Не играе в яслата

  • 1 734
  • 20
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Мнения: 3 152
Здравейте
Момчето ми е на 3 години / прави ги 29 ануари/. Записан е на ясла от април 2023, но по интензивно почна да посещава от септември. Септември нещата бяха добре, но после имаше 2 деца, които плачели повече и сякаш от тогава сина ми се наплаши. Сега тези деца ги няма, групата е малка - 4 деца със сина ми, учителите обръщат внимание на децата, но въпреки това сина ми не играе в яслата. Казват, че цял ден седял на столче и просто гледал какво правят другите. Друго детенце ходило при него с играчки, но той ги блъскал. Също блъскал и не искал и книжка или играчка от госпожата. Сутрин не иска да ходи и показва, че иска да си стои в къщи. Ние нямаме познати с малки деца, гледали са го предимно възрастни. Заигравал се е с по голямо дете, но предимно той иска да определя какво да се прави и да му се удисва един вид. Иначе яде и спи в яслата без проблем. Поплаква малко само като го оставяме. Също боледува доста и това пречи да ходи редовно. Имате ли идеи дали мога да променя нещо?

# 1
  • Мнения: 6 782
Вероятно му е скучно, особено ако другите 3 деца са по-малки от него. Голямата ми дъщеря беше така, навършваше 3г м. Март, а първа група се почва септември. Т.е тя беше вече на 3г6м, все се оплакваше как я боли главата от бебетата, които плачат и че не й е интересно в яслата. Като мина в първа група, с големите деца, всичко беше ок.

# 2
  • Мнения: 3 152
Може и това да е. Обмислям да пробваме в частната ясла за някакво време дали ще е по друго. Поне да знам дали е от обстановката. И учителката каза, че може да е заради по детската обстановка.

# 3
  • Мнения: 18 612
А по площадки и в детски компании как общува с другите деца. Ако там няма такъв проблем, значи може би в яслата не си е намерил другарче сред останалите 3 деца.

# 4
  • Мнения: 10 659
В яслата социализация няма. В първа група също няма. Децата не разбират на тази възраст от приятели. Играят си сами, някои даже не споделят играчки.
Доста адекватно се държи детенцето, щом яде и спи.

# 5
  • Мнения: 3 152
По принцип лятото като бяхме в парка икраеше ДО други деца. Което всъщност си е нормално за възрастта. Той е много активен и по повече обикаляме насам натам, отколкото да стои на площадката.
Просто се притеснявам, че стои цял ден на стол и абсолютно нищо не прави. В момента който го взема е съвсем различен - вчера скача в локва, ходихме и до малък парк.
Просто не знам къде може да е проблема - дали учителките, обстановката, другите деца или нещо друго за което не се сещам. Той още не говори много и не може да обясни, кое е проблема.

# 6
  • Мнения: 6 782
Дайте му малко въздух на детето, на ясла е, има си режим там, прекарва си времето по някакъв начин. Едва ли ви докладват по минута какво прави, не е и нужно. Дали стои на стол и си гледа нещо, дали и играе и това прави, ами негова си работа. Не можете да контролирате на 100% децата и да правят всичко според вашите очаквания. Прекаленото вторачване не е здравословно и за двете страни. Като сте заедно, организирайте си забавления, в яслата преценката е негова. В крайна сметка трябва да се научи сам да си изкравра времето добре. Не да чака мама да го спаси от всяка скука или мести от място в място, докато му стане забавно.

# 7
  • Мнения: 3 152
Дайте му малко въздух на детето, на ясла е, има си режим там, прекарва си времето по някакъв начин. Едва ли ви докладват по минута какво прави, не е и нужно. Дали стои на стол и си гледа нещо, дали и играе и това прави, ами негова си работа. Не можете да контролирате на 100% децата и да правят всичко според вашите очаквания. Прекаленото вторачване не е здравословно и за двете страни. Като сте заедно, организирайте си забавления, в яслата преценката е негова. В крайна сметка трябва да се научи сам да си изкравра времето добре. Не да чака мама да го спаси от всяка скука или мести от място в място, докато му стане забавно.
Да, права сте, благодаря.

