НУКК /Италианския лицей/ в Горна баня - мнения, подготовка, изпити - 4

  • 55 857
  • 677
  •   2
Отговори
# 600
  • Мнения: 1
Моля,ако някой има публикуваните резултати,да ги сподели.b][/b]
Може ли някой, който има целия файл, да го качи отново? Благодаря!

# 601
  • Мнения: 59
Част от сигнал в медия:

Смяната на ръководството отваря пътя на подмяната на класираните деца. Коментиращите темата родители са забелязали сравнително лесния изпитен тест за тази година. В него задачите са решими и кандидатите имат висок резултат по тази причина.
Това означава, че включените задачи нямат коректурен модел – не съществува голяма възможност да се правят корекции по работите на децата, защото те са писали по всичките и много лесно при проверка от страна на родител, ще лъсне истината.  Коректурният модел дава следната възможност – децата въобще не пишат по определени или повечето задачи, защото са трудни и оставените празни полета могат да бъдат попълнени със същата химикалка и/или лично от детето, водено на място.
Така се обяснява и едномесечният срок за оценяване и класиране, а истината е, че оценяването винаги е приключвало в първите 3-4 дена от срока.  Изключение прави тази година заради разделянето на оценителите на две групи, но то пак приключи преди официалния срок.
Публикуваният списък с класирани за първи клас на сайта миналата седмица е реалното класиране от оценителите, кадри на Софийския университет. Точките са повече от 100. Пропускът се дължи на това, че списъкът не е довършен с приравняването на точките по изискванията, но е пуснат в момента, в който се разбира, че идват чиновниците, за да осъществят уволнението на директора, така че е технически. След това списъкът е свален от сайта по заповед на новата директорка.
Според хора, участвали в изпитната процедура, се очертават следните възможности: унищожаване на заповедите на стария директор, създаване на нова комисия от оценители, подмяна на участниците в старите ключови комисии, евентуално подправяне, където може, откриване на нова четвърта паралелка, подмяна на списъка с класираните деца или комбинация от всичко.
В системата има буфер на броя деца, които се приемат. Той е за надпланов прием -  за близнаци или други особени случаи. За Министерството на културата тази година бройката е 40 – за всички училища към тази система в България.
Има информация, че четвъртата паралелка в Лицея ще породи следните проблеми: липса или трудно намиране  на учители, липса на достатъчно кабинети, ще трябва да закриват кабинети по природни науки и вероятно други.
Очакванията са да се пренареди списъкът на децата. Ако се остави заявената бройка за прием – това означава, че между първите 66 ще бъдат настанени правилни деца, а ще бъдат отместени надолу в списъка кандидати, които би трябвало да са приети. Ако се създаде нова паралелка, ще трябва децата с входящи номера от 67 нататък да бъдат преместени назад с измама, защото измежду планираните за приемане деца има такива с много скромен резултат – в края на списъка от над 350 кандидати.
Вътрешните източници смятат, че родителите, трябва да използват възможността и лично да видят изпитната работа на детето си, както и да подадат жалби към МК  с копие до МОН. Те имат информация, че в новата комисия за оценяване, преразглеждаща работата на децата, е включен бивш кадър на училището, вече в пенсия, дирижирала през годините изпита, проверката и приема. Тя е в конфликт на интереси, защото има внуче, кандидатстващо тази година.
В момента вътрешни служители и външни лица, работили по изпита, са заплашвани с привикване в ДАНС и Прокуратурата, защото знаят фактите и искат да ги пречупят!
Говори се, че двуцифрено число хора знаят истинските резултати и ще правят сравнение със списъка, който се чака, а и много журналисти вече проявяват жив интерес към проблема, очевидно идват интересни събития.
А в момента се преизчисляват и приравняват оценките до 100 т….

А според вас каква е възможността за анулиране на изпита и провеждане на нова процедура по прием, понеже от няколко места и този сценарий се коментира?

