Професия учител - 17

  • 44 224
  • 737
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 1 738
Колежката по математика включва оценката от входното ниво, но до колкото знам имат 1-2седмици подготовка преди теста. Казва, че това си е цял раздел и оценката е важна. Всички останали правим поне 1-2 преговорни урока и даваме тест, съответно не включваме оценката при определянето на срочна.

# 676
  • Майничка
  • Мнения: 12 632
Аз се радвам само, че отпаднаха задължителните входни на всеки модул от профилираната подготовка, въпреки че разбрах, че в някои училища колеги са правили.
Както някъде в ЕГ са правили по природните науки, история и география в 9 клас.

Последна редакция: нд, 21 яну 2024, 12:48 от gargamela

# 677
  • Мнения: 10 699
Ами, щом ясно е написано в наредбата, защо да има право на избор?

Входното е текуща. Как няма да се взима под внимание при оформяне на успеха? Това е чисто оправдание за неразбралите, че входното е текуща.

Ето, колежката по математика на Altaya внася логика защо е текуща по наредба. По всички предмети имаме преговор в началото на годината. Ако учениците не знаят, че входното им е първата текуща оценка, а и колегите няма да я взимат предвид при оформянето на успеха, учениците ще си я карат ларж. Глупаво е пък от страна на колегите, да хвърлят труд да проверяват входни нива и да не ползват резултатите от тях при оформянето на успеха за срока.

Просто всички трябва да са наясно с наредбата.

Последна редакция: нд, 21 яну 2024, 17:19 от amy_nka

# 678
  • European Union
  • Мнения: 1 418
Колкото повече се опитваме да вкараме всичко в наредба, толкова повече се формализираме, което ни отдалечава от смисъла на учителската професия.
В осми клас имам 26 ученици от 20 различни училища. Правя входно ниво, за да видя какво са учили, какво знаят и т.н., но не им взимам оценката, когато оформям срочната оценка. При същите тези ученици оценката от входното ниво в 9 клас ще си я броя с чиста съвест, защото съм ги учила аз и всички са преминали през еднакъв материал. Защо някой трябва да ме задължава с наредба да го правя или не.

# 679
  • Майничка
  • Мнения: 12 632
Лично за мен входното е необходимо само като диагностичен тест в случаите, когато имаме нов/и ученик/ци, без да се зачита оценката.
При "стари кучета", особено след преговор, това следва да си е текущо писмено изпитване.

# 680
  • Върху лъчите на Слънцето.
  • Мнения: 1 994
Тук можем да поспорим,:
...
Чл. 12. (Изм. - ДВ, бр. 75 от 2023 г., в сила от 01.09.2023 г.) (1) Минималният задължителен брой текущи изпитвания по учебен предмет или модули за всеки учебен срок е:
...
(2) В минималния задължителен брой текущи изпитвания по ал. 1 се включва текущото изпитване по чл. 11, ал. 2.
....
Чл. 22. (1) Срочната оценка се формира от учителя, като се отчитат компетентностите на ученика върху учебното съдържание по съответния учебен предмет или модул,
    изучаван
[/b] през учебния срок за придобиване на общообразователната, разширената, профилираната, професионалната и специализираната подготовка, и при вземане предвид на текущите оценки.

В една от предните версии на Наредба 11 беше вписано изрично, че изпитването за входно равнище не влиза в минималния брой текущи изпитвания, но после го включиха. После (по спомен) имаше някакво писмо от МОН, на база на което го изключваха, но наредбата беше променена след него.
Не коментирам дали е правилно да се включва или не, просто че актуалната нормативна уредба не го изключва изрично.

А срочната се поставя за материал, изучаван през съответния срок! Не този, от миналата година!

# 681
  • Майничка
  • Мнения: 12 632
Странна птица, именно. Ако я нямаше ал.2 на чл.12, която вкарва изрично входното в текущите изпитвания, то си оставаше с чисто диагностична функция, т.е., няма основание да влияе на срочната оценка.
От друга страна, чл.22 пък изрично добавя текущите оценки като отделна категория при формирането на срочната, не казва "като се отчитат компетентностите на ученика върху учебното съдържание по съответния учебен предмет или модул (...) , на база текущите оценки (примерно)".

