ЕКОНТ - измамници и некадърници

  • 46 731
  • 274
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 9 991
Ами на другите каква е застраховката, че няма да изпратиш на некоректен получател? Има един бол такива. Тук по въпроса може всички куриери да поработят и да не приемат пратки за дежурни злоупотрябващи, защото имат такава статистика, но нищо не правят. Не ми е известен обаче кой да е куриер да го прави.
Иначе понякога служителите на Еконт, са загубени. Веднъж тръгнах да отварям пратка за която нямах право на преглед, бях изкарала парите на масата, просто ми беше любопитно да си я видя, служителката доста нервно и грубо реагира. Какв и беше проблема да си отворя пратката не разбрах.

# 76
  • София
  • Мнения: 655
Скрит текст:
Тук не разбрах съвсем, за да споделя мнение по казуса – в разказа ти има противоречия и липсваща информация.
Въпросните стелки са били изпратени само в прозрачната си опаковка, не са били сложени в допълнителен (непрозрачен) плик на "Еконт", така ли?
Също – имало ли е отбелязан "Преглед" в товарителницата?
Ако отговорът на първия въпрос е "да", а на втория – "не", вината си е изцяло в теб и не виждам с какво са виновни "Еконт", че си допуснала грешка при попълването на документите.
Заплащането на двете доставки от страна на получателя влиза в сила, само ако клиентът използва опциите "Преглед" или "Преглед и тест". Разбира се, че при други условия това няма как да стане. Защото, иначе, я си представи следния фигуративен казус – човекът X изпраща пратка на човека Y, но вторият изобщо не знае за какво става въпрос, не е поръчвал нищо и желае да откаже пратката. По твоята логика, от "Еконт" трябва да имат правомощията да го принудят да заплати двете транспортни такси, а той, горкият, изобщо не знае за какво става въпрос. Laughing
[/quote]

Отговарям:
Стелките бяха изпратени в оригиналната фабрично запечатена опаковка, която е прозрачна. Когато ми върнаха пратката, нямаше допълнителна опаковка на Еконт (върху моята бяха прикрепили товарителницата). Аз си поръчвам куриер да дойде на адреса ми и по същия начин отново куриер ги върна на адреса.
Опция за преглед - не беше отметната (няма други стелки за този модел на Мерцедес, няма друг нюанс на сивото), предварително беше казано за това на получателя. Няма как да разреша да се отвори фабричната опаковка, ако не ги искат, после стелките вече няма да са нови.
Няма скрито-покрито (поне в моя случай), ако при мен беше вината, нямаше да пиша в темата за тази случка.
Отделно първата реакция на куриера и думите му бяха, че госпожата не е харесала цвета - бил по-тъмен и затворила вратата. Нямало проблем "щели да оправят" това с плащането, нищо не съм им дължела. Когато обаче се е прибрал в офиса, нещата се промениха и поемането на услугите на Еконт се падна на мен...
Имах няколко комплекта стелки за Мерцедес, купени преди години от официално представителство на марката (тогава за мен си ги купих) различни цветове, продадох си колата, но не бях дори отпечатила стелките и реших да ги продам на 1/4 от това, което е реално заплатено. От 4 комплекта, продадох 2. Явно на тези сивите "не им върви" изпращам ги за втори път (и предишния път всичко бях описала както и сега), но не бяха изпратени до адрес на получателя, а до офис на Еконт - тогава получателя отиде до офиса и каза, че се е отказал да купува стелки, платил е на Еконт за услугата в двете посоки и всичко беше ОК. Тогава пак ми върнаха пратката само в оригиналната опаковка, без пликове на Еконт.
Не мисля, че аз съм виновна.

# 77
  • София
  • Мнения: 655
Ами на другите каква е застраховката, че няма да изпратиш на некоректен получател? Има един бол такива. Тук по въпроса може всички куриери да поработят и да не приемат пратки за дежурни злоупотрябващи, защото имат такава статистика, но нищо не правят. Не ми е известен обаче кой да е куриер да го прави.
Иначе понякога служителите на Еконт, са загубени. Веднъж тръгнах да отварям пратка за която нямах право на преглед, бях изкарала парите на масата, просто ми беше любопитно да си я видя, служителката доста нервно и грубо реагира. Какв и беше проблема да си отворя пратката не разбрах.