Не вярвам да направят нов изпит по следните причини:
- обявяването на резултатите и записването съвпада с другите училища(поне с държавните)
- със сигурност ще има деца, които ще се справят по-зле от първия път и това би ги ощетило
- родителите са планували пътувания и други за децата, няма да се явят всички
- аз не знам как да обясня на детето си защо трябва да се явява втори път. Моето не беше никак стресирано, но е имало и доста притеснени деца.


А ако твърденията са верни, че повечето деца са имали решенията на задачи предварително, а други са оставяли не решени задачи с цел после някой приятел/познат да ги напише правилно.... НЕ това Не ощетява другите деца които с години се подготвят за този изпит. Това с пътуванията също не ми звучи сериозно ако си гледал с очите си как детето ти се старало и през какво е преминало за самата подготовка, мисля че бихте отделили още един час... Също така ако сте видяли, че в списъка детето ви не е прието, ще му обясните, че ще се явава втори път понеже може би този път ще има по реална възможност да бъде възнаградено за усилията му и да бъде прието Simple Smile
аз лично смятам ако детето ми и тази година не бъде прието в детската градина в НУКК да заведа дело за обявяване на изпитите за детска градина от миналата година и тази година за недействителни. Детето ми кандидатства и миналата година го отрязаха. Тази година ще видим. Ще изчакам резултатите на 18ти май. Детето ми е перфектно подготвено, месеци наред сме се занимавали с него, показва чудесни резултати като го изпитваме, включително симулиран изпит от непознати хора. Но смятам, че изпитът е силно нагласен, а резултатите са манипулирани, защото първо няма никаква методика в коя ситуация колко точки се отнемат и повече от 2/3 от изпита е устен. Какво като си проверяваш работата на детето. Тя е писмена, липсва видеозаснемане на изпита, липсва звукозапис, а децата са лоши свидетели те или не помнят или не искат да кажат. И как да разберем дали детето е оценено обективно? Няма как. Чувам че се искат по 15 20 хиляди за детската градина. За толкова пари всичко може да се направи. Предполагам че има част от педагогическия персонал, който би свидетелствал, че изпитът е манипулиран.

От прекалената амбициозност на родителите страдат само децата. От това което чета си давам сметка, че повечето родители "не са подготвени" за този изпит. Изпита съвсем обективно оценява конкретни умения на детето както за детска градина, така и за училището, като не винаги децата успяват да покажат максимума от себе си на самият изпит, виждала съм го при подготовката на моето дете, което в едни дни се представяше брилянтно в други хич я нямаше. Сигурно има деца приети по втория начин, но това са някакви единични бройки (ако ваобще има такива). Профилът на децата които се приемат определено е специфичен и не е казано че щом вие сте решили детето ви на всяка цена трябва да учи там. Имаме и по-малко дете, което ще се пробва до година на изпита за детска градина и колкото и да ми се иска и двете ми деца да учат в училището, като че ли поне за сега не е за него макар да се справя с упражненията и това няма да е трагедия в три части, ако не го приемат. НЕ ВСИЧКО Е НА ВСЯКА ЦЕНА! Спрете да четете блиц и тем подобни, единствената причина за всички тези размествания в ръководството е политическа. Няма как да бъдат приети всички деца и винаги ще има недоволни и пищещи легенди и конспиративни теории за "страшна мафия".

