Хиперактивност с дефицит на внимание - тема 8

  • 93 619
  • 767
  •   1
Отговори
# 1
  • Pomorie
  • Мнения: 80
Запис

# 2
  • Мнения: 320
 Казването на учителите ,че детето ви е хиперактивно НЕ СЕ ПРЕПОРЪЧВА!
 Една голяма част от тях ,не са запознати с тези проблеми и етикета ,който лепват на децата- е "лошо и невъзпитано дете"Това са нежеланите деца от учителите, ,с които не се работи, защото се иска повече усилия от тях!А нали знаете ,че никой не иска да работи повече, като може  и по-малко.
Разбира се има и учители ,които разбират проблема, но вероятността да попаднете на тях е твърде малка за съжаление!
Това мога да кажа като съвет за 6 годишния ми опит с учителите.
 А относно храненето давайте му омега3,6,9, вит.В/ от групата/ вит .С , магнезий ,цинк
колкото може повече движение/ без преумора/
Казват ,че яденето на супи от кокали ,кокали с мозък вътре, карантии, от различни меса- мазнини са полезни за тези деца, водят до успокояване. Но да не се прекалява.
Говорете спокойно, не викайте!/ не ,че аз успявам..... за което съжалявам.../
И друго-трябва вие да се пренастроите!Това е трудно и предизвикателство към Вас!
Сигурно е ,че можете!!!

# 3
  • Pomorie
  • Мнения: 80
Да, права сте, аз и не казвам че е хиперактивен, учителките в градината и без това се оплакват. А за витамините му давам Ескимо, което ги съдържа. Май наистина имат положителен ефект, успокоява го до някъде. Иначе той от бебе си е с железен режим на спане, хранене иначе почва да буйства 😁. Да ми е здравичък само с другото ще ср справим някак. А относно викането, и аз признавам че си изпускам нервите, опитвам се всячески да го преборя, но понякога не успявам 😑.
За бульоните не бях чувала, майка ми си прави за остеопорозата, така че ще му даваме и на него. Благодаря ви!

# 4
  • Мнения: 15
Здрвейте,
синът ми е на 3г и 11м. Разбира всичко, не е аутист. Общителен е, не страни от хора, но и не играе с неговите връстници. Предпочита по-големи деца. Все още не говори. Казва много малко отделни думички. Ходи на детска градина. Посещава логопед 4-ри пъти в седмицата (вече 10 месеца) и психолог 2 пъти (психолога е с цел да го усмириме по някакъв начин и да го накараме да се съсредоточи). Макар и в голяма степен да е самостоятелен винаги намира причина да хленчи и иска нещо. Превърнала съм се в негов слуга. Вчера бях при проф.Димитър Чавдаров. След ЕЕГ каза, че детето е здраво и нормално, но е хиперактивно. Изписа ни Pyramem 400mg и Memodrin 750 mg с идеята да възбудиме мозъка и евентуално да започне да се съсредоточава и да може да работи нормално с логопеда. Изписа и Diazepam, но не мисля да го давам при положение, че детето ми не е чак толкова буйно и не наранява околните. Въпросът ми е има ли родители във форума ползвали по-горе изброените лекарства? Имаше ли положителен ефект? Също така някой имал ли е подобен проблем с дете на толкова години, което да не говори и после да проговори? Успяло ли е детето да навакса и имало ли е проблеми в развитието си? Благодаря предварително за Вашите отоговори.

# 5
  • София
  • Мнения: 1 120
Ако имате възможност, запишете детето на преглед в "Свети Никола" в София. Изследването е обстойно. И бих се доверила на тяхното мнение. Невролозите обичат да изписват лекарства.
Всяко дете е различно. На моето не предписаха лекарства, но на вашето дете може да са необходими.

