Частни детски градини - София (тема 13)

  • 39 582
  • 379
  •   1
Отговори
# 345
  • Мнения: 7
Прочетох много некомпетентно мнение че основната цел на Детски оазис била „ децата да се научат да си бършат сами з.дниците”, а другото дето се изисква от МОН не било важно, а пък и децата не трябвало “ да се търкалят в леглото до първи клас”. Направо съм без думи от тази ПРОСТОТИЯ с която се коментират изискванията в България за предучилищното възпитание! Това е върха на безочието , като се има в предвид дебелите месечни такси. Другото безочие е че 2-3 от служителите дето малко говорели неграмотен немски също не е проблем, та нали децата са в Детски оазис за да “ се научат да си бършат з.дниците” и затова родителите трябва да плащат! Детски оазис е наистина “върха” на немскоезична детска градина??? Нещастна София, нещастна България!

# 346
  • Мнения: 1 405
В Нещастна София и днес едни 10 000 деца останаха без места в яслите и 90% от родителите търсят частни, не защото им харесва и са по-добри от държавните, а защото друг начин няма. От там идва и супер ниското ниво на повечето частни ясли, просто при толкова много деца няма кой знае каква конкуренция. В нашия район има една частна ясла, а аз държа да ни е близо и удобно и записах детето там, за да не пътува. Тотално посредствена работа е там, но поне ходи спокойна и без рев. Сигурна съм, че има и изключения и добри ясли, но те са доста малко.

# 347
  • Мнения: 21
В Нещастна София и днес едни 10 000 деца останаха без места в яслите и 90% от родителите търсят частни, не защото им харесва и са по-добри от държавните, а защото друг начин няма. От там идва и супер ниското ниво на повечето частни ясли, просто при толкова много деца няма кой знае каква конкуренция. В нашия район има една частна ясла, а аз държа да ни е близо и удобно и записах детето там, за да не пътува. Тотално посредствена работа е там, но поне ходи спокойна и без рев. Сигурна съм, че има и изключения и добри ясли, но те са доста малко.

Видях, че има опция и за човек- физическо лице да бъде използвана компенсацията, което също е вариант Simple Smile

# 348
  • Мнения: 2
Имам няколко въпроса относно основната цел на обучението “на бършенето на дупетата” в Детски оазис в София: По коя програма там учат децата да си “ бършат дупетата “ в Детски оазис в София ?” По източно - германски модел внедрен от директорката, по модел от квартал Факултету София или по образец от 
Западен Берлин? И още  въпроси: “В Детскиоазис само агресивни деца ли са, та им е необходима специална програма за агресия дето на другите детски градини в София не им е необходима? Тогава опазил ме Бог от детска градина в София дето само за агресия си говорят и вземат мерки, като в немскоезичния оазис. А т.н. Ръководители в Детски оазис дето говорят неадекватен немски едва ли са завършили гимназия ?Защо източно- германската директорка не сподели до кой клас е посещавала училище някъде около Лайпциг?

