Истанбул [тема 50]

Отговори
# 660
  • Мнения: 18 562
Белята,много ти благодаря и за това подробно обяснение. Мм има придвид ако е близо хотела да отидем пеша по трамвайната до обектите около Хиподрума и Топкъпа в един от първите дни(а не че пеша ще се движим основно, защото няма как).
Той го е гледал,че е около 2 км. Сега, въпроса е къде ще е хотела,но ще е в Лалели почти сигурно. Ще го видим като се разбере кой точно ще е хотела,дано ни кажат по навреме.

# 661
  • Мнения: 4 221
Значи казаното и за Истанбуркарт ще ви е полезно.
А и другото... Вторият вариант, който ти предложих,  точно такъв - Пеша от Лалели до Султанахмет, с преминаване през Капалъ чарши. Нататък вече ваша воля как ще продължите. Предложих трамвай, ако искате директно да преминете от Капалъ чарши към Египетския, защото е доста вървене по трамвайната, а и е грехота да подминете пеша Султанахмет. Имате достатъчно време да направите това, което предложих, в първия ден: Капалъ чарши => Чемберлиташ =>  Султанахмет с част от обектите там => парка Гюлхане => Египетски пазар <=> тур по Босфора.
Поне "по наше време" казваха хотела обикновено в сряда, при потегляне в четвъртък вечерта.

# 662
  • Мнения: 485
Някой може ли да  пусне Гугъл локация от къде можем да хванем фрии шатъл за Исфанбул. Не мога да се ориентирам на сайта им от къде точно тръгват автобусите на Султан Ахмед джамията... https://www.isfanbul.com/free-shuttle-2-11
Благодаря предварително!

# 663
  • Мнения: 3 448
Някой може ли да  пусне Гугъл локация от къде можем да хванем фрии шатъл за Исфанбул. Не мога да се ориентирам на сайта им от къде точно тръгват автобусите на Султан Ахмед джамията... https://www.isfanbul.com/free-shuttle-2-11
Благодаря предварително!

Септември 2018 нямаше автобуси, които да стоят на някаква спирка..повярвайте ми, обиколихме и Сиркеджи и Султан Ахмет...Чиста случайност е, че успяхме да отидем, бях се отказала дори...Вечерта преди планувания ден за Исфанбул, обикаляхме с детето да намерим уж спирката (бяхме само двамата)..не и не..и вече отчаяни си тръгваме към хотела и вървим по тротоара точно срещу Хиподрума ( срещу спирката, на която се слиза за СултанАхмет, като идваш от Лалели)..и изведнъж детето вика - мамоо, виж,, - и гледаме реклама над магазинчетата на Исфанбул, веднага влязохме в нещо като безистен и в дъното офис на агенция, там едни сладури млади мъже, криво-ляво, де на английски, де на френски, се разбрахме, че искам да заведа детето на Исфанбул. Предложиха ни билетите, купих всичко възможно - входа, отделно билети и за Джунгла и останалите две (не помня имената). Казаха ни, на другия ден в 9 ч да сме при тях...отидохме сутринта до офиса, заведоха ни в съседна уличка, където имаше един бус, качихме се, минахме през няколко хотела да вземем хора и ни закараха до Мола на Исфанбул..Там спират. Има две спирки - едната за Султан Ахмет, другата за Таксим...Лепват едни лепенки на дрехите, че може да се върнеш безплатно с тези автобуси..На самите спирки има разписание на часовете за обратно....Имайте впредвид, че и мола е много хубав и реално се минава през него, за да стигнете до Парка...Предвидете време и за него....Моето дете на връщане реши, че иска да ходим до Сапфир, нищо, че щяхме да хващаме автобуса за обратно в 19 ч. На мен веднага ми се оформи план в главата - вместо за СултанАхмет, хванахме за Таксим безплатния, даже беше на два етажа отворен (като тези за обиколките), та си направихме и безплатна вечерна обиколка на Истанбул (пътува се много дълго) Слязохме на Таксим и се метнахме на линия М2 на метрото за Сапфир..В небостъргача бяхме след 21ч..нямаше никой 😁..та без да съм планувала, видях и нощен, светещ Истанбул от Сапфир (ходила съм 2 пъти през деня преди..Синковецът гледа и 4Д- то, беше абсолютно сам вътре..Тръгнахме си от Сапфир като затваряха..Оттам пак на М2 и пак детето реши, че няма да слезем в Лалели, а на Таксим, да сме се разхождали по Истаклял...Та и непредвидена разходка нощна по Истаклял имаше..и слава богу...Е точно там нощем усещаш Истанбул, толкова народ, весело. Ядохме компир в едното от заведенията, предлагащи го....Нищо че изтървахме последния трамвай от Каракьой по разписание..извървяхме си пътя пеша до хотела (бяхме в х. Nida тогава, много фобро малко, чисто и ново хотелче; програма на Караджъ), всичко това по желание на 12 г. ми син, цитирам: "мамо, довела си ме в Истанбул, как искаш да се прибирам в хотела". Прибрахме се след 2ч след полунощ и това при положение, че беше подивял цвл ден в Исфанбул. Син на майка си 😉
П.С. Потърсих в Гугъл мапс: Ето снимка (при нас се влизаше в безистен на същото място, не беше така на улицата..)

Последна редакция: сб, 18 яну 2020, 16:14 от AIR

# 664
  • малкия йеросалим
  • Мнения: 850
А аз да попитам за храната.Много харесва вкусната храна и обичам да опитвам нови неща.
Споделете какво обичате най- много да ядете в Истанбул- сандвичи,дюнери, десерти...

