ТУЕС - 9 тема

  • 44 754
  • 482
  •   1
Отговори
# 450
  • София
  • Мнения: 248
С един два онлайн курса не може да се научи това, което може да се научи в ТУЕС . . .
Определено!
Никаква трагедия няма в ТУЕС, на фона на общата трагедия в българското образование.
Но курсовете могат да допълнят, пропуските.   
-------
Колкото до проблема със сградата - винаги го е имало -  в един или друг аспект. Духът на училището е по-важен , а не е било лесно да се отстои срещу мераците, да се ликвидира училището.

# 451
  • София, ж.к. Стрелбище
  • Мнения: 169
В ТУЕС предлагат дневна форма на обучение, нямам спомен да са ме предупреждавали, че децата ще трябва да се обучават сами или с презентации, изпратени от учители, които не идват. Учителите трябва да присъстват в час, а ако не могат – се изпраща заместник. Което не мога да кажа, че важи за това училище.
Синът ми има страшно много свободни часове, особено след 9 клас. За него това не е проблем, подготвя се сам, но въпреки всичко мисля, че това не е нормално за ученици в гимназия. Има си определени правила, които трябва да се спазват И в ТУЕС. Наистина, има общност, има среда, но тя не е защото има мърляв контрол върху присъствието на учители и ученици.
За сградата – преди две години доц.д-р инж. Стела Стефанова се оправда с войната в Украйна, когато я попитах. След този безумен отговор се отказах да разпитвам. Комуникацията с ръководството е трудна, те според мен са последното училище в София, което въведе електронен дневник (тогава оправданието беше липсата на сървър! в ТУ-София!), а на родителските срещи, които не са много чести, НЕ идват учителите, които по принцип редовно не влизат в час.
И мен ме е яд, че нямат собствена сграда. Да, не е болка за умиране, но аз имам прекрасни спомени от училищния двор, от междучасията в коридорите, от бутаницата по стълбите…Които синът ми няма да има, защото 5 години се „прави“ ремонт.

# 452
  • Мнения: 2 214
Нина, аз разбирам разочарованието Ви. Вероятно очакванията са Ви били различни от действителната ситуация.
ТУЕС познава времена, в които децата са били изпитвани до посреднощ. Присъствено. На място. В сградата на училището, която днес на Вас Ви липсва.
Преди детето ми да отиде да учи в това училище аз съм проучила каква е средата, какви са условията, включително начин на преподаване, включително отношението на учителите. С цялата налична информация седнах пред детето и му я поднесох, без да му спестявам нищо. Той ми каза - не ме интересува, искам там да уча! И учи. И се чувства добре, защото знае какво да очаква, защото е приел условията на това училище. Няма и ден, в който да съжалява, че е направил този избор.
Ръководството никога не е крило, че това училище не е за всеки. И когато го казва, то определено човек би следвало да се замисли защо го казва.
А що се отнася до доц. д-р инж. Стела Стефанова аз не съм срещала през живота си по-отдаден от нея учител! Изключителна!

# 453
  • София, ж.к. Стрелбище
  • Мнения: 169
Нина, аз разбирам разочарованието Ви. Вероятно очакванията са Ви били различни от действителната ситуация.
ТУЕС познава времена, в които децата са били изпитвани до посреднощ. Присъствено. На място. В сградата на училището, която днес на Вас Ви липсва.
Преди детето ми да отиде да учи в това училище аз съм проучила каква е средата, какви са условията, включително начин на преподаване, включително отношението на учителите. С цялата налична информация седнах пред детето и му я поднесох, без да му спестявам нищо. Той ми каза - не ме интересува, искам там да уча! И учи. И се чувства добре, защото знае какво да очаква, защото е приел условията на това училище. Няма и ден, в който да съжалява, че е направил този избор.
Ръководството никога не е крило, че това училище не е за всеки. И когато го казва, то определено човек би следвало да се замисли защо го казва.
А що се отнася до доц. д-р инж. Стела Стефанова аз не съм срещала през живота си по-отдаден от нея учител! Изключителна!

Това, че са ги изпитвали по нощите също не го разбирам. Изглежда още тогава организацията на учебния процес не е била на ниво. Все пак не са вечерна гимназия, нали? И ако е трябвало да се изпитват в късните часове на деня, предполагам, че причината отново е била липсата на преподавателите в рамките на нормалния учебен ден 😊
Синът ми е доволен, учи се добре, щастлив е от огромното количество свободни часове и липсата на контрол, представя се прекрасно на хекатони и др подобни, учи си самостоятелно и не съжалява за избора си.