# 602
  • Сф
  • Мнения: 4 784
Моля ви се, спрете да цитирате тези чаршафи, отвратително е като се чете от телефон!

# 603
  • Мнения: 5
Нов линк с резултатите, тъй като нещо се случи със стария:

https://mega.nz/file/3PoiAbTS#4SKwI8PI7i6AshlbwmTwVbAteOE-1_1Zcjmw_h9RMJA

# 604
  • Мнения: 59
Без цитиране на цитати Wink

От прекалената амбициозност на родителите страдат само децата. От това което чета си давам сметка, че повечето родители "не са подготвени" за този изпит. Изпита съвсем обективно оценява конкретни умения на детето както за детска градина, така и за училището, като не винаги децата успяват да покажат максимума от себе си на самият изпит, виждала съм го при подготовката на моето дете, което в едни дни се представяше брилянтно в други хич я нямаше. Сигурно има деца приети по втория начин, но това са някакви единични бройки (ако ваобще има такива). Профилът на децата които се приемат определено е специфичен и не е казано че щом вие сте решили детето ви на всяка цена трябва да учи там. Имаме и по-малко дете, което ще се пробва до година на изпита за детска градина и колкото и да ми се иска и двете ми деца да учат в училището, като че ли поне за сега не е за него макар да се справя с упражненията и това няма да е трагедия в три части, ако не го приемат. НЕ ВСИЧКО Е НА ВСЯКА ЦЕНА! Спрете да четете блиц и тем подобни, единствената причина за всички тези размествания в ръководството е политическа. Няма как да бъдат приети всички деца и винаги ще има недоволни и пищещи легенди и конспиративни теории за "страшна мафия".

# 605
  • Мнения: 4
Част от сигнал в медия:

Смяната на ръководството отваря пътя на подмяната на класираните деца. Коментиращите темата родители са забелязали сравнително лесния изпитен тест за тази година. В него задачите са решими и кандидатите имат висок резултат по тази причина.
Това означава, че включените задачи нямат коректурен модел – не съществува голяма възможност да се правят корекции по работите на децата, защото те са писали по всичките и много лесно при проверка от страна на родител, ще лъсне истината.  Коректурният модел дава следната възможност – децата въобще не пишат по определени или повечето задачи, защото са трудни и оставените празни полета могат да бъдат попълнени със същата химикалка и/или лично от детето, водено на място.
Така се обяснява и едномесечният срок за оценяване и класиране, а истината е, че оценяването винаги е приключвало в първите 3-4 дена от срока.  Изключение прави тази година заради разделянето на оценителите на две групи, но то пак приключи преди официалния срок.
Публикуваният списък с класирани за първи клас на сайта миналата седмица е реалното класиране от оценителите, кадри на Софийския университет. Точките са повече от 100. Пропускът се дължи на това, че списъкът не е довършен с приравняването на точките по изискванията, но е пуснат в момента, в който се разбира, че идват чиновниците, за да осъществят уволнението на директора, така че е технически. След това списъкът е свален от сайта по заповед на новата директорка.
Според хора, участвали в изпитната процедура, се очертават следните възможности: унищожаване на заповедите на стария директор, създаване на нова комисия от оценители, подмяна на участниците в старите ключови комисии, евентуално подправяне, където може, откриване на нова четвърта паралелка, подмяна на списъка с класираните деца или комбинация от всичко.
В системата има буфер на броя деца, които се приемат. Той е за надпланов прием -  за близнаци или други особени случаи. За Министерството на културата тази година бройката е 40 – за всички училища към тази система в България.
Има информация, че четвъртата паралелка в Лицея ще породи следните проблеми: липса или трудно намиране  на учители, липса на достатъчно кабинети, ще трябва да закриват кабинети по природни науки и вероятно други.
Очакванията са да се пренареди списъкът на децата. Ако се остави заявената бройка за прием – това означава, че между първите 66 ще бъдат настанени правилни деца, а ще бъдат отместени надолу в списъка кандидати, които би трябвало да са приети. Ако се създаде нова паралелка, ще трябва децата с входящи номера от 67 нататък да бъдат преместени назад с измама, защото измежду планираните за приемане деца има такива с много скромен резултат – в края на списъка от над 350 кандидати.
Вътрешните източници смятат, че родителите, трябва да използват възможността и лично да видят изпитната работа на детето си, както и да подадат жалби към МК  с копие до МОН. Те имат информация, че в новата комисия за оценяване, преразглеждаща работата на децата, е включен бивш кадър на училището, вече в пенсия, дирижирала през годините изпита, проверката и приема. Тя е в конфликт на интереси, защото има внуче, кандидатстващо тази година.
В момента вътрешни служители и външни лица, работили по изпита, са заплашвани с привикване в ДАНС и Прокуратурата, защото знаят фактите и искат да ги пречупят!
Говори се, че двуцифрено число хора знаят истинските резултати и ще правят сравнение със списъка, който се чака, а и много журналисти вече проявяват жив интерес към проблема, очевидно идват интересни събития.
А в момента се преизчисляват и приравняват оценките до 100 т….

