Дистанционно обучение за учениците- Тема №2

  • 29 457
  • 793
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 3 621
А кой ще гарантира интернет връзката ?
Моето дете учи ДО ( не дистанционно, а домашно в техния клас) сутрин. Но съседско дете е следобяд. И няма интернет заради лошо време. А децата са имали тестове. Няма мобилен интернет. На детето пишат отсъствие и незадоволителен резултат. Тя госпожата си имала интернет, лъже детето. И какво следва?
То хубаво ДО. Но преди въвеждане трябва да се свърши много друга работа.

# 721
  • Мнения: 7 990
Дистанционното обучение на учениците не изисква ползване на камери.

# 722
  • Мнения: 2 020
Дистанционното обучение на учениците не изисква ползване на камери.
Във виртуална класна стая ли? Вижте например тук: https://www.youtube.com/watch?v=c2TvESO9oUE

# 723
  • Мнения: 2 570
Като ви чета си мисля какъв късмет имаме с нашата гимназия. Учителите са взискателни, но много толерантни към обстоятелствата. Не изискват чудеса от храброст от учениците и готино чувство за хумор (съдейки по чата от страни и кискането на синът ми)
Имаме двама учители, които явно страдат от безсъние и качват заданията,  единият в 2ч през нощта, а тази по ИТ в 5сутринта и децата много ги майтапят

# 724
  • Мнения: 7 990
Дистанционното обучение на учениците не изисква ползване на камери.
Във виртуална класна стая ли? Вижте например тук: https://www.youtube.com/watch?v=c2TvESO9oUE

Не мога да го гледам сега, но всеки си тълкува ДО както си иска. Аз имам предвид, че технически и технологично, ДО може да се провежда и без камери.

# 725
  • Мнения: 8 656
И аз съм с две деца и с два компютъра--единия с камера, другия без. Камерите не са задължителни, но на тестове ги изискват за да не се преписва от учебник, подсказва от родител или децата да си пращат отговорите едно на друго.
Между другото днес разбрах, че майка влиза от профила на дете и прави контролното вместо него и това докато е на работа. 😲

# 726
  • Мнения: 2 570
Аууууу, тази майка е бележкарка
Или им трябват шестици за кандидатстване и е взела нещата в свои ръце.
Майтапя се, не е с лошо

# 727
  • София
  • Мнения: 62 595
По-добре ми се вижда децата също да са пред камера, за да се доближи часът максимално до  реална обстановка.

# 728
  • Мнения: 2 570
По-добре ми се вижда децата също да са пред камера, за да се доближи часът максимално до  реална обстановка.
Не става, Анди, товари се платформата и бъгва.
А и шумовете от всеки дом.
Един съученик на синът ми беше на село през ИП и много се забавляваха с някакъв петел(куротист), който кукуригал чак към 9-10часа. Тогава стояха с включени микрофони и като провалиха няколко часа с петела, ги помолиха да ги изключат и се включват само при отговор или ако имат въпрос.

# 729
  • София
  • Мнения: 12 255
Коя е тази платформа? Часовете на сина ми в Google hangouts /основно/, zoom и meet винаги всички са с включени камери и платформата никога не бъгва. Може да има значение това, че са 19 деца. С шумовете също няма проблем, защото само на учителят микрофона е постоянно включен, а мсяко дете си включва микрофона, когато учителят го посочи да отговори на въпрос.

# 730
  • Майничка
  • Мнения: 12 650
...Имаме двама учители, които явно страдат от безсъние и качват заданията,  единият в 2ч през нощта, а тази по ИТ в 5сутринта и децата много ги майтапят

Точно това правя и аз в момента, ще го пусна след малко, но ще му дам отложен старт за 11ч., да не им изписука и да ги стресира, защото половината още са в чатове някакви. Сега домашните спят, никой не кърти, коси, ремонтира или се мъчи да паркира, баш време за концентрация. Simple Smile)

За това какво и как се ползва - важно е дали и как са го формулирали директорите. Ако са казали "ползвате само това и това, при такива и такива условия" - познато или не, сядаш, почваш, ако трябва - разучаваш в движение. Ако послание липсва или е в дух "действайте по ваш избор, само да има учебен процес", тогава става хаос - кой залага на познато, кой се мята в изпобване на нови опции, кой не може да избере и ползва едновременно 3-4, все в рамките на едно училище.

