Отговори
# 615
  • Мнения: 1
Цитат
Интересно ми е да разбера къде действа такъв Екип, който наистина изследва в пълния смисъл на тази дума децата, а не само преглежда документи и маркира изследване.
Eкипът действа целогодишно, така че напълно е в състояние да изследва децата,които се представят пред него. За тази цел са предвидени и специалистите в него-психолог, логопед, специален педагог, учител от общообразователно училище или професионална гимназия и председател/експерт/. Всеки си върши неговата част от работата и накрая се разисква. Не виждам нищо невъзможно в това.  Laughing
Цитат
Какво представлява тази индивидуална програма при дете със СОП?Тя начина на преподаване,на изпитване или на оценяване касае ?
Индивидуалната програма обхваща всички области от развитието и обучението на детето. Ако на него му е трудно да усвоява материала, който е предвиден за съответния клас, в тази програма се поставят задачи,отнасящи се конкретно за това дете, за това,което за него е актуално и което то е в състояние да усвои. Например ако то има ограничени представи и понятия за околния свят, една от основните задачи на обучението по принцип ще бъде изграждане на адекватни понятия и обогатяване на представите. И това може да важи за всички предмети. Вече по отделните предмети задачите се конкретизират.
В зависимост от това дали детето може да усвои минимума от учебно съдържание, т.е. това,което се изисква за поставяне на оценка /3/, то си получава равностойни оценки. Ако детето е далеч от усвояване на материал за неговата календарна възраст, то по всяка вероятност ще получи удостоверение за завършен 8 клас, а не свидетелство за завършено основно образование. С това удостоверение вече може да бъде насочено от споменатия Екип към СОУ или професионална гимназия отново след преценка на възможностите и при съобразяване с придружаващи хронични заболявания или сензорни увреждания.
Цитат
И какво означава-тъй като децата са малко ресурсен учител ще има 1 или 2 пъти седмично.Те ще се срещат с него в у-ще след часовете ли,под каква форма ще са съвместните им занимания ?
Ресурсният учител работи с норматив 5-8 деца със специални образователни потребности. Колко време ще отдели на едно или друго дете,зависи от потребностите им. Схемата на работа се определя от училищния екип заедно с родителите. Краси 76 ти каза каква е работещата схема при тях. навсякъде децата са различни и се изисква съобразяване с това. Освен това има значение дали децата, с които работи,учат в едно и също училище или трябва да посещава няколко училища.При втория вариант е по-сложно.
Относно формата, под която работи ресурсния учител:
Той работи индивидуално и групово с децата след часовете; по време на някои от часовете, особено най-трудните,той присъства в часа и подпомага на място детето. Повярвайте, получава се. И аз бях от скептиците,но сега съм убедена,че това е една отлична форма на подкрепа, особено ако учителите са направили нужното другите деца да приемат детето със специални потребности.
Добър вечер 😀
Искам да попитам тъй като сме в училище с ресурсно подпомагане, а ресурсния учител ни е от преди да постъпим в това училище
Да вметна че сме пг5г.
Срещам голямо неудобство относно посещенията му
Ходя да го взимам в 11ч.на всеки 30-40 мин. Трябва да звъня
Казвате че ресурсния работи групово и индивидуално с децата след часовете но аз не съм чула от детето някой да го е взимал
Също ми стана любопитно за това което сте написали че присъства в часа и подпомага
В нашата група няма такъв човек

# 616
  • Мнения: 24
Здравейте, драги родители! Майка съм на момче от аутистичния спектър на 13 години, който проявява агресия в училище. Досега си е ходил редовно на училище и някак се справяхме, но в пубертета нещата се изостриха много и в началото на седми клас кризитите, заради шума в часовете и междучасието ескаларат много.

Искам да премине на друга форма на обучение, но от училището твърдят, че дори в програма за СОП не можело да идва индивидуално, а си влизал в часовете с ресурсния учител, което за него не било подходящо. Така им били казали от РИО /В. Търново/. Досега се опитвали да бъдат по-гъвкави, но вече не можело. Освен това било задължително да е на качествени оценки поне по два предмета, което автоматично означава, че няма да вземе дори диплома за основно образование.Мен това ми притеснява, защото досега си се справи, мина доста дълъг път и вече е почти на края на основото образование.

Единствената ми алтернатива според училището е да мине на идивидуално обучение с изпити, което е пак супер несправедливо, защото годината почти свърши.

Моля ви за информация! Вярно ли е това, което ми обясняват в училище? Наистина ли децата със СОП пак си посещават задължително училище и влизат в редовните часове?

