Къде да отседнем в Родопите и какво трябва да се види непременно - 8

Отговори
# 690
  • Мнения: 11 140
Наскоро се завърнахме от пътуване до язовир Кърджали (като част от по-голяма обиколка из България). Бяхме отседнали в хотелче с гледка към водата.
Наоколо могат да се видят Перперикон, светилището в Татул, Дяволският мост, пещерата Утробата, Гъбите при с. Бели пласт, Каменната сватба при с. Зимзелен, меандърът на Арда при с. Стар читак и други неща - стига да имате време и желание.
Прикачвам и няколко актуални снимки (с уточнението, че на това пътуване не сме ходили на всички изброени в поста места).

Гледка от прозореца на хотела - "Моби Дик"

Меандърът на Арда

Още една гледна точка към него

Дяволският мост

Пак той, от другата страна на реката

Каменните гъби

Последна редакция: чт, 10 сеп 2020, 20:35 от Параход

# 691
  • Мнения: 3 113
Днес с огромно удоволствие открих ,че Лефтеровата къща най накрая има собствен сайт.
Сега вече по лесно би трябвало да стават резервациите. Уникално място за мен. Такава тишина и спокойствие има на малко местата като там.

# 692
  • Мнения: 62

А дървеници вечер чуват ли се? Това ми е проблема на мен, като правя резервации за такива битови къщички. Много е дразнещо вечер. Миналата година пак склоних да отседнем в такава в Родопите, слава богу нямаше, прекарахме си страхотно.
А тази къщичка изглежда добре, още като ми се отвори уебсайта и остахам изненадана от снимката с гледката, най-вероятно някаква тераска е това. Малко ми напомня на хотел Мурсал.

# 693
  • София
  • Мнения: 13 184
Дървениците не се чуват! Те хапят и по-добре да не попадаш на такова място, че можеш да ги пренесеш с багажа и вкъщи. Крият се в матраците, независимо дали е битова къщата или съвременна.

# 694
  • Мнения: 3 113

Не съм попадала на дървеници, никъде където съм отсядала.А и те както са отговорили хапят и са свързани с качеството на чистота. Терасата е с изглед към отсрещните ридове на които е Гела, от другата страна на дефилето. Аз съм ходила доста отдавна и джакузито тогава не беше сложено. Но панорамата и тишината наоколо са ми фаворит.

Мостчето на покрива, на него сякаш си над света.

# 695
  • Мнения: 11 140
Това, което се чува, са дървояди и те нямат нищо общо с дървениците.

# 696
  • Мнения: 518

Ако си без кола по време на престоя - може ли да се разчита на пътеки за по ден ходене и да се прибереш после и спазват ли някакви мерки все пак  там, мерси

# 697
  • Мнения: 3 113

Според мен мястото не е подходящо за хора без собствен транспорт.Най малко ще е трудно стигането до самото с.Върбово. Иначе за пътеки има да.На север е Гробищния проход и стария римски път под връх Персенк. на място могат да ви предложат маршрути.А що се отнася до мерките, на сайта има телефони и за еко пътеки и за всичко което го интересува човек е най добре да се допита до първоизточника, иначе всяко мнение е пречупено от начина на живот и разбирания на даващия го.

# 698
  • Варна
  • Мнения: 1 616
Здравейте, посъбрах малко снимки, за да напиша разни разкази и размисли от почивката ни в края на месец август. Simple Smile Ще започна с избора на мястото за настаняване. Искахме да сме някъде из Родопите, търсихме малка самостоятелна къща с не особено тежък достъп с кола до нея, но се оказа мисия невъзможна. Звънях на няколко къщи с по-голям капацитет(малки аз не видях, освен една), но уви повечето казваха, че цената им е тази, независимо от броя на хората. Нормално, разбирам ги, но отчаяние ме налегна. Simple Smile Та се сетих изведнъж, че при едно от посещенията на село Гела, снимах номер за контакт на къща за гости с невероятно местоположение. Поставям няколко снимки от двора, останалото ще поставя в скрит текст, очертава се да е дълго. Може би доста от вас ще я разпознаят от разходките си:

