Математика

  • 1 522
  • 28
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Мнения: 10
Здравейте,

В момента съм 12. клас насочил съм се към 4 специалности, главно към „Математика“, „Приложна математика“, „Педагогика на обучението по физика и математиика“ и „Педагогика на обучението по математика и информатика“, като при последните две специалности се притеснявам дали бих могъл да се спаравя с дисциплината в училище. Относно първите две, които са ми по-интересни, защото се учи математика по-подробно. Каква реализация може да се намери с тях и коя от тези 4 специалности е по-добра като цяло?

# 1
  • Мнения: 41 223
Математиката се търси много напоследък в банки, трейдърски фирми и други такива. А ако е комбинация от математика и софтуер възможностите се разширяват, при това за нещо повече от кодер.

# 2
  • Мнения: 293
Никаква реализация нямат. Даскал евентуално, но тва да станеш математик, за да преподаваш си е простотия. Математиката сама по себе си е горе- долу толкова безполезна колкото която и да било -истика. Просто трябва да върви с нещо друго, което се продава. Ако реално ти се преподава - запиши педагогиката, че поне лесно се завършва (в математика ще влезнете 20 човека и ще излязат 2ма. Тва ви го казват още на първата лекция, така се и случва Grinning). Ако няма да преподаваш - една от компютърните специалности. То без тва на всяко интервю за даскал си мислят, че учиш педагогика, а не наука, пък на всяко интервю за кодер ще си мислят, че учиш програмиране.

Последна редакция: нд, 04 фев 2024, 13:46 от murcinhum

# 3
  • Мнения: 41 223
Последното изказване се базира на ниска гледна точка. Випускници на СМГ, завършили в чужбина са реализирани мнооого добре с математика. Но математика + друго нещо е още по-добре.

# 4
  • Мнения: 10
Никаква реализация нямат. Даскал евентуално, но тва да станеш математик, за да преподаваш си е простотия. Математиката сама по себе си е горе- долу толкова безполезна колкото която и да било -истика. Просто трябва да върви с нещо друго, което се продава. Ако реално ти се преподава - запиши педагогиката, че поне лесно се завършва (в математика ще влезнете 20 човека и ще излязат 2ма. Тва ви го казват още на първата лекция, така се и случва Grinning). Ако няма да преподаваш - една от компютърните специалности. То без тва на всяко интервю за даскал си мислят, че учиш педагогика, а не наука, пък на всяко интервю за кодер ще си мислят, че учиш програмиране.
Като цяло ми се преподава, но ме плаши дисциплината в часовете, защото не съм от типа хора, които ще крещят по цял час, а учениците са ужасно невъзпитани.

# 5
  • Мнения: 12 297
Нямам поглед над първите две специалности, но смятам, че в двете педагогически има хляб и то доста. Учителите вече са на средна възраст над 50-55 години, скоро ще има осезаем дефицит по повечето предмети. Един млад и готин учител, който съумява да обясни простичко сложните неща няма да има проблем с дисциплината. Децата обичат всичко свързано с компютри и програмиране, а към математиката и физиката се отнасят сериозно, защото за повечето от тях са трудни предмети.

# 6
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 16 247
Да преподаваш математика е голяма мъка, по-добре нещо друго. Стига да ти сече пипето може да се наместиш в много длъжности които изискват висше, но трябва да имаш някакъв талант за други неща все пак, не само да можеш да смяташ. По-добре се замисли какво искаш да правиш като завършиш.

# 7
  • Мнения: 12 297
То каквото и да преподаваш си е голяма мъка, ако насреща ти са незаинтересовани ученици тип "Каквото ми трябва ще го видя в интернет, училището е загуба на време"

# 8
  • Мнения: 10
То каквото и да преподаваш си е голяма мъка, ако насреща ти са незаинтересовани ученици тип "Каквото ми трябва ще го видя в интернет, училището е загуба на време"
Така е. Аз още от преди 5 години бях решил, че искам да бъда учител, но сега, когато моментът наближава започвам да се замислям и единственото, което ме разколебава е дисциплината, а хвърлих толкова труд и толкова много часове в учене, за да сменя решението си.

# 9
  • Мнения: 12 297
Не го сменяй. Нищо не губиш от педагогика по математика и физика или математика и ИТ. Има частни училища, има частни уроци и по математика, и по физика. Държавните училища също са много различни. Ако преподаването е твоето нещо, децата ще те слушат.

