В частното:
- по-малко учеченици, но пак зависи от училището;
- децата не влизат с изпит, съответно нивата им са много различни и е необходима сериозна диференциация на работата;
- задължителна обратна връзка с родителите от всички класове по всички предмети (или поне по по-основните);
- заплащането не беше по-високо от държавно училище;
- работното време е по-дълго, при някои учители е целодневно, защото има занимални;
- техническата обезпеченост е на по-добро ниво;
- по-голяма свобода за начините на преподаване;
Държавно:
- повече ученици, но са сравнително на едно ниво;
- ако има изграден СТЕМ център е голям плюс;
- възможност за работа и финансиране по различни проекти;
- по-голяма възможност за кариерно развитие;
- каквото и да си говорим, все пак си е държавна работа;
- можеш да членуваш в синдикат и имаш допълнителни дни към отпуската; можеш и да използваш правна консултация при нужда;
Има още доста неща, но много зависи от конкретния етап - начален, прогимназиален, гимназиален. Също много зависи от конкретното училище - колко е голямо, колко е “елитно”, какъв е директорът, колегите и т.н.