Скрит текст:
Къщата се оказа, че не фигурира никъде в интернет пространството, едва изрових няколко снимки от предишно нейно старо представяне в сайт, оказаха се актуални. Обадихме се, оказаха се, че нямат актуални снимки на къщата, не работят с пощи, вайбър, едва изпратиха няколко снимки на фасадата, оказа се, че нашите са по-добри. Simple Smile Като цяло трудна комуникация, имаха гости с дълъг престой, трябваше да звъним периодично, за да питаме ясно ли е вече кога напускат, бяха редовни техни гости, не искали да ги притесняват, така измина почти месец. Но ние алтернатива нямахме, търпеливо изчакахме, решихме да рискуваме да отидем без снимки, на база на някакви обяснения и спомена за красивата гледка там. Договорихме цена за самостоятелно ползване само за нас. Пристигнахме и ни посрещнаха мъж  и жена(собствениците), които започват да ни подготвят явно за варианта да сме заедно с тях в къщата без да ни попитат или уведомят, при което аз вече обмислях варианта да си тръгваме. Тогава мъжът ми ги попита направо няма ли да сме сами, при положение, че така е договорено,  те започнаха да увъртат как сме само трима, цената щяла да бъде друга и ред вбесяващи изречения след 6 часа  път. Ние запазихме външно самообладание, т.е. не сме по скандалите, но само се споглеждахме. Та виждайки, че не сме съгласни с тази ситуация решиха да си тръгнат и да ни оставят сами, в крайна сметка ни дадоха и по-ниска цена от тази по телефона. Та въпреки първоначалните ядове, нещата се наредиха. Те си бяха сготвили и ни оставиха даже вечеря, стана доста конфузно като цяло. Но реално мъжът спи в стаята с кухнята, ние не тръгнахме с идеята да ползваме стая с хазяи. Simple Smile Та за пореден път си казахме, че изрично трябва да се натъртва по няколко пъти, че държим да сме сами в къщите. Очаквах някакви изненади по настаняването, но чак такова фиаско по посрещането не си представях. Simple Smile
Къщата отвън:

Тази част от къщата с дървена облицовка има прекрасна гледка, нея бях виждала от един форум:

Та вече силно изтощени и изморени от пътя вечеряхме тук, гледката, звуците бяха вълшебни, завещаната ни храна вкусна и сякаш всичко си дойде на мястото:

Тревата беше доста голяма, около къщата по-ниска, в по-голямата част от двора, който си преминава без ограда естествено към гората под къщата, беше до коленете. Когато я видях, първо попитах за кърлежи, казаха, че нямат, за щастие нямахме неприятни ситуации, детето често хукваше босо от хамака из тревата. Не видяхме змии, само много паяци и скакалци. Но си дадох сметка, че така някак отива на мястото, някак диво изглежда и бях доволна как стои на снимките. Simple Smile Не мога да опиша колко прекрасно беше чувството цяла седмица да се събуждаме на тази гледка, аз не исках да стана от хамака, гледката от него беше разкошна, изключително тихо и приятно беше(прилагам тялото на мъжа ми). Simple Smile

Аз да кажа: ние винаги търсим максимален досег до природата, тишина, преглъщаме доста неуредици в името на това. За съжаление още не сме открили място с невероятна гледка и много добри условия. Не е място за капризни хора, спретнато е, баните са чисти, сравнително скоро ремонтирани. Имаше стърчащи, даже опасни контакти, в някои стаи явно е имало течове, вижда се по стените, но дворът компенсира всичко това. На първия етаж е дневна с кухня, килер с огромни количества посуда, подправки и каквото се сетите(къщата си е за големи компании и купони), камина, баня с тоалетна, тази пристройка с красивата гледка, на втория етаж с обща баня и тоалетна са само спални(3 стаи и едно стайче с легло, което обаче няма врата). Ние си избрахме стая със спалня и двуетажно легло, тя беше чиста, с гардероб. Но обзавеждането е този тип като в тази спалня, която снимах:

Дървояди за щастие не се чуваха, имали сме такива случаи, наистина трудно се спи така. Но липсата на комарници и дървеният таван събираха доста паяци из стаите, ако някой се ужасява, може да бъде кошмар там за него. Simple Smile Комари и мухи нямаше. Отдалечих леглото ни от стените, нямахме допир поне в будно състояние. Не понасям родопски одеала, за нещастие други завивки не видях, но вечер в стаята беше топло и не се наложи да обмислям план Б за завиване. Имаше и духалка в стаята.
Дневната с камината за обща представа:

Много добра опция в деня с дъжд, при много силно слънце и вечерта без ток за един час беше този навес с камина:

Има си осветление, хладилник, външна чешма с бойлерче, пещ, въобще идеално за купони с много хора.
В края на единствения дъждовен ден детето беше в екстаз да се отъркаля в мократа трева, обожавам изпаренията след дъжд, по целия път ни преследваха гръмотевици, за разходката ще разкажа в друг пост.

