Съвет за новоподписан договор с Виваком

  • 2 176
  • 38
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 4 189
Преди няколко дена преподписахме договора си с Виваком, като смениха плана за мобилен интернет с такъв, който не ни върши работа. За съжаление не прочетох целия договор и сега страдам. Новият план е без роуминг и с по-лоша скорост. Не предполагах, че могат да продават мобилна услуга без роуминг.
Служителят, който подготви договора каза, че скоростта е гарантирана, но се оказа, че не е и е много по-зле от предишния план.
Подписала съм клаузата, че искам договора да влезне в сила веднага и явно съм се отказала от 7 дневния срок за прекратяване.
Има ли начин да прекратя този договор преди изтичането на 24 месеца? Никак не ми харесва идеята да плащам 2 години за нещо, което не мога да използвам.

# 1
  • София
  • Мнения: 1 308
Здравейте,
препоръчвам Ви да звъннете в кол центъра им и да обясните ситуацията. Също така да отидете в няколко различни офиса, ако от първия не Ви съдействат.

Следва да обясните, че служителят Ви е подвел и е скрил информация от Вас. Считам, че ще съдействат, защото са наясно с практиката на служителите си.

 Като цяло те работят на основна заплата и таргети, които трябва да постигнат, въпреки че клиентите могат да пострадат. На мен ми се е случвало от Кол центъра да ми обясняват едно, а на място съвсем различно и когато ги попитах служителите на място, които бяха супер любезни и мили, защо се случва това, те казаха, че просто някои колеги предпочитат да си гонят таргетите, а не да са полезни на клиентите и че това е често срещана практика за съжаление.

Вярвам, че ще се разреши казусът във Ваша полза, не оставяйте така нещата, ако се наложи и жалба писмена напишете и обяснете ситуацията.

# 2
  • Мнения: 4 189
Ще опитам в друг техен офис, но се чудех дали има друг начин за прекратяване - например с плащане на няколко вноски?

# 3
  • Мнения: 2 458
Ще опитам в друг техен офис, но се чудех дали има друг начин за прекратяване - например с плащане на няколко вноски?
А в договора не пише ли - предсрочно прекратяване и условията?

# 4
  • София
  • Мнения: 28 782
Да. Плащат се три непромоционални месечни такси. В договора не е ли описано точно?

# 5
  • Мнения: 4 189
Пише нещо неприятно. Освен 3 такси по стандартна тарифа, ,се дължи и неустойка за прекратяване и възстановяване на част от стойността на отстъпките от абонаментните планове, съответстващи на оставащия срок на договора.
Това означава ли, че дължа суми за 2 години в размер на разликата между пропорционалната тарифа и стандартната им, дори и да прекратя договора?

Обадих се на 123. Да, това означава. Ще платя на куп сериозна сума за 2 години.

Поне ще ми остане за урок да чета подробно преди да подписвам. Бяха 11 страници и мислих, че получавам това, което ми трябва.

Последна редакция: пн, 01 яну 2024, 15:19 от Stryper

# 6
  • Мнения: 2 926
До колкото знам това да ви искат някакви такси за в бъдещето е незаконно. Максимума за неустойката е 3 месечни такси без отстъпка и ако е взето устройство на промоция - доплащане до пълната цена. Пуснете си писмена жалба с копие до КЗП.
Ако ви се занимава със скандали може да опитате и да се разправяте с управителя на клона в който сте сключили договора. Има вариант да ви развали договора без неустойка или да ви прехвърли на друг план за да избегне жалбата, защото от жалби си губят бонусите.

# 7
  • Мнения: 48
Можете да платите 3 месечни вноски на непромоционална цена. А за 24 месеца не дължите компенсация за отстъпките, само за времето в което сте се възползвали от тях. Тоест, ако договора е от 1 месец и имате 1 фактура, ще дължите 3 вноски + намалението за този 1 месец.

# 8
  • София
  • Мнения: 1 308
Предвид, че сте била заблудена, моят съвет е все пак да отидете и да видите какво може да се направи, особено ако сте им потребител от дълго време. Всеки гледа да си запази клиента и да остане доволен. Знам, че не е искан съвет.. но все пак наистина сте попаднала в неприятна ситуация.

