СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 4

  • 24 695
  • 742
  •   1
Отговори
# 660
  • София
  • Мнения: 7 210
В моето съзнание транскрипцията е нещо изключително важно.
Обаче не съм сигурна, че към днешна дата е точно така.
Винаги можеш да "чуеш" думата през Гугъл примерно.
То въобще старият начин с използване на печатни речници е една огромна хамалогия, която няма нищо общо със съвремието.

# 661
  • София
  • Мнения: 3 612
Ако пратя моят младеж сам на отворените врати в НПМГ дали ше има смисъл?
Не виждам защо не, стига да може да се оправи, защото аз за моя не мога да съм сигурна. Но ако ние ходим, можем да го придружим по време на обиколката.

# 662
  • Мнения: 3 491
Нашите май не пишат транскрипция, поне моето не пише, не съм видяла в тетрадките. Но той с някаква невероятна лекота усвоява нови думи - казва, че в момента, в който чуе и види думата, вече запомня как се произнася и как се пише. Допускам, че и затова никога не е правил грешки и на диктовките по български. Сега бера ядове с дребното във втори клас.

# 663
  • Мнения: 48 061
Дъщеря ми е така
Второто обаче абсолютно противоположно

# 664
  • Мнения: 6 631
И при моята е така. Дори ми е странно, как по немски ги помни, при положение, че има думи със струпване на съгласни.

# 665
  • у дома
  • Мнения: 7 167
Нашите учат транскрипция,но не се изпитва за нея.

# 666
  • София
  • Мнения: 3 573
Малкият ми син определено ще го ориентираме към някоя езикова гимназия - 3 години по-малък, а е доста по-напред от брат си с английския и както повечето други предмети, нещата му се случват без някакви колосални  усилия. Да не говорим как ми скри шапката, когато в Гръция си поръчваше сам на сервитьорите на английски.

# 667
  • Мнения: 8 255
Наборът помни думи, изрази, но произношението му е ужасно. Не му било приоритетно. Иначе го тествам чат-пат на разни непознати текстове. Разбира всичко. И покрай манията по програмиране постоянно гледа някакви видео уроци на английски. Твърди, че всичко му е ясно. По граматиката има какво да се желае, защото допуска глупави грешки понякога. За ЕГ категорично не иска и да чуе. Честно казано, английския му съм го позарязала. Трябва все пак да си избирам за какво да мърморя да учи повече и на преден план сега са математика и БЕЛ. Така или иначе в осми клас ще учи почти само английски. В девети-десети вече мога да помисля за школи, според зависи. Наясно е уж, на теория, защо му е необходим перфектен английски, но трябва и да го осъзнае сам.

Последна редакция: пт, 18 окт 2019, 12:11 от ston

# 668
  • Мнения: 6 631
Аз си мечтая за учители носители на езика . И не само в ЕГ, а във всички училища. Ама ще си остана с мечтите.

# 669
  • Мнения: 3 078
Носители на езика са чудесна добавка към обучението, но от едно ниво нагоре. Граматиката е най-добре да се поднася от носител на българския език според мен.

# 670
  • Мнения: 6 631
В гимназиален етап би било добре да има такива учители.

# 671
  • София
  • Мнения: 8 942
Аз си мечтая за учители носители на езика . И не само в ЕГ, а във всички училища. Ама ще си остана с мечтите.
Ако имаш предвид учители, на които това е майчин език в ЕГ в София има такива. В Испанската даже събират пари от родителите, за да му плащат за квартирата на този учител.

# 672
  • Мнения: 48 061
И във френската е така...

# 673
  • София
  • Мнения: 12 278
Доколкото знам има и школи които предлагат нейтив спикър на съответният език.
Аз съм се насочила за лятото евентуално към подобен вариант, тъй като единствено слушането не успя да вземе едната близначка, която се яви лятото на теста към Гьоте.
Прави ми впечатление, че до седми клас повечето деца, които харесват езика, който изучават
го харесват ако го учат предимно на школа или с частен учител. Защо не може това да е така и към държавното образование и в училище.
Примерно близначките все още си харесват повече немският, макар вече и английски неминуемо да им допада, защото има повече информация, която следят на него и отчасти е по-лесен. Повечето, които обаче изучават немски до седми клас към училище не го харесват.
Моите са учили немският  в началото макар и в училище, реално към Шилер, тоест подобно на школа, а сега с частна учителка. Други родители също споделят, че децата им не искат дори и тази година да отпадне школата по английски примерно, защото обичат часовете и искат да ходят. Какъв е пролбема и причината това да не може да се случва и в училище. Като там имат наистина достатъчно часове, а реално ние пак си плащаме за тях с данъците си.

# 674
  • Мнения: 6 954
Някой чел ли е набора, който сега е десети клас? Дали са обсъждали колко точно е тежко и колко е смислено това с разказвателните за 8ми и 9ти клас в една година и то на език в ЕГ? Много ме напряга това ИИЧЕ. Не ми се ще 9ти клас да е подобен гърч на време както е 7ми клас. Въпреки, че ако искам среда ще трябва да приема ииче-то.

Общи условия

Активация на акаунт