Оказва се, че няма застраховка срещу некоректни получатели, изпращача си плаща и му е обица на ухото...
Еконт след като не могат да гарантират изпълнение условията на изпращача (да си махнат опциите когато се прави товарителница за поемане на разходите в двете посоки при отказ) и да уведомяват за това.

# 78
  • Sofia
  • Мнения: 15 592
Няма скрито-покрито (поне в моя случай), ако при мен беше вината, нямаше да пиша в темата за тази случка.
Не ме разбра. С фразата "вината си е в теб" не намеквах, че умишлено си прикрила нещо или че артикулът, който си изпратила е бил дефектен, а че явно не си се запознала с условията на "Еконт". От този ти пост съдя, че не си осмислила и това, което ти написах в предишния си коментар.

"Еконт" не са некоректни в твоя случай. Хвърли един поглед на товарителницата си, ако все още я пазиш, и погледни в дясната част. Там пише следното: "Ако получателят не приеме пратката или част от нея след "Преглед": Доставката ще плати ....., Връщането ще плати .....". Т.е. черно на бяло е написано, че всичко това е валидно, само ако налице е "Преглед" и ако получателят се възползва от него. Написано е на документа, който си получила, все пак. Измама няма.

Отделно първата реакция на куриера и думите му бяха, че госпожата не е харесала цвета - бил по-тъмен и затворила вратата. Нямало проблем "щели да оправят" това с плащането, нищо не съм им дължела.
Аз изобщо не бих обърнала внимание на това, какво ми е казал някакъв случаен куриер за 10 секунди по телефона. Може нещо да не сте се разбрали; може под "ще оправим плащането" да е имал предвид, че като отидеш да си вземеш пратката, ти ще си платиш доставките; може дори изобщо да не е погледнал товарителницата и да ти е подхвърлил няколко думи, само за да те разкара от телефона. В крайна сметка, какво значение има? Ти си имаш официален документ (товарителницата), който е единствената база за определяне на каквото и да било.

Не виждам защо си възмутена от отговора на "Еконт", че все някой трябва да плати за услугата. Точно така е. Те не са страна по сделката между теб и купувача, а просто куриер, пренасящ стока от точка А до точка Б, за което трябва да им бъде платена съответната такса.

# 79
  • Мнения: 9 991
Ами на другите каква е застраховката, че няма да изпратиш на некоректен получател? Има един бол такива. Тук по въпроса може всички куриери да поработят и да не приемат пратки за дежурни злоупотрябващи, защото имат такава статистика, но нищо не правят. Не ми е известен обаче кой да е куриер да го прави.
Иначе понякога служителите на Еконт, са загубени. Веднъж тръгнах да отварям пратка за която нямах право на преглед, бях изкарала парите на масата, просто ми беше любопитно да си я видя, служителката доста нервно и грубо реагира. Какв и беше проблема да си отворя пратката не разбрах.

Оказва се, че няма застраховка срещу некоректни получатели, изпращача си плаща и му е обица на ухото...
Еконт след като не могат да гарантират изпълнение условията на изпращача (да си махнат опциите когато се прави товарителница за поемане на разходите в двете посоки при отказ) и да уведомяват за това.

Toва ми стана интересно. След като твърдиш, че се отказваш от Еконт, поради тази причина, остана да потвърдиш че другите куриери ти дават гаранции. Остана да кажеш и кои, защото аз не се сещам. Иначе че доста хора са изпили студена вода от факта, е на всеки ясно.

# 80
  • София
  • Мнения: 655
Започвам с това, че на Товарителницата ми пишеше, че услугата се поема и от получател и в двете посоки, за съжаление не я пазя за да мога да я публикувам тук. Посипвам си главата с пепел Wink плащам си всичко и ги забравям Еконт...
Относно към кои куриери ще се обръщам в бъдеще - нямам идея, ще се опитвам да избягвам куриерските услуги за България, иначе съм доволна от TNT и DHL когато е извън страната за Европа.
До офиса ми има фирма, която всекидневно ползва куриери и са много доволни от Спиди, препоръчват ми ги, но не съм сигурна...