# 617
  • София
  • Мнения: 1 120
Това, че синът ви трябвало да бъде на качествени оценки поне поп два предмета, е тяхна измислица. Ако детето няма никакви знания по тези предмети, тогава се поставят качествени. Може да поискате да премине на комбинирана форма или на индивидуална. Това означава да се направи индивидуален учебен план. Вероятно не им се занимава, въпреки че за училището е изгодно, защото ще получат допълнително финансиране.

# 618
  • Мнения: 11 737
Това, че децата индивидуална форма полагат изпити е абсолютно невярно.
Децата индивидуална форма имат редуциран брой часове по предмет (1/3 от всички часове за срока/ годината) и покриват целия материал предвиден по програма, но в съкратен вид. Учителите ги посещават в дома им по график или детето ходи в училище, но се обучава отделно от класа. Правят тестове, контролни и класни и имат текущи оценки.
На изпити се явяват ученици, които са над 16 години и са самостоятелна форма на обучение.
Това са две различни форми и съответно имат различно финансиране.
От този срок дъщеря ми е със СОП и ресурсен (два часа седмично само по един предмет), като ресурсния я взема от часа и работи с нея отделно, а не влиза при нея и класа. Тя е трети клас. За да се съглася да мине на ресурсно трябваше те да се съгласят да е на нормално оценяване, защото детето има сили за това.

Последна редакция: сб, 07 мар 2020, 05:52 от Mama Ru

# 619
  • Мнения: 561
Моят син е със СОП и в пети - седми клас беше на комбинирано обучение. По три предмета: англ., БЕЛ и мат в една трета от часовете беше индивидуално с учител, но си имаше нормални оценки, вкл. от индивидуалните занимания, класни, тестове, срочни и годишни оценки като всички останали, а на НВО - повече време на изпитите и в самостоятелна стая. Оказа се много удачен вариант, малко да си почива от класа, да се набляга на пропуските му, да има по-щадящо натоварване, а и е сигнал към всички учители да са малко по-толерантни.
В момента е в осми клас и решихме да не продължава така, само директора знае. Справя си се нормално с материала и е в първата половина по успех в класа. Има дислексия, не много тежка форма, но комбинираното определено му помогна да мине през труден период. И зависи от волята на директора да формира подобно обучение. Ние нямахме проблем в две различни училища с това.

Последна редакция: пт, 06 мар 2020, 12:16 от Na_Vesi_Pateto

# 620
  • София
  • Мнения: 1 283
Моята дъщеря е шести клас. На индивидуална форма на обучение е от пети, вече три срока. Има 12 часа седмично, индивидуално с учител по всички предмети. Има контролни, изпитвания и е на количествени оценки. През останалото време влиза с класа си в редовни часове. Там оценки не получава. Тестовете са изготвени само за нея по индивидуален план. Получавам пълна подкрепа от учителите и ръководството. Периодът е много труден. Все повече се проявяват пубертетски елементи в поведението. Това определено утежнява положението. За нашият случай този вариант на обучение е много удачен.

# 621
  • Мнения: 4 642
Здравейте.
Как се справяте с обучението в къщи? На мен ми е доста трудно. Не знам как да обясня на детето така, че да разбере? Сега учим за прилагателни (род и число). Аз ли не обяснявам достатъчно добре или той не ме разбра? 😞😭

# 622
  • Мнения: 11 737
Трудно е. Ние не сме учители, още по-малко ресурсни и логопеди.
Уча се пуснаха безплатни уроци до 29.03

# 623
  • Мнения: 24 467
За нас е по-добре така. Свикнала съм с годините как разбира по-добре, сработили сме екипа и сега върви.

Последна редакция: чт, 26 мар 2020, 11:11 от Judy

# 624
  • Мнения: X
И при нас е мъка...Опитваме се да следим всички уроци и домашни, но доста от учителите се престарават и буквално затрупват децата със задачи. Отделно че ресурсната, психоложката и логопедката се включват със сесии на живо и  буквално цял ден се занимаваме с учене. И колкото и да мислех, че сме му хванали цаката на ученето, толкова виждам колко е безумна образователната ни система и как синковеца трудно може да изкласи....Той е на комбинирана форма от няколко месеца, но наистина нямаше как да продължаваме да настояваме да е по ДОС и на количествени оценки, както избутахме до началото на 7 клас.

# 625
  • Радомир
  • Мнения: 128
Здравейте
Моя проблем е много голям.
Синът ми е втори клас с ресурсно подпомагане е  но имам проблем с ресурсния учител. Вместо да напредва детето той ми изостана много.  Бяхме научили азбуката почти сричаме смятахме добре без помоща на сметало. Е това беше докато се беше вкъщи учех с него Защото бях безработна. Но започнах работа оставих го изцяло на тази жена.
И той в момента все едно не сме учили нищо все едно 3 години работа отиде на вятъра като съм плащала и на частни учители психолози и т. н..
Незнам какво да правя. Да напусна работа и да си седна вкъщи и отново да почна да си го уча.
Моля за помощ и подкрепа.
Какво да правя.

