Трудно проговаряне - тема 25

  • 87 657
  • 974
  •   1
Отговори
# 120
  • Варна
  • Мнения: 1 948
По повод ориентацията във време, пространство, дни, месеци и т.н. ще споделя една случка:

Вървим с 5-годишния ми син, а срещу нас две близначки, в норма, на около 3,5 г. Едната госпожица пита:

- Мамо, този чичко (визирайки сина ми) какво носи?

# 121
  • Мнения: 1
Здравейте!  Може ли да ми препоръчате добър психолог в Бургас? Момиченцето ми е на 14 год.

# 122
  • Мнения: 2 211
Здравейте, здравейте Grinning как върви учебната година? Оцелявате ли? Подозирам, че всички сме заети с домашни и работа вкъщи и темата замря. Аз септвмври щях да си правя харакири, но вече влезнахме в релси.

# 123
  • Мнения: 4 793
Ще кажа как върви учебната година, като видя рипорта следващата седмица. В интерес на истината обаче в сравнение с миналата година синът ми е много по-спокоен. Не сяда с желание да пише домашните, но сме на светлинни години от нервните кризи, в които изпадаше миналата година. В училище няма миналогодишните проблеми с дисциплината. Е, днес е бил наказан за говорене в час, но му е за първи път от началото на учебната година. Пу-пу, дано да се задържи така.

# 124
  • Мнения: 353
Здравейте Simple Smile
Отдавна не съм писала и реших че е време да се включа за съвет от вас

Вече нашият хубостник навърши 7  годинки. В градината тази година с новите деца няма никакви проблеми и подигравки,както с предишната група. сяда с децата,пише си задачите,прави го с удоволствие....Важното е че не го приемат за раличен..
МНого се радва че догодина ще е ученик,чете почти перфектно ,иска да смята и с умножение,голяма мания са числата и буквите понякога. Интересува се от улици,градове,държави,планети...

Но в социален план все още куцаме,тъй като част от децата с които играе ,когато го удрят той им се смее и приема всичко за игра и не осъзнава че го нараняват по този начин.
Преди няколко седмици едно от децата на площадката хванало нашия син за гушата...и вместо да вика за помощ,нашето момче се е смеело (добре че една майка ги видяла). не знам как да му обяснявам вече във този случай че ще го наранят,ще го боли,ще стигнем до болницата..да вика за помощ..Но той се съгласява с нас и като стигнем до тази ситуация всичко е забравено
Психоложката смята че ще го израсте,но съм в постянен страх да не му се случи нещо. Да му обясняваме кое е добро и кое е лошо...Ами постоянно говорим,а той не ни обръща внимание...

# 125
  • Мнения: 31
Здравейте, синът ми е на 3 години и 4 месеца. Късно проговори думи и фрази, като към момента в повечето случаи повтаря въпроса или изречения, чути от нас. Като го попитам например "как се казваш" ми отговаря със същото, макар да си знае името. Разбира и изпълнява команди. Говори определени неща свободно, които са му интересни, но други (повечето) ги повтаря като папагал и не мога да разбера доколко ги осмисля. Имаме проблем и в детската градина. Учителските се оплакват, че  понякога удря и щипе безпричинно децата (вероятно защото не може да комуникира свободно с тях, но може да има и друга причина). Отделно, все още, от време на време, ходи вкъщи на пръсти. Когато му кажа да стъпи на цяло краче, веднага се поправя и след малко пак го виждам, че пак ходи на пръсти. Трудно яде (с много канене, фокуси, филмчета и всички екстри - знам, че не правилно, но иначе нищо не хапва, оставала съм го, ако иска сам, за да огладнее - не става). Общителен е, бърбори, но някои неща усещам, че ги говори заучено. Водихме го на логопед - според нея нямал сериозни проблеми, но за наше спокойствие, ни препоръча преглед при невролог. Общо взето, нищо съществено не каза. Моля за съвет при какъв специалист да запишем първо час - невролог или психолог? Моля ви и за други насоки. Вкъщи общо взето мнението на другите е, че е още малък и имало време, с което аз не съм съгласна...

# 126
  • Мнения: 2 211
Здравейте, синът ми е на 3 години и 4 месеца. Късно проговори думи и фрази, като към момента в повечето случаи повтаря въпроса или изречения, чути от нас. Като го попитам например "как се казваш" ми отговаря със същото, макар да си знае името. Разбира и изпълнява команди. Говори определени неща свободно, които са му интересни, но други (повечето) ги повтаря като папагал и не мога да разбера доколко ги осмисля. Имаме проблем и в детската градина. Учителските се оплакват, че  понякога удря и щипе безпричинно децата (вероятно защото не може да комуникира свободно с тях, но може да има и друга причина). Отделно, все още, от време на време, ходи вкъщи на пръсти. Когато му кажа да стъпи на цяло краче, веднага се поправя и след малко пак го виждам, че пак ходи на пръсти. Трудно яде (с много канене, фокуси, филмчета и всички екстри - знам, че не правилно, но иначе нищо не хапва, оставала съм го, ако иска сам, за да огладнее - не става). Общителен е, бърбори, но някои неща усещам, че ги говори заучено. Водихме го на логопед - според нея нямал сериозни проблеми, но за наше спокойствие, ни препоръча преглед при невролог. Общо взето, нищо съществено не каза. Моля за съвет при какъв специалист да запишем първо час - невролог или психолог? Моля ви и за други насоки. Вкъщи общо взето мнението на другите е, че е още малък и имало време, с което аз не съм съгласна...