Имах преди подобен проблем с А1, още бяха Мтел, предподписахме договор с минути към определени номера и ги питах дали трябва да се въведат наново или ги има въведени и не трябва нищо да се променя. Служителите ме уверяваха, че ги има.. и накрая дойде една огромна сметка, тъй като реално не бяха въведени. Пуснах си жалба както му е реда.

На мен така като ми предстоеше да предподписвам договор с тях за оптичен интернет и цифрива телевизия ми бяха нафрашкали един куп неща, които не ми трябваха и ми казваха, че са безплатни, че такива са пакетите, че не може без тях. Е с много разговори и убеждение от моя страна, че знам какво ми трябва, че съм доволна от тях и желая да си запазим добрия тон и отношения, ми направиха план, който ме устройва на цена, която ме устройва... и нямам проблем с услугите - бързи са и почти не прекъсват.

Не им се давам, предвид, че им знам номерата на всичките и за съжаление.. трудно може да се посочи сред тях някой читав.

# 9
  • Мнения: 9 451
Мисля,че договорът може да се преподпише но друг тарифен план. Вие на какъв сте в момента?

# 10
  • Мнения: 4 189
Сега съм на Unlimited Traffic 100.Казаха, че нямат план за мобилен интернет с роуминг. А до преди седмица бях с такъв, който ползвах над 5 години. Също така не мога да се върна на стария си план, защото новия бил влезнал в сила.

GordonFreeman, от съпорта им потвърдиха, че трябва да платя до края на договора разликата между стандартната тарифа и промоционалната. Но най-добре да отида в офис и да видя дали ще могат да направят нещо.

# 11
  • Мнения: 2 458
Сега съм на Unlimited Traffic 100.Казаха, че нямат план за мобилен интернет с роуминг. А до преди седмица бях с такъв, който ползвах над 5 години. Също така не мога да се върна на стария си план, защото новия бил влезнал в сила.

GordonFreeman, от съпорта им потвърдиха, че трябва да платя до края на договора разликата между стандартната тарифа и промоционалната. Но най-добре да отида в офис и да видя дали ще могат да направят нещо.

Да ви кажа, може и наистина да нямат вече точно такъв план, какъвто сте ползвали. Те са си ги описали новите на страницата и вече няма други.

# 12
  • Мнения: 2 926
Роуминг с безплатни минути мегабайти в рамките на ЕС според размера на таксата са длъжни да предлагат и няма как иначе. За роуминг извън ЕС вероятно се активират допълнителни пакети.
Нямат право да ви искат такси за услугите, които още не сте ползвала, така че няма как да претендират за такси за 2 години напред. Пуснете писмена жалба до централата им с копие до КЗП, а може и едно до КРС.

# 13
  • Мнения: 4 189
Плана е само за мобилни данни, без гласова услуга и изрично пише, че няма роуминг. Защо трябва да предоставят и интернет към този план в ЕС?
Мисля първо да опитам в техен магазин.
Как мога да пусна жалба към централата им? На сайта им има само форма за контакт.

# 14
  • Мнения: 2 926
Ако е само за мобилни данни не съм сигурен как стоят нещата. Иначе за плановете с разговори трябва по европейски регламент да има включен роуминг в ЕС в определен минимален размер.
Жалба можете и през електронната форма да подадете, може и по имейл, а може и на хартия с препоръчано писмо. За държавните институции вероятно ще трябва ПИК или КЕП за подаване по електронен път ако искате смислен отговор.

# 15
  • Мнения: 483
Само да ви кажа, че имах подобен случай скоро. Отивате в рамките на 7 дни в същия офис, в който сте преподписала и имате право да разтрогнете договора ! И не се връзвайте на лъжите им, че не може и т.н. Аз се консултирах с адвокати и на следващия ден със скандал но развалих договора, няма такова нещо че влиза в сила и не може да се разтрогне, лъжат. Бях подведена и измамена от техен служител и подписах не това, което очаквах. Отивайте ако не са минали тези дни.

