СЕДМИ клас 2019/2020 - Втора изпитна седмична тема - (22.06 - 28.06)

  • 106 180
  • 2 581
  •   2
Отговори
# 900
  • София
  • Мнения: 3 249
Здравейте, не мога да ви изчитам изцяло напоследък, но следя горе-долу какво става.
Оформени са изцяло, но си продължават с часове и домашни - луда работа. А върнаха учебниците.
Да ви питам - вчера познато дете ми каза, че вече е прието в една от най-желаните гимназии в София. Учудих се, но то каза, че е заради ТЕЛК, който има (не е със СОП). Това възможно ли е или са по-скоро интерпретации на детето?
Ако е с хронично заболяване...има комисия в края на май към РУО за насочване

# 901
  • Мнения: 3 924
didita4u,  има два списъка със заболявания, с които децата биват приемани с предимство. Първият е сведен до 4-ри много сериозни заболявания и могат да кандидатстват във всички гимназии
Вторият е по-дълъг, но пък важи само за професионалните гимназии (или и за професионалните паралелки) .. Ако е за паралелки си представям какъв цирк ще е в двете професионални паралелки в МГ

# 902
  • Мнения: 24 467
Смея се с глас полуистерично. Току що в класрума се появи ново домашно (по География) със срок 30.06.
Географичката е една непоправима оптимистка. Grinning
Въпреки това ще натисна моята да го направи. Хвърлих едно око на задачите, наистина са въпроси, важни за общата култура, а не като любимия ми въпрос от тест за пети клас: Колко е средната надморска височина на континента Африка? Dizzy Face

Аз и вчера писах, но и днес - и моят има домашни - по английски винаги, по математика, по разказвателните. И са интересни неща. Вчера по география са имали за националните паркове, онзи ден - за Чернобил и радиоактивното замърсяване, по биология - за защитени територии. И са интересни и важни неща, не конкретни цифри някакви. По история бяха хубави презентациите, също, съвсем съвременни и поднесени по интересен начин. По химия - чудесни неща пуска жената. И тестовете й искат мислене, основно.

# 903
  • Мнения: 11 828
Хайде една добра новина от мен - наборът има 100т на изпита по рисуване Simple Smile Надявам се това да повлече крак за хубави резултати
Честито! Дано темата се напълни с много такива резултати и близки до този! Wink

А във връзка с грамотите, миналата година в нашето училище наградиха двете деца с най-висок резултат на НВО. Съответно моето момиче беше с най-висок по БЕЛ, получи грамота и книга. Стана й много приятно. Момче от класа й беше с най-висок по математика. Дано и други училища, директори или поне класни се сетят и сега!

Виждам, че тук има доста с набор 2009, идвайте в съответната тема, да видим какво ще се случва (скоро ще пусна нова за 5. клас).. Всъщност и двете ми деца попадат в категория "опитни зайчета" на МОН, но то май повечето набори напоследък са такива..

Последна редакция: чт, 25 юни 2020, 12:26 от Сиси ♥♥

# 904
  • София
  • Мнения: 476
Ще ви следя. Дребоса е след 6години, та кой знае какво ще измислят.

# 905
  • Мнения: 2 124
Току-що разговарях със зам. - директорката на желаната от щерката гимназия (ВТГ Варна): много отзивчива и позитивна, без излишни преструвки или обратното - делова сдържаност.
Въпреки че е професионална гимназия, езикът ще е по 12 часа седмично. Миналогодишната преподавателка имала опит и в езиковите, но още не били определили дали пак тя ще поеме новобранците.
В сегашното й училище са с много отзивчиво ръководство, децата нямат страх и при какъвто и да е въпрос могат да разчитат на подкрепа от страна на земестник-директорката. Директорът също винаги е в близък контакт с децата и отзивчив за нуждите им. Дано и в гимназията да попаднем на човеци, а не на притворни светила.

# 906
  • Мнения: 3 924
СамоДива, заместничката е ок, ама директорката е ужасТ

# 907
  • о`майна лунна нощ е
  • Мнения: 5 537
Ще ви следя. Дребоса е след 6години, та кой знае какво ще измислят.

Защо си го причиняваш. Всичко е толкова предпоследно, че не си заслужава дори да се правят опити да се вниква в поредната идея, която изгрява в главите от МОН и това в продължение на цял учебен цикъл от 4,3 или 5 години. Баси, нямам нерви и търпение за такъв мониторинг.
Като настане моментът се поизбистрят нещата. Материал, процедури - това са неща, които първо се свеждат до знанието на учителите, които от своя страна ги предават на децата.
То тази година уж ясно от началото й, та виж какво стана.
Запознавам се с такива процедури в последния момент - като наближат събитията. Предвид това, че какъвто и акт да издадат, каквото и решение да вземат, понякога е активно не години, а само няколко часа, наистина не мога да си причиня непрекъснато следене.

# 908
  • Мнения: X
Опитах се да синтезирам информацията от пресконференцията на министъра на образованието. Не съм включила частта за Стратегията за развитие на висшето образование в Република България за периода 2021-2030 година.