# 81
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Трябвало е куриера да я сложи в плик на Еконт. Правят го винаги като пращам, освен ако стоката е много обемиста и не се събира в пликовете им.
Общо взето в твоя случай куриера е за бой, не е успял да вземе парите от получателя и така...

# 82
  • Мнения: 9 991
Ами Спиди не ги харесвам. Водело се експресна пратка да ти го доставят на следващия работен ден, нормална на втория. Също не бяха доставили голяма пратка, която просто се беше изгубила по пътя от чужбина на мои бивши работодатели и нищо. Отделно, дадох пример как на моя близка, от Лондон до Блгария плазма, докараха раздробена. Пратката е над 100 паунда, плазмата не я броим. Да носели тоговорност, терябвало да има застраховка, за която нищо не са и казали, като е плащала. Накрая с няколко стотин паунда назад, и предложили обезщетение 30 лв. Ти си ги ползвай Спиди. Няма перфектен превозвач, аз от Еконт съм доволна. Чупливи неща доста сме пращали, никога не е имало счупено.

# 83
  • Sofia
  • Мнения: 15 592
Явно на тези сивите "не им върви" изпращам ги за втори път (и предишния път всичко бях описала както и сега), но не бяха изпратени до адрес на получателя, а до офис на Еконт - тогава получателя отиде до офиса и каза, че се е отказал да купува стелки, платил е на Еконт за услугата в двете посоки и всичко беше ОК. Тогава пак ми върнаха пратката само в оригиналната опаковка, без пликове на Еконт.
Да се допълня относно това горното, че пропуснах – миналия път, като си ги пратила, просто си попаднала на много съвестен и отговорен човек, който, без да е бил принуден, на добра воля е платил доставките в двете посоки, защото е счел, че така е редно, и не е искал да те "набутва". Peace

Иначе, в твоя случай е имало една хитринка, която си можела да приложиш, за да се застраховаш точно срещу това, което ти се е случило. Можела си да добавиш друга (непрозрачна) опаковка върху оригиналното пликче на стелките и чак тогава да залепите товарителницата отгоре. След това е трябвало да отбележиш "Преглед", но в полето за указания към предаващия куриер (има такова поле при попълване на товарителницата) си можела да упоменеш при прегледа да се разкъса само външната опаковка, но не и фабричната такава. Така получателят хем най-вероятно е щял да отвори пратката, за да види какво му пращаш, хем (ако вземе решение да се откажа след прегледа) е щяло да му се наложи да плати и двете транспортни такси, както е отбелязано в товарителницата. А при теб реално се е случило така, че получателят е имал възможност да огледа стелките през прозрачната опаковка (демек, нищо не е разопаковал), не са му допаднали по някаква причина и е решил да се откаже от покупката, без никакви последствия за него си.

Започвам с това, че на Товарителницата ми пишеше, че услугата се поема и от получател и в двете посоки, за съжаление не я пазя за да мога да я публикувам тук. Посипвам си главата с пепел Wink плащам си всичко и ги забравям Еконт...
Е, на всички товарителници на "Еконт" пише едно и също, няма как на твоята да пише друго – става въпрос за стандартни бланки. Laughing Моята от вчера седи точно до мен в момента. На нея ясно е написано това, което вече споделих. Пише "след преглед" – тази фраза се съдържа точно преди полетата за упоменаване кой, какво да плаща. Ето една примерна товарителница от нет-а, виж какво пише с малък шрифт точно над "СОРТОВИ СЕМЕНА И РЗ ЕООД" – цък. Peace

Последна редакция: ср, 10 яну 2018, 17:56 от Blаck Cat

# 84
  • София
  • Мнения: 655
Ами Спиди не ги харесвам. Водело се експресна пратка да ти го доставят на следващия работен ден, нормална на втория. Също не бяха доставили голяма пратка, която просто се беше изгубила по пътя от чужбина на мои бивши работодатели и нищо. Отделно, дадох пример как на моя близка, от Лондон до Блгария плазма, докараха раздробена. Пратката е над 100 паунда, плазмата не я броим. Да носели тоговорност, терябвало да има застраховка, за която нищо не са и казали, като е плащала. Накрая с няколко стотин паунда назад, и предложили обезщетение 30 лв. Ти си ги ползвай Спиди. Няма перфектен превозвач, аз от Еконт съм доволна. Чупливи неща доста сме пращали, никога не е имало счупено.