# 8
  • Мнения: 10 659
По принцип лятото като бяхме в парка икраеше ДО други деца. Което всъщност си е нормално за възрастта. Той е много активен и по повече обикаляме насам натам, отколкото да стои на площадката.
Просто се притеснявам, че стои цял ден на стол и абсолютно нищо не прави. В момента който го взема е съвсем различен - вчера скача в локва, ходихме и до малък парк.
Просто не знам къде може да е проблема - дали учителките, обстановката, другите деца или нещо друго за което не се сещам. Той още не говори много и не може да обясни, кое е проблема.
Ама това е много хубаво, според мен. Детето си разграничава средите и как да се държи във всяка. Ако се запази така и в училище, ще имаш един послушен ученик. Аз съм учителка в 6-и клас. Някои деца се държат в училище все едно са си вкъщи, което не трябва да е така. Simple Smile Всеки един етап ги подготвя за следващия. Утре-други ден ако не знае как да се държи в училище, че не си е вкъщи, и на работа няма да знае как да се държи...

# 9
  • Мнения: 18 612
Не е вярно, че на тази възраст не се социализират. Всеки ден, когато прибирам детето то двора на градината, виждам по-малките в яслата и в първа група как си играят едно с друго, даже в четвъртък вечерта ми направи впечатление как в първа група се опитват да играят на "кралю порталю" и замръзванка, които за мен са доста сложни игри за тази възраст.

За конкретното дете - според мен може би не успява да намери приятелчета сред останалите три деца. Щом е толкова подвижно извън яслата, едва ли там наистина прекарва цялото време на стола. За мен би имало значение дали се заиграва с други деца - напр. роднински, съседски. Друг вариант е да се потърси мнение от личния му лекар, който го познава и е наясно.

# 10
  • Мнения: 3 152
Аз мисля, че е нещо в обстановката. Или другия проблем, е че все е бил около възрастни. Нямаме познати малки деца, с които да се събираме. И аз и баща му сме малко по затворени като натюрел, което пък също оказва влияние. Евентуално като излязат на двора пролетта вероятно ще се забавлява повече.
Да, мисля да направим консулнтация с психолог. Може нещо да пропускаме.

На този етап не държа да играе толкова с децата, но поне нещо да прави там - да играе сам ако иска.

# 11
  • Мнения: 18 612
Не знам дали на тази възраст психолог може бъде от полза, по-скоро логопед мисля.

Аз лично за това какво става в групата ползвам информация и от другите родители и от децата - затова всъщност в яслата я записах в една група с познати деца - хем да е с приятели, хем и аз да имам повече информация, хем да си вървят заедно поне до четвърти клас.

Пак да кажа, че е малко вероятно дете, което е толкова подвижно извън яслата, там да успява да пази стола за дълго време.

# 12
  • Мнения: 6 782
Колко точно да стои на стол, когато имат закуска, посещения до wc по график, занимания тип песнички и танци, после обяд и сън, след това хапване и мама идва. Плюс това и се оказва, че родителите не са много социални и детето предимно прекарва времето и извън в яслата не в игра с деца. Тоест всичко звучи като в стандартния му ритъм. Да се разхожда в групата, колко да се разхожда в една стая пълна с бебешки играчки, а той е на възраст за първа група? На колко години за другите 3 деца и пол?
Моето малко дете е на 2г7м има приятели, с които много играят и деца, с които само се гледат и отбягват, особено ако са по-агресивни тип викат ако им се пипне нещо или плачат, за да получат нещо. Шумните деца не ги харесва.
Ако другите 3 са под 2г, шасът дете на 3г да ги погледне не е голям. След като стои на стол, ако му предложат да рисува, апликира, оцветява, реди пъзел, какво ще направи? При 4 деца, сестрите следва доста да се занимават с тях. Може би разпитайте какво им предлагат като занимание?

