СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 4

  • 24 619
  • 742
  •   1
Отговори
# 720
  • Някъде в Европа...
  • Мнения: 3 441
Нещо не са го измислили както трябва.
Все пак, повечето деца до седми клас се предполага, че са изучавали Анг. език. Какъв смисъл има да се започва отначало...
Да им се изравни нивото...

# 721
  • Мнения: 6 926
Ми няма гаранция, че всички са учили ае. А и тези, които са учили АЕ и са напред, най-вероятно няма да изберат АЕГ, за да не тъпчат на едно място. Има и друга тактика на напредналите - да изберат АЕГ, за да им е лесно Simple Smile)). Всеки си знае.
Аз много се ядосвам с нашия АЕ в смг. Вече трета година не се връщат на децата дори никакви контролни (едно върна м.г., защото на рс я помолих). На края на срока абсолютно всички имат по пет шестици. Сега пак входното не им го е върнала, защото било трагично. Ми да го върне, да си видят грешките (това е ценното на контролните), пък ако иска да им пише оценките. За мен е важно дали Ния греши и ако греши - какво греши. Така ме принуждава да плащам на външни школи/състезания, за да я проверяват греши ли. Да не говорим, че купувахме някакви скъпи тестове, които си стоят в учителката. Дано да ги ползват.

# 722
  • Мнения: 3 491
Аз предпочитам да му е лесно, не искам да развие непоносимост към ученето , не искам и да е в средата на силно амбициозни, денонощно учещи деца. Важна ми е и локацията на училището, да е на удобно за пътуване място, да има парк наблизо.А и наистина да знам, че вече има любов към съответния език.
Бети, благодаря, вариант е и школа за втория език

# 723
  • Мнения: 3 049
Прочетох в осмокласната тема за нашето ново училище по програмиране в Бургас. Там направили входен тест по английски. Поздравления за което. Не знам защо не правят така навсякъде. В размисли ме хвърли обаче резултата. Една паралелка от B2 и три паралелки си започват все пак от самото начало от А1.  Това са малко или много от работещите деца - за 2 от паралелките минимален бал на първо класиране беше 37Х, а за другите две 33Х (ако не се лъжа). Размислите са за обучението по чужд език в периода 5-7 клас.

# 724
  • Мнения: 248
Имам въпрос относно трансформиращия преразказ. В помагалата, които сте закупили, има ли схема на наклоненията в преразказ или поне прилично обяснение за употребата им.
Според критериите на МОН: "Преразказва в съответствие с дидактическата задача в подходящо основно глаголно време и в съответните му спомагателни времена и наклонения."
И кои са те питам аз?  Как за толкова години не са дадени никакви по-ясни практически насоки за писането на преразказ?  Този вид преразказ се учи в пети клас, глаголните времена и наклонения в 6. и 7. клас, интересно, ако детето не ходи на частни уроци или школа, как ще се справи само вкъщи? В учебниците също няма информация.

# 725
  • Мнения: 3 877
Детето твърдо не иска ЕГ.
От  известно време си говори за разширено изучаване на физика, за съжаление такова във Варна вече няма. В МГ са заменили физиката със Системно програмиране
За втори език  мислим да разчитаме на частни школи, само не знам как да подходим - НЕ в училище и АЕ в школа , или обратно (тук приемам съвети всякакви) и от двата езика е учил в училище до 4ти НЕ и сега АЕ, Три години ходи на частни уроци по АЕ - и май взеха всичко, което ще му трябва до края на 7 клас Simple Smile Освен ако не започнат с перфектните времена
То не че изкарахме супер резултати на НВО и можем да избираме, но мечтите поне са безплатни

# 726
  • Мнения: 3 049
Английският е доста по-лесен от немския (както и от френския, руския, испанския, .... ). Бих заложила за школа за английския и потапянето в другия език (дори и 12 часа РИЧЕ седмично, мисля че дават недостижимо предимство пред школата).

Мария, можеш ли да ползваш персийски сега? Много съм впечатлена.