Както написах, ще се опитам да не ползвам куриери за България. Ако някой иска вече да си купи стелките - да дойде на място, тепърва ще търсят подобни стелки за този модел. Принципно работата ми не е свързана с куриерските услуги, а когато си пазарувам онлайн ако има опция за избор на куриер няма да бъде Еконт. Чупливи неща купувам само в реален магазин, до момента не съм изпращала. Сега прегледах условията на Спиди, цените са почти като на Еконт, доставката е експресна за 1 ден, нормална за 2, ще прочета и дали предлагат застраховка и относно поемането на услугата при отказ от получател и тогава ще преценя дали ще са те...

# 85
  • Sofia
  • Мнения: 15 592
Общо взето в твоя случай куриера е за бой, не е успял да вземе парите от получателя и така...

Е, какви пари да взема от получателя? Няма за какво.

Просто жената-получателка явно е била нервачка и му е хлопнала вратата безцеремонно. Но пари не е трябвало да плаща, категорично.

# 86
  • Мнения: 9 991
На Спиди не на същия ден, а на следващия е експресна, с Еконт си пристига на другия ден, без да е двойна таксата. Само Европът предлагат от сутринта на вечерта. Няма куриер, който ако клиента не плати, да ти опрости таксата. Еконт и постоянно снимат, също докато превозват и носят отговорност ако нещо е счупено или повредено, разбира се трябва да е обявено за такова и опаковано подобаващо. Рапидо уж се водят клон на Спиди но съвсем не стават. Общо взето Еконт имат най-много работа. Някой като се ядоса за нещо отива при друг, но и там акто се напати се връща. За да ви е коректна пратката, също и вие трябва да сте се погрижили за факта. Не е приятно с подаръка случката, защото именно защото е било подарък не е била подсигурена пратката.

# 87
  • София
  • Мнения: 655
Благодаря за хитрината, човек винаги има какво ново да научи.
Видях товарителницата, няма как да твърдя дали е описано какво от кого да се плати, но отметнахме при попълването на 4 места, за поемането на услугата... сега ме е яд, че не си пазя Товарителницата  ooooh! Работата ми е свързана с множество контакти извън страната и малко съм се размекнала - очаквам коректно отношение (на каквото свикнах и много ми харесва), а трябва да очаквам да бъда "преметнана" и да вземам предварително сериозни мерки (мислех си, че съм взела)  Joy

# 88
  • Sofia
  • Мнения: 15 592
Принципно работата ми не е свързана с куриерските услуги, а когато си пазарувам онлайн ако има опция за избор на куриер няма да бъде Еконт.
Бих те посъветвала, когато си в ролята на купувач, винаги да ползваш именно "Еконт"! Доколкото знам (нека някой ме поправи, ако греша), "Еконт" е единствената куриерска фирма в България, която предлага опцията за разопаковане на пратката и "Преглед и тест" на стоката, преди фактически да си я заплатила. Съветвам всички винаги да ползват тази опция, когато пазаруват от Интернет. Инак, всеки може да потърси в Google какви ужасяващи измами сполетяват купувачите, които не гледат какво получават. Confused

... ще прочета и дали предлагат застраховка и относно поемането на услугата при отказ от получател и тогава ще преценя дали ще са те...
Захарни памуци, лилави еднорози... Laughing

Последна редакция: ср, 10 яну 2018, 20:44 от Blаck Cat

# 89
  • Мнения: 9 991
Боклуци вместо това, което очакваш но и доста попарени има от непотърсени пратки. Тогава питат дали подаделя си иска пратката и трябва да си плати пътните. Ако е стока за 10 лв. то с пътните почти се изравнява. И да прегледаш, ако искаш да върнеш ако ен ти става ако е дреха примерно, пак трябва да платиш пътните. Ако е боклук, аз не бих ги платила и няма куриер, който да те задължи.

Общи условия

Активация на акаунт