пуснах дъщеря си 1-ви клас,на 6 г. и 3 месеца,но не справя

  • 10 774
  • 142
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 2
Твърди се, че педагозите от I до IV клас все още били на ниво в БГ и като цяло съм съгласна с това становище. За съжаление обаче има и такива, които не знаят какво правят в училище и нямат адекватно отношение към децата.
Учителката в занималнята на сина ми го беше оставила посред зима цял следобед по джапанки и без чорапи, защото си забравил кецовете в съблекалнята на басейна.
Та той е на 7, нормално е да му се случи такова нещо.
А нормално ли е като го видиш бос да не направиш нищо?

# 16
  • Мнения: 654
Твърди се, че педагозите от I до IV клас все още били на ниво в БГ и като цяло съм съгласна с това становище. За съжаление обаче има и такива, които не знаят какво правят в училище и нямат адекватно отношение към децата.
Учителката в занималнята на сина ми го беше оставила посред зима цял следобед по джапанки и без чорапи, защото си забравил кецовете в съблекалнята на басейна.
Та той е на 7, нормално е да му се случи такова нещо.
А нормално ли е като го видиш бос да не направиш нищо?
Много е нормално.
Но за мен е срамно.

# 17
  • Мнения: 420
   Ужасих се от математиката за първи клас. Имаше толкова сложни логически задачи, че предполага не само работа в училище, занималня, но и около 2-3 часа и в къщи. Това не е нормално за възрастта на децата.
   Имаше много красиви рисунки на буквата, на цифрата /по мое време/ , което ми доставяше удоволствие да пиша и чета. Сега са толкова сухарски направени нещата, че биха ме демотивирали мен да работя, какво остана за тези деца.
    Материалът е излишно усложнен, непригоден, според мен. Не дай си боже да трябва един учител /както е по закон/ да работи в смесен клас- деца с увреждания, деца с поведенчески проблеми, деца билингвисти и всички останали, наброяващи безумните цифри от 20 и нагоре.  

# 18
  • Мнения: 819
Ами не сте единствените тръгнали на 6 г. и половина!Но проблема вероятно е,че няма правилен подход от страна на учителките!Подобни обидни квалификации са недопустими от тяхна страна!
Моят втори син в детската градина го определиха като трудно и "неразвиващо" се дете и дори ни бяха пратили на консултация при логопед!Ние като загрижени родители отидохме и проведохме такава среща и се оказа,че детето е с невероятни заложби,но спрямо учителките си от детската градина беше решил да  протестира-не им говореше!Та с това искам да кажа,че няма "глупави" деца,а има изнервени и нетолерантни начални педагози!
Мой съвет е да ВЯРВАТЕ ВЪВ СПОСОБНОСТИТЕ НА ДЪЩЕРЯ СИ и да знаете,че рано или късно тя ще намери начин да изяви силните си страни,а Вие да се гордеете с нея!!!
Успех

# 19
  • София
  • Мнения: 62 595
Преди да пишеш защо не потърси малко информация.
Не родителите решават кога е готово детето за първи клас.
Колежката има двама племенника,родени в различни години,но сега и двете деца са първи клас.
Познай на кого му е по лесно Grinning
И да, обвинявам учителите защото те са хората които получават заплата да я вършат тази работа.И не на последно място,те са хората учили за това.
Какво означава детето да бъде предварително подготвено newsm78
Ами то тогава ще го запишем направо втори клас.

Информация имам. Ако имаш предвид интервюто за училиищна готовност, аз пък ще ти кажа и другата страна на медала. Всъщност родителите решават дали детето да тръгне първи клас, защото те подават молбата за записване и те водят детето на теста за училищна готовност. Сега си представи какво прави един училищен психолог и една учителка в тези времена на делегирани бюджети, когато всяко записано дете има ззначение! А училщният психолог е на заплата в  това училище, а не независим, та ако нещата са на кантар "се решава индивидуално". Ако майката е твърдо решена да си запише детето на училище, тя ще го направи - ако не в това, то в друго. И затова е по-лесно това дете да се запише и да се води бройка, пък после същата тази родителка да му сърба попарата!