# 13
  • Мнения: 3 152
Общо взето извън задължителните неща - закуски, спане и т.н. - просто си стои на столчето. По малки са децата вероятно около 2 години и половина +/- месеци. Просто така се случи, че той е роден януари и чак септември следва да е на градина.
Казаха, че предлагали книжки или играчки, но той блъскал и казвал НЕ. Шума и той не го харесва и може това да го притеснява също, но то така ще е занапред. Рисуване, редене на пъзел и т.н. няма никакъв интерес. Понякога го мъча едвам едвам за няколко минути в къщи. В къщи е скачане, катерене, мятане по леглата, вън е тичане и вървене.
Всичко разбира и обяснява, но до колкото може със знаци предимно. На логопед също ще се пишем скоро, че и там не са добре нещата.

# 14
  • Мнения: 540
Просто детето ви се притеснява в тази среда, вероятно не е опознало децата. Ако вие сте по-затворени е нормално. Аз бях така в цялата детска градина и в училище до 3ти клас. В свободното от занимания време стоях на столчето, а когато бяхме навън - на пейката до госпожата. Започнах да се заигравам в последната група. После в училище, отново нова среда и пак бях само на столчето в междучасията. Въпреки че в първи клас си имах приятелка и си ходехме и на гости и се прибирахме заедно от училище. В трети клас започнах да излизам повече с децата от класа и се отпуснах. Големият ми син също е по-затворен като мен, но пък в детската градина си играеше. Но знае, че се намира в друга среда и се държи  по-различен начин. Както някой по-горе писа. Имам едно доста активно, диво и с характер дете, не особено търпеливо и доста мрънкащо. А в градината и в училище все го хвалеха, че е кротко и възпитано.

# 15
  • Мнения: 18 704
Здравей,

Какъвто е да е натюрела на теб и таткото, мисля, че спешно трябва да почнете да се събирате с други родители с деца на сходна възраст. Много е важно.
На мен винаги ми е било лесно в това отношение, защото имам четири деца и реално никога никое не е било отглеждано само. Но въпреки това винаги сме имали и познати родители с деца на сходна възраст. Да се виждат, да се канят на рождените дни, да общуват. И наистина като вижда често определени деца, детето почва да си е близко с тях и се отпуска.
От моите нито едно не е ходило с желание на градина, особено в първа група. Но това стоене на столче по цял ден самичко за мен би било притеснително. Трябва да го "извадите" от това поведение лека - полека. Към какво проявява интерес? Нямат ли в градината народни танци или други такива занимания?

# 16
  • Мнения: 6 697
Вече в няколко теми съм те засичала и сигурно съм го написала, ама пак да го напиша. Направете консултация с психолог или логопед.

# 17
  • Мнения: 3 152
Вече в няколко теми съм те засичала и сигурно съм го написала, ама пак да го напиша. Направете консултация с психолог или логопед.
До края на месеца ще направим с психолог и ще потърсим и добър логопед. Ние търсихме още миналата зима, но ни отказаха.

# 18
  • Мнения: 6 697
Вероятно живеете в чужбина. Тук никой няма да ви откаже консултация. Или ако един ви откаже, друг ще в направи.
Съжалявам, но според описанията, които съм чела, детето ви е поне с езиков дефицит. Консултирайте се.

# 19
  • Бургас
  • Мнения: 440
И моят съвет е консултация с добър психолог, по възможност клиничен. Ако сте от София знам, че някои от психолозите, които работят в клиниката Св. Никола приемат и на частно може да го заведете при тях. Те имат богат опит с деца с проблеми в развитието и рядко грешат в преценката си. Логопедът не е лошо, но когато детето е малко работата му в голямата си част се припокрива с тази на психолога. От това което описвате детето Ви има поведенчески проблеми, а за тях се работи с психолог. Колко думи му е речника? Разбира ли това, което му говорите? С какво обича да се занимава?

# 20
  • Мнения: 13 853
както винаги съм казвала  в чист вид "трудно проговаряне" рядко се случва, затова и темата няма как да бъде извадена от контекста на  общото състояние на детето . Проблемите в говора продуцират проблеми в поведението. Както го причинява е друг въпрос

Общи условия

Активация на акаунт