Детето ми няма проблеми с училището, аз имам. Защото мразя мърлявщини, празни приказки, огромно количество лъжи. Имам късмет, че разхайтената среда не повлия на детето ми и той не се отпусна, защото в ТУЕС има всички предпоставки за това. До една определена възраст трябва да си има определени правила за присъствие и контрол, заради повишения риск от грешни избори при липса на задължения.

Реших да се включа в темата, за да видят родителите на сегашните седмокласници и друга гледна точка, не само хвалебствия по ТУЕС и да знаят какво да очакват – за мен понятието „свобода“ в това училище е малко размито и се доближава до „слободия“.

Доц. д-р инж. Стела Стефанова наистина е прекрасен преподавател, но като директор не беше в най-добрата си форма през последните 3-4 години. Преди това не знам как е била, не съм запозната. Както винаги съм казвала – най-добре е за директор на училище/болница да е  квалифициран администратор, а не най-добрият учител/лекар.

# 454
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 759
В ТУЕС отношението е като към студенти. Сблъскват се с реалността, както ще им се налага често.
Децата базата никак не ги вълнува. На топло са, на сухо...Всъщност паркът е точно до тях.
Както във всяко училище - който иска учи и се развива, който не - отпада и търси друга сфера.

# 455
  • Мнения: 2 214
Нина, аз разбирам разочарованието Ви. Вероятно очакванията са Ви били различни от действителната ситуация.
ТУЕС познава времена, в които децата са били изпитвани до посреднощ. Присъствено. На място. В сградата на училището, която днес на Вас Ви липсва.
Преди детето ми да отиде да учи в това училище аз съм проучила каква е средата, какви са условията, включително начин на преподаване, включително отношението на учителите. С цялата налична информация седнах пред детето и му я поднесох, без да му спестявам нищо. Той ми каза - не ме интересува, искам там да уча! И учи. И се чувства добре, защото знае какво да очаква, защото е приел условията на това училище. Няма и ден, в който да съжалява, че е направил този избор.
Ръководството никога не е крило, че това училище не е за всеки. И когато го казва, то определено човек би следвало да се замисли защо го казва.
А що се отнася до доц. д-р инж. Стела Стефанова аз не съм срещала през живота си по-отдаден от нея учител! Изключителна!

Това, че са ги изпитвали по нощите също не го разбирам. Изглежда още тогава организацията на учебния процес не е била на ниво. Все пак не са вечерна гимназия, нали? И ако е трябвало да се изпитват в късните часове на деня, предполагам, че причината отново е била липсата на преподавателите в рамките на нормалния учебен ден 😊
Синът ми е доволен, учи се добре, щастлив е от огромното количество свободни часове и липсата на контрол, представя се прекрасно на хекатони и др подобни, учи си самостоятелно и не съжалява за избора си.

Детето ми няма проблеми с училището, аз имам. Защото мразя мърлявщини, празни приказки, огромно количество лъжи. Имам късмет, че разхайтената среда не повлия на детето ми и той не се отпусна, защото в ТУЕС има всички предпоставки за това. До една определена възраст трябва да си има определени правила за присъствие и контрол, заради повишения риск от грешни избори при липса на задължения.

Реших да се включа в темата, за да видят родителите на сегашните седмокласници и друга гледна точка, не само хвалебствия по ТУЕС и да знаят какво да очакват – за мен понятието „свобода“ в това училище е малко размито и се доближава до „слободия“.

Доц. д-р инж. Стела Стефанова наистина е прекрасен преподавател, но като директор не беше в най-добрата си форма през последните 3-4 години. Преди това не знам как е била, не съм запозната. Както винаги съм казвала – най-добре е за директор на училище/болница да е  квалифициран администратор, а не най-добрият учител/лекар.


Това, което разбрах от последния Ви пост е, че детето Ви се чувства добре в училището, но понеже на Вас не Ви харесва, то предупреждавате другите родители, че и на тях няма да им хареса. Пък аз си мислех, че е по-важно на децата да им харесва, защото те ежедневно са в тази среда и върху тях тя влияе.


Пък от моя гледна точка честият негативизъм, насочен към училището би могъл да откаже някоя майка да подкрепи детето си в избора му, а реално това да си е подходяща среда за самото него.

# 456
  • Къде ли не
  • Мнения: 692
Върнах се до темата от 2011. Оплакванията са почти същите. Сега сме добавили сградата.Simple Smile
Аз също казвам, че моето дете си е паднало на мястото. Без значение са моите забележки. Особено пък сградата вече изобщо не го вълнува. Свикнаха си сред студентите. Имат си парк. Спокойно е. Имат Фантастико и едно супер заредено магазинче в близост.  Мен по въпроса със сградата ме ядосва липсата на натиск от страна на родителите към правилните хора. И това не са нито Стела, нито Веселка Христова. Сградния фонд на ТУЕС е на ТУ. И въпроса е ТУ какви договори за колко милиона и с какви фирми е сключвал и защо не осъществяват контрол. Мисля, че точно заради това безсилие по въпроса Стела си тръгна. И изобщо не мога да се съглася, че не се е справяла, тази жена правеше чудеса от храброст!