На обяд токът спря докато правих опити да сваря едни картофи. Водата също спира за кратко един ден. Simple Smile Възстановиха ел. енергията след час, но вечерта се оказахме в тъмна къща без ток след 21 часа. Та запалихме огън в камината на навеса и на светлината от фенерите на телефоните правихме салата, чуваха се вълци, срещу къщата се вижда Стикъл, там също нямаха ток, въобще изживяването беше пълно. Огънят ни спаси от измръзване, беше станало около 10 градуса навън, все още гърмеше:

Като цяло времето беше с нас, през деня около 27 градуса, но много жарко слънце, във Варна така го чувствам на 34 градуса. Постояно се криехме на сянка след 10-11 часа. Туристите, които минаваха, ако нямаха шапки, си държаха блузи над главите.
Та това ни бяха основните приключения по настаняването. Много ми хареса този портрет на куче над камината, собственичката ми обясни, че е нарисувана от Христо Христов при негово гостуване, изобразява кучето на съседката им. През 2004 година той изкачва Еверест, но за съжаление остава завинаги някъде там на слизане под върха. Но в това родопско село, до една камина с тези живи очи гледа гостите това кученце:

Та в общи линии си беше приключение с тази къща, няма да я включвам в списъка с предложения, но бях детайлна, ако все пак някой търси преди всичко невероятна гледка и тишина. А и лично на мен винаги ми е интересно, когато включвате разкази относно преживявания, впечатления по време на пътуването си, дано не съм отегчително дълга в разказите. Проблем ми беше да си тръгна от това място, сутрините бяха вълшебни:

Вечер Млечният път се виждаше невероятно ясно, да лежиш на хамака и да гледаш обсипаното със звезди небе, беше приказно, не знам дали детето нещо ще помни, но се впечатли много(особено и от виенето на вълците вечер). Видяхме само таралеж през нощта. Сутрин чувах как извежда овцете овчарят от Стикъл, птици, щурци нощем, магия за градския човек. Simple Smile За щастие мечки не видяхме, но ни разказаха как веднъж съседът ловец едва се е прибрал от разходка с кучетата. Хвърлял безцелно камъчета в храстите в гората близо до къщата, когато чул скимтене на животно. Оказва се, че е нацелил малко мече, излиза майката и го подгонва. Simple Smile Едва се е прибрал. Детето хвърля доста камъчета в района преди да науча тази история. Simple Smile
Относно храната: в селото има един магазин в началото му, който не прилича на магазин и има основно хляб. Има мъж, който доставя плодове и зеленчуци 2 пъти в седмицата, възползвахме се, не е производител, внос бяха основно, за наше разочарование. В съседната къща продават хубав мед и сладка, жената ни набра и круши, много вкусни бяха. От Стикъл си напазарувахме от овчаря, с който се запознахме миналата година, пазих снимка на телефона от етикетите, бях качвала и тук. Та от Спас Седянков не останахме разочаровани, този път имаше уникално вкусно кисело мляко, миналата година нямаше налично. Мисля, че е най-прекрасното, което съм яла. Гюбекът и кашкавалът бяха разкошни, както миналата година. Само със сиренето нещо се беше изложил. Голяма кутия взехме, но имаше дъх на застояло, не ни допадна, а миналата година беше много вкусно.
Иначе впечатленията ми относно Гела следват възходяща градация. При първото ни посещение само с кола, не бях очарована, бях потресена от разликата между снимки и реалност, която се виждаше в двора на хотел Гела. Бях видяла снимки на руската баня с тревата отгоре, представях си я някак самотна, а се оказа, че е срещу къщата с хотелски стаи и ресторанта, на изключително малко пространство се разпростира всичко. А сега строят и къщи вкопани под земята с големи прозорци. Хубав замисъл, но те гледат към вътрешния двор с тичащи деца, руската баня и ресторанта. И има доста строителни отпадъци наоколо. За да добиете представа как всичко е сбито в едно малко дворче:
Скрит текст:

От пътя се вижда така покривът на новите къщички, подозирам, че цената за тях ще е съвсем висока, гледайки останалите цени:

Но конете стоят фотогенично, ако игнорираме отпадъците до тях:

Та при второто ни посещение повървяхме пеш от хотел Гела до къщата, в която бяхме и малко след нея, тогава бях зашеметена от природата и панорамите, този път отново се разхождахме по този маршрут:

И една глава на човек, каквато аз виждам, някои от вас ще видят просто камък с мъх:

Това е засега, в следващите дни ще кача снимки от Стикъл, Солища, както и кратките ни опити за разходки, които така и не завършваха с достигане на крайната цел, което за първи път ни се случва, но с дете на почти 3 години, явно ще предстои, трябва да го приема. Simple Smile

Последна редакция: нд, 13 сеп 2020, 04:04 от Priqtelka

# 699
  • Мнения: 62
Скрит текст:

Мостчето на покрива, на него сякаш си над света.
Много се радвам, че е така. Гледката изглежда страхотно, особено рано сутрин или след дъжд, като се вдигне мъглата, може би е прелестно. Попълнихме си списъка с ново място за отсядане Innocent