# 626
  • Мнения: 24 467
Няма как работата с учител да замени работата в къщи. С децата с проблеми е нужно ежедневно да се работи поне 2-3 часа. Да напускаш работа чак - не, но след работа и събота и неделя си е нужно да се поработи с детето. Иначе няма да стане.

# 627
  • Мнения: 11 737
Много зависи какво сте разписали като ресурсно. Ако детето е на качествено оценяване и индивидуална програма, то може да бъде яко забатачено. Мен така ми обяснява ресурсната, когато моята дъщеря беше в първи клас - че ще я минат по други учебници и програма, което нямат нищо общо с материала, който учат останалите и до 4 клас  ще учи по математика само събиране и изваждане. Ами отказах, тогава я бяха одобрили да започне от втори клас. В трети клас вторият срок започна, на количествено оценяване е (в момента е четвърти клас) и си работят по учебната програма, въпреки, че детето е по ръба на ДОИ, че може и под тях да пада на моменти. Но с помощта на ресурсната даде много добри резултати на изходните миналата година, само математиката беше зле.

# 628
  • Радомир
  • Мнения: 128
Незнам по каква програма е но се работи с него двапъти в седмицата по 20 мин.
Преди пандемията плащах на начален учител който работеше с него от 4 годишен в момента е на 8 години детето.
Той го учеше на всичко училище и неща които трябваше да е научил в децката градина. А пък сестра и на тази жена тя е лугопед  го научи да говори защото той не можеше с нея не работим от 2 години някъде защото жената се премести в друг град. Бях научили всичко което е необходимо за 1 клас даже бяхме започнали да сричаме детето смяташе перфектно без сметало с цифрите до 10. Броеше в начален и обратен ред. Много малко му трябваше. Ходехме двапъти в седмицата по два часа беше спокоен и с голям кеф тръгна на училище.
Сега плаче когато трябва да ходи и тръгна с голямо нежелание
В момента с детето работи само този ресурсен учител. И всичко което бяхме постигнали отиде подяволите. Научила е детето да смята със сметало, и такива помощни средства защото не могло да обясни от къде получава резултата и как го е сметнало. Той е забравил много от буквите защото не му дава да чете или да се опитва поне тя му прочита текстовете.
Защото е бил много бавен.
Както казах той трудно говори.
От ресурсния център не ни отпуснаха лугопед а с него трябва да работи такъв както и психолог. Имали проблеми с директорката и нямали да ни пратят.
А и ресурсната си позволява да му крещи когато збърка нещо. Това съм го чула аз с ушите си а моя позната го е чула и видяла.
Когато и да говоря с нея тя все ми изкарва,че не се грижа за детето както трябва,че не трябвало да го претоварвам с допълнителни учители  и да го оставям да си почива. И че нали знам че тия от социалните са навсякъде а за тия деца са особено под по голяма закрила.
Как да се отърва от тази жена.
Говорих и с директорката и не срещнах особена подкрепа даже никаква подкрепа.
Немога от финансова гледна точка да плащам вече на допълнителни учители.
Много ми се иска да го преместя в друго училище и отново да го върна в 1 клас.
Но незнам как и дали детето няма да се стресира.
Моля за мнение и за помощ.
Ако някой има връзки някъде нека да ми подаде ръка. Ще го възнаградя

# 629
  • Мнения: 11 737
Местенето в друго училище е вариант, да, но първо трябва да видите на какъв ресурсен ще попаднете там, защото те са към  ресурсния център, ако не греша.
Не разбрах за кой град става въпрос. За съжаление не всеки "специалист" си върши работата със сърце и качествено. Позната ресурсна отказа на молбата ми да поеме детето на частно, с думите "Честно да ти кажа, не искам да я взема, защото ти ще искаш резултати, а тя не може." Е, да, ама може. Аз си знам детето, знам потенциала му и знам, че със специализирана подкрепа има шанс да се задържи в рамките на ДОИ.
Детето няма ли ТЕЛК? Аз на моето уроците му ги плащам точно с парите от ТЕЛКа.
В час детето не влиза ли? Там не работи ли между другите деца? За да има ефект от работата на ресурсния си трябва партньорство с детето и родителя, това е тристранен процес, дори четиристранен, защото се включва и класният.

Общи условия

Активация на акаунт