Частни училища - информативно-дискусионна тема 33

  • 22 694
  • 781
  •   1
Отговори
# 720
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 305
Фенси, мога да ти кажа, че в договора на ТЕ има клауза и също, че не гонят деца с нисък успех. Поканата е към хора, несъгласни с едно или друго.

Аш, защо тогава изобщо психолог участва в процедурата? Педагозите не могат ли да предразположат децата?
Виж, може инфото ми да е старо Simple Smile
Резултатите вече са ясни, та всяка информация за критериите ще е от полза.
Wink
Ооох забравих - колко са задачите в теста?

# 721
  • Мнения: 333
В приемния изпит отдавна предимно се вземат резултатите от теста със задачите. Психологът каква роля чак да играе освен да предразположи детето.
Това ако беше вярно, защо тогава има и втори кръгове в приема за първи клас и защо психоложката на питагор ще се хвали, че късала и деца с перфекетн тест, ако не й харесат.

# 722
  • Мнения: 5 916
Мога да кажа с моето дете какви са били заниманията. Основно логически и забавни задачи за концентрация. И наблюдават как се оправят в непозната среда. Адаптивност.

И да, има "скъсани".

# 723
  • Мнения: 5 425
Ежегодно, поне последните 3-4 години в "Света София" има гостувания на ученици от чужбина и на наши деца - там.

Кога Света София и Климент Охридски са щели да се обединяват?

Може ли малко повече детайли, моля? Просто гостуват или учат заедно с домакините/гостите? Проектите завършват ли с нещо по-забележително изработено съвместно (примерно филм/уеб сайт)?

Ако добре си спомням, през 2006. Даже за кратко споделяха една и съща наета сграда.

# 724
  • София
  • Мнения: 62 595
Някой в предните теми плюеше американското образование, и че 80% от децата на 3 и половина години четат....Като гледам какви истерии има за предучилищна в ЧУ юи какви полемики за да си защитите правото на избор, честно се чудя къде съм попаднала. Тайгър мам ли, българските майки ги водят поне с 10 обиколки.

И преместването на дете от едно училище в друго, не е защото детето е решило така, а защото това е решението на родителите.

А ти дебнеше кога да се включиш. Joy Истерия няма за четенето на три и половина-годишните - те не четат (тук-там има изключения).

Хайде, стига вече реване как всеки изпращал новите в темата да четат! То така става, с четене! Иначе, както каза някой, вдигате телефона или си уреждате среща с някого от училището да ви разясни. Аз ви се чудя на вас, тук имате  невероятен гювеч от мнения, който е къкрил на бавен огън, а ревете за фастфууд за три минути! Нямате вкус! Поне не мрънкайте срещу гювеча, а си направете сами фастфууда!

# 725
  • Мнения: 5 916
Ежко, ако си беше направил труда да погледнеш линковете, които ти пуснах, щеше да знаеш.

# 726
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 305
Мога да кажа с моето дете какви са били заниманията. Основно логически и забавни задачи за концентрация. И наблюдават как се оправят в непозната среда. Адаптивност.

И да, има "скъсани".
Благодаря ти.
На всеки изпит има “скъсани”, нормално.
Приемната процедура ми е по-позната в 3 и 4 клас, близки деца се преместиха в СС и беше стандартен български и мат. Повече подробности са ми от интерес за първи клас и пук.

Познавам дете от 4 клас в СС, което взема допълнителни уроци и помощ за домашните от друг учител. Но и две други от ТЕ и от ЕСПА. Това го пиша във връзка с очакванията на някои, че ученето в ЧУ ще спести допълнителни занимания. Не е задължително. И въобще пример не е детето на Фенси, което харесва един определен учител и поддържа контакт с него в друга школа. Говоря за базова помощ.

# 727
  • София
  • Мнения: 7 277
В приемния изпит отдавна предимно се вземат резултатите от теста със задачите. Психологът каква роля чак да играе освен да предразположи детето.
Това ако беше вярно, защо тогава има и втори кръгове в приема за първи клас и защо психоложката на питагор ще се хвали, че късала и деца с перфекетн тест, ако не й харесат.
Не зная за Питагор, но в СС и вторият кръг за моя изненада се състоеше от задачи и лист (както и първия) - но това е за ПУК.