А според вас каква е възможността за анулиране на изпита и провеждане на нова процедура по прием, понеже от няколко места и този сценарий се коментира?

Не вярвам да направят нов изпит по следните причини:
- обявяването на резултатите и записването съвпада с другите училища(поне с държавните)
- със сигурност ще има деца, които ще се справят по-зле от първия път и това би ги ощетило
- родителите са планували пътувания и други за децата, няма да се явят всички
- аз не знам как да обясня на детето си защо трябва да се явява втори път. Моето не беше никак стресирано, но е имало и доста притеснени деца.


А ако твърденията са верни, че повечето деца са имали решенията на задачи предварително, а други са оставяли не решени задачи с цел после някой приятел/познат да ги напише правилно.... НЕ това Не ощетява другите деца които с години се подготвят за този изпит. Това с пътуванията също не ми звучи сериозно ако си гледал с очите си как детето ти се старало и през какво е преминало за самата подготовка, мисля че бихте отделили още един час... Също така ако сте видяли, че в списъка детето ви не е прието, ще му обясните, че ще се явава втори път понеже може би този път ще има по реална възможност да бъде възнаградено за усилията му и да бъде прието Simple Smile
аз лично смятам ако детето ми и тази година не бъде прието в детската градина в НУКК да заведа дело за обявяване на изпитите за детска градина от миналата година и тази година за недействителни. Детето ми кандидатства и миналата година го отрязаха. Тази година ще видим. Ще изчакам резултатите на 18ти май. Детето ми е перфектно подготвено, месеци наред сме се занимавали с него, показва чудесни резултати като го изпитваме, включително симулиран изпит от непознати хора. Но смятам, че изпитът е силно нагласен, а резултатите са манипулирани, защото първо няма никаква методика в коя ситуация колко точки се отнемат и повече от 2/3 от изпита е устен. Какво като си проверяваш работата на детето. Тя е писмена, липсва видеозаснемане на изпита, липсва звукозапис, а децата са лоши свидетели те или не помнят или не искат да кажат. И как да разберем дали детето е оценено обективно? Няма как. Чувам че се искат по 15 20 хиляди за детската градина. За толкова пари всичко може да се направи. Предполагам че има част от педагогическия персонал, който би свидетелствал, че изпитът е манипулиран.

От прекалената амбициозност на родителите страдат само децата. От това което чета си давам сметка, че повечето родители "не са подготвени" за този изпит. Изпита съвсем обективно оценява конкретни умения на детето както за детска градина, така и за училището, като не винаги децата успяват да покажат максимума от себе си на самият изпит, виждала съм го при подготовката на моето дете, което в едни дни се представяше брилянтно в други хич я нямаше. Сигурно има деца приети по втория начин, но това са някакви единични бройки (ако ваобще има такива). Профилът на децата които се приемат определено е специфичен и не е казано че щом вие сте решили детето ви на всяка цена трябва да учи там. Имаме и по-малко дете, което ще се пробва до година на изпита за детска градина и колкото и да ми се иска и двете ми деца да учат в училището, като че ли поне за сега не е за него макар да се справя с упражненията и това няма да е трагедия в три части, ако не го приемат. НЕ ВСИЧКО Е НА ВСЯКА ЦЕНА! Спрете да четете блиц и тем подобни, единствената причина за всички тези размествания в ръководството е политическа. Няма как да бъдат приети всички деца и винаги ще има недоволни и пищещи легенди и конспиративни теории за "страшна мафия".


