Учи ли българското училище децата да мислят и как е по други места ...

  • 24 424
  • 330
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 9 052
Andariel на всякъде е както и у нас.
Отвори тема и попитай > какво правите ежедневно за да осигурите основното за семейството си. Масата отговори ще са , че не подгъват крак по над 10 часа на денонощие.

От французи съм чувала Метро, було, додо. и това беше преди 15 г. сега скоростта се е увеличила.
Не разбирам какво ти е мнението?  Че на хората им е малко натоварването_ Ами направи си справка.  

Джуди няма начин в тази масовка да се наблегне на нещо. Дават всичко. Накрая в унито се разпределя по интереси. И на мен ми се струва, че трябва да има пове4е профили ... паралелки с профили и аз не знам . Но как ще запълват щата на преподавател по фотография например ?

Последна редакция: вт, 07 ное 2017, 13:44 от Bandiera rossa

# 46
  • София
  • Мнения: 62 595
Хубаво, и десет часа да са, ама не са седем дни в седмицата тези десет часа. Все остават и някакви минути на ден, а дори докато се приготвя вечерята на семейството, децата могат да научат много, стига да има кой да им разкаже.

# 47
  • Мнения: 9 052
Хубаво, и десет часа да са, ама не са седем дни в седмицата тези десет часа. Все остават и някакви минути на ден, а дори докато се приготвя вечерята на семейството, децата могат да научат много, стига да има кой да им разкаже.

оле мале. някой май не е в час.
първо някой трябва да седне, да прегледа учебниците, да види кое е новото, да погледне плана за иъпитванията, да приоризира нещата, опционално тук идва твоето предложение да се самообразова в нета, следва да хване изчадието и да седнат да си разкават по план. При две изчадия х2. Какво каза че се готви_ Защото ми мирише на сериозно прегоряло. Този план за всяка ве4ер ли важи? И в колко трябва да е киндера в кревата за да може да се освести сутринта на време?

Вече нямам намерение да отговарям на тъпи въпроси . Та се закачи за някой друг да му ги задаваш.

# 48
  • София
  • Мнения: 12 479


От французи съм чувала Метро, було, додо. и това беше преди 15 г. сега скоростта се е увеличила.
Не разбирам какво ти е мнението?  Че на хората им е малко натоварването_ Ами направи си справка.  

Точно така си е там. Особено в големите градове, но с кризата и в останалите. Да не говорим, че всичко започва с 12 седмици майчинство. Т.е. бебето го гледаш три месеца и след това на работа. Като имаш две-три деца, повечето имат по толкова, и изобщо не знам кога се виждат и какво си казват. И не само там е така. То и тук не е станало много по-различно. Хората, които можем повече да разполагаме с времето си сме единици и това винаги е за сметка на нещо друго.

Извинявам се за отклонението.

# 49
  • Мнения: 24 467
В български условия е рядкост човек - родител на ученик, да не работи. За повечето хора не е въпрос на избор, а на оцеляване. И този човек, скапал се от бач през деня /9 на работа и 1-2 транспорт/, който бърза да си види домакинството и да си каже две приказки с половинката и с децата /за важни неща, от ежедневието, за приятелите, за времето, прекарано през деня/, не му е първа грижа да им чете учебниците, да ги изпитва, проверява и да им търси и смила информация. Не е и нормално да му бъде. Затова е училишето. Или поне би следвало да е.
Другото е да го играе частен учител на х часа. Т.е. да дублира дейността на училището.
Мисля, че това е в страни от темата, обаче.

# 50
  • Мнения: 9 052
Но е факт и то не само в България. Затова попитах кои са тези по-добри системи. Аз с който и да съм разговаряла , ако държи на образованието на децата си той сяда с тях или плаща за подготовка. Или пък в германия плаща на частно у-ще ... където малко се доближава до изискванията в темата.

# 51
  • Мнения: 24 467
Дадох пример с Дания преди малко, разбира се с уговорката, че по този въпрос няма как да се правят обобщени изводи, т.к. говорим винаги за частни случаи. Децата на двете семейства, които са ни близки, не са с обяснявани вкъщи уроци, писани домашни с родители и домашни изпитвания. В университет са сега две от тях. Другите са още ученици. Справят се прилично.
Т.е. образованието им се дължи наистина на образователната система.
Това, което знам за германската такава, лично на мен не ми допада.

# 52
  • Мнения: 9 052
За Дания не съм се интересувала и не знам. А и да знам не ми помага .
Интересно е , че сме били в Дания няколко пъти на ваканция и то за по седмици и не са ми се сторили датчаните по-различни, по-научени да мислят и по-добри специалисти от българи, немци и пр.
Ако не са толкова натоварени децата , от там и родителите то ще се усеща , че системата се справя, но според мен се дължи на редуциран материал за учене. Да. може би именно това значи да се справя. Не да ги учи да мислят, ами да пресее малко необходимото ... Не знам.