# 665
  • Мнения: 3 448
Балък-екмек, миди с ориз и компир, айрян..постоянно това мога да ям в Истанбул, друго не ми трябва 😁. Обичам Искендер кебап, Адана-та ми идва лют, кокореча също..
Да си побутна и аз въпроса към корифейките за Истанбул - кажете затворено интересно пространство, което може да посетим, в случай на дъжд по Св. Валентин, и евентуален транспорт до там...?

# 666
  • Мнения: 18 562
Това за храната е много полезно,което разказвате,защото аз например като не знам и се прецаквам. Така в Одрин хапнах нещо,което беше традиционно тяхно ястие- искендер кебап и беше с агнешко-хаха каква изненада? Не го докоснах. Обожавам одринския тава джигер-това е най-вкусното нещо,което съм яла там.
Много харесвам чая и кафето им. Никъде няма такива.
В къщи обичам да експериментирам с турска кухня и изобщо обичам да опитвам различни неща. Правила съм кюнефе,кюфтенца,баници техни ,царския картоф пълнен със салати,иммамбаялдъ правя(яла съм в един турски ресторант в еврейския квартал в Лондон уникален кебап и имамбаялдъ,но там си бяха турци готвачите). Изобщо се запалих по турската кухня откакто гледах Великолепния век преди години. Шербет от рози съм правила също😆
  Друго си е на място да опиташ и най-вече в автентична обстановка.

# 667
  • Мнения: 13 082
Аз се разпуках да ям балик егмек и кюнефе. Обожавам сладко, ММ е намерил някаква турска сладкарница и ми е обещал да ме заведе да преям със сладко.

# 668
  • Мнения: 1 398
Аз да ви попитам относно билетите за Тюркуазуу /аквариума в мол Форум/ - дали сте попадали на някакви промоции в цената на билетите? Има 20% отстъпка за букване онлайн, но въпреки това ми се вижда доста.
И понеже нахвърлям предварително какви са горе-долу таксите за посещение, за да може и другото семейство да знае ориентировъчно, спомняте ли си колко струва билетът за музея на Рахми Коч - за деца и възрастни? Нещо не ми се отваря тяхна страница.
По-назад се спомена лифтът към кафето Пиер Лоти и се сетих, че когато ние решихме да се качим, опашката долу беше нечовешка и се отказахме, а бяхме и поуморени и пропуснахме и пеша да го направим. Но ми се иска да се качим сега с децата, всички обичат лифтове, а и панорамата предполагам ще е много хубава. Та въпросът ми - дали имате информация за работното му време и някакво относителна по-спокойна част от деня, която да хванем? Макар, че с тези лалета  и напливът тогава....
Таксите за Рахми Коч миналата година бяха 18 лири за възрастен и 7 лири за дете.

# 669
  • Мнения: 48 023
Много полезна информация ама не знам как ще запомня всичко
Всичко си записвам, до края на април дано планирам всичко правилно Simple Smile
Страхотни сте Hug На мен всичко турско ми е много непознато и малко съм дезориентирана, но полека полека се ориентирам

# 670
  • Мнения: 3 956

Стотиците видове тестените изделия навсякъде са пословично вкусни - бюреци , баници , пиде , лахмаджун , всякакви  кифлички или  тип кроасан , пици , разни гевреци .............
На отсрещната страна срещу Еминьоню на моста Галата има рибен пазар зад който има ресторант с вкусна рибена чорба(10 лири) , могат да ви метнат на скарата която и каквато риба си изберете от щандовете и може да си хапнете уникално вкусни лавраци , лефери , дорадо , и  още десетки видове риби (20 - 50 лири) вместо традиционата в балък екмек скумрия или хек.
По Истиклял има 2 -3 заведения с пълнен компир(20 лири) - от моя опит поискайте да ви сложат отделно пълнежа в чинийка - за мен срещата на горещия картоф със студената гарнитура не беше удачна.
Аз не съм срещал издънка в сладките неща - нито пържения кадаиф(кюнефе ) , стотиците видове баклави , реванета , бутерки , кадаифи , кексове , пишманиета и т.н. , т.н. , т.н. , т.н. , т.н. , т.н.
В повечето готварници предлагат и поне 5 - 6 вида супи - повечето тип крем супа , то май и там няма издънки Simple Smile
В кюфтетата , разните видове кебапи и въобще изделията от кайма често има доста овнешко което доста хора не обичат.

# 671
  • Мнения: 2 434
Шкембе чорба правят ли в Турция и как се казва на турски, ако се прави?

# 672
  • Мнения: 105
Любими ястия имам много, там. Blush Joy Но, никога не пропускам кумпира, адана,  чорбата им от леща която е уникална, гофретите и сладоледа им(забравих какъв беше техния автентичен, но е уникален)....Кюнефето ми е Топ..по няколко на ден. JoyJoyHeart

Последна редакция: сб, 18 яну 2020, 21:02 от FlameVn

# 673
  • Мнения: 3 448

Но, никога не пропускам кумпира, адана, гофретите и сладоледа им(забравих какъв беше техния автентичен, но е уникален)...
Дондурма

# 674
  • Мнения: 5 088
Шкембе чорба правят ли в Турция и как се казва на турски, ако се прави?
Да, правят. Ако не ме лъже паметта, почти по същия начин звучи- ишкембе.