И какво предлагаш? Да оставим децата да се оправят сами ли? на 4? Не може всеки избор на родител да се нарича свръхамбициозност. НУКК си е училище като всяко друга, граддина като всяка друга, но само там има подборна процедура, която зависи от децата, наречена изпит, който се провежда абсолютно на тъмно, без никакви правила, без присъствието на родители и това предпоставя корупция и манипулации. Това води до очаквано недоволство и желание да се търсят права. Нищо повече. Ясно е че ако сега не бъде приет в градина никога няма да бъде приет щото догодина ще е голям, но не може да има такива абсурди. Явно вие сте от приетите по нясните критерии и си защитавате детето, но това нищо не променя.

# 606
  • Мнения: 4 057
С подборната процедура съм съгласна, не е само там - в други училища по култура има изпит по солфеж, например, не в това е проблемът. Проблемът е, че е на тъмно, например най-малкото тук бяха писали, че не дават да се снимат резултатите на детето, поправете ме, ако греша.

# 607
  • Мнения: 24
Не дават, да. Миналата година си записвах на една листче задачите - колко точки е всяка задача, каква е, колко е изкарал, за да мога да ги разкажа на мъжа ми…

С подборната процедура съм съгласна, не е само там - в други училища по култура има изпит по солфеж, например, не в това е проблемът. Проблемът е, че е на тъмно, например най-малкото тук бяха писали, че не дават да се снимат резултатите на детето, поправете ме, ако греша.

Последна редакция: ср, 15 май 2024, 22:39 от das_desi

# 608
  • Мнения: 1 662
Без цитиране на цитати Wink

От прекалената амбициозност на родителите страдат само децата. От това което чета си давам сметка, че повечето родители "не са подготвени" за този изпит. Изпита съвсем обективно оценява конкретни умения на детето както за детска градина, така и за училището, като не винаги децата успяват да покажат максимума от себе си на самият изпит, виждала съм го при подготовката на моето дете, което в едни дни се представяше брилянтно в други хич я нямаше. Сигурно има деца приети по втория начин, но това са някакви единични бройки (ако ваобще има такива). Профилът на децата които се приемат определено е специфичен и не е казано че щом вие сте решили детето ви на всяка цена трябва да учи там. Имаме и по-малко дете, което ще се пробва до година на изпита за детска градина и колкото и да ми се иска и двете ми деца да учат в училището, като че ли поне за сега не е за него макар да се справя с упражненията и това няма да е трагедия в три части, ако не го приемат. НЕ ВСИЧКО Е НА ВСЯКА ЦЕНА! Спрете да четете блиц и тем подобни, единствената причина за всички тези размествания в ръководството е политическа. Няма как да бъдат приети всички деца и винаги ще има недоволни и пищещи легенди и конспиративни теории за "страшна мафия".

Бихте ли споделили, какъв според Вас е профила на децата?