Последна редакция: нд, 04 фев 2024, 15:26 от Mama Ru

# 10
  • Мнения: 10
Не го сменяй. Нищо не губиш от педагогика по математика и физика или математика и ИТ. Има частни училища, има частни уроци и по математика, е по физика. Държавните училища също са много различни. Ако преподаването е твоето нещо, децата ще те слушат.
Дано да е така и да не съжалявам. Тъй като дори когато гледам и други специалности като икономика и т.н. не си представям да ги уча, не ми е интересно. Затова съм се спрял на тези четири специалности, въпреки че много познати, които са учители ми казват да не ставам учител, именно заради дисциплината в часовете, но и да не са учителските специалности, другите две дават малък шанс за реализация, за съжаление.

# 11
  • Мнения: 293
Последното изказване се базира на ниска гледна точка. Випускници на СМГ, завършили в чужбина са реализирани мнооого добре с математика. Но математика + друго нещо е още по-добре.

Базира се на личен опит от човек записал същото. Чужбина си е за чужбина. В България повечето не знаят, че в тая специалност се изучава наука и не излизаш даскал. За да преподава на 10 клас не му е нужен комплексен анализ или абстрактна алгебра, а здрави нерви. Реално освен, ако не държи да се занимава сериозно точно с наука, по- добре да си запише нещо полезно и като хоби да се занимава с математика.

Последна редакция: нд, 04 фев 2024, 15:03 от murcinhum

# 12
  • Мнения: 773
Още отсега не мислите правилно. Проблемът ви не са децата, а неадекватностите на системата. Трябва да съумеете да преподавате, без обаче да си загубите достойнството и да вредите на децата, заради подчинението на системата. Сега почти всички заменят достойнството си за едната заплата. Помислете си дали въпреки системата и глупавото точкуване може да направите така, че реално да преподавате добре и да оценявате адекватно децата. Защото страхливци, които се излагат пред децата, само за да се нахранят  - бол. Учениците ценят преподавателите, които ги уважават, обичат и обучават наистина, въпреки официалните простотии. За да получите уважение и добро отношение, трябва да ви стиска да им дадете същото, не да ги карате да се подчиняват на безброй глупости и да им внушавате, че те са нещо добро за тях. Те не са глупави.

Последна редакция: нд, 04 фев 2024, 17:49 от Rumi11111

# 13
  • Мнения: 10
Още отсега не мислите правилно. Проблемът ви не са децата, а неадекватностите на системата. Трябва да съумеете да преподавате, без обаче да си загубите достойнството и да вредите на децата, заради подчинението на системата. Сега почти всички заменят достойнството си за едната заплата. Помислете си дали въпреки системата и глупавото точкуване може да направите така, че реално да преподавате добре и да оценявате адекватно децата. Защото страхливци, които се излагат пред децата, само за да се нахранят  - бол. Учениците ценят преподавателите, които ги уважават, обичат и обучават наистина, въпреки официалните простотии. За да получите уважение и добро отношение, трябва да ви стиска да им дадете същото, не да ги карате да се подчиняват на безброй глупости и да им внушавате, че те са нещо добро за тях. Те не са глупави.
Може би донякъде е така и донякъде не е така, защото няма ли желание няма как да накараш някого да учи, но учениците нямат уважение и мисъл, че когато нямаш желание да научиш, не трябва да пречиш на учителя да си свърши работата.

# 14
  • Мнения: 12 846
Мой братовчед завърши математика, много млад стана професор.
Имам съученик, завърши математика и стана политик. Simple Smile
Моя приятелка завърши приложна математика, остана в изчислителния център към университета.
Това са ми познатите със специалности от изброените.

