Какъв семеен автомобил да изберем?

  • 4 886
  • 61
  •   1
Отговори
  • Мнения: 97
Здравейте.Имахме.Део Ланос,което в последните години ни струваше доста-почти ежемесечни ремонти на какво ли не.Решихме да я сменим,но не сме се ориентирали към нищо конкретно.Бюджетът ни е около 3000 лв,като сме предвидили още 1000 за допълнително обслужване.Искаме по възможност ван с повече пространство.И желателно след 2005 г.Засега оглеждаме Ситроен Ксара Пикасо,Рено Шеник и Опел Мерива.Може ли да дадете съвет на кое от трите да се спрем?Кое е по евтино за поддръжка? Благодаря

# 1
  • Мнения: 4 518
За останалите не мога да кажа, но Рено не препоръчвам - ежедневни електрически проблеми, а и не бих казала, че е много комфортна.

# 2
  • Мнения: X
За мен опел мерива е най-добрият вариант от трите, стига да намерите читава за 3 хил. Пикасото ми харесва като комфорт вътре, но е с прекалено много електроника и съответно много потенциални проблеми. От сценика и аз ще кажа да бягате далече, имах такъв и бях с чувството че се поврежда и от духането на вятъра.

# 3
  • Мнения: 3 745
Бих избрала японски автомобил, SUV.
Максимално голям и като багажник.

# 4
  • Мнения: 41 368
3000 лева, че и ван??? Ми не мога да го възприема, не се заяждам. И очаквате да е надежден? Няма ли начин поне да удвоите бюджета? То после ще се изплати, ако имате късмет. Но то ако нямате, може и тази за 3000 директно да отиде за скрап.

# 5
  • Мнения: 97
3000 лева, че и ван??? Ми не мога да го възприема, не се заяждам. И очаквате да е надежден? Няма ли начин поне да удвоите бюджета? То после ще се изплати, ако имате късмет. Но то ако нямате, може и тази за 3000 директно да отиде за скрап.
Ако имахме възможност,щяхме дори да утроим.Но в провинцията работим за по 700 лв.Разбирам какво искате да кажете.Затова сигурно ме е толкова страх на какво ще попаднем.Но наистина няма как да дадем и стотинка повече.

# 6
  • Мнения: 41 368
Късмет. Реално на друго не можете да разчитате. Лошото е, че за такива пари не можете да търсите кола от надежден дилър, върната от лизинг или друго. Най-вероятно, ако е нов внос, ще е купувана от колите на път за гробищата (за да ви струва 3000, и да има печалба за дилъра с оглед на разходите по транспорта, трябва там да е купена за 50--700 евро, а това е близо до цената за скрап).  Нашата първа кола беше голф, купуван преди 20 и повече години, донесен от Германия от познат, и пак беше удрян, задният мост беше сменян с някакъв ръждив, имаше неидентифицируема повреда в карбуратора и при дъжд се пълнеше с вода. И за това чудо дадохме 4000 преди +20 години. После с митото станаха и повече, значи ако го вземахме от автокъща можеше и на 5000 да е. Но изглеждаше добре отвън Simple Smile
А ако е карана в България сигурно ще е на границата на тоталната щета.

Има и друго - ремонтът на същата кола и на 5 години, и на 20 години струва еднакво. Но на евтината кола може да излезе и колкото самата нея.

# 7
  • Пловдив
  • Мнения: 1 862
Френските коли не са за предпочитане като станат на повече от 10-12 години ( има и изключения, но те на са във вашия бюджет). От трите може би Опел е по-добрия вариант ако намерите читав за тези пари.
 
.................
А ако е карана в България сигурно ще е на границата на тоталната щета.


Това не е съвсем вярно

# 8
  • Мнения: 41 368
Това не е съвсем вярно

Ама е по-вероятно. Когато цената на една кола спадне до 3000 тя се продава, защото да се инвестира в ремонти вече не си струва. Та вярваш ли, че до последно е поддържана както трябва и е сменяно всичко, което трябва да се сменя?

# 9
  • Мнения: 12 865
Според мен, за тези пари само от познат трябва да купите, особено ако сте го следили как си поддържа колата. Още по-добре е, ако можете да се откажете от идеята да е ван, за да е що-годе реалистичен проектът. То ясно, че са ви броени парите, но поддръжката ще гълта много.

# 10
  • Мнения: 5 262
моето е пежо партнер типи със 7 седалки, плъзгащи се задни врати и пр. и не е скъп . дизела не е лош. шумен е обаче.

# 11
  • Мнения: 12 865
Как не се сетих, добре е да е дизел, на тях нали им паднаха много цените. Ето за 3200 лв, обаче кой знае какво му е състоянието.
https://www.alo.bg/6948329#highlight=%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D0 … D0%B5%D0%B1%D0%B0

# 12
  • Мнения: 41 368
Доста е запазено, а евтино... Да кажа, че някои модели дизели на Рено са с дюзи, които не подлежат на рециклиране. И оригиналните нови струват 2000 лева, като на всичко отгоре за да се застрахова Рено, че няма да вземете китайски, след монтажа дюзите трябва да се настроят софтуерно в сервиза на Рено. Говоря от личен опит, а дюзите с нашите скапани горива не изкарват дълго. Ето една причина за продажба - като светне компютъра дюзите временно може да се оправят с добавка и промиване, ама ще е за месеци.

# 13
  • Мнения: 5 262
.пежото има добър дизел

# 14
  • Мнения: 41 368
Да, ама България има скапано гориво. А дизел се ремонтира по-скъпо.

# 15
  • Мнения: 11 018
А комби вариант ли е? Отново ще имате голям багажник.
Честно казано, не е задължително семейната кола да е огромна и за предвидения бюджет може да изберете нещо по-малко от ван, а по-запазено.

# 16
  • Мнения: 3 732
Какво точно има предвид авторката под семеен автомобил? Детска количка, столчета, пренасяне на багаж, повече от 4 пътници?

# 17
  • София
  • Мнения: 8 000
За този бюджет бих се ориентирала към лек автомобил, евентуално комби. Вановете са по-скъпи и вероятността да се натресете на нещо, чийто ремонт да е по-скъп от покупната цена, е висока.

# 18
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 479
Ние пък сме фенове на Рено. Преди много години имахме Еспейс, няма такъв комфорт! Сега пак имаме, като показания назад, но 3000 кубика и мъничко по- стар. ММ го ползва за работна кола, събира неимоверно много, яка машина е. Между другото, показаното е много клекнало, вижте задните гуми, това не е нормалното положение( явно амортисьорите му не са ок).
Опел астра комби като вариант.

# 19
  • Пловдив
  • Мнения: 1 862
Ние пък сме фенове на Рено. Преди много години имахме Еспейс, няма такъв комфорт! Сега пак имаме, като показания назад, но 3000 кубика и мъничко по- стар. ММ го ползва за работна кола, събира неимоверно много, яка машина е. Между другото, показаното е много клекнало, вижте задните гуми, това не е нормалното положение( явно амортисьорите му не са ок).
Опел астра комби като вариант.
Имам познати с Опел астра комби, сигурно вече е на 800 години, но е нямала кой знае какви ремонти, въпреки, че е ползвана много и по планини и по лозя, и по морета. Единствения недостатък е, че е без климатик тяхната, ама то е защото е много дъртанян. Купиха си нова кола, обаче опела не си го дават.

# 20
  • