Пети клас 2019/2020

  • 23 902
  • 739
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 4 561
Момичета, днес е класното ни по БЕЛ. Стискайте палци!
Стискаме Simple Smile

И при моята БЕЛ се очертава да е проблемен.
Какви помагала ползвате по БЕЛ за допълнителени упражнения? Тези дали ще са ок? Мисля, че някой ги беше препоръчал тук в темата.

# 61
  • Варна
  • Мнения: 259
И на дъщерята класното по БЕЛ мина, имали са преразказ на част от "Пърси Джаксън", текстът е бил пред тях, и още 40 въпроса каза, че добре се е справила. Моята рядко ходи на гости, но като се върне от училище и се залепят за "Вайбър" и така си пишат домашните с видео връзка, показват си стаите и др. все едно, че са си били на гости няколко часа, а аз уж съм сложила ограничителен лимит на телефона, да не прекалява.

# 62
  • София
  • Мнения: 6 182
На мен домашното на мандаринка ми харесва Simple Smile Мисля, че интересни разсъждения ще има. Децата трябва да се провокират, да мислят, да изказват и защитават позиция. Темата е подходяща за възрастта им. Много по-полезно домашно, отколкото още преразкази, таблици и анализи....
Като идея и на мен ми харесва. Обаче е важно учителят какво очаква като резултат за тяхната възраст. Писане на аргументирано есе със структурните му части се учи в 8 клас и пак тогава влиза в програмата: "Разсъждение по нравствен въпрос" или нещо подобно. Та ако учителят иска просто разсъждения в прилично структурирани изречения - съм ОК. Ако обаче иска доказване на теза с примери или оборване на антитеза - ще трябва да им обясни какво има предвид. Покрай голямата дъщеря изчетох доста есета на осмокласници в нет-а и съм от развеселена до разочарована. Т.е. начетох се на глупости. Би ми било любопитно дали разсъжденията на по-малки деца като петокласници са натоварени с повече искреност и по-малко патос.

Та по повод нравствените разсъждения. Вчера нашите са правили тест по ФУЧ Испански. Знаете, че оценките по ФУЧ не са с кой знае какво значение (на фона на всички останали). Та синът ми разказва, как някакво момиче си било отворило тетрадката под чина и преписвало, но други деца я забелязали, направили ѝ забележка и учителят и анулирал работата. Аналогичен случай имаше и на предишното контролно, но с друго дете. Моят е категоричен, че да се преписва е измама и по никакъв начин не бива да се прикрива. Както самият той казва: "Ние другите сме балами да се готвим и учим, а някой ще получава 6 като преписва - откъде накъде". Но когато аз бях дете прикривахме преписвачите и изпитвахме някакво съчувствие към тях. Считаше се за вид помощ към другарче  Grinning Eдва когато станах студентка една преподавателка ни излезе с тезата: "Нали осъзнавате, че някой на когото дадете да препише днес, утре може да ви стане началник"
Ta ми е любопитно дали като цяло поколението има друго отношение към преписването или в нашия клас са се събрали някакви странни деца?

# 63
  • Мнения: 8 952
Никакъв телефон не давам вече аз.
То зарад тез вайбъри и тик-тоци стигнахме до тук. Пълно губене на време и убиващо мозъчни клетки занимание.
 
Я марш да четат книги!

# 64
  • Mars Hotel
  • Мнения: 4 868

Ta ми е любопитно дали като цяло поколението има друго отношение към преписването или в нашия клас са се събрали някакви странни деца?
Според мен са още малки, затова реагират така. След някоя година ще променят отношението си и ще се прикриват взаимно. От една страна ще са развили типично тийн отношение "ние срещу системата", а от друга ще си помагат кой по каквото е силен - малко като танто за кукуригу. Наблюденията ми са от мои ученици през годините.

Но някои са предприемчиви от малки - един съученик на дъщеря ми й беше предлагал по 10 лева, ако му пише домашните по английски и тя беше потресена.

# 65
  • София, в момента в любимото ми село Железница
  • Мнения: 1 674
Почерпете се виртуално за моя рожденик!

# 66
  • София
  • Мнения: 9 517

Та по повод нравствените разсъждения. Вчера нашите са правили тест по ФУЧ Испански. Знаете, че оценките по ФУЧ не са с кой знае какво значение (на фона на всички останали). Та синът ми разказва, как някакво момиче си било отворило тетрадката под чина и преписвало, но други деца я забелязали, направили ѝ забележка и учителят и анулирал работата. Аналогичен случай имаше и на предишното контролно, но с друго дете. Моят е категоричен, че да се преписва е измама и по никакъв начин не бива да се прикрива. Както самият той казва: "Ние другите сме балами да се готвим и учим, а някой ще получава 6 като преписва - откъде накъде". Но когато аз бях дете прикривахме преписвачите и изпитвахме някакво съчувствие към тях. Считаше се за вид помощ към другарче  Grinning Eдва когато станах студентка една преподавателка ни излезе с тезата: "Нали осъзнавате, че някой на когото дадете да препише днес, утре може да ви стане началник"
Ta ми е любопитно дали като цяло поколението има друго отношение към преписването или в нашия клас са се събрали някакви странни деца?
Според мен зависи от класа - при сина ми преписването и подсказването от 5-ти до 7-ми клас бяха масови /той сега е в 9-ти клас/, толерираше се и беше срамно да не подскажеш или да дадеш да се препише, както и ако си добър в даден предмет да не решиш и задачите на другата група.
В класа на дъщеря ми е различно - като при вас - топят се на всякакви теми /точно за преписване не съм чувала, но тя още в началния етап не даваше на детето до нея да преписва/.
Та до среда е.

