Андалусия

Отговори
# 630
  • Мнения: 34
Здравейте, ние ползвахме alsa от Севиля до Малага 14 евро беше билета. Регистрирайте се в сайта , изчакайте 2-3 дни и почват да изпращат кодове за 15%отстъпка.

# 631
  • Мнения: 720
Благодаря, аз точно се чудех дали сега да се регистрирам, или като наближи купуването. На главната страница пише за тези 15% и не бях сигурна дали не важат определено време след регистрацията, така че да ги загубя докато дойде време за билетите.

# 632
  • Мнения: 1 735
На мен не ми пратиха такъв код, въпреки че спазих инструкциите. Така и не разбрах защо. Но административна такса има само за първата покупка.

# 633
Здравейте!
И ние се завърнахме от краткото ни пътуване до красивата Андалусия. Бяхме за една нощувка в Малага и за две - в Гранада. В Малага успяхме да оползотворим пристигането в неделя по обяд и да разгледаме безплатно замъка, крепостта, музея на Пикасо и родната му къща. От най-високата точка на замъка се открива прекрасна 360-градусова панорама. Вечерта хапнахме паейя с морски дарове в случайно заведение на открито – бяхме твърде изморени да търсим нещо специално, но останахме доволни. Най-хубавото беше, че времето позволяваше вечеря навън през февруари. Спахме в малко, скромно, но супер уютно хотелче в центъра –Dulces Dreams Boutique.
На следващия ден се разходихме през парка до Muelle Uno и плажа Малагета – времето беше прекрасно и имаше хора на плажа, даже и къпещи се в морето. След това минахме през пазара Atarazanas и хапнахме риба и морски дарове набързо. После – към автогарата за автобуса към Гранада. Тук може би е добре да отбележа, че автобусът минава през града покрай реката после на север и спира на няколко спирки, преди да излезе от Малага и съответно може да се хване оттам, вместо да се ходи чак до самата автогора. Автобусите на Алса бяхо супер точни, много чисти и комфортни. В нашия случай този за Гранада беше почти празен. Вечерта гледахме фламенко шоу в Casa Ana. Хареса ни, хората се раздаваха. В Гранада спахме в тези апартаменти, но запазени през booking, защото цената беше по-добра.
Следващият ден беше посветен на Алхамбра. Трябваше да отидем един час преди определеното време за двореца, за да си получим истинските билети. Стигнахме пеша от Албайсин за около 25 минути. Излишно се притеснявах за билетите - всичко стана буквално за 5 минути и към 9,40 влязохме в комплекса. Успяхме да разгледаме всичко за 5 часа. Мисля, че няма нужда да обяснявам колко впечатляващ е целият комплекс. После за почивка направихме една обиколка на града с туристическото влакче, билетите за което купих изгодно от booking – целодневният билет струваше колкото еднократния. Ние се возихме само веднъж де, искахме да се качим втори път да гледаме залеза от Сан Кристобал, но влакчето се забави доста и отидохме пеша.
Последният ден разгледахме музея на пещерните жилища в Сакромонте – беше интересно. После хванахме автобуса директно до летище Малага, който ни закара там почти час по-рано от разписанието – явно защото нямаше пътници за Малага и не мина през града.
Това е в общи линии, на разположение съм за въпроси, ако мога да помогна със скромния си опит.
Ще ви пусна и снимки, щом се преборя с тях Simple Smile