# 731
  • София
  • Мнения: 62 595
От организационна гледна точка, освен ако не е нещо на пожар, но и дори тогава е под въпрос, това "разучаване в движение" е доста неефективно. Не само хората, а дори шимпанзетата са го измислили - когато има една маймуна, която знае и прави нещо, което другите не знаят, един вид новатор, другите маймуни се учат от нея, а не задължително тръгват и те по пътя на опита и грешката. При хората има един, който познава или много бързо се ориентира в платформи, примерно учителят по ИТ, и той прави начално обучение на колегите, дава насоки за най-нужните функции. Обаче това трябва да се организира и важи не само за училищата. В повечето фирми организацията на такива неща куца, никой не се замисля. Затова се възхищаваме често, но и смятаме за леко досадни някои от големите западни компании, които редовно организират обучения на персонала, за да може системата да заработи по-бързо.

# 732
  • Мнения: 667
При моето дете ДО е хаос. Директорът е казал-кой както намери за добре да обучава. Съответно няма програма, а всеки учител си ползва платформа по избор. Няма съобразяване с подаване на задачи, писукат телефони по нощите. Често се застъпват часове, често се отменят часове от учител. Камерите грам не ме притесняват, но злонамереността на част от учителите-ме. Пускат се тестове и не признават имаш или нямаш интернет в момента. Някои програми понякога дават проблеми и не успяваш да си качиш работата, дори да си я приключил и по-рано от предвиденото време. Масово се работи и групово, като по този начин слабите ученици изведнъж станаха отличници, а отличниците, ако са имали неуспех с програмата и работата им е закъсняла, са ощетени. Въобще, има какво да се желае така, че да има поне някаква по-стройна система, програма и правила, а не кой както си го измисли. Иначе, личното ми мнение е, че с ДО на детето му остана време и за книга и за социални контакти. Иначе или е в училище, или учи за в училище и глава не вдига. Въпреки огромните количества задания , домашни и тестове, поне имат учители, които не провеждат часове да им губят времето, а само мятат задачите. Така се освобождава време и за друг живот, извън надвесения над учебника до по нощите.

# 733
  • Мнения: 10 651
Оф, радвам се много, че нямаме родител като Спаркълс в класа на дребното, че и на голямото.
Като ви чета, явно цялата добра или недобра организация тръгва от директора. Ама той ако не е обучен, а само са му спуснати там книжни заповеди, ако няма в екипа си човек, който може да организира колегите си... Еми как да се получи Sad
Дребното е в НУ. Директорът е далече от ДО.
1клас пуска г-жата само гласови и видео съобщения, както и кои страници да се попълват за деня, допънителни материали, клипчета по темите, дори запис на диктовки... Децата от време на време й звънят да й четат и й пускат на вайбъра кой какво се сетил, че е направил, написал.. А иначе официално пращаме на поща написаните материали.
За 1 клас ми е идеално, защото ако трябваше по цял ден да стоят пред компютрите и да слушат, а чак после да сядат да пишат... Ако и догодина се наложи и нямат все още частично поне преподаване "на живо" през платформа, ще им спретна набързо, ако трябва и аз, едно обучение на г-жите, че да са по-ефективни Simple Smile
Нагоре вече бих настоявала за директна връзка с преподаващи елементи Simple Smile и се радвам, че в 8 клас поне доста добре им се получава. Също, че не ги затрупват с домашни, не попълват самоцелно разни помагала, по-креативни са.

Като цяло след 2 месеца ДО съм доволна и за двамата от обучението Simple Smile

# 734
  • Мнения: 7 990
Нашият директор уж е много добър в управлението, но ДО ни куца. Освен това съм му изпратила мейл със запитване преди два дена и не знам дали още да чакам отговор.

Общи условия

Активация на акаунт