# 6
  • Мнения: 11 737
Здравей,
Моята дъщеря проговори на 3г и 9м. Дори на 4г и 6м, когато тръгна на градина учителките, а и аз не винаги й разбирахме. Вече говори добре, т.е разбираемо, но допуска груби граматични грешки, трудно й е с дългите думи, понякога размества срички в думата или части на изречението /капетче вм. пакетче/... трудно учи стихчета и песнички, всъщност не знае нито една песен до край. Все още изостава в сравнение с връстниците си, в някои отношения малкият й брат се развива по-добре /без да е със забавено развитие/, трудно разбира указания и инструкции, особено, ако не а се обърне индивидуално внимание. Малка подробност - детето е недоносено и осиновено на 3г и 4м, тогава изглеждаше като двегодишно, но и физическото и интелектуалното й развитие бяха на ниво 12-18месечно! Наваксва много бавно и с много усилия и терапия, особено първите две години. Наесен тръгва в първи клас, мисля, че с малко подкрепа и индивидуална работа по БЕЛ и математика ще се справи. Последната година в градината с нея работи и ресурсен учител (макар и не пълна година)
Диазепам съм пила в ранна детска възраст, заради лека форма на епилепсия. Аз бих давала на моето дете. Не съм била упоена, имах бърза и услужлива памет, в училище без усилие бях отличничка, имам две висши. И аз съм била хиперактивна, тогава казваха - нервна и непоседлива. Лекарството подтиска възбудимостта на мозъка. Благодарение на него имахи дълбок сън, а пълноценната почивка е много важна за нашите деца, за съжаление детето ми заспива трудно, ако не е преуморени и спи много неспокойно, с кошмари. Ако ми бяха предложили това, нямаше да се поколебая за дъщеря ми.

Последна редакция: ср, 31 май 2017, 11:35 от Mama Ru

# 7
  • Мнения: 98
Здравейте и в новата тема.Пускам линк към едно мероприятие, дано е пллезен за вас:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1561065073925944& … d=566518160047312

# 8
  • Мнения: 298
Здравейте
Ще се запиша при вас. Едва сега чета и се интересувам повече от този проблем. Не съм водила сина си никъде и не знам дали има този проблем , още ми е трудно да се ориентирам. Почнах да чета и да се питам, защото има проблеми със заспиването. Просто ужасно ужасно трудно заспива, спи непробудно, но не достатъчно пак според мен, той е на 2г.9м , не бях махнала бибата досега , защото с нея получаваше нещо като синал, че трябва да легне и тогава заспиваше трудно, но сега е ад. Спи му се , а не и не.
Съответно се изнервя и у дома настава ужасс.
Не се спира на едно място , книжки абсурд да се загледа, трябва да е в постоянно движение, успокоява се само, ако реди пъзели и то с мен или рисува с баща си, дори филмчета не гледа много много.
Ако се е изморил от игра навън, тогава може и да играе по-спокойно, но иначе не.
Ако му кажеш не или нещо с по остър тон проявява агресия, започва да удря, ако някое дете му вземе играчката следва същото. В отчаяние и гняв започва да блъска и своята глава, където намери.
Абсолютно невъзможно е да го накараш да направи нещо, което не иска.Борим се за всяко нещо, за обличането з събличането, не може да изчака 1 минута и иска сто неща едновременно да прави и да му се случват.
Просто понякога не успявам да го настигна. Иначе говори, запаметява стихчета.
Не знам дали сме за тази тема опитвам се да се ориентирам в ситуацията и най-вече проблема с недостаъчия сън ужасно ме притеснява...

# 9
  • Мнения: 353
Здравейте момичета. InnocentInnocentНова съм в групата,но ми трябва съвет от вас.....Синът ми е на 4 годинки и 6месеца. Говори,но на бебешки. Има смислени думи като дай,баба,кола,иж (виж),ам,пий,бус,знае няколко цветове на английски...Диагнозата му е лека умствена изостаналост и забавяне в развитието . Изписан му е Брей Бустер....пием го от март месец. Определено от него има ефект....сега ще добавямеи рибено масло,под формата на сироп....Ходим на градина,но децата в групата само го обиждат и удрят,а той има страшно желание да играе с тях....Госпожите "уж" се опитват да им обяснят,че малкия иска да се включи в играта им но не знае как.....и така се изнервя....последните 2 седмици е страшно агресивен и хиперактивен (може И  някакъв период да е)....В момента са сборна група и учителките само викат офф побъркаха ни. Дори ми казват направо да го спирам от градина,че много щурее с големите деца...
Не знам какво да правя...нали от една страна трябва да се социализира.....
Чудех се да не е от противоалергичното ,което му изписаха заради едни пъпчици...в листовката на Ксизал нежеланите реакции са промяна в поведението....Да не би то да му е оказало влияние...Затова и го спрях и купих Киндинорм....четох добри отзиви за него....а вие какво давате на децата си?