# 349
  • Мнения: 6 323
Vasdi, познавам потребителката Hope и тя изобщо не е некомпетентна, точно обратното. Не я разбрахте просто, а ще я разберете, когато малко ви порасне детето 😀. Ние сме били в Киндероазе цели 3 години. Наистина не знам как е сега, защото беше доста отдавна, сега сме в прогимназия. Градината имаше недостатъци, за които съм писал, но нещата, от които се оплаквате, изобщо не бяха такива по наше време. Просто е поразително, ако сега е станало така, както казвате. Когато ние бяхме там:
Първо, всяка от групите имаше учител и асистент. Асистентките може и да не знаеха много немски, но учителките знаеха и само в първа група - двегодишно дете като беше - учителката беше българка, която обаче беше с перфектен немски и много лъчезарно момиче. В следващите групи учителите бяха германци, дори този в трета група не знаеше дума български и говореше само на немски. Креватчета, разбира се, имаха и си спяха на обяд до последно. От 3 годишно детето само си оправяше креватчето, за това говори Хоуп. Постъпи 2-годишно с памперс и за два-три месеца махна памперса и го научиха наистина да си бърше з*дника, което за 2-годишно дете си е полезно умение, да си оправя леглото, да се държи прилично на масата, да ползва прибори, да си събира и подрежда играчките, Абе немска казарма,😀 - ред. В трета група вече проговори немски като за възрастта си и разбираше всичко. За директорката винаги съм бил с впечатлението, че е от Западна Германия. В договора пишеше в кой град е родена, вече не помня, защото беше отдавна, нещо имам смътен спомен, че пишеше Бад или нещо такова. Проверих сега в Гугъл, има два града Бад и нещо си, и двата са в бившата ФРГ. Не това е проблемът. Детето между другото беше щастливо там. Имаха страхотен двор и играчки, пясъчникът вечер го покриваха с брезент, за да е чист! Страхотни катерушки имаха, нови, и коли, дето се бутат с крачета, с които коли препускаха бясно и се кефеха на макс, вземаха завоите между колоните като състезатели от Формула -1😀😀😀.
Лошото беше друго - че подготовката нямаше общо с българската и не учеха нищо от това, което е необходимо, за да влезе детето в добро ЧУ с конкурс. Не можеше и дума да става за лабиринти, логически задачи, симетрии, откриване на разлики по картинки - все неща, които са необходими за прием в добро ЧУ. Затова ако ме питате доволен ли съм - Ами не, именно затова. Освен това веднъж детето беше болно над 2 месеца, директорката си прибра пълната такса, няма да забравя никога - таксата още тогава беше 900лв. на месец, плащаше се на тримесечие, отивам аз и я питам - над 2 месеца от това тримесечие детето не е посещавало, не е яло тук, няма ли някакво намаление - няма, вика, това не ме интересува! И аз я питам - значи 2700?!?! Тя вика - разбира се! Прибра си 2700 за 2 седмици посещение от 3 месеца! Ей това никога няма да го забравя 😀!
За Дойче шуле подготвяха обаче. Моето дете влезе в ДШ за малкия ПУК, 4-годишно беше на изпита. Обаче влязоха само 5 деца от цялата група, която беше 16 или 17 деца. В ДШ още по-голяма трагедия - освен че също абсолютно нищо не учат и в сравнение с българските училища са направо неграмотни, ами и отношението към децата беше ужасно.
Ако аз лично не се занимавах с детето, изреших заедно с него три книжки на Крокотак, на Моливко, и други книжки с логически задачи, изключване на различното, симетрии, букви и т.н., щеше да види ЧУ през крив макарон. Слава Богу, приеха го в ПУК в много добро българско ЧУ и се отървахме от немската система.
Така че немският ви е най-малкият проблем, а за легла не мога да повярвам, че няма. Че те и в ДШ в малкия ПУК имаха легла и спяха на обяд. Родителите бяхме длъжни всеки петък да вземаме чаршафите да ги перем в къщи! И в понеделник сутринта лично всеки трябваше да чаршафосам леглото на детето си! При 13 бона такса😀😀
Но да, изключително съжалявам, че бяхме 4 години в Киндероазе и 1 година в Дойче шуле. 11 месеца годишно в Киндероазе по 900 лв. са 9900, за 3 години са кажи го 30 бона, и още 13 в ДШ- 43 бона сме дали на немската система. Както съм писал, иде ми да се ухапя за г*за, ама не мога да се стигна.
Просто обективно ви казвам, че имаше и хубави неща и това, което пишете, не беше така. Ако целта ви после е ДШ до 12 клас или да ходите да живеете в Германия, това е мястото. Но ако целта е детето да е силен ученик в добро българско училище, категорично не е това мястото.
Извинете за дългия пост, все пак 4 години опит имам и 43 бона дадени😱, затова писах повечко😀.

Доп. Последна случка, за да видите, че никак не защитавам директорката. Детето ми ходи на математически състезания, и когато беше във втори клас, едното състезание беше в 125-то училище "Боян Пенев", което е точно до градината и на връщане минахме покрай нея, детето я видя и искаше да влезе, 3 години е бил там! Директорката дойде на вратата, едвам само му каза здрасти, той й каза - може ли да вляза само за 5 минути, да си видя градината...тя му каза категорично - Nein! Три години сме били там, напълнили сме й гушата с пари и тя не го пусна за 2 минути на двора....