# 15
  • Мнения: 36 013
запиши математика и допълнително изкарай учителска правоспособност - дали ще я ползваш, можеш да решиш по-късно - не е задължително да работиш цял живот каквото си завършил или пък може по-натам да се върнеш към него
ако желаеш да преподаваш математика, можеш да го правиш в някой университет (студентите са доста по-адекватни от петокласниците и десетокласниците) и да правиш академична кариера, за което не ти трябва учителска правоспособност
да не говорим, че голяма част от учителите по математика, ит и информатика са с друго висше (икономика, архитектура, физика, инженерни специалности и т. н.) и са изкарали допълнително сдк, за да влязат в училище

Още отсега не мислите правилно. Проблемът ви не са децата, а неадекватностите на системата. Трябва да съумеете да преподавате, без обаче да си загубите достойнството и да вредите на децата, заради подчинението на системата. Сега почти всички заменят достойнството си за едната заплата. Помислете си дали въпреки системата и глупавото точкуване може да направите така, че реално да преподавате добре и да оценявате адекватно децата. Защото страхливци, които се излагат пред децата, само за да се нахранят  - бол. Учениците ценят преподавателите, които ги уважават, обичат и обучават наистина, въпреки официалните простотии. За да получите уважение и добро отношение, трябва да ви стиска да им дадете същото, не да ги карате да се подчиняват на безброй глупости и да им внушавате, че те са нещо добро за тях. Те не са глупави.

изключително неадекватно мнение особено отнесено към най-недолюбвания от учениците и особено важен за нво и дзи предмет

Математиката се търси много напоследък в банки, трейдърски фирми и други такива. А ако е комбинация от математика и софтуер възможностите се разширяват, при това за нещо повече от кодер.

+1

# 16
  • Мнения: 10
запиши математика и допълнително изкарай учителска правоспособност - дали ще я ползваш, можеш да решиш по-късно - не е задължително да работиш цял живот каквото си завършил или пък може по-натам да се върнеш към него
ако желаеш да преподаваш математика, можеш да го правиш в някой университет (студентите са доста по-адекватни от петокласниците и десетокласниците) и да правиш академична кариера, за което не ти трябва учителска правоспособност
да не говорим, че голяма част от учителите по математика, ит и информатика са с друго висше (икономика, архитектура, физика, инженерни специалности и т. н.) и са изкарали допълнително сдк, за да влязат в училище

Още отсега не мислите правилно. Проблемът ви не са децата, а неадекватностите на системата. Трябва да съумеете да преподавате, без обаче да си загубите достойнството и да вредите на децата, заради подчинението на системата. Сега почти всички заменят достойнството си за едната заплата. Помислете си дали въпреки системата и глупавото точкуване може да направите така, че реално да преподавате добре и да оценявате адекватно децата. Защото страхливци, които се излагат пред децата, само за да се нахранят  - бол. Учениците ценят преподавателите, които ги уважават, обичат и обучават наистина, въпреки официалните простотии. За да получите уважение и добро отношение, трябва да ви стиска да им дадете същото, не да ги карате да се подчиняват на безброй глупости и да им внушавате, че те са нещо добро за тях. Те не са глупави.

изключително неадекватно мнение особено отнесено към най-недолюбвания от учениците и особено важен за нво и дзи предмет

Математиката се търси много напоследък в банки, трейдърски фирми и други такива. А ако е комбинация от математика и софтуер възможностите се разширяват, при това за нещо повече от кодер.

+1
И този вариант съм го мислил, но пак познати учители ми казват запиши едната от двете педагогически и след това СДК за третия предмет от другата и да излезеш учител по три предмета (математика, физика, информатика), защото с един предмет не съм заникъде, ако след години вземат да падат часове да мога да допълвам с друг предмет иначе ще падне щата и т.н.

# 17
  • Мнения: 36 013
ще пада норматива по математика?
5-7 клас е по 5 часа седмично в обикновена паралелка, за математическите е още по 2 часа
профилите в 11 и 12 клас не знам точно колко бяха (трябва да питам дъщеря ми), но пак са много часове
не знам в кой град си, но да ти падне щата може в някое училище на село или в малък град

не се стреми към това да си само учител, а да можеш да правиш и нещо друго

# 18
  • Мнения: 10
ще пада норматива по математика?
5-7 клас е по 5 часа седмично в обикновена паралелка, за математическите е още по 2 часа
профилите в 11 и 12 клас не знам точно колко бяха (трябва да питам дъщеря ми), но пак са много часове
не знам в кой град си, но да ти падне щата може в някое училище на село или в малък град

не се стреми към това да си само учител, а да можеш да правиш и нещо друго
Градът ми е с 60 000 души и примерно ако намалят приема/паралелките в дадено училище и по този начин да падне щата, но като цяло в малък град с математика нищо няма.