# 53
  • Мнения: 24 467
Просто отговарям конкретно на въпроса ти.
Ако разискваме по нашата тема - дали училището учи децата да мислят и как е по други места, то следва отново да се обърнем към това, що е мисленето, като вид когниция, как се развива то и дали и как училището подпомага този процес. Къде и как се подпомага той извън него е въпрос за разискване на друга тема. Не че не е важно, но е  извън полето на тази. А процесът може и следва да се подпомага. В училището работят професионалисти /би следвало да са такива/, които трябва да са учили как става това на различна възраст при децата.

# 54
  • Мнения: 9 052
Джуди допълних предното.
Децата толкова различно мислят и толкова са им различни нуждите и иъразните средства ...

# 55
  • София
  • Мнения: 62 595
Брей, то пък, много трудно и непосилно за един нормално образован родител да погледне и да разбере уроците в учебниците в началните класове и в основен курс! Да не е ядрена физика! Дори от обща култура може да ги разкаже повечето неща, ако нещо на детето не му е ясно. За хора с висше образование дори не отварям дума колко ще им е трудно. Щом системата е куца, значи ще намери време. В повечето случаи хич не е от много работа и умора, а от нежелание и оправдания как не бил учител. Ми, и едно време нашите родители не бяха учители, ама като беше зор за нещо помагаха или търсеха комшийката, която разбира повече от математика. По-добре да седне и да обясни две задачи по математика родителят, вместо да губи часове в глупави проекти от типа "а ние цяла нощ лепим жълъди". Детето е първо на родителите си, а после на системата.

# 56
  • Мнения: 3 916
Аз съм висшист, смятам се за човек с широка обща култура, но явно е недостатъчна, за да мога да преподавам. Задачите по математика след 5 клас са ми непонятни, например (редактирах, бях написала 7 клас, но всъщност е дори 5). Решавала съм ги, когато е трябвало. След това паметта ми услужливо е изтрила по-голямата част от нещата и това е нормално, защото не ги ползвам в ежедневието си (дори в следването си не съм). Много е извън темата, но реших да си "призная".

# 57
  • София
  • Мнения: 12 479
Две магистратури имам, различни при това, трета, също различна професия имам, която е свързана с умението да разбираш от всичко, хаха, но все пак, педагогическите ми таланти са на нулата. Това са фактите. Ако някой трябва да преподава на детето ми това не мога да съм аз. Мога да отговоря на въпроси, нещо евентуално да погледна, да дам методи да се учи, но да преподавам категорично не мога. А и не е редно, затова опитът ми с българското училище ме накара да избера друго. Просто иначе щеше да е едно прикрито домашно обучение и то на изморено от уж училището дете. Факт, че не попаднахме и на добра учителка, но за мен това не е вариант и хубаво, че имах късмета да имам избор. Можеше да нямам и да се налага да развивам отсъстващите педагогически таланти.
Сега вадя допълнителни задачи и информация от разни източници в нета, ако е необходимо, регулирам ученето като график, когато е необходимо, но не преподавам. Ще видим накрая и резултатите, де, човек никога не знае кое наистина е най-добре, само предполага.

Но това пак е много извън темата.

По темата – съгласна съм с всяка дума на Джуди.

# 58
  • Мнения: 9 052
 aх ах ах ... да забравиш класика от сорта > един басеин се пълни от две тръби , едната с диаметър х и другата с диаметър у. В същото време водата се иъточва от тръба с диаметър ...

хохохо ...

Добре, че е тати, защото мама само като ги погледне и и става лошо.

# 59
  • Русе
  • Мнения: 11 924
 Ами аз пък, когато тряваше да ги решавам тези задачи, до 7 клас, хич не ги схващах. Ама сега се оказа, че мога да ги решавам и цялата подготовка за матурата по математика я изнесох на гърба си. Имам точен мониторинг как нямаше никаква връзка математика - свят. Съответно нямаше начин да има мислене. Голяма мъка беше да препускаме из многото материал, да се готви за контролни и за матура, но осмисляйки и търсейки връзки. Резултат - в началото на седми клас, всяка задача съдържаща думи беше прескачана, в края на седми клас, вече можеше да чете и да разсъждава. За сега в 8 клас се справя доста добре в конкурентна среда. Но това само с училище не се получи при нас. Познавам деца, които се справят сами, но според мен си имат някаква нагласа на мисленето и не са много. Класът му ,първият срок на 7 клас имаше успех 3.9 по математика и не са слаби ученици по принцип. 3ма влязоха в МГ, 4 - в АГ(и моето) и още 9 в други езикови. Почти всички с подготовка отвън.

Общи условия

Активация на акаунт