Последна редакция: пт, 24 фев 2023, 21:37 от миленка_д

# 634
  • Мнения: 246
Да споделя и аз за пътуването си из Андалусия. Нощувките бяха в Малага. Хотелът беше на хубаво място (близо до централната улица и пристанището), чист, с любезен персонал, предлагат и закуска.
От летището до центъра ползвахме автобус Linea A. Билетът е 4 евро. Може и с карта, и в кеш да се плати при шофьора. От летището до центъра е около 30 минути. Това е маршрутът му - https://www.emtmalaga.es/emt-mobile/informacionLinea.html?codLinea=75.0&sentido=1
Вечерта на пристигането си успяхме да видим и дефилето от Карнавала.
В туристическия център до пристанището може да се вземе карта. Дадоха ми и списък с безплатните входове на музеите.
Скрит текст:
Безплатни са Museo del Patrimonio de Malaga, Centro de Arte Contemporaneo, Museo Jorge Rando, Museo de Malaga (само за граждани на ЕС), Museo Nacional de Aeropuertos y Transporte Aereo)
Катедралата е с безплатен вход от 08.30 до 09 часа всеки ден.
В неделя след 14 часа са с вход свободен Alcazaba, Castillo de Gibralfaro. Ботаническата градина след 16.30. След 16 часа са безплатни също Casa Natal de Picasso, Museo Carmen Thyssen, Centro Pompidou, Colleccion del Museo Ruso.
Посетихме Alcazaba и Castillo de Gibralfaro. За тях си взехме комбиниран билет – 5.50 евро. И за двата обекта в неделите след 14 часа входът е безплатен. Гледката от Gibralfaro е на целия град.
До Alcazaba e Teatro Romano – за там няма вход  и работно време. До него обаче има стълби към хубава гледка, за където има работно време – от 10 до 17 часа. По стълбите към гледката е надписът Malaga, където много туристи се снимат.
За Катедралата си взехме билети и за куполите. Гледката си заслужава. Изкачването е по вита и тясна стълба и не е подходящо за хора с клаустрофобия и проблеми с дишането.
Посетихме Музеят на фламенкото (Museo de Arte Flamenco) – с малко странно работно време е – от 10 до 14 часа, но е интересно да се видят плакати, костюми и снимки от историята на фламенкото.
От арт музеите посетихме Museo Picasso (не бяхме с предварително купени билети и чакахме около 10-тина минути), Casa Natal Picasso (обикновено е пренебрегван, понеже там има повече вещи от бита му и само няколко ранни скици). В градинката пред Casa Natal е пейката със статуята на Пикасо. Разочарование за мен беше Музеят на руското изкуство. Така рекламираните по пътеводителите творби на Репин и Кандински се оказаха – една на Кандински и две на Репин (може би аз бях с големи очаквания).
Посетихме и Ботаническата градина. До нея с автобус línea 2 (1.40 евро е билетът, с карта или кеш при шофьора се плаща) – близо до пазара (Mercado Central de Atarazanas) има спирка – около 20-тина минути с автобус и после трябва около 15 минути пеш до градината.
Успяхме и на корабче една вечер да се повозим – от Muelle Uno – имаше две фирми, които предлагат разходка (на еднаква цена 12-15 евро, в зависимост от часа).
Понеже не разполагахме с много време, използвахме организирани екскурзии до Нерха (да видим кораба на Чанкете Wink ), Фрихилиана, Кордоба, Гранада, Ронда. Туровете са обикновено на английски и испански. На някои екскурзии се добавяше френски и немски. Добра организация имат, за Кордоба и Гранада са с местни екскурзоводи и се пести много време (особено в Гранада, където за Аламбра билети за този период нямаше).
По-долу давам линковете на фирмите-организатори
Julià Travel -  https://juliatravel.com/en/
Costafrica Travel Agency - https://costafrica.com/
Viajes Rusadir https://www.viajesrusadir.com/
Visitanddo.com - https://www.visitanddo.com/
ALL in MALAGA - https://www.allinmalaga.com/
На разположение съм, ако мога да съм полезна с нещо.

# 635
  • Мнения: 1 735
Здравейте отново! Както обещах, споделям малко снимки от нашето пътуване. Дано ви харесат!

# 636
  • Мнения: 525
    Прекрасни снимки, благодаря че ме върна там!

# 637
Привет!
Благодарности на всички пишещи в темата за разказите, отговорите и прекрасните снимки!
И ние планираме Май месец първо ходене в Испания, сигурна съм няма да е последно!
Имам няколко въпроса на първо време. Планираме 3 нощувки в Малага и еднодневно посещение на Алхамбра с връщане вечерта обратно в Малага!
 В сайта на Алса ми излиза първи час за рейс Малага- Гранада - 10.00часа с пристигане в 11.30! Някой знае ли дали има по-ранни автобуси? Представях си как разглеждаме Алхамбра по-рано, а не точно по обяд, когато вече ще е доста топло (евентуално)! Искаше ми се да разгледаме Алхамбра сутринта, после да седнем да обядваме някъде и да имаме време за кратка разходка из Гранада.