Последна редакция: сб, 11 май 2024, 11:21 от Татко Мецан

# 350
  • Мнения: 106
Здравейте!
Дали има някой с актуални впечатления от “Saint George”?

# 351
  • Мнения: 7
Татко Мецан много добре сте описали алчната директорка на Детски оазис и изобщо тя не се е променила-нагла и ужасно отблъскваща с високомерието си личност, но най- лошото е лицемерието на тази жена, която е внимателна до подписването на договора и след това си показва истинския образ. Незнам за нивото по немски по ваше време, но аз имам отлични познания по езика и смея да твърдя, че немския, който се говори от българските ръководители е впечатляващо неграмотен, примитивен. Със  сигурност нямат сертификат за владеене на език. Ако се явят в Гьоте институт за изпит едва ли с този ужасен немски - неграмотен с балканско , цигански акцент някой ще им зачете  владеене на немски. Вече споделих за леглата защото е сигурно , че има цяла група, която в малка стая се хранят, играят и уж учат, а за следобеден сън импровизират в тази стая. Това много лесно може да се докаже, като се пресметне общия брой на децата с договор и се видят и се пресметнат легла в стаите без да се смятат походните, които ползват. Все пак едно дете не може са спи цяла година на походно легло, нали? Но , най - лошото е ужасното образователно ниво и сте абсолютно прав, че общите образователни изисквания за училище - немско или българско изобщо не се покриват. И още нещо, което се набива на око- директорката и екипа в Детски оазис не са представени с CV, както в сериозните ДГ, никаква информация за завършване на образование на директорката , ръководителите, специализация, степен на квалификация на учители, стаж, не е посочено и къде е изучаван немски, период на обучение, Те задължително трябва да са поне с немска езикова гимназия и  матура, и да имат поне сертификат от Гьоте институт иначе изобщо никой няма право в България без езиков сертификат да преподава на деца. За българското обучение сте прав , но за съжаление лъчезарна млада учителка няма ( има една доста стара учителка по български, която е постъпила без никакъв стаж защото е живяла около 25 години в арабска държава) Е, ние очаквахме качество срещу доста високите такси, нали? Но, за жалост късно проумяхме, че всичко е за пари, за прибиране на такси , като разочарованието също, като при вас е болезнено  и незабравимо…

# 352
  • Мнения: 6 323
Нищо чудно и така да е всичко. По наше време всички деца имаха креватчета, но след това правиха някакво преустройство на стаите, а младата учителка явно е напуснала. И при нас беше така, че още на първия месец като се обърнахме за нещо към директорката, и тя много учудена каза - "ама защо към мен?" А към кого?! Още тогава беше първият шок...а дипломи и сертификати не съм виждал на никого от учителите, нито пък нейни, разбира се...и немският ми е на ниво А2, така че не мога да преценя...но мислех, че щом са германци учителите, значи знаят родния си език естествено:) а всъщност какви германци са били, с какво образование, казва ли ти някой... когато във втора група попитах за занимания по книжки, лабиринти, логически задачи, ме гледаха, все едно съм ненормален и директорката каза - "оставете го детето да порасне"....т.е. това са глупости и откачени неща според тях:) ама вие поне можете да напуснете, никой не ви е вързал, а ние изкарахме 3 години, които няма как да върна назад. Хем очевидно по наше време е било по-добре, отколкото е сега. Защото в ДШ детето беше с най-добър немски от всички и учителката му, германка, го ползваше за преводач на другите деца, и казваше, че наистина е много добре с немския. Всичко това обаче, ако не се продължи после, е напълно безполезно, защото детето в момента дума не знае на немски, все едно никога не го е учил...от ПУК си е в училище с английски, и забрави напълно абсолютно всичко....така че, ако не говорите в семейството немски или ако не е в такава среда, така или иначе ще го забрави после....ние мислехме да завърши ДШ до 12 клас, но там бяхме ужасени от отношението...дори едната учителка, българка, го беше душИла, детето после ми каза, когато вече бяхме напуснали....и слава Богу, че напуснахме, защото познавам няколко деца от ДШ, хем ходеха на частни уроци по всички предмети и в 7 клас на НВО - то не е задължително за децата от ДШ, обаче те искаха българска гимназия - не можаха да влязат абсолютно никъде, дори и в гимназии от т.нар. "втори" и "трети" ешелон и балът им стигаше само за БУЗЕМА или нещо подобно...и си останаха в ДШ, защото нямаше къде да вървят...знам и за няколко деца от ДШ, които са кандидатствали в АК, няма нито едно прието естествено....много, много са зле и Киндероазе, и Дойче шуле...бягайте оттам докато е време....не правете нашата грешка да дадете толкова пари, сега са и повече, не знам колко е таксата, но вероятно е 1200 на месец....и остави парите, ама последиците върху грамотността на детето могат да бъдат необратими. Ние поне се усетихме, макар и късно, но все пак преди истинския ПУК. Поне от ПУК детето отиде в българско училище. И понеже това беше от най-добрите ЧУ, приемат с изпит, повечето му съученици в началото на ПУК можеха да четат, а които не можеха да четат, можеха да сричат, и то бързо. Единствено моето дете, идващо от немската система, не можеше даже и да срича, бях се опитал да го уча, но не ставаше, бях се отчаял. Добре, че в българското ЧУ просто чудо направиха, как го направиха, не мога и до днес да разбера. Още през октомври детето вече сричаше бързо, през ноември четеше почти гладко, а през декември четеше абсолютно гладко и бързо, пишеше безпогрешно с печатни букви, а в края на ПУК пишеше ръкописно, безпогрешно, както и всички други деца в класа му. Ето това е българско училище (е, частно, разбира се...) Вие поне имате време да избягате...