Лейка, на твоя въпрос - не зная Simple Smile

# 728
  • Мнения: 5 916
Таралеже, СС са били за кратко, около една година, на Коста Лулчев и през 1995 се мести на настоящия си адрес. Би ли конкретизирал адреса на сградата в която са били заедно с КО?

Съдейки от инфото на Аш, моята информация за процедурата в ПУК е остаряла. При нас беше събеседване, като видях "задачките", които са правили с психоложката. Имало е и картинки от приказки, които е следвало да наредят по последователност.

Последна редакция: ср, 22 яну 2020, 19:11 от Fancy

# 729
  • софия
  • Мнения: 4 991
Видяхте ли петицията на началните учители и отвореното писмо до министъра?
https://www.peticiq.com/iskaniq_mon_nvo_4klas?utm_source=fb_share

# 730
  • Houston, TX
  • Мнения: 15 855
Някой в предните теми плюеше американското образование, и че 80% от децата на 3 и половина години четат....Като гледам какви истерии има за предучилищна в ЧУ юи какви полемики за да си защитите правото на избор, честно се чудя къде съм попаднала. Тайгър мам ли, българските майки ги водят поне с 10 обиколки.

И преместването на дете от едно училище в друго, не е защото детето е решило така, а защото това е решението на родителите.

А ти дебнеше кога да се включиш. Joy Истерия няма за четенето на три и половина-годишните - те не четат (тук-там има изключения).

За разлика от теб не съм на всяко гърне похлупак.Включвам се когато имам нещо да кажа,а и не можем всичко да сме "компетентни" по всичко.

# 731
  • София
  • Мнения: 7 277
Андариел, майстор си Joy Фаст фуд спрямо гювеч, къкрил качествено на бавен огън Joy Heart Eyes

# 732
  • Мнения: 19 334
Не мога да ви смогна. А някои лафове са един път Joy
Аш, бързо оздравяване!

Добре де, има ли отпаднали деца до 3ти клас за успех? В нашия випуск не съм чула. Освен това всички завършваха с шестици.
Четвърти клас е един вид започване на прогимназията и тогава се затяга положението. В края на четвърти клас отпаднаха  деца, но, честно казано, и дисциплината им беше мега зле.
Аз го намирам за ок, защото в четвърти клас много деца сменят училище. Могат и да кандидатстват в мат.паралелки.

Последна редакция: ср, 22 яну 2020, 19:21 от Дъждец

# 733
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 305
Тук положението съвсем се изврати - фаст фууд... ?

И аз за първи път чувам за отношения КО-СС. Ако е било 95 не е учудващо, ме не знам, но съм любопитна...

# 734
  • София
  • Мнения: 62 595
Титина, мерси за комплимента, но не съм компетентна по всичко. Simple Smile

На моменти получавам вдъхновение за разни аналогии и метафори.

лейка, идват потребители и искат бързо някой да им отговори - все едно влизат в макдоналдс да лапнат набързо един хамбургер, вместо като нормални хора да седнат на масата и да хапнат бавно и с наслада един гювеч.

Отворих линка за четвъртокласното НВО. Не мога да разбера едно - защо от 5 искания само две са формулирани точно? За аудиофайла и за бланката с отговори. Останалото е от типа "достойни заплати", когато трябваше на стачката да кажат "искаме Х лева месечна заплата".
Според мен диктовката с аудиофайла е по-добре да бъде, защото така децата са поставени при еднакви условия, а не в училището Х със слаби умения за четене и български език да се диктува едва ли не буква по буква, а в училището У да е по правилата. Ако правилно помня при седмокласниците вече текстът на преразказа е на аудиофайл, което намалява грешките от проблеми на четящия като нисък глас, неумения за спазване на логическите паузи и цялостно прозодиката и темпо на речта.
Бланката за отговори не е много добра идея предвид възрастта на децата и различното ниво.

Последна редакция: ср, 22 яну 2020, 19:30 от Andariel

Общи условия

Активация на акаунт