# 16
  • Мнения: 69 051
Не ви разбирам, не сте си прочели договора докрай когато сте подписвали, направете го поне сега, в него пише как се прекратява безсрочно.
Не разбирам и друго - защо не се допитвате тук преди да отидете да подпишете, щях да ви кажа това с влизането в сила да си го оставете да влезе в сила след 7 дена, на майка така направихме, но не - пита се след свършен факт.
Вариантите ви са да прекратите с неустойка - каква е тя, пише в договора, седнете и го прочетете!
Максимума са три пълни непромоционални вноски, както казаха и преди мен.

За жалбите до КРС и КЗП - няма нужда от КЕП, подавала съм по имейл, връщали са ми отговор по имейл също.

Само да ви кажа, че имах подобен случай скоро. Отивате в рамките на 7 дни в същия офис, в който сте преподписала и имате право да разтрогнете договора ! И не се връзвайте на лъжите им, че не може и т.н. Аз се консултирах с адвокати и на следващия ден със скандал но развалих договора, няма такова нещо че влиза в сила и не може да се разтрогне, лъжат. Бях подведена и измамена от техен служител и подписах не това, което очаквах. Отивайте ако не са минали тези дни.

Тя е отбелязала че се отказва от правото си да влезе в сила след 7 дни.
Как да няма такова нещо, има разбира се....правилото е че влиза в сила след 7 дни, АКО не чекнеш изключението да влезе в сила веднага.

# 17
  • Мнения: 4 189
Научих си урока.
Също така сменихме плана в друг офис. Ще плащам 2 лв повече, но получих 2 карти само с мобилен интернет, като едната е с роуминг и ще ползвам нея.
Другата ще изчакам да изтече договора и ще я спра.
Имат план с роуминг. Можело е да ме прехвърлят на него.
Казаха ми, че няма как да не подпиша условието договора да влезне в сила незабавно.

# 18
  • Мнения: 69 051
Само ако имаш крайно устройство/устройства, само тогава влиза в сила веднага.

# 19
  • Мнения: 4 189
На кой имейл мога да изпратя жалба към Виваком? Говорих с help-desk-a им и ми казаха, че мога да я пусна през сайта им, но не виждам къде. Не искам да е през формата за контакт.

# 20
  • Мнения: 9 451
На кой имейл мога да изпратя жалба към Виваком? Говорих с help-desk-a им и ми казаха, че мога да я пусна през сайта им, но не виждам къде. Не искам да е през формата за контакт.

Пишете през формата за контакт. Веднага връща потвърждение.

# 21
  • Мнения: 5
Здравейте,
тъй като в момента тече информиране на потребителите от страна на мобилния оператор за промени в договорните условия, в случая повишаване на цените, имате право в 30 дневен срок от съобщението, което сте получили да прекратите договора, без санкции, освен тези 30 дни. В останалите случаи частните лица могат да прекратят договора си с 3 месечно предизвестие /3месечни такси неустойка, или подавате заявление и си ползвате още 3 месеца/.Ето законовите основания за едномесечно предизвестие:
ЗАКОН ЗА ЕЛЕКТРОННИТЕ СЪОБЩЕНИЯ - Чл. 230.
(2) Крайните ползватели имат правото да прекратят сключения от тях договор без допълнителни разходи, когато доставчикът на обществени електронни съобщителни услуги, различни от междуличностни съобщителни услуги без номера, ги уведоми за предложени от него промени в договорните условия, включително промени в общите условия, освен когато предложените промени са изключително в интерес на крайния ползвател или са от административен характер и нямат неблагоприятно въздействие за крайния ползвател, или са пряко наложени от действащото законодателство, от правото на Европейския съюз или от компетентен орган.
(3) В случаите по ал. 2 доставчиците уведомяват крайните ползватели за всички промени в договорните условия, включително промени в общите условия, в срок, не по-кратък от един месец преди влизането им в сила, и едновременно с това ги уведомяват и за правото им да прекратят договора си без допълнителни разходи, в случай че не приемат новите условия. Правото на прекратяване на договора се упражнява в срок един месец след уведомлението.
С други думи, при всяко съобщение за някакви промени по договора ви от оператора, можете да си прекратите договора с 30 дневно предизвестие. Без значение, дали става въпрос за промени в Общите условия, по закона за лични данни, или промени в цените.