Много лесно обвързваш нещата със заплатата и че за това са учили. Ама не е съвсем така. Колкото и да са учили, не могат да правят чудеса и да научат детето на нещо, за което то не е готово! Не говоря за това дали детето е глупаво илиумно, а за способност да се справи с изискванията към него, което е в пряка зависимост от зрелостта на детето да борави с абстрактни символи и понятия, да се концентрира за необходимото за изпълнение на задачата време и прочие.

# 20
  • София
  • Мнения: 18 151
В написаното от Андариел, колкото и да не ви се нрави, има голяма доза истина. Peace Имам дъщеря, която тук, в България , не някъде по света, тръгна на училище точно на 6 години и месец и нямаше абсолютно никакви затруднения с усвояването на материала както в начален, така и в прогимназиален курс, а вече и в гимназиален.Винаги в класа й е имало и  деца с по година и 7,8 месеца по-големи.След нея имам още две дъщери-близначки,  които обаче, определено на 6 не бяха готови за училище и си тръгнаха в първи клас точно на 7. Peace  Родителят е напълно в състояние да направи подобна преценка, никой не може да го задължи да пусне детето си на училище на 6, ако той самият не го иска.
Но в случая ученичката вече е факт, обидата отстрана на учителката също.  Вариантът с местенето е донякъде приемлив. То явно трудно се адаптира в първи клас, порядките за него са нови , а само след един срок ще бъде принудено да се напасва към нов учител и колектив от деца.  Ето тук идва проблемът - много от шестгодишните  са просто емоционално неготови за училище, а не толкова интелектуално. Пожелавам успех на авторката в намирането на решение на проблема!

# 21
  • Мнения: 1 567
То явно трудно се адаптира в първи клас, порядките за него са нови , а само след един срок ще бъде принудено да се напасва към нов учител и колектив от деца.  Ето тук идва проблемът - много от шестгодишните  са просто емоционално неготови за училище, а не толкова интелектуално. Пожелавам успех на авторката в намирането на решение на проблема!

Както споменах по-горе, по закон децата тръгват на 6 год в първи клас. Както и по закон предучилищната е задължителна, т.е на 5 са в предучилищна.
Моментът с адаптацията става именно в предучилищната. Под формата на игра, всикват с порядките на учлището.
Няма тестове. Въпреки, че първият месец, месец и половина преповтарят това, което са научли в предучилищната.

# 22
  • София
  • Мнения: 18 151
И според кой закон тръгват на 6... newsm78 Въведоха  предучилищна и за 5годишни , но тя не  е обвързана със задължителното тръгване на 6. Законът си е все още за 7 годишни.Просто в първи клас открай време се допускат и деца, навършили 6 към 15.09.Но никой не ги задължава да тръгнат на толкова. Преценката е именно на родителя. Никой не го натиска да пусне детето на училище не с наборите, а една година по-рано.

# 23
  • Мнения: 1 567
И според кой закон тръгват на 6... newsm78 Въведоха  предучилищна от 5, но тя не  е обвързана със задължителното тръгване на 6. Законът си е все още за 7 годишни.Просто в първи клас се допускат и деца, навършили 6 към 15.09.

закон, който ... е в законодателството на страна от ЕС. Не в България.

# 24
  • sofia
  • Мнения: 8 951
Във Великобритания задължителното обучение е от 5 годишни, но това е съвсем отделна тема...
Синът ми тръгна точно на 7. Ходи на предучилищна в училище. И му е трудно. Бавно работи, не успява да препише всичко от дъската. Трябват му повече обяснение и време, за да схване нещата.
Това не значи, че материала е труден, а значи, че е труден за него. Има разни математически "недоразумения" в помагалото, идиотски текстове с остарели думи и словосъчетания, за чието произнасяне и аз забавям ритъма на четене....но това е друга тема.
Като чета в "първолашката отчетна" повечето деца се справят с лекота. С госпожата съм си говорила, но в класа са той и още 1-2, на които им идва в повече материала (26 деца са).
Авторката отчита като грешка пускането на детето на 6 г. в първи клас (ако правилно съм разбрала), въпросът е как да се поправи? Щом госпожата не желае или не може да сътрудничи, търсите друга госпожа или човек да се занимава допълнително с детето следобяд (ако вие нямате възможност).