Хич не е малък. Това стъпване на пръсти и злоядие са сигурен признак за сензорни проблеми. Такива имат всички деца със забавяне в говорното развитие, между другото. Ако аз съм на Ваше място, бих заврла детето си на невролог, детски психиатър, а не психолог /най-безполезният специалист за мен/, както и на сензорен терапевт. Повтаряне на заучени фрази е ясен признак на проблеми с рецептивната реч, т.е. детето не разбира всичко, което чува, затова си повтаря папагалската. И аз едно време си мислех, че дъщеря ми разбира всичко, защото изпълнява команди, обаче когато започна да говори, стана ясно, че изобщо не е така. Проблемите с рецептивната реч си ги влачим и до днес, въпреки че експрвсивната е много добре и въобще по говора не й личи, че не те разбира.

# 127
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 24 898
proletno_cvetence, синът ми е същият. Е, не ходи на пръсти, но в говора и разбирането бе така на тази възраст. В момента е в ДГ и с него работи психолог, ресурсен и логопед и има напредък. Започна да съставя изречения извън заучените фрази и да отговаря на въпроси не с повтаряне. Преминава момента с крясъците, когато не е на неговата, и не страни толкова от децата. Взима участие в беседите, пее песни и е по-контактен. Учителите са много доволни от него. Коренна разлика. Има какво да се желае, определено, но се отпуска. Има ли възможности за работа с детето в ДГ?

# 128
  • Пловдив
  • Мнения: 479
Здравейте. Синът ми е на 4.8г. Все още си говори, главно, на негов език. Опитва да се много неща да каже, но не се разбира. Има някакъв набор от думички, които ползва, но са малко. Обобщава плодовете с "ябо ми" - ябълка.. за горе и долу - казва само долу, като правя разлика кое е горе и кое долу. За студено и топло, по същия начин.
Не желае да повтаря. Не иска да си казва името. Опитва се да брои, но всички числа са "ти ти трии, етри, пеп" - това са от едно до пет.
Водихме го на частен логопед, една година, но го спряхме там. Смениха помещението и каката с която работише и нещата тръгнаха на зле. Започна да се тръшка, не искаше да влиза в стаята. Като минем покрай сградата само и започваше да се смущава.
Сега в градината работи с логопед и ресурсен. По принцип са много обнадеждени за него, но последните две седмици, прави бойкот на всичко. В някаква много кисела фаза е изпаднал и само се сърди и отказва каквото и да е да прави.
Водили сме го и на невролог, като закючението беше "има някаква фаза на хиперактивност, която е абсолютно нормална за възрастта". Няма изписани витамини или лекарства.
Не знам вече как да подходя с него. В последно време се изнервям от много малко.. одеве пак си говорихме на "ти кой си и как се казваш", при което само ми де кикоти и започва да ми казва весело мамоооо и ме прегръща...
Опитвам се под игри, да казваме срички, да гледаме книжки и да му разказвам по картинки разни неща.. НО е много трудно. Ако не е в настроение е просто някакъв ад.
Отеделно, имам роднински натиск, за това, че "вие не му говорите и за това не може са говори" .. моля ви, обяснете ми, как може са не му говорим?

# 129
  • Мнения: 3 560
По прочетеното, детето е назад с говора. Само логопед в детската мисля, че няма да е достатъчно. Нужни са и външни занимания и според мен 3 пъти седмично. Отидете при друг логопед, ако от предишния не сте доволни. Но не губете време. Детето  вече е голямо, чува другите деца и нормално се изнервя от факта, че то не може да говори.

# 130
  • Мнения: 664
Здравейте, моят беше същият. На същата възраст пълен отказ от работа с него в градината. Само, че храната на синът ми е силно ограничена. Първата промяна дойде след третия прием на витамини. Бях започнала да му давам апетон за апетит ( във него има около 6 б-та, ) . Апетита така и не се появи, но на четвъртия ден изведнъж започна да казва правилно мама, тати, баба и бате. Преди това всички бяхме баба.  Започна и да иска да повтаря думите . Крачката беше малка, но за мен беше огромна. Забелязаха я и в градината. След което включих и омега 3 . Нещата в момента вървят бавно с добавки и много работа но резултати има.  Мисълта ми е да не подценяваме ролята на витамините. 😊

# 131
  • Мнения: 3 560
Гена, правилно. В-тата и омега да.

# 132
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 24 898
Омега 3 в какво? Ескимо? Ще взема един Апетон.

# 133
  • Мнения: 664
Аз лично давам омега 3 на Nau. Поръчвам го онлайн. Започнах от 2.5мл. и в момента давам 4мл. Увеличих постепенно. По скъпо е  но лично за моето дете е по ефикасно. Ескимо давах но ефект не видях. В течна форма е защото детето ми не приема капсули. Пак е мазно но с фкус на лимон. Сутрин апетон а вечер след вечеря,  омега но това вече е въпрос на личен избор. 😊

# 134
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 24 898
Може ли линк към Nau?

Общи условия

Активация на акаунт