За 3 месечното предизвестие, трябва да проверите дали при вашия оператор е валидна тази клауза: С приноса на Комисията на защита на потребителите са били убедени два от операторите да заплатиш неустойка за три месеца, независимо колко остава от него.

# 22
  • Мнения: 4 189
Това е много добра информация, но аз нямам SMS за промяна в таксите.

# 23
  • София
  • Мнения: 14 760
Научих си урока.
Също така сменихме плана в друг офис. Ще плащам 2 лв повече, но получих 2 карти само с мобилен интернет, като едната е с роуминг и ще ползвам нея.
Другата ще изчакам да изтече договора и ще я спра.
Имат план с роуминг. Можело е да ме прехвърлят на него.
Казаха ми, че няма как да не подпиша условието договора да влезне в сила незабавно.

Какъв е планът с роуминг? Същата дивотия с малоумният им план се случи и при нас - три служители ме уверяваха по телефона, че суперският им нов план има роуминг, два месеца по-късно, дъщеря ми на почивка в чужбина и се оказва, че този план няма роуминг и няма никакъв шанс и срещу допълнително заплащане да му се пусне. Колко скандали в офиси сътворих, не е истина 😒но  без резултат.
Ако се окаже, че мога да го спра без неустойки, ще е супер. Ако не, ще продължим да се спасяваме с чужбински карти за Интернет.

# 24
  • Мнения: 69 051
Йованче, от скандали в офис файда и аз не видях. Няма смисъл. Черно на бяло ги атакувай...пиши им имейли, форми за контакти, през приложението...по всички канали. Писменото си е писмено. В офис няма смисъл...отпъждат те като досадна муха, а и писмена следа за жалбата ти не остава!

# 25
  • София
  • Мнения: 14 760
Йованче, от скандали в офис файда и аз не видях. Няма смисъл. Черно на бяло ги атакувай...пиши им имейли, форми за контакти, през приложението...по всички канали. Писменото си е писмено. В офис няма смисъл...отпъждат те като досадна муха, а и писмена следа за жалбата ти не остава!
Знам, ама нямам доказателства, че три вивакомски патки ме уверяваха по телефона, че планът има роуминг толкова убедено, че аз им се вързах и не прочетох ред по ред договора. На кой да му мине през ума, че ще предлагат Интернет без роуминг.

Последна редакция: вт, 27 фев 2024, 14:58 от yovanka

# 26
  • Мнения: 69 051
Нищо, пак можеш да им пишеш...

# 27
  • Мнения: 2 926
Разговорите по телефона с колцентъра им се записват, така че може да се провери при нужда. Но те си знаят, че служителите им лъжат на поразия, това си им е фирмената политика и на трите телекома.

# 28
  • Мнения: 4 189
Плана с роуминг е: i-Traffic L+

• 20000 MB на максимална скорост в България и в роуминг в ЕС
• 14500 MB без допълнителна такса в роуминг в ЕС
22.99 лв./месец

Мен ме отрязаха с искането ми да прекратят договора безплатно и ще ескалирам. Услугата им изобщо не струва спрямо преди.

# 29
  • Мнения: 1
Тема Жалба до Виваком - Договори: На 28 и 29.12.23г. говорих с оператор на Виваком за Нов Договор за интернет и телевизия ,като приключих със стария оператор. Уговорката бе на 03.01.24г. да монтират устройствата, пуснат услугата и донесат договора за подпис. На 03.01. 14 техниците пристигнаха и свършиха всичко но без Договора. Обадих се веднага на 123 и оператоката каза да не се притеснявам , ще изпратят Договора по Еконт до два дни с дата от 03. Минаха2 дни, после две седмици и ми носят Договора същите техници в 20.00ч. на 19.03.24г. и го подписах на капака на автомобила - много бързали, уморени, пак трябвало да идват, което  предполагам е истина и го подписах. При прегледа му в последствие установих , че началната дата е не 03.01.24г. , 23.12.23г. При обаждане да 123 ми казаха ,че са ме търсили на 23 и за това от тази дата е договора и нямам основание за жалба и платих за 14 дни на 2 оператора. При втория случай с телефона подписах нов договор поради изтичане на стария на 04.03.24г.  и пише че влиза веднага. Добре но ми пристигна SMS , че влиза в сила от 00ч на 08 и при обаждането ми казаха че това в договора е вярно не не точно, поради факта че договора трябва да се достави от Еконт и трябва време. На въпроса какво стана с обаждането по рано при първия случай и датата на подписа при втория ми отговориха че и в двата случая са прави и нямам основание за жалба. Моля дайте мнение.

