Третокласници 2020/2021

  • 29 470
  • 749
  •   1
Отговори
# 525
  • София
  • Мнения: 7 277
Друга не ни се предлага:smiley:
Това, което учат в момента не е достатъчно за начина, по който самата система по-късно оценява децата.

Аз тъй като нямам опит с по-големи деца, искам да попитам какво тогава можем да направим на този етап с цел да предотвратим бъдещи проблеми и пропуски? Тъй като няма да се целим в СМГ примерно, а в специализирано училище (младежът иска да става инженер като баща си), не знам дали школите по МАТ от СМГ не са излишни и претоварващи.
Моето мнение е точно такова - излишни и претоварващи. Състезателните задачи не са, но детето ви вероятно ще се справи и с помощ само от вкъщи.

За несъстезателната част по БЕЛ и МАТ - ако си правите редовно домашното и помагалата и детето получава добри обяснения за взетия материал, на този етап би следвало да е достатъчно. Проблемът с някои училища е, че децата не получават обяснения за правилата, после ако са на занималня за домашното - там пак не се обяснява много, много, и лека-полека пропуските се трупат.

# 526
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Като казахте разписване на задачи, сега ние с това се занимаваме у дома. Налага ми се да измилям завъртяни условия, защото с тези от училище ми се казва - ама аз я реших наум, за какво да я разписвам?  Crazy

# 527
  • Мнения: 29 912
И моят не ще да разписва. Ще се мъчим някак.....

# 528
  • Мнения: 782
Моето мнение е точно такова - излишни и претоварващи. Състезателните задачи не са, но детето ви вероятно ще се справи и с помощ само от вкъщи.
На курсовете в СМГ не дават ли точно състезателни задачи? Каква е разликата?

# 529
  • София
  • Мнения: 4 035
Ако не друго поне се размърда темата, че иначе голямо циклене Simple Smile
Както и да е, всеки се е сблъскал с нещо, всеки е извадил изводите или тепърва му предстои, всяко дете с успехите и проблемите си.
Аз съм се сблъскала с абсурдността на системата при дете с дислексия но понеже е опит от голямата, няма да задълбавам там.

Аз пък имам обратен проблем - когато се изисква решение в две стъпки, все си пише два числови израза, като й кажа да го запише с един, го прави. Но сама като решава все с две решения го прави.

# 530
  • София
  • Мнения: 7 277
Моето мнение е точно такова - излишни и претоварващи. Състезателните задачи не са, но детето ви вероятно ще се справи и с помощ само от вкъщи.
На курсовете в СМГ не дават ли точно състезателни задачи? Каква е разликата?
От моя гледна точка - това, че ти заема време за път. Предпочитам през това време да си вземем сборничето и да си решаваме. Отделно - индивидуалното занимание според мен е по-добро от груповото. Такива са моите наблюдения, защото посещаваме групово състезателна математика в училище и мога да направя сравнение с напредъка, който постигаме, когато си решаваме вкъщи.

# 531
  • Мнения: 29 912
Мое лично мнение е, че групово или индивидуално с детето трябва да се занимава учител. Знае кое, как и кога да бъде преподадено.
Вкъщи не е толкова полезно, понеже се криви, разсейва, не ме слуша, а и аз не знам как точно да го представя....

# 532
  • Мнения: 2 624
Аз пък имам обратен проблем - когато се изисква решение в две стъпки, все си пише два числови израза, като й кажа да го запише с един, го прави. Но сама като решава все с две решения го прави.
Доколкото разбрах така им е заложено в учебниците. Аз бях изумена, че за да сметнат 27-9, не взимат едно наум, а разделят 9 на 7+2, елиминират двете седмици и от останалото 20 вадят 2, за да получат резултата 18. Така се налага да правят повече сметки, но се приема, че през десетицата се смята по-лесно. И да, определено липсва обяснението как една текстова задача, да я разпишат като уравнение.
 За протокола - Коледен базар няма да имат. Ще имат тържество пред родителите. Ще си разменят подаръци, като първо ще теглят момче или момиче и в деня на размяната вече кой на кого. Та сега съм в чуденка как ще избирам нещо на сляпо.

# 533
  • Мнения: 6 426
Bubcheto, и моя изкласил е с дислексия, та..

# 534
  • София
  • Мнения: 4 035
Значи ме разбираш, в предния ти пост като пишеше за прегарянето и т.н. имах чувството, че чета себе си... Толкова много от сърце да искам да не се тъпчем по школи за нво, за езици, за какво ли не, толкова много искам да си ходят само на училище и после вкъщи и всичко да се случва там на място, да не сме основни спонсори на паралелното образование у нас.

