно училище с по две паралелки на година прием) беше възмутена точно от това, че дори на двора не извеждали децата. Явно внучето тичало в коридора и имало забележка. Ами къде да тичат тези деца? Нечовешко е от 8 до 17 да са само в една класна стая.

# 46
  • Варна
  • Мнения: 36 724
Спокойно, втори клас обикновено училищните занимални съкращават драстично бройката или направо абдикират. На внучето ще му се наложи или да го прибира някой вкъщи или да ходи на частна занималня, което значи, че няма да седи затворено в класната стая по цял ден. Бабата като е толкова възмутена да удари едно рамо и да прибира хлапето.

# 47
  • Мнения: 12 338
Бабата е учител по матуритет предмет в гимназия и е на работа също. За другата баба - не знам. Но наистина някъде и голямото междучасие не ги извеждат. А в занималнята имат два часа (учебни) спорт и отдих и трябва да са навън сега в това време, не вътре заврени.
Частните занимални са цифра, която не всеки може да си позволи. За София не знам, ама при нас са по разни маломерни помещения и също пренаселени, че.може и прозорци, които да се отварят да нямат.

# 48
  • Варна
  • Мнения: 36 724
Цифра са ама като види човек зора, опира и до тях понякога. Питай ме мен как отделям по 300+ лв месечно и не гъквам. Като няма кой...

# 49
  • Мнения: 29 712
А каква е причината да не ги извеждат? Поне по обяд....?

# 50
  • Варна
  • Мнения: 36 724
И на мен ми е странно. Нашите нямат търпение да ги пуснат на двора. Отделно, че и докато ги няма, тече дезинфекция на стаите.

# 51
  • Мнения: 12 338
Не знам. Каза, че детето имало забележка, защото тичало по коридора. Също, че ги пускали само до тоалетна. Клас-занималня са и са цял ден в една стая.
Предполагам е решение на учителката или училището.
Синът ми вчера беше на ДГ, сборна група и само след обед каза, че са излизали. За мен е странно, че до обед при хубаво време са били вътре, още повече, че нямат ситуации на сборна група.

# 52
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 742
Благодаря за мненията 🙂
За математиката - избрали сме госпожа, при която ще ходи на уроци. То и език можеш да научиш в по-късна възраст, но ги подкарват още от детската градина. А синът ми не обича буквите, но играе с числата, интересно му е. Събира, изважда и умножава на ум. Дели по-трудно засега.
Hope For Two, в къщи е уютно, с мъжа ми сме тип домошари. Винаги са ме отблъсквали разхвърляни къщи с крещящи хора, увеличен телевизор та и съседите да чуват, и късно лягащи деца. Затова се омъжих не по любов, а по сходство и общи възгледи, и това се оказа правилно.

Ние сме точно разхвърляни и крещящи Simple Smile) Телевизор обаче нямаме, та не знам дали сме точно отблъскващият тип. Слава Богу при нас се съчета любовта със сходните възгледи (над материалното и далеч от педантичното),та не се налагаше да избирам между двете....

Сега по темата, че съм с бъдещ първокласник. В момента (ПУК) ходи на футбол, брейк, плуване, народни танци, керамика и имат всеки ден английски. От тези всичко е задължително освен футбол и брейк танците, които сам избра. Честно казано почти всяка една от дейностите му вдига самочувстието, а това търся на този етап (и изразходена енергия, че е от доста активните деца). Ако има дисциплина и контакти с деца- бонус.

Догодина ще е доста по-различно, защото първи клас е по-стресов и сериозен от детската градина. Затова ми се иска да намалим всякакви дейности и да ходи само на керамика (любима му е) и евентуално спорт, който той избере (мисля да е само един, защото имат танци в редовна програма, не съм сигурна за плуване). Брейк танците му харесват, но са далеч и организацията е доста сложна, та вероятно ще пропуснем.

Категорично не бих го записала на математика или български на уроци, освен ако не е много назад от останалите в класа. Или пък ако поиска сам, но засега няма такъв шанс. Извънкласните дейности следва да са нещо приятно и чакано от децата, а не някакъв наш план.

# 53
  • Мнения: 214
От извънкласните занимания аз съм твърдо ЗА спорта - просто при тръгване на училище децата започват да прекарват доста време седнали на чинове. Особено пък деца, които по-бавно се справят с материала или пък са попаднали на по-амбициоезен учител, който поставя много домашни. акива деца може и 80 % от деня си да се окажат седнали. В училищата често не позволяват да се излиза в двора през междучасията, а тичането вътре е забранено (получавали ли сме забележки - "тича в коридора", "боричка се зад чиновете" и други в този дух, ама какво да прави едно дете цял ден, къде да изразходи тази енергия?!?). Така че за мен спортуването поне 2 пъти седмично е задължително и го водя и против волята му. Иначе всякакви занимания, които носят радост и забавление за децата ги приветствам - танци, изкуства и др.

# 54
  • София
  • Мнения: 62 595
За извънкласните имам два или три принципа:
- според интересите на детето, но все пак да се държи под око дали детето има някакви качества или просто се води по акъла на другите.
- да са извън училище - така детето ще се среща с други деца, от други училища и с тези деца ще е с общи интереси. В училище и в градината съм ок за такива, които се водят от самите учители и са на самото училище  от типа отбора на училището по шах или вокалната група или нещо друго.
- да са дозирани - да не ядат твърде много време, защото децата в първи клас са доста натоварени от самото преживяване училище, трябва да се адаптират към новото ежедневие и да си пишат домашните.

# 55
  • Мнения: 11 958
Аз също предпочитам заниманията да са извън училище те се оказаха много полезни за детето ми. Най-малко самото дете се вижда в друга светлина сред различни деца. Но тук е мястото да кажа, че моето никога не е ходило на занималня с изключение на две седмици на частна. В първи клас имаше време за обяд у дома, следобеден сън(обичаше да си поспива), както и за уроци и занимания, с които да се разнообразява. Е, имала съм и комични ситуации-на близо 30+градуса да го качвам в автобуса със зимен гащеризон, защото съм преценила, че няма да ми стигне времето на пързалката за преобличане за хокей. Или да вися в точно определен час всяка неделя следобед сама в сладкарница, когато хората излизат с компания, но трябваше да изчаквам някъде и си висях сама.
Но това време бързо отминава, дори да е зарязано заниманието, ако е било по сърце, все нещо му дава на детето. После бързо идва момент, в който си тръгва само на заниманията.

# 56
  • Мнения: 8 246
И двамата в първи клас ходеха всекидневно на тренировки по спортна гимнастика, бяха започнали още от градината. Но никой от тях никога не е бил на занималня. Не са се изморявали от тренировките. Не са се изморявали и в училище, все пак там прекарваха само 4 часа - от 8 до 12ч. В първи клас домашните се пишат за 30 минути. Правеха го вечер след тренировки. Даваха им нормални домашни - една страница по български, една страница по математика.

Общи условия

Активация на акаунт