# 457
  • София
  • Мнения: 3 087
Тази неразбория с локацията е много неприятна. Оставяме встрани сградата, но когато кандидатстват децата ми, локацията ще ни е от първостепенно значение, наравно със специалностите и средата. Аз все си мислех, че догодина вече няма как да не са си в тяхната сграда, а ето, че нищо не е сигурно. И кандидатстващите не знаят къде биха учили. Съвсем различен транспорт е до ТУ. От 7.30 ли са сутрин, на две смени, нали? Благодаря предварително.

# 458
  • София, ж.к. Стрелбище
  • Мнения: 169
Нина, аз разбирам разочарованието Ви. Вероятно очакванията са Ви били различни от действителната ситуация.
ТУЕС познава времена, в които децата са били изпитвани до посреднощ. Присъствено. На място. В сградата на училището, която днес на Вас Ви липсва.
Преди детето ми да отиде да учи в това училище аз съм проучила каква е средата, какви са условията, включително начин на преподаване, включително отношението на учителите. С цялата налична информация седнах пред детето и му я поднесох, без да му спестявам нищо. Той ми каза - не ме интересува, искам там да уча! И учи. И се чувства добре, защото знае какво да очаква, защото е приел условията на това училище. Няма и ден, в който да съжалява, че е направил този избор.
Ръководството никога не е крило, че това училище не е за всеки. И когато го казва, то определено човек би следвало да се замисли защо го казва.
А що се отнася до доц. д-р инж. Стела Стефанова аз не съм срещала през живота си по-отдаден от нея учител! Изключителна!

Това, че са ги изпитвали по нощите също не го разбирам. Изглежда още тогава организацията на учебния процес не е била на ниво. Все пак не са вечерна гимназия, нали? И ако е трябвало да се изпитват в късните часове на деня, предполагам, че причината отново е била липсата на преподавателите в рамките на нормалния учебен ден 😊
Синът ми е доволен, учи се добре, щастлив е от огромното количество свободни часове и липсата на контрол, представя се прекрасно на хекатони и др подобни, учи си самостоятелно и не съжалява за избора си.

Детето ми няма проблеми с училището, аз имам. Защото мразя мърлявщини, празни приказки, огромно количество лъжи. Имам късмет, че разхайтената среда не повлия на детето ми и той не се отпусна, защото в ТУЕС има всички предпоставки за това. До една определена възраст трябва да си има определени правила за присъствие и контрол, заради повишения риск от грешни избори при липса на задължения.

Реших да се включа в темата, за да видят родителите на сегашните седмокласници и друга гледна точка, не само хвалебствия по ТУЕС и да знаят какво да очакват – за мен понятието „свобода“ в това училище е малко размито и се доближава до „слободия“.

Доц. д-р инж. Стела Стефанова наистина е прекрасен преподавател, но като директор не беше в най-добрата си форма през последните 3-4 години. Преди това не знам как е била, не съм запозната. Както винаги съм казвала – най-добре е за директор на училище/болница да е  квалифициран администратор, а не най-добрият учител/лекар.


Това, което разбрах от последния Ви пост е, че детето Ви се чувства добре в училището, но понеже на Вас не Ви харесва, то предупреждавате другите родители, че и на тях няма да им хареса. Пък аз си мислех, че е по-важно на децата да им харесва, защото те ежедневно са в тази среда и върху тях тя влияе.


Пък от моя гледна точка честият негативизъм, насочен към училището би могъл да откаже някоя майка да подкрепи детето си в избора му, а реално това да си е подходяща среда за самото него.

Не сте ме разбрали правилно.

Аз описвам фактите:
 - липса на училищна сграда - да, топло е, сухо е, но 21 век, в София, изискванията вече са надскочили критериите при направата на килийни училища
- прекалено голям относител дял на свободните часове, и то по специалните предмети

Дали ще се харесат на родителите или няма да се харесат - не зависи от мен. Може да има родители, които търсят точно това или да не им пречи толкова/ За мен е минус и го споделих. Предполагам, че темата не е само за хвалене на ТУЕС?

А от моя гледна точка честият позитивизъм, насочен към училището би могъл да накара някоя майка да подкрепи детето си в избора му, а реално това да не е подходящата среда за самото него.

# 459
  • Къде ли не
  • Мнения: 692
От 8.00 часа са. Бях забравила, че осмокласниците са цяла година първа смяна. И девети клас почват пак първа смяна. На две смени са след това.
Според мен ще са в ТУ и следващата година най - малко.