# 535
  • Мнения: 29 912
Доколкото разбрах така им е заложено в учебниците. Аз бях изумена, че за да сметнат 27-9, не взимат едно наум, а разделят 9 на 7+2, елиминират двете седмици и от останалото 20 вадят 2, за да получат резултата 18. Така се налага да правят повече сметки, но се приема, че през десетицата се смята по-лесно. И да, определено липсва обяснението как една текстова задача, да я разпишат като уравнение.

Къде преподават този начин на решаване? Досега не съм чувала да се вади по такъв начин....

# 536
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 376
Значи ме разбираш, в предния ти пост като пишеше за прегарянето и т.н. имах чувството, че чета себе си... Толкова много от сърце да искам да не се тъпчем по школи за нво, за езици, за какво ли не, толкова много искам да си ходят само на училище и после вкъщи и всичко да се случва там на място, да не сме основни спонсори на паралелното образование у нас.

И аз така. Мечтая да са студентки вече.

Определено има разлика като се занимавам с нея вкъщи допълнително, но за съжаление нямам време и сили да го правя постоянно и години наред. Точно взеха в училище изваждане с "1 на ум", по класическия начин. Аз без да знам й го бях обяснила вече, защото решаваше задачи 32-18 и не знаеше как да го сметне.

# 537
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
И в учебника на моетодетето е обяснено с еднодетето наум. Има подробно обяснение как става. Моето дете решаваше до скоро събиране и изваждане до 100 по негов си начин и като стигнаха до едно наум не искаше да прилага правилото. Наложи се да обяснявам с три, четири и т.н. цифри, хареса му идеята и научи правилото.
Днес възмутен след училище ни казва - мамо, учителката каза, че няма изречение без глагол. Хайде и там обяснявахме кога се срещат такива изречения и защо учителката така е казала. Милото, понеже си няма друга работа, сега ще учи детето на стихотворението на Радой Ралин - „Безглаголно стихотворение”. А аз побързах да обясня на детето, ако ще казва на учителката, че има изречения без глагол, то да е в междучасието и да не е пред децата.

# 538
  • София
  • Мнения: 28 895
Скрит текст:
Предлага се. В частните топ училища от сутрин до вечер е гърч за постигане на грандиозни нива, записване под строй на състезания, особено по математика.

Като сдъвкана и изплюта веднъж от системата на образованието(разбирай с изкласил вече) смея да твърдя че напъна, особено за 5 клас е напълно безсмислен.
А напъна в 7, от който болшинството деца прегарят най-късно в края на април, т.е преди изпитите е направо убийствен. Постигнах влизане в елитно училище...и...елитното училище не е това, което си представях аз преди това. Учителките са до голяма степен със същата “мотивация” като в неелитно, начина на преподаване е същия като преди 20-30 години..
И детето в осми клас реши да си пасува..щото в седми се скъса от учене и трябва да си почине.
Е , вече завърши и е студент, но връщайки се назад, аз като родител съжалявам че прекалено напъвах. Само по-бързо постигнах ефекта на отвращение от скуката в училище, поради енциклопедичния материал.
Затова смятам, че децата поне в основен курс трябва да имат баланс между натоваране и свободно време. Да се следи да не изостават, но не и да им се спира тока от допълнително, защото родителите са свръх амбициозни.
И за мен балансът е изключително важен.

Освен това съм решила вечер да не уча с него и засега успявам. В неделя е на състезание, отворих му задачите, да се оправя. Когато нещо не му е ясно, идва и пита. Трябва да се научи сам да си виси на главата.

Вчера май са имали контролно по математика. Има само четири шестици, не помня колко двойки, четворки...

П.П. Не вчера, онзи ден е било.

# 539
  • София
  • Мнения: 13 226
Има и друг вариант - да разсъждаваш в посока, че свободата в детството предопределя успешността на един човек, усещането му за вътрешна удовлетвореност, смисленост , а не толкова училището, в което учи.  Дали е така обаче????
Разбира се, че не е! Адмирирам всичко, което си написала. Много е точно и отваря доста теми за размисъл за тези, на които предстои да изминат пътя до гимназията за първи път и които искат да го видят, разбира се. Струва си да прочетат внимателно. Simple Smile Но като гледам ще си говорим пак в 5 клас. Изобщо не смятам, че е разводняване на темата обсъждането на 5 клас. Няма нищо лошо да виждаш по-напред от носа си във времето. Аз знам какво се случва и какво да правя и честно казано не ми дреме дали някой ще се вслуша в съветите ми или не. Нека всеки измине пътя си такъв, какъвто си го направи. В крайна сметка всички ще завършат средното си образование.

П.С. И сега нека темата се върне в обичайното си русло... какво ядат в стола, ще има ли коледен базар, на какви тетрадки ще пишат втория срок и т.н.

Общи условия

Активация на акаунт