Другото ми питане е свързано с билетите. В официалния сайт цените са от 35 евро
.В този https://tickets.alhambra-patronato.es/en/ са 19 евро и до колкото виждам пак включват крепостта, градините и двореца! ...Или нещо не разчитам правилно?

# 638
  • Мнения: 246
placebo7, излизат и по-ранни автобуси от Малага за Гранада - в 7, в 8 ч. Нали няма значение от коя спирка в Малага ще тръгнете?

Скрит текст:

# 639
  • Мнения: 1 004
Сега пак разцъках, за датите които ще сме там 17-20 Май не ми излиза нищо преди 10h! Да няма някакви празници по това време?

# 640
  • Мнения: 1 185
Може би е още рано и няма излязло разписание за вашите дати. Ние пътувахме с автобуса в 8,30 ч и 9,50 ч бяхме в Гранада. Времето ни стигна за всичко, а обратния автобус беше в 20 ч.
Около месец преди пътуването ще си купите билети от сайта alsa.es. А за Алхамбра може и по-рано да си купите билети, като имайте предвид, че ще получите само потвърждение по мейла, а официалните билети ще ви издадат на място след като сравнят данните ви от личните карти.

# 641
  • Мнения: 1 735
placebo7, билетите за Алхамбра са по 19 евро, ако няма намаление. Линкът, който си дала, е точно за официалния сайт. Другата цена вероятно е с гид. Ако нямате деца или възрастни над 65 години или младежи с Youth Card в групата, ще получите директно билети. В противен случай трябва да сте на входа поне 1 час по-рано от заявения за Nasrid Palaces, за да си получите истинските билети.
Действително сайтът на Алса не дава ранни автобуси за вашите дати, но нямам идея защо. Като цяло през февруари имаше доста повече автобуси през деня - реално на всеки час, а даже и по-често.
Аз лично смятам, че е по-добре да направите една нощувка в Гранада преди Алхамбра, за да се насладите и на гледките по тъмно - определено смятам, че си заслужават. А и сутринта спокойно ще отидете към двореца. На нас разглеждането ни отне повече от 5 часа и си е уморително ходенето. След комплекса нямате да имате много желание да обикаляте из града.

# 642
  • Мнения: 753
Само да кажа, че посетихме Алхамбра през октомври миналата година и ми изпратиха билетите по имейл веднага. Не сме ходили да ни издават билети на място. Директно си влязохме. Вече вътре има пунктове, на които се сканира ту билета, ту личната карта. Важното е да съвпадат документът, който е вписан при закупуването на билетите, и този, които се представя на място. Билетите ги купихме от официалния сайт на Алхамбра.

# 643
Благодаря за насоките!
Аз гледах някакъв сайт на който пишеше Алхамбра офишъл тикетс и реших, че това им е сайта! И ми стана странно защо са толкова по-скъпи (от 35 евро нагоре)
С дете на 8 години сме, така че явно ще трябва да сме по-рано на касите! Малката е "пушка" и ходи километри без да мрънка, но все пак искам да разгледаме докато сме по-свежи, после да хапнем и да има малко "свободна програма".
 За това ми се искаше да букна по-ранен час за двореца и липсата на ранни автобуси от Малага ме притесни!

# 644
  • Мнения: 720
Здравейте,
Появи се  разписанието за нашите дати през юни на Alsa и вече мисля да купя билети, макар че е раничко. Имам следния въпрос и моля за помощ. Получих кода за 15 % отстъпка след като се регистрирах в сайта им преди време. Сега се опитвам да резервирам билети, но никъде по време на закупуването не се появява възможност да го напиша. Стигнах до данните от картата и така и не видях поле за код.
MAMAZX, дали си спомняте как го използвахте?