# 609
  • Мнения: 59
Не четете внимателно, щом ми задавате този въпрос. Голямата ми дъщеря учи в училището, не е учила в ДГ там, по време на ковид сама я подготвих за изпита в първи клас, имам и по-малко дете, което до година ще кандидатства в ДГ, както вече обаче обясних определено виждам разликата в двете деца и не мисля, че това е неговото училище, колкото и да ми се иска да са в едно училище, просто ще го запишем в частното вероятно. Както и да е за изпита освен добра подготовка по задачите (както за ДГ така и за училището) се изисква детето да е много целенасочено, да е много спокойно, да не се притеснява, а е общително за ДГ. Абстрактното мислене дава огромно предимство, не случайно много от задачите за първи клас изследват точно това. Това е така защото началния курс наистина е свързан с развитие на творческите таланти на детето. Има смисъл да запишете детето си ако то наистина е артистично има абстрактно мислене, искоте да се развива или да му дадете шанс за развитие в сферата на изкуствата. Иначе откровено ви казвам, че няма смисъл. Нито резултатите от външни оценявания са уау, сами можете да го видите, пак ще си водите детето на Британика, СМГ и така натам. Това обясних и в предишния пост ако се задълбочите повече и да се запознаете с формата на изпита зад всяка задача какво стои ще разберете, че едно дете или има абстрактно мислене или НЕ и колкото и да наизустявате задачи дори и да има такава която сте решавали ще има две три които детето за пръв път ще вижда и ще трябва да покаже иченно това умение. Казвам то като човек, който сам е подготвял детето си което е прието преди 3 г. и сега отново подготвям по-малкото си дете и при заниманията виждам, че за сега няма това абстрактно мислене, тази комуникативност като сестра си. Естествено ще опитаме и ще се борим, НО без стрес за детето и НЕ ВСИЧКО е на всяка цена, няма драма. Вие се чувствате зле и карате децата да се чувстват зле, много се съмнявам че едно 4 годишно дете ще се разочарова толкова дълбоко ако не бъде прието. Другото което препоръчвам и приех като съвет от другите майки в групата, за което съм им благодарна за изпита за първи клас е детето да се я яви и на други приемни процедури, които се провеждат по-рано от изпита в НУКК, това са Питагор и Света София, само да ви кажа изпита мина по абсолютно идентичен начин, с някои разлики разбира се. Това е много полезно защото виждаш наистина горе долу детето ти къде се намира. Преценката на родителя е доста субективна, ето например аз съм в другата крайност да подценявам възможностите на децата си не явно, но винаги така си мисля че нещо им липсва в уменията.
       Идеята ми е това е позитивна група, изпратила съм на много от четящите материали и нашият личен опит, получила съм страхотни насоки и информация от другите майки, благодарение на което се справихме сами с подготовката, преди това. Нека си остане така, който иска да се жали, но нека не превръщаме всеки път след изпита групата в спам с много хейт. Решението да кандидатства вашето дете в това училище е ваша, недейте след това да разтягате тази дъвка която от години се дъвче за митовете и конспирациите в училището, разбира се винаги след изпита и излизането на резултатите. Много се надявам да виждам повече смислено споделена информация, която да помага и дава насоки на родителите, които тепърва ще се подготвят, ще продължавам да следя и съм сигурна, че тази взаимопомощ ще продължи 😊

# 610
  • София
  • Мнения: 154
Абсолютно подркрепям това за конкретния профил на децата и че изпита и за първи клас и за детската градина търси определени качества.
Извън задачите за ДГ, които споделих по-горе, синът ми впоследствие се сети още за няколко, които измерват точно това - астрактното мислене, комуникативността, въображението. Не ги дописах в темата, защото въпреки видно множеството четящи с деца, кандидатстващи в Дг, никой освен мен не сподели и копче от изпита. И да, отговорите на такъв тип задачи ги няма в сборниците, не могат и да се наизустят. Детето или го може или не, или има способности или не.
Въпреки, че синът ми е сред високо интелигентните и способни за възрастта, с широка обща култура аз никак не съм убедена, че ще влезе в градината. И то не защото “не е достоен”, просто мисленето му е по-скоро в друга посока, не толкова “арт” да го наречем. Затова и Италианския не ни е самоцел. Подготовката ни е била основно по негова инициатива (обожава да решава “задачки”) и не сме го лишавали и от час игра навън. Не сме му вменявали, че “състезанието” е особено важно, просто беше помолен да покаже какво може и ако нещо му е трудно да опита поне. Посещава прекрасна държавна детска градина и ще е трудно решението ни да го преместим ако бъде приет. Вчера баща му (който е силно убеден, че ще влезе, защото е “умен”, не за друго), ме попита: “Ами ако не го вземат в това училище..?” и аз отговорих обобщено това което мисля още като ни узряваше идеята за кандидатстването: “Ако не го приемат, значи не е за него”. Има безброй начини да стимулирате интелигентността и потенциала на децата си извън това в кое учебно заведение учат. А и да не забравяме, че те са преди всичко ДЕЦА. Нека приоритет е те да са щастливи, да играят, да се забавляват и да са на място, където да се чувстват добре те самите, а не да задоволяват амбициите на родителите си.