Последна редакция: нд, 12 май 2024, 21:26 от Татко Мецан

# 353
  • Мнения: 19 708
Татко Мецан, в кое училище е детето?

# 354
  • Мнения: 6 323
Чудото с четенето го направиха "Света София". Бях се отчаял, познаваше буквите, но не можеше да ги свърже в сричка. Примерно "МА", той казваше "мъ, а", ТА казваше - тъ, а. Кажи ги заедно бе - е не става и не става, и аз си казах - Боже, това дете никога няма да се научи да чете...на 15 септември започна ПУК в СС, октомври вече сричаше бързо, не можех да повярвам, така се зарадвах тогава... декември вече четеше гладко и бързо. Още ноември правеше безпогрешно звуков анализ - на дадена дума, дават ти празни кръгчета и да оцеветиш гласните в червено, съгласните в синьо и да отделиш сричките със зелени вертикални черти. Включително на дълги и много сложни думи като "костенурка" например. По математика винаги е бил добре и един петък като гледах какво са решавали, имаше една изключително трудна задача за ПУК, дори аз се замислих, преди да я реша, беше му вярна и аз с една гордост го питах - сигурно само ти си я решил? Детето учудено вика - тати, ти шегуваш ли се? Всички деца от класа я решиха!... Ето това беше СС...светлинни години пред ДШ, въобще сравнение не може да има...в края на ПУК всички деца от класа пишеха ръкописно без грешка. Преди 1 клас. После беше на лятна занималня в квартала, основно да играят, но имаха и малко занимания, и диктовки, защото бяха деца от ПУК до 3 клас, и им казали - ПУКчетата не участват в диктовката, защото са малки и се предполага, че не могат да пишат, камо ли диктовка, където се диктува като за втори клас. Нашият поискал да участва и им събрал погледите - направил диктовката по-добре от всички първолаци, имал само 2 малки грешки и на трето място в занималнята - само един второкласник и един третокласник били по-добри от него. А той ПУКче.
Ако беше останал в ДШ, и името си нямаше да може да напише на български.

Последна редакция: вт, 14 май 2024, 09:23 от Татко Мецан

# 355
  • София
  • Мнения: 3 805
ДШ немската ли образователна система следват? Може би в малките класове учат повече чрез игра и по - нагоре залягат над академичните постижения? Вие защо спряхте с немския? Наистина, няма смисъл един език да се изучава само в детската градина или само в началните класове. Нормално е после да се забрави.

# 356
  • Мнения: 6 323
Да, по немската система са, все едно учиш в Германия. Те са си немци, и дори се намират на немска територия - в посолството на Германия. То и в Германия във всяка провинция има разлики, а в България (включително в лайстунг в НЕГ) се използва системата на само една провинция, забравих коя. Според мен е ужасна. Спряхме с немския, защото ние с жена ми сме с английски и детето от ПУК също. Надявахме се, че той ще гледа клипчета и филми на немски и ще чете книжки, за да си развива езика, но той категорично отказа и гледа само на английски. А от ДШ се махнахме обясних защо - в сравнение с българските училища там са направо неграмотни.
Всичко това не го знаех и не можех да го допусна, когато избрахме Киндероазе. Нямаше кой да ги напише тези неща във форума, както аз ги пиша сега. Нямаше и кой да ни ги каже.
Ако знаех само 1/3 от тях, естествено нямаше да избера немската система. Затова и споделих, дори и едно семейство да предпазя от нашите грешки, вече ще съм направил едно добро дело 😀.
Доп. Ако в семейството поне единият родител говори немски или е немец, тогава нещата са различни. Ние с жена ми не говорим немски, мислехме детето да кара в ДШ до 12 клас и там щеше да си бъде в немскоезична среда и да няма проблеми с езика. Ако нивото на обучение там беше добро, така и щяхме да направим. Просто не знаехме, че там нивото е потресаващо като общообразователна подготовка. Нямаше кой да ни каже, включително милион пъти бяхме питали в Киндероазе и никой не ни обясни това.

Последна редакция: вт, 14 май 2024, 11:46 от Татко Мецан

# 357
  • Мнения: 66
Здравейте! Имате ли някоква информация или впечатления от Частната ясла Славейче, на ул. Отец Паисий до метростанция Опълченска? Или да ми препоръчате частна ясла в района на жк "Света Троица" и около него.

# 358
  • Мнения: 12
Здравейте на всички търся мнение за частна ясла мечти в квартал Хаджи Димитър.

# 359
  • Мнения: 8
Споделеният лош опит от Татко Мецан и Vasdi за Детски оазис в Младост и ДШ е изключително полезен . Всичко негативно се стоварва на гърба не само на нас родителите, които сме повярвали на Детски оазис, но и на децата, които страдат от некомпетентност, незнание и лоша подготовка за училище. Благодаря

Общи условия

Активация на акаунт