# 25
  • Мнения: 41 589
Разбирам всеобщата родителска солидарност тук, но съм склонна да се присъединя към Андариел. Материалът за 1 клас далеч не е сложен, а и преподавателите са еднакви за всички деца все пак. Ако някое дете явно не се справя това значи, че явно към момента не е на психическото и интелектуално ниво за 1 клас. За мен определено не сте оценили ситуацията и сте се изхвърлили, но се чудя какли е станало? newsm78 Не може да не сте били в предучилищна, а още там си проличава дали детето е готово или не. Но - стореното сторено. И да я местите в друго училище - все тая. И там ще и е трудно, а  стресът ще е повече. Индивидуалното отношение можете да и го дадете сами у дома и да опитате да наваксвате с много търпение. Но ако детето не е готова няма да стане. 

Аз предлагам малко нестандартен изход - намерете си някаква фалшива лекарска бележка за някаква болест, която да я задържи дълго време да не ходи на училище. Доколкото знам, ако пропусне много часове ще повтаря класа автоматично (ама провери дали е точно така). И всичко ще се нареди. А междувременно работете бавно у дома. Без да бързате, но да разбере всичко. И така ще наберете скорост за догодина. И ако пак имате проблеми, консултирайте се със специалист.

# 26
  • София
  • Мнения: 62 595
да, ама за това се минава през ТЕЛК, което е доста трудна и дълга процедура. Родителите на деца с проблеми в развитието ще кажат какъв зор е да минат през тази мелница.
Лично аз не бих си сложила главата в торбата и да белязвам старта на детето в училище с измама. Не знам, мооже и да съм суеверна, но се бих си играла на фалшиви болести.

# 27
  • Мнения: 41 589
Децата със СОП са друга бира. Те искат нещо. А в случая май стига да се редуват "грип" след "грип" докато се надхвърлят разрешениет отсъствия. А ТЕЛКЪТ какво общо има? Те не искат никакъв документ за нищо. Ама да си провери нормативните документи. Ако детето не успява да настига другите ще се смачка и ще му е много тежко. Може и никога да не навакса.

# 28
  • загубено
  • Мнения: 6 569
Детето не е малко,няма смисъл да се вадят фалшиви бележки.
Не е ли по-добре да се обърне внимание от учител или родител и
да се преодолее проблемът.
Казах и напред синът ми нямаше 6 години когато тръгна на училище.
В началото се затрудняваше много,сега се справя.

Айез Седай,това за 6 години е така,но се получава разлика от месеците
на раждане.Те си събират целият набор .Преди е било на 1/2 година.
Според учителят на синът ми,има голяма разлика в развитието на децата,
когато са събрани така.Дори и 2-3 месеца се забелязват.

Какви толкова сложни задачи решават децата в 1 кл?

# 29
  • Мнения: 8 567
Моят съвет е да сметиш училището.
В първи клас в класа на дребния имаше деца и на 6 и на 7, имаше деца на които им беше лесно, както и такива на които им беше трудно.
При нас, 99 набор въведоха задължителната предучилищна, госпожите в детската хич не бяха подотвени, и съответно и децата не бяха ама изобщо подготвени за 1 клас.

Не знам какво ги е правила в час госпожата, ама на края на годината всички можеха да четат и пишат.
Във втори клас дойдоха няколко деца от др. училища, оказа се, че те не можеха да четат, но след упорита работа с тях влезнаха в темпото на останалите.
Така че, смени училището, разпитай за учителите, говори с тях...

Общи условия

Активация на акаунт