# 67
  • Сф
  • Мнения: 10 668
Чакайте да ви разсмея малко. Взимам класното по БЕЛ на " Немият принц" и най - отгоре се мъдри " Нейният принц" хахаха.
Викам, мамо цяла приказка ли не разбра, че е ням! Вика ми , абе не е ням, прави се на интересен ! Simple Smile
И ме подсети..едно време ни диктуват текст , някъде в горните класове беше и накрая" И тъй рече Заратустра". И моята приятелка пише" И тъй рече на закуска".Joy
Гледам и математиката.На фасулските задачи с дроби, включая посочете неправилната дроб, грешки и мазило. И на последната, с думи, с най- висока сложност 9 от 10 точки.Това дете ме изумява просто ...
Стискам палци на всички! И здраве да има, че вирусчета върлуват чувам.Дано се разминем, че ще пътува.Пу- пу!

# 68
  • Мнения: 8 230
Точно защото знам, че ако не е зает само ще виси на телефон/телевизор, не спирам тренировките. Въпреки че цялата рода вече жали горкото дете, което всеки ден е по няколко часа в залата и вечер трябва да учи, миличкото то. Ама "миличкото", ако си е вкъщи, нищо смислено няма да свърши. Книги чете, но само преди лягане. Затова, в залата. Ясно е, че световен шампион няма да стане, но повече ползи му носи от празно висене пред телевизора. А и вечер е мотивиран да свърши бързо и качествено с уроците, за да може все пак да поиграе малко.

# 69
  • Мнения: 1 622
Ninanb, да ти е жив и здрав рожденикът!:hibiscus:
Много успехи и само шестици да ти носи:yum:

# 70
  • София
  • Мнения: 4 561
Точно защото знам, че ако не е зает само ще виси на телефон/телевизор, не спирам тренировките.
И аз гледам да уплътнявам времето по същата причина, въпреки че на мен ми идва леко в повече постоянното водене и прибиране. Не се занимават толкова усилено със спорт като твоя младеж, ston  . Но поне са редовни и не се опитват да се измъкват.

# 71
  • Мнения: 8 538
Нашата начална учителка /все още я анатемосвам тази жена /  се погрижи да се научат да преписват децата- и от пищови и от другарче по чин , виждала ги е да преписват и не е реагирала. Дори на НВО-то бяха инструктирани от учителката да се явят с триещи се химикали. Бях намирала няколко пъти пищови на дъщерята, доста си говорихме че не това е начина за изкарване на високи оценки и че по добре оценката да е ниска , но да е с покритие. А тя се оплакваше, че преписвачите с отлични оценки, са се присмивали на тези с реални, но по- ниски.
   Резултата се появи в пети клас, когато някой от "отличниците " на класа до четвърти клас, стартираха в пети с двойки.

Ninanb, да ти е живо и здраво момчето !

# 72
  • Мнения: 8 952

   Резултата се появи в пети клас, когато някой от "отличниците " на класа до четвърти клас, стартираха в пети с двойки.

Не знам дали е от преписването този резултат или по-скоро от завишените оценки в предходните години.
Аз също съм ядосана на началната ни учителка, защото сега в пети клас лъсна "качествената" й работа. Класът беше първенец на матурите - с отлични оценки всички деца. Но се оказа, че това е един пълен фалш. На входните нива масово бяха с тройки и още не могат да се осъзнаят къде се намират към момента. На кого е било нужно това изкуствено завишаване на оценките? Определено не е било в полза на самите деца, защото сега им изигра много лоша шега...

# 73
  • Сф
  • Мнения: 10 668
Масово е това със завишените оценки.И при нас се толерираше.По заповед на директорката и то.Как за какво е? За общото благо, че работата върви!Също им даваха 1 група, толерираше се преписване.Като сменихме у- щето и лъсна разликата.2 до 4 групи, няма подсказване , няма преписване.За щастие моята учеше и не обича на готово и  въпреки лошия старт , сега е 8 ма в класа от 27 деца.Което ме държи спокойна.Много е хубаво Школото да преценявам как се движи на общия фон.

# 74
  • Мнения: 8 538
   Резултата се появи в пети клас, когато някой от "отличниците " на класа до четвърти клас, стартираха в пети с двойки.
Имам впредвид оценките от  входните нива в началото на пети клас. Разликата от "отличен" на НВО и "слаб" на входно е огромна. За сравнение дъщеря ми, която не беше от въпросните "отличници" , си изкара на всички входни "Мн. добър".

Общи условия

Активация на акаунт