А по повод  + и - на РИЧЕ и ИИЧЕ. Трудността, която ИИЧЕ ще донесе с две години за една в 9 клас за разказвателните се компенсира според мен със затруднението на РИЧЕ с разказвателните в 8 клас. Децата с ИИЧЕ ще си се потопят в езика без друго натоварване, а децата с РИЧЕ ще делят времето за езика с разказвателните.

# 727
  • София
  • Мнения: 9 111
То и аз съм учила френски като втори западен в гимназията и старогръцки и сърбо-хърватски в университета, но да не мислите, че нещо е останало от тях в главата ми. Откъслечни думи от френския.
Аз се чудя какъв е смисълът от тези високи балове за паралелките с даден език, като после излиза, че и без друго не се научава и трябва да се разчита на школи.

# 728
  • Мнения: 21 455
Според критериите на МОН: "Преразказва в съответствие с дидактическата задача в подходящо основно глаголно време и в съответните му спомагателни времена и наклонения."
Мисля, че гледаш стари критерии.

# 729
  • Мнения: 6 587
Аз мисля дъщеря ми да продължи в школа по АЕ и съответно школа за втори език. Не мога да разчитам да научи нещо в училище по ЧЕ.

# 730
  • Мнения: 248
Възможно е, Дидева. Ще потърся новите, но се съмнявам, че критериите са по-ясни. От МОН могат да изкарат най-често допусканите грешки в ученическите преразкази, точно и ясно, насоки за употребата на глаголните времена и наклонения с примери от преразкази, които са давани на НВО.
Търся нещо подобно за наклоненията:

# 731
  • Мнения: 47 988
АЕ се учи във всяка школа във всеки град. Дъщеря ми има наклонности към езици, избрахме ЕГ с друг език, защото нямаше смисъл от АЕ.
Малкия няма уклон към езици, няма смисъл от ЕГ, дори и да е АЕ. Мисля да си кандидатства за нпмг и нтбг, както съм си решила, и АЕ ако реши в школа.
Трябва да се преценява според детето и примерно възможните паралелки и евентуална среда в тях...
Не просто първите 20 или 50 в някаква класация.

# 732
  • Мнения: 520

Ние, т.е. ти и детето пишете грозно или само детето Simple Smile Мислиш ли, че 7-ми клас ще можеш да го накараш да преписва текстове? Въпросът е да е четливо, а дали е грозно не мисля, че е толкова от значение - всеки почерк си е индивидуален.

Детето имам предвид, съгласна съм, че всеки почерк е индивидуален, но при него почти не са разбира...дори госпожата му е направила забележка и е казала, че тези работи се сканират и ако има нещо което не е разбрала при проверка на такава работа я подчертава и така...и затова се  чудя това как да го подобрим...

# 733
  • у дома
  • Мнения: 7 142
При нас в ПМПГ има две паралелки СХН и двете са с ИИЧЕ и то АЕ-от какъв зор са и двете РИЧЕ,а не едната ИИЧЕ,,а др РИЧЕ идея нямам-според мен и за двете ще си има желаещи...
Голямото ми дете е 11 кл-в 8 кл повечето  бяха на много добро ниво АЕ,,но си започнаха от А1,защото три деца изобщо не бяха учили АЕ.А профила е информатика и математика с АЕ,вариант с др ЧЕ няма. Факт е че 12 деца от класа му в края на 10 кл взеха С2,но това не се дължи на училищо обучение.

# 734
  • Мнения: 3 049
Школата никога няма да даде това, което ще се получи от ИИЧЕ. (естествено има свръхмотивирани деца или ИИЧЕ паралелки в плачевно състояние по разни причини - за такива ситуации не говорим).
Впрочем при започване от 0 по английски на два пъти - във 2 и в 5 клас и безкрайните школи, в 8 клас в ИИЧЕ  паралелки още първия срок се разбира, че има доста какво да се желае.

Общи условия

Активация на акаунт