Спорно е дали е умишлено или недоглеждане при редакцията на наредбата, но е факт, че входното изпитване е приравнено на текущо и оценката му е текуща.

Още по-тъпо е, че с така разписан мин.брой оценки, срочната по предмет с до два часа може да се формира на база входно и едно изпитване за първи срок, а за предмет с 18 часа - с 3 изпитвания, след като от наредба 11 отпадна приоритетното съобразяване с учебните програми.

# 682
  • Мнения: 6 078
Странна птица от подчертаното в чл.11 (3) си пропуснала същността, а именно че са факти и закономерности изучавани в предходната година, които ще се надграждат през настоящата. Ето аз в 8 клас не зная нивото на учениците, но в девети на учебници съм водила друг предмет, та и там е нужно, и реално във входното ниво включвам само това което ще се надгражда. Трудна задача се оказа в някои предмети това.

# 683
  • Върху лъчите на Слънцето.
  • Мнения: 1 994
Ясно си пише, че срочна оценка се поставя на базата на оценките върху материала, изучаван през ТЕКУЩИЯ СРОК, а не на миналогодишни.
 А оценката от входно ниво е САМО за проверка на знания и умения, а и за набелязване на мерки за преодоляване на пропуски!
Спирам с коментарите по този въпрос! Би трябвало поне ние да можем да четем с разбиране!

# 684
  • Майничка
  • Мнения: 12 632
Ние четем, ама някои не пишат с разбиране.

# 685
  • Мнения: 9 909
Не трябва да се взема предвид при оформянето, но масово се взема. Това, че е текуща - е само един от показателите. Трябва освен текуща, да е И върху материала, изучаван ТОЗИ срок.

# 686
  • Мнения: 143
Здравейте , колеги!
Може ли някой да ми обясни какво точно правите,  като учители в  група ЦДО  , след месец  ми предстои да започна работа ии никъде не мога да намеря информация..
 Интересува ме основно дали аз трябва да правя планове на уроците , или класния ръководител ?
Дали във всяко училище домашните се пишат в занималнята / понеже в много училища съм чувала,  че остават за вкъщи /


Ако ми дадете повече инф за протичането на часовете  ще съм Ви много благодарна


Пс: знам , че имат занималня по интереси и т.н

# 687
  • Мнения: 10 699
В начален или прогимназиален етап ще си ЦДО?

Инфо за ППС в ДИУУ:

Цитат
Re: Записване в ППС за III ПКС


Можете да изпратите на имейла ми заявление, свободен текст, адресирано до директора на департамента, като напишете за коя степен кандидатствате, специалност и къде работите.
Таксата за обучение е между 520 и 580 лв. След едногодишната специализация се заплащат още 80 лв. за регистрация в платформата на ДИУУ за 3 ПКС.
Темите са по-общи и всеки може да пише в своята област. Тава са : "Дигитализация в образованието", "Съвременни подходи в образованието", "Европейски измерения на образованието", "STEM обучение".
От всички предлагани ППС, само тази 580 лв. По другите департаменти и университети сумите са между 894-2000 лв. (със или без свидетелство за 3 ПКС). Някои даже и научни екипи ти включват в таксата. Rolling Eyes Само остава да разбера хорариум и дали ще е дистанционно.

Последна редакция: вт, 23 яну 2024, 17:58 от amy_nka

# 688
  • Мнения: 143
В начален или прогимназиален етап ще си ЦДО?



Начален учител *

# 689
  • на земята
  • Мнения: 4 096
Здравейте на всички!
Искам да ви попитам ако някой знае или практикува ресурсен учител или има специална педагогика.
Психолог съм по професия,искам да запиша Специална предагогика -ресурсен учител,но гледам,че трябва да имам учителска правоспособност ,а аз нямам.
Имам ли право да запиша или първо трябва да изкарам учителска правоспособност?
За магистър става въпрос?
Благодаря ви много

Общи условия

Активация на акаунт