Образователен Говорилник - Виртуално бистро, Том VI

  • 15 626
  • 740
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 2 182
Трудността преди години беше от друго естество - 4-5 сериозни състезания, за които се изисква отлична подготовка и талант. Иначе съотношението приети:неприети мисля, че се е запазило, т. е. също толкова трудно се влиза.

# 706
  • София
  • Мнения: 7 277
Warwick, именно.  Става все по трудно да се отсеят математиците. И основна причина е точно наплива на не математици с амбициозни родители, който обаче е съвсем логичен и обясним.
Всъщност май точно поради този наплив - който действително в момента е голям - трудността на състезанията в последните 2 години целенасочено е по-осезаема, с материал от горни класове смъкнат надолу. В първи клас имахме на състезание кръгове на Ойлер, вероятности, сравнителни задачи и др., които преди са се давали от 2ри нататък, например. Това пак трябва да изкара на преден план добрите и добре подготвените математици (жалко само, че в толкова ранна възраст). На теория, на такива трудни задачи масовият състезател не би трябвало да може да изкара много точки.

# 707
  • София
  • Мнения: 2 780
Уор, аз за преди години нямам преки впечатления. Мога да видя само трудността на задачите от предходни години. Но мога да се доверя на познатата си, която има и по-малко дете, което в момента също подготвя. Тоест, тя има лични наблюдения в по-голям времеви диапазон и може да сравни. И не е въпросът, че по-лесно се влизало, в контекста на по-малко кандидати, а че сега времето, което е нужно е повече.
Аш, от една страна е така, от друга - не съвсем, защото акцентът става повече на "добре подготвени". Точно защото и на математиците им е нужно повече тренинг, за да се конкурират с не математиците. Защото и не математиците никой не е казал, че са по-глупави. Напротив, повечето са също умни и любознателни деца. Просто към този момент математиката не им е страст, ако мога изобщо така да го нарека за тази възраст. И така се получава, че един добре подготвен не математик, може да изпревари математик, който си е лежал на кълката за талант и не се е подготвял. Това налага и математиците да се потрудят повече, ако искат да ги приемат и оттам расте трудността на задачите. Разбира се, изключвам едно твърдо ядро от много изявени математици от набор, които така или иначе си се трудят усилено, плюс талант.

# 708
  • София
  • Мнения: 62 595
А изобщо иска ли се отсяване на математиците? Каква е целта на училището?

# 709
  • Мнения: 2 182
"Материала" може да се види дали слиза надолу, ако се следят 1-2 състезания.
Черноризец Храбър, Кенгуруто, НОМ, ОМТ, Салабашев(не съм сигурна дали влизаше) ... бяха абсолютно разнородни и затова резултатите като общ бал на децата бяха разнообразни. Не всичко се свеждаше до типовете задачи, взети на курса. Талантът имаше по-голямо значение 🙂

# 710
  • София
  • Мнения: 17 328
Аз отдавна не следя СМГ, но приемът не е ли и сега със сбор от състезания, плюс изпита? Защо пише в минало време  Уор?

# 711
  • София
  • Мнения: 2 780
Warwick, както казах, аз само споделих впечатленията от опита на родител с деца, с голяма възрастова разлика. Аз не смея да правя категорични изводи, защото такъв личен опит нямам. Никога, никой не е казвал, че талантът няма никакво значение.

Бърди, само тази година е изключение по обективни причини. Само олимпиадата остана балообразуващо ( понеже беше януари или февруари) освен състезанието, аналог на ОМТ, което тази година се проведе в края на юни.

# 712
  • Мнения: 2 182
Приемът в СМГ вече е по Наредба на МОН. В бала тази година участват само 1 национално състезание, областен кръг на олимпиадата и резултата от малката матура в 4 клас.

# 713
  • София
  • Мнения: 2 780
Е, да, де, но ако не беше ИП бяха предвидени още 2-3 състезания, губи ми се кои. Досега си влизаха и няколко състезания към балообразуването.

# 714
  • София
  • Мнения: 7 277
Аш, от една страна е така, от друга - не съвсем, защото акцентът става повече на "добре подготвени".
Според мен няма как да вземеш златен медал (напр. на Салабашев) във втори клас само с "добре подготвен". Трябва си и да си добър математик. Няма начин иначе.

Както и добър математик, без солидна подготовка - също няма шанс за медал Simple Smile

# 715
  • София
  • Мнения: 17 328
Е, че то като е за една ковидска година по изключение, какво изобщо се обсъжда. Joy

Четохте ли, че някакъв съвет бил решил, че годината ще си започне присъствено? А дано!

# 716
  • София
  • Мнения: 2 780
Салабашев, обаче не влиза в балообразуването за СМГ, Аш.

# 717
  • Мнения: 2 182
Аш, от една страна е така, от друга - не съвсем, защото акцентът става повече на "добре подготвени".
Според мен няма как да вземеш златен медал (напр. на Салабашев) във втори клас само с "добре подготвен". Трябва си и да си добър математик. Няма начин иначе.

Както и добър математик, без солидна подготовка - също няма шанс за медал Simple Smile
Точно. Но състезания като Салабашев и Черноризец-а не участват в приема на СМГ. МОН е избрал " по-масови" с традиционно по-високи резултати.

# 718
  • София
  • Мнения: 7 277
Да, прави сте за състезанията и относно приема в СМГ, по-специално.

Ние понеже не следим прием в СМГ, а се явяваме на състезания от други съображения и затова наблюденията ми са над Кенгуру, Салабашев, Черноризец Храбър, Хитър Петър (самата аз не зная кои от тях влизат/не влизат в ранкинга за СМГ).

По повод увеличаващата се трудност - например Кенгурото беше отвратително трудно в годината, в която се явихме в първи клас, а предната година беше много лесно. Иди им хвани спатиите Sad

# 719
  • София
  • Мнения: 16 208
Е, че то като е за една ковидска година по изключение, какво изобщо се обсъжда. Joy

Четохте ли, че някакъв съвет бил решил, че годината ще си започне присъствено? А дано!
Точно така, ще започне, а колко ще продължи присъствено, е друга тема. Ако принудят децата да стоят с прозрачни шлемове, като в Китай, може и да отървем ДО..

Общи условия

Активация на акаунт