# 30
  • FMSTEREO
  • Мнения: 81
Най лесно е с 3 месечни вноски,който въсщност стават 4 с едно месечно предизсвестие.и там до края отстъпките които сте ползвали.пишете за проблема и  до кзп няма как да не ви помогнат !

# 31
  • Мнения: 897
Най лесно е с 3 месечни вноски,който въсщност стават 4 с едно месечно предизсвестие.и там до края отстъпките които сте ползвали.пишете за проблема и  до кзп няма как да не ви помогнат !
[/quote
На мен ми казаха 3 месечни вноски плюс отстъпката до края на договора.
А договора е до Октомври 2025 година
Като сметнах сумата около 280 лв и лошо ми стана.За това реших да не прекратя договора.
Мобилния оператор направо връзва човека за да не се откаже човека от оператора.

# 32
  • Мнения: 2 926
Така е в мутренската държава. Радвайте се, че поне от ЕС насила им наложиха някакви ограничения, че иначе и ръце щяха да режат при прекратяване на договора.

# 33
  • София
  • Мнения: 9 944
Брат ми смята да преподпише (Виваком) мобилен план към с 3 в 1. с 170 канали, Интернет и телефония/
В офис са казали нещо от рода на 45лв/мес (средно за 2г излиза), та доста примамливо изглежда.
Искам да попитам, това в зелено (долу) -EON Smart TV приложение   3 лв./мес.  
- да разбирам, че се клонира всичко (170 + допълнителни канали/пакети) и може се гледа на произволен смарт ТВ (на друг адрес) - за няколко месеца само?
Скрит текст:

Последна редакция: чт, 25 апр 2024, 18:25 от Starrydream

# 34
  • FMSTEREO
  • Мнения: 81
Един съвет от мен ! Бягай на далече от " примамливата оферта "
ако подпишеш все пак договор, гледай да е за 1 година .сигурно след като изтече ще има по-добри предложения ( било то от други оператори )!

# 35
  • София
  • Мнения: 9 944
На следващия ден е подписал 3 в 1 и преглеждайки договора (чрез снимки), не ми се струва много ясен (какво се случва след 6тия и 12тия месец на някои пакети) и по-скъпо от предварителния разговор (при друг продавач е бил разписал)... Довечера ще го видя и на хартия.

 - след понеделник ще идват (ТВ и НЕТ, ) - и чак като премине инсталацията - договорът се активирал?
Та, имаш ли право да се откажеш - ако не се инсталира?
ПП: ПРи прехвърляне към А1 - дали ще има по-добри условия...

# 36
  • Мнения: 4 215
Виваком са ужасни мошеници. Когато баща ми почина, отидох да спра мобилния му телефон и стационарния в къщата. Под предлог, че двата телефона били свързани в общ пакет ми обясниха, че подписвам "разкачването", на таблет, където изобщо не се вижда под какъв текст се подписваш. Оказа се, че съм подписала 2 г договор за стационарния телефон, на нова, вълшебно висока тарифа. Никакви скандали не помогнаха, платих до края.
След този случай спрях всичко, което имам на виваком. От-до! Никога повече виваком.

# 37
  • FMSTEREO
  • Мнения: 81
Можехте да платите 3 месечни такси,и някакви други по промоционалните условия на договора ви,пак щяхте да го прекратите,оплачете се в КЗП ! би трябвало да ви помогнат ! и имаше да добавите 1 месечно предизвестие ако не бъркам.

# 38
  • Мнения: 897
То  е 3 месечни вноски плюс промоция до края на договора.
Аз също мислех да се откажа но като ги сметнах парите  към 300 лв и се отказах.
Да дам толкова много пари за нещо което няма да е използвано и се отказах.
И сега си ползвам интернета.

Общи условия

Активация на акаунт