# 611
  • Мнения: 1 662
Аз зададох този въпрос, защото ми стана любопитно, как виждате вие нещата, като профил на децата. Голямото ми дете учи там в ДГ , само сме го подготвяли. Назад в темата съм писала. Предстои ми кандидатстване и с малкото. Затова чисто от любопитство попитах.

# 612
  • Мнения: 4
С подборната процедура съм съгласна, не е само там - в други училища по култура има изпит по солфеж, например, не в това е проблемът. Проблемът е, че е на тъмно, например най-малкото тук бяха писали, че не дават да се снимат резултатите на детето, поправете ме, ако греша.
Аз лично по отношение на писмената работа не мисля, че трябва да се снима. Все пак нали после може да се види. но защо не е предвиден видео и звукозапис не знам. Две трети от резултата е от препитването, а не пт писмената работа. И пак да кажа, НУКК не е ми е някаква фикс идея, не е на всяка цена да влезне там, о мисълта, че някави противни връзкари си плащат, а моето дете се мъчи ме напряга много.

# 613
  • Мнения: 4 057
Не виждам причина да се забрани снимането, най-малкото се разглежда вкъщи на спокойствие и във времето имаш информация какво е решавало и как е оценено. Ако всичко е на светло не би следвало да е проблем. Това са деца в подготвителна група, може и примерни тестове да се качат на сайта, така или иначе тези задачи няма да се повторят.

# 614
  • Мнения: 897
Абсолютно подркрепям това за конкретния профил на децата и че изпита и за първи клас и за детската градина търси определени качества.
Извън задачите за ДГ, които споделих по-горе, синът ми впоследствие се сети още за няколко, които измерват точно това - астрактното мислене, комуникативността, въображението. Не ги дописах в темата, защото въпреки видно множеството четящи с деца, кандидатстващи в Дг, никой освен мен не сподели и копче от изпита. И да, отговорите на такъв тип задачи ги няма в сборниците, не могат и да се наизустят. Детето или го може или не, или има способности или не.
Въпреки, че синът ми е сред високо интелигентните и способни за възрастта, с широка обща култура аз никак не съм убедена, че ще влезе в градината. И то не защото “не е достоен”, просто мисленето му е по-скоро в друга посока, не толкова “арт” да го наречем. Затова и Италианския не ни е самоцел. Подготовката ни е била основно по негова инициатива (обожава да решава “задачки”) и не сме го лишавали и от час игра навън. Не сме му вменявали, че “състезанието” е особено важно, просто беше помолен да покаже какво може и ако нещо му е трудно да опита поне. Посещава прекрасна държавна детска градина и ще е трудно решението ни да го преместим ако бъде приет. Вчера баща му (който е силно убеден, че ще влезе, защото е “умен”, не за друго), ме попита: “Ами ако не го вземат в това училище..?” и аз отговорих обобщено това което мисля още като ни узряваше идеята за кандидатстването: “Ако не го приемат, значи не е за него”. Има безброй начини да стимулирате интелигентността и потенциала на децата си извън това в кое учебно заведение учат. А и да не забравяме, че те са преди всичко ДЕЦА. Нека приоритет е те да са щастливи, да играят, да се забавляват и да са на място, където да се чувстват добре те самите, а не да задоволяват амбициите на родителите си.
Споделете, моля, още от задачите за градината, може и на лично, ако желаете. Както вече писах, моите отказаха да ми кажат каквото и да е. Аз не очаквам да ги приемат, много са малки, но пък артистични, това е и причината да кандидатстват там.

Общи условия

Активация на акаунт