# 19
  • Мнения: 36 013
млад човек си, можеш да отидеш буквално навсякъде
от приятели в чужбина с деца в ученическа възраст знам, че и там има глад за учители по математика
не си вързан в малкия град, нали Simple Smile

# 20
  • Мнения: 10
млад човек си, можеш да отидеш буквално навсякъде
от приятели в чужбина с деца в ученическа възраст знам, че и там има глад за учители по математика
не си вързан в малкия град, нали Simple Smile
Чужбина ми е много далеч от ума, но е така. Simple Smile

# 21
  • Пловдив
  • Мнения: 1 860
Не е нужно да учиш педагогика и да преподаваш на разхайтени и безпризорни лигльовци в училище.
Ако ти харесва математиката и се справяш добре можеш да си учиш първите две специалности, после да продължиш магистратура, докторант и т.н. Може да преподаваш в университет, да работиш в изследователски център и на много други места.
Дъщеря ми завърши инженерна физика, сега продължава с магистратура, още от сега вече се е насочила към докторантура. И нея много я съветваха да стане учителка по физика, но аз категорично бях против.

# 22
  • Мнения: 10
Не е нужно да учиш педагогика и да преподаваш на разхайтени и безпризорни лигльовци в училище.
Ако ти харесва математиката и се справяш добре можеш да си учиш първите две специалности, после да продължиш магистратура, докторант и т.н. Може да преподаваш в университет, да работиш в изследователски център и на много други места.
Дъщеря ми завърши инженерна физика, сега продължава с магистратура, още от сега вече се е насочила към докторантура. И нея много я съветваха да стане учителка по физика, но аз категорично бях против.
Това е най-добрият вариант, но докато се стигне до преподаване във ВУЗ ще отнеме много време, а през това време все пак трябва да се прави нещо.

# 23
  • Мнения: 36 013
асистент (докторант) можеш да станеш веднага след завършване на магистратура
май аспирантурата е пътят към кариерата на университетски преподавател

# 24
  • Мнения: 239
Забелязала съм, че масово учениците ходят на частни уроци по математика за добро представяне на НВО, и то даже не от 6, а от 5 клас. Така че според мен има хляб за учителите по математика.

# 25
  • Мнения: 8 564
Каквото и да избереш с Математика ще имаш реализация.
 Мой познат работи като програмист във фирма за онлайн залози и софтуер за игрални машини, каза че математиците взимат най - големите заплати във фирмата им, даже по-високи от програмистите...
Пък и добри учители по математика винаги се търсят...
Само трябва да си избереш специалност и да решиш къде точно искаш да се реализираш.

# 26
  • Мнения: 12 846
запиши математика и допълнително изкарай учителска правоспособност - дали ще я ползваш, можеш да решиш по-късно - не е задължително да работиш цял живот каквото си завършил или пък може по-натам да се върнеш към него
ако желаеш да преподаваш математика, можеш да го правиш в някой университет (студентите са доста по-адекватни от петокласниците и десетокласниците) и да правиш академична кариера, за което не ти трябва учителска правоспособност
...
Това ми се струва много добър съвет: хем математика без педагогичен профил, която да даде възможност да се работи нещо различно от преподаване на ученици, хем и учителска правоспособност, с което пък дава и тази възможност, но без ограниченията да си непременно и само в училище.
Не мога да преценя дали е по-добре само математика, или приложна математика. Както писах по-рано, имам познати и с едното, и с другото и си работят, и са си доволни.

# 27
  • Мнения: 187
В ТУ има "Педагогика на обучението по математика, физика и информатика". Погледни и там
https://www.tu-sofia.bg/specialties/preview/914

# 28
  • Мнения: 723
Завърших математика във ФМИ преди доста години. Работя като програмист и съм съвсем доволна. Не съм търсила друга реализация, но имам желание точно това да правя. Може би трябваше да се насоча към информатика от самото начало, но не беше фатално и никак не съжалявам. Имайте предвид, че следването е много трудно (всичко във ФМИ е трудно). Хубавото накрая е, че си доволен от себе си, че си преодолял нещо толкова предизвикателно и си придобил умението да се справяш с големи сложности (много помага за каквато и да е предметна област, ако решите да смените). Специалност Математика не носи със себе си предагогическа правоспособност, по-скоро идеята е, че ще се занимавате с наука или ще подпомагате сложни процеси в най-различни сфери. Майка ми е завършила приложна математика и дълги години беше конструктор в завод по роботика, а сега е програмист.

Общи условия

Активация на акаунт