Скрит текст:
От учебната 2022/2023 година да се въведат интегрални тестове за НВО в седми клас. БЕЛ да бъде съчетан с обществените науки, а математиката - с природните. Ще се апробират различни модели, за да се избере подходящ вариант. Вероятно ще се включат казуси, за решаването на които се изисква комбинация от умения по различни предмети.
Увеличават се часовете по математика в 5-7 клас с 0,5 часа седмично. Идеята е да има повече време за упражнения и затвърждаване на материала. Вероятно подобно изменение ще има и за географията.
В учебните програми по математика, география и природни науки ще има промени, насочени към отпадане на понятия и излишна фактология без да отпадат цели теми. Промени не се предвиждат в програмите по БЕЛ и история. Въвежда се нов предмет Дигитални технологии и креативност ( допълване на информационните технологии с компютърно моделиране), поради което часовете по Чужд език се намаляват с 0,5 часа седмично, увеличава се седмичната натовареност в 5. клас с 0,5 часа седмично, в 6. клас – с един час седмично.
В 1-3 клас да се въведе една допълна седмица за проектни дейности, която може да бъде в края на годината и да включва не само екскурзии и „ сини“ и „ зелени училища“, но и дейности по интереси.
Предметът „ Околен свят“ ще се нарича „ Родинознание“ без да има промяна в учебните програми.
Концептуална промяна в целодневната организация на учебния ден в Наредба 10. Да се интегрират дейностите по интереси и дейностите за преодоляване на образователни затруднения. Обучението да бъде направено по-индивидуализирано. Да се осъществи преход от занималня към подкрепа на личностното развитие. По-гъвкави условия за редуване на дейности в рамките на ЦФО. Да отпадне необходимостта от разработване на училищна програма за целодневна организация на учебния ден.
Предвиждат се изменения в Наредба 5 за общообразователната подготовка и Наредба 7 за профилираната подготовка, за да се синхронизират с промените в Наредба 4 за учебния план.
Предлага се минималният праг за успешно полагане на ДЗИ да бъде 30% от максималния брой точки.

# 909
  • София
  • Мнения: 341
Идеята да включат природни и обществени науки на теория е добра, но като се има предвид, че сега почти всички деца ходят на уроци по български и математика, за да се справят с изпитите, не ми се мисли каква истерия ще настане по другите предмети, особено по физика и химия Sad
Иначе оценките от НВО със сигурност са готови, тъй като вече са изпратили статистика на училищата за представянето на техните възпитаници. Стискам палци! Simple Smile

# 910
  • София
  • Мнения: 476
Ще ви следя. Дребоса е след 6години, та кой знае какво ще измислят.

Защо си го причиняваш. Всичко е толкова предпоследно, че не си заслужава дори да се правят опити да се вниква в поредната идея, която изгрява в главите от МОН и това в продължение на цял учебен цикъл от 4,3 или 5 години. Баси, нямам нерви и търпение за такъв мониторинг.
Като настане моментът се поизбистрят нещата. Материал, процедури - това са неща, които първо се свеждат до знанието на учителите, които от своя страна ги предават на децата.
То тази година уж ясно от началото й, та виж какво стана.
Запознавам се с такива процедури в последния момент - като наближат събитията. Предвид това, че какъвто и акт да издадат, каквото и решение да вземат, понякога е активно не години, а само няколко часа, наистина не мога да си причиня непрекъснато следене.
Обичам да съм информирана и в течение, че после олеле и милион неадекватни въпроси в последния момент. Това си е до човек.

# 911
  • София
  • Мнения: 12 285
Вероятно ще се включат казуси, за решаването на които се изисква комбинация от умения по различни предмети.
Например: Къде се намира Бяла Черква от "Под игото"? Joy Мечтата на Ежко...

По наше време не се ли наричаше също "Родинознание"?

# 912
  • софия
  • Мнения: 25 818
Пак слагат каруцата пред коня. Вместо да започнат с промяна на съдържанието и начина на представяне на материала, те ще въвеждат интегрален изпит. В момента, децата са залети от сухи факти и дати/данни без взаимовръзки. Ако сега учех история щях да я намразя. Всеки урок изобилства от безсмислени картинки, огромно количество имена, дати и събития. Няма причини, няма до какво води.
Не завиждам на децата и родителите им.
А идеята е чудесна.

"Предметът „ Околен свят“ ще се нарича „ Родинознание“ без да има промяна в учебните програми."
И по мое време така се казваше. И "Природознание" имахме. Колелото се върти на едно място.

# 913
  • Мнения: X
zvаnchе, вероятно не си го прочела цялото. Точно с отпадане на излишна фактология и понятия ще се започне.

# 914
  • София
  • Мнения: 7 081
Вероятно ще се включат казуси, за решаването на които се изисква комбинация от умения по различни предмети.
Например: Къде се намира Бяла Черква от "Под игото"? Joy Мечтата на Ежко...

По наше време не се ли наричаше също "Родинознание"?

да, а другото беше Природознание

Общи условия

Активация на акаунт