Отговори
# 735
  • Мнения: 216
Тази задачака за 4кл ОМТ как я решавате?
Лодка с дължина 2дм минава под мост с ширина 40дм за 6мин в спокойни води. За колко минути ще мине лодката под моста, ако се движи срещу течението със скорост 7пъти по-малка пт тази на течението на реката?
Аз получавам 7/8дм/мин скорост на теч. #Crazy и 48мин.отговор, който не е верен.
Какъв е верният отговор?

# 736
  • Русе
  • Мнения: 11 925
Само да кажа, че разстоянито, е 42 - ширината на моста + дължината на кораба.
Не знам как такъв бавен кораб ще мине изобщо с тази скорост при такова течение.

# 737
  • Мнения: 216
Само да кажа, че разстоянито, е 42 - ширината на моста + дължината на кораба.
Не знам как такъв бавен кораб ще мине изобщо с тази скорост при такова течение.
И аз с 42 го реших, но не  зная какъв е отговорът, за да проверя.

# 738
  • Мнения: 39
Тези задачка е за построяване на триъгълник за 7 клас.
Постройте с линия и пергел правоъгълен триъгълник АВС(ъгъл С е 90 ), за който АС=а (а е дадена отсечка), а катетът ВС е равен на: 2а ; а/2

# 739
  • Мнения: 263
Тези задачка е за построяване на триъгълник за 7 клас.
Постройте с линия и пергел правоъгълен триъгълник АВС(ъгъл С е 90 ), за който АС=а (а е дадена отсечка), а катетът ВС е равен на: 2а ; а/2
Примерно така:
Приемам, че линията е без деления (т.е. с линията не можем да измерваме дължини), а дължината а е дадена отстани като шаблон.
1.   С помощта на линията и пергела построяваме отсечка А1А=2а (първо правим права линия, отбелязваме т.А на нея, после разтваряме пергела по шаблона и нанасяме два поредни пъти като почваме от т.А). При първото нанасяне ще намерим т.С.
2.   С помощта на линията и пергела построяваме симетралата на отсечката А1А ето така: разтваряме произволно (не баш произволно, повече от а трябва да е за да може да се получат равнобедрените триъгълници) пергела и чертаем окръжности с центрове т.А и т.А1. Точките на пресичане на окръжностите нека са В1 и В2. Симетралата на А1А минава през точките В1 и В2 - с помощта на линията чертаем права, минаваща през В1 и В2 (фигурата А1В1АВ2 е ромб, В1В2 е диагонал и следователно В1В2 разполовява и е перпендикулярна на другия диагонал А1А, значи В1В2 лежи на симетралата на А1А).
3.   Правим „шаблон“ за дължината на ВС: когато ни трябва да еможем да ползваме за шаблон вече построената отсечка А1А; когато ни трябва да е а/2 правим симетрала на отсечка с дължина а така, както е описано в т.2 и тази симетрала ще раздели първоначалната отсечка на две равни части с дължини а/2.
4.   Разтваряме пергела толкова, колкото ни е нужно да е дължината на ВС, като ползваме единия от двата шаблона от т.4 и нанасяме по симетралата от т.2 (чертаем окръжност с център С и радиус равен на дължината на ВС както е по условие; пресечните точки на окръжността със симетралата ще ни дадат възможните две позиции на т.В). Отбелязваме т.В
5.   С помощта на линията свързваме точките А, В и С в триъгълник. 

# 740
  • Мнения: 19 351
Пропуснала съм да напиша-7мин. е отговорът.

# 741
  • Мнения: 310
Помощ Simple Smile 4 деца изяждат 4 сладоледа за 4 минути. Колко деца ще изядат 15 сладоледа за 12 минути? Моля да ми я обясните Simple Smile

# 742
  • Мнения: 29 915
4 минути на сладолед.

1 дете 1 сладолед за 4 минути

за 12 минути 1 дете ще изяде 3 сладоледа, следователно

15 бр. ще се изядат от 5 деца, т.е.

5 деца, 15 сладоледа, 12 минути

# 743
  • София
  • Мнения: 5 170
Помощ Simple Smile 4 деца изяждат 4 сладоледа за 4 минути. Колко деца ще изядат 15 сладоледа за 12 минути? Моля да ми я обясните Simple Smile

Едно дете изяжда 1сладолед за 4 мин=>
Едно дете изяжда 3 сладоледа за 12 мин,
тогава 5 деца ще изядат 15 сладоледа за 12 мин.

# 744
  • Сливен
  • Мнения: 295
Мисля че отговора е 5 деца. Едно дете яде сладолед за 4 мин, значи 5 деца ще изядат 5 сладоледа за 4 мин. И същите деца ще изядат 3 пъти повече за 12 мин - 15 сладоледа.

# 745
  • Мнения: 68
Здравейте, може ли помощ със задача за 4 клас?
Ето я и нея:
За Коледното тържество Пипи, Томи и Аника направиха коледни звезди в три цвята: жълти, сини и червени. Пипи направи половината от всички звезди без 3. Аника направи половината от останалите без 2, а Томи направи последните 25.
А) Колко звезди са направили тримата?
Б) Ако червените звезди са два пъти повече от сините, а жълтите са с една повече от червените, то по колко звезди от всеки цвят са направени?

# 746
  • Мнения: 5 160
За А)
 х - общ брой звезди
С верижка се описва
(х:2+3) :2+ 2 = 25
По обратен ред
25-2 = 23
23.2 = 46
46-3 = 43
43.2 = 86 общо
Пипи - 40
Аника - 21
Томи - 25

# 747
  • Мнения: 4 269
А) Задачата е рачешка.Рисуват се  кутийки и т.н  (X:2+3):2+2 = 25
X = 86 са направили
Б) сини - x
2x+2x+1+x = 86 5x = 85 x = 17

# 748
  • Мнения: 84
Здравейте! Може ли малко помощ за задача от МБГ втори клас:

Иван си намислил число. Към него прибавил 5. След това разделил получения сбор на 3, умножил частното с 4, извадил от полученото произведение 8 и получил намисленото число. Кое число е намислил Иван?

# 749
  • Мнения: 29 915
Не знам дали във втори клас учат неизвестни.  newsm78

Аз го решавам така:

((x+5)/3*4)-8=x

4/3(x+5)-x=8

4x/3+20/3-3x/3=8

x+20=24

x=4

Проверка:

4+5=9/3=3*4=12-8=4

Общи условия

Активация на акаунт