Последна редакция: вт, 15 сеп 2020, 23:12 от AnMary

# 700
  • Мнения: 7 106
Priqtelka, специално за теб и за още някой, който наскоро питаше за самостоятелна къщичка :

https://www.booking.com/hotel/bg/vila-morava.bg.html?aid=318615; … =1&#hotelTmpl

Намира се в Пампорово по пътя за Форест глейд. Около нея няма други хотели, има наблизо едно изоставено соц вилно селище. Миналата седмица като бяхме в Пампорово случайно я мернах и се сетих, че някой упорито издирваше нещо подобно. Огледахме я отблизо, но нямаше никой вътре, макар че отвън имаше паркирана кола, за да разпитам за подробности и евентуално да разгледаме вътре. Абсолютно нова е, явно е построена миналата година. На страхотно място е и гледката наоколо е вълшебна! Много се замислям за другото лято да я "пробваме" ако успеем да се доредим.

А това е гледката от едната страна, може би на спалните :

Последна редакция: нд, 13 сеп 2020, 17:53 от 3ори

# 701
  • Мнения: 2 765
От чудене в крайна сметка резервирах вила Ирина- с. Главатарци, язовир Кърджали. Трябва ми  неголяма самостоятелна вила, смятам да се обадя като наближи да предупредя за хигиената, пък ще споделя след около месец.

Вила Ирина  - с. Главатарци, точно до новия хотел "моби дик", на ръка разстояние.

Чистота - перфектно, личи си, че се почиства мястото от хора вършещи такава дейност, а не частния стопанин да търка тук-там. Спално бельо, изпрано и изгладено, на място с предназначение за пране.
Чисти кърпи на всеки - голяма, малка.
Голям хладилник с фризер. Оборудвана кухня с всичко необходимо - чинии, чаши, тенджери, тави, белачки, щипки, гъби, веро, печка, микровълнова, кафе машина.
Освежени стени, три бани - една обща, по една в двете спални - много чисти, течен сапун, тоалетна хартия.
На описанието в букинг, до 7 човека, зависи от хората и колко са си близки.  Хола с кухнята е голям и точно в хола  като алтернатива за спане се предлага за двама.
На място преценихме, че за да се наспи всеки без да се съобразява с другия ще ни трябва още една спалня  и като по поръчка се оказа, че под резервирания етаж има от стопаните ново студио за двама, все още никъде необявено - баня, кухня, надуваем дюшек за трети дете или възрастен.
Обадихме се на госпожата, много приятна жена да вземем и въпросното ново студио и така.

Започна печенето в стил ол инклузив - месо, зеленчуци, питки, вятър върти, на двора - голямо сферично барбекю, на другия ъгъл друго по-малко, чудно:), приключи се с печенето и спря вятъра.

Меломана в групата с пълна чанта кабели, колонки. Попитахме хазяйката, какво ще стане ако заформим малко купон, каза, че може.
Притеснявах се някой от "моби дик", да не скокне, че малко повече шум им прилагаме от терасата, където си наредихме софрата, а те накачорени от терасата на покрива ни снимат:),  постановка на "слона мой приятел"

До нас обаче, вилата на калкан с вила Стефка, където компания празнува детски рожден ден и уважихме няколко пъти музиките на Наско ментата, по едно време решиха, че децата трябва да си лягат и нашата Цингарела и Майк Патън взе да им пречи,  спряхме купона, от едната тераса ние слушаме тиха мизика, от другата  пищят превъзбудени деца от празника, легнаха си след нас.
Другия път, търсене без комшии.

С две думи, хубаво място за самостоятелно ползване е вила Ирина.

В  съседния хотел моби дик ходихме до бара горе, няма нито един разхлаждащ коктейл, мелбата все едно плодова салата - плодчета, топка сладолед, много  сметана, акцента сладолед го няма.

Да си допиша:  самата местност, вилна зона,  надморската височина е твърде ниска и полъха на гора го няма, доста топло си е. Извън природните забележителности в околността нищо не ме привлече.

От плаващите ресторанти посетих Моби дик, рибата беше вкусна, макар и леко жилав шарана, но няма как, тези грамажи за 4, 6, човека са замразени предварително и на място при поръчка не винаги са доразмразени и от там леко жилавко. Кафето, еспресо беше страхотно.

Последна редакция: нд, 13 сеп 2020, 20:31 от Щефи

# 702
  • Мнения: 11 140
Ами, пречите Simple Smile Не сме от рано лягащите (след полунощ традиционно) и не сме правили забележки, но си дразнят тези купони под терасата. Не знам дали сте били точно вие, де Wink.

# 703
  • Мнения: 2 765
Не, не сме били ние:), традиционно приключваме преди полунощ

# 704
  • Мнения: 1 719
Извинявай, ама дано да не се засечем никога с вас! Какво като приключвате преди полунощ, ако всяка вечер ще трябва да ви слушам, вместо да слушам