# 460
  • Мнения: 409
Синът ми завърши миналата година ТУЕС с огромно желание. Приеха го КСИ в ТУ. Тази година казва, че по специалните предмети му е много лесно, защото са учили при Стела много по-трудни неща. Същевременно започна стаж по специалността си в изключително престижна фирма и сега ще го оставят там на постоянна работа. Училището е прекрасно, а относно условията, мъжете ви на тяхната възраст са били в казарма. Оставете тези момчета да пораснат, да станат мъже, че като ги гледам какви маминчовци ходят по улиците, жал ми става за днешните момичета - мъже ли ще имат, глезотии ли

# 461
  • Мнения: 312
Учителите трябва да присъстват в час, а ако не могат – се изпраща заместник.
Като казвате "учители" имате предвид хора с университетска педагогическа подготовка нали? Както във всички други училища.
Любопитно ми е всички ли са такива там.
🤔
Най - често, ако профилът не е чисто педагогически, то навремето се вземаха допълнителни изпити за придобиване на педагогическа правоспособност т. е за работа с деца. Или вече отдавна не е така.

# 462
  • София, ж.к. Стрелбище
  • Мнения: 169
Учителите трябва да присъстват в час, а ако не могат – се изпраща заместник.
Като казвате "учители" имате предвид хора с университетска педагогическа подготовка нали? Както във всички други училища.
Любопитно ми е всички ли са такива там.
🤔
Най - често, ако профилът не е чисто педагогически, то навремето се вземаха допълнителни изпити за придобиване на педагогическа правоспособност т. е за работа с деца. Или вече отдавна не е така.

Не мисля, че разбрах много въпроса Ви, но все пак ще се опитам да отговоря
Под "учители" визирам хората, които според публикуваната програма на сайта на ТУЕС ще обучават сина ми и другите учениците.
За дипломите на тези хора (тези, които наричам учители), за тяхната квалификация и ценз има отговорност ръководството на ТУЕС. И се надявам да си вършат добре задълженията при назначаване/наемане/ангажиране на хората, които ще водят заложените в програмата предмети.

Аз не назначавам преподаватели, учители, счетоводители и секретарки в нито една институция и не съм запозната с тези процеси.

# 463
  • Мнения: 312
Учителите трябва да присъстват в час, а ако не могат – се изпраща заместник.
Като казвате "учители" имате предвид хора с университетска педагогическа подготовка нали? Както във всички други училища.
Любопитно ми е всички ли са такива там.
🤔
Най - често, ако профилът не е чисто педагогически, то навремето се вземаха допълнителни изпити за придобиване на педагогическа правоспособност т. е за работа с деца. Или вече отдавна не е така.
Не мисля, че разбрах много въпроса Ви, но все пак ще се опитам да отговоря
Имах предвид външните. От бизнеса. 🙂
Поне такива се виждат на сайта им.
Ясно е, че за унитата има външни лектори. И аз съм била такава, но тук говорим за деца. Големи, но деца.
Както и да е. Все тая. Попитах от чисто любопитство. 🙂
Направи ми впечатление публикуваното в сайта.
Успех на всички настоящи и бъдещи възпитаници, както и на Вашето дете!

# 464
  • София
  • Мнения: 248
´´
Не сте ме разбрали правилно.

´´´´
А от моя гледна точка честият позитивизъм, насочен към училището би могъл да накара някоя майка да подкрепи детето си в избора му, а реално това да не е подходящата среда за самото него.

Няма перфекна среда. Без да се отричат посочените проблеми,  училището има своите положителни страни и те не са малко.

Определено ТУЕС  е нещо различно и е за силни духом, в голяма степен самостоятелни /self-motivated/ деца. Ако някой не е сигурен в мотивацията на детето, или държи на материалната база, или смята, че някъде е гарантирано 100% преподавателско присъствие и само отлични преподаватели или просто се колебае и не е сигурен   - да направи друг избор.

Въпросът е училището да ги подготви за живота - да научат колкото може повече и по общите, и по специалните предмети, и на самостоятелност, и на работа в екип, и на борбеност, и на позитивизъм при решаване на проблемите, и на реализъм.

Имаме нужда от позитивизъм, негативизмът на помага. Реалността в България в момента е такава, каквато е. Възможностите на ръководството по отношение на сградата явно са ограничени. Вероятно, когато сметнат, че има нужда от помощ от родителите, ще се поиска такава. Но за добър резултат, винаги трябва добра координация ! 

Последна редакция: пн, 29 апр 2024, 03:19 от xxxxxx

Общи условия

Активация на акаунт