# 10
  • София
  • Мнения: 1 120
Според мен няма как детето да стане хиперактивно за определен период, или е хиперактивно, или не.
Относно детската градина, явно госпожите не си вършат работата. Не спирайте детето от градина, защото били сборни групите и на госпожите им било по-удобно да работят само с кротки деца.
Аз много се съобразявах с удобството на госпожите и много навредих на детето си.
Може да последвате примера на друга майка от групата на детето ми. Докато аз гледах да не влизам в конфликти и да угодя на госпожите в градината, още при първия опит да отделят детето й, тя защити правата му. Само едно посещение в общината и разговор с човека, отговарящ за образованието, беше достатъчен да осигури точното отношение към детето й. Детето й беше включено във всички дейности, а моето и още две други деца на по-кротки родители, бяха отстранени - не участваха в нито едно тържество или сценка, или дори репетиция.
Така че вие избирате дали детето ви ще бъде интегрирано и социализирано или ще бъде отхвърлено и, малко по малко, отстранено дори от учебния процес, както се получи с моето дете. Аз не мога да си го простя. Борете се за децата си!

# 11
  • Мнения: 3 495
 Mama Ru, моето и вашето дете са на почти един хал. И ние наесен сме първи клас. На нея все още говора е неразбираем. Има да учи още много съгласни, трудно и е с дълги думи, не прави граматически грешки. И моето дете иска индивидуално внимание, не знае песен докрай, не може да пише, фината моторика е зле. Има си ХАДВ. И тя е недоносена и много дребна и слаба, чела съм, че и твоето детенце е така.
И треска ме тресе за първи клас

# 12
  • Мнения: 676
следя   bouquet

# 13
  • Мнения: 11 737
Tinna_st,
на моето дете не съм давала брейн брустер, не са ни и предлагали, та нямам лични наблюдения, но той е свързан с повишаване на активността на мозъка, така че може и да се засилят проявите на хиперактивност. За успокоение давам седивитакс и алора. Има известен ефект. Ползвате ли психилог и логопед? През учебната година може да ползвате и ресурсен. Това, че щурее с по-големите според мен не е лошо, ако те го приемат в групата си, така детето изразходва енергия и сваля напрежението, т.е се успокоява. Няма ли възможност на сборна група да ходи с по-големите, така и ще наваксва, децата се учат най-бързо от други деца? Поговори с директорката, но не позволявай да дискриминират детето ти. Ролята на учителите в детската градина е да приобщават децата, да ги учат на взаимопомощ, толерантност, търпимост, емпатия... според един коментар на бивша учителка от нашата градина не сме попаднали на най-добрите учителки във випуска. в някои отношения може и да е така, но попаднахме на учителки, които не просто търпят различните деца, но които работят с тях, приобщават ги към групата, включват ги във всички мероприятия и допълнителни дейности, научили са останалите да са толерантни, съпричастни и да си помагат взаимно. На сборни групи ходи редовно, знам че на някои учители не им е много приятно, но тя се чувства добре, намира си приятелчета и от другите групи и като цяло не създава други проблеми, освен че не спи следобед и е склонна да се върти /автономно люлеене, че и да "бръмчи" в такива моменти, което и на мен ми идва в повече/

Laurntin, моята вече я приеха в класа, в който исках и при учителка, за която имам много добри отзиви, за добър педагог, който умее и да изгражда колектив. За наш късмет две симпатични и кротки момиченца от нейната група, които добре приемат моята щерка ще са в същия клас, така, че съм по-спокойна. При записването успях и да поговоря с учителката. Училището е елитно, учи се доста, имат по-голямо натоварване и изисквания, но пък аз съм реалист по отношение на детето и смятам, че ще й се отрази добре. А и като цяло тя не създава особени проблеми с дисциплината в градината и няма да пречи и в час. В началото на годината ще имат обследване от психолог и логопед, ако има нужда от ресурсен ще я включа. Може да се наложи допълнително работа по БЕЛ и математика, но ще се справи на средно ниво, а това за мен е достатъчно - да получи базовите знания и умения, които да надграждаме.

# 14
  • Мнения: 3 495
 tinna_st моето дете пие брейн бустер. От него само ползи видяхме. Не е станала по-хиперактивна от него.
Брейн бустера и помогна да подобри разбирането, а точно неразбирането и неговореното и са основните причини за изнервяне, пищене. И аз давам рибено масло.
За детската градина, моят съвет не ги слушай госпожите, говори по-малко с тях. Те си търсят някой да се оттъжат. Сега имат повече деца, различни по възраст, не им се занимава. За тях важи принципа - има човек, има проблем.
Моето дете беше същото в детската. Иска да си играе с децата, те не го разбират и съответно го игнорират и избягват, тя се ядосва, изнервя, госпожите не могат и най-важното не искат да се справят. И като резултат имах едно изнервено дете. Моето дете на сборни групи се чувстваше по-добре, но и с други госпожи. То ми е ясно, че проблемите с детската при нас идваха от госпожите, на които не им се занимаваше с неговорещо и нищо не можещо да прави, според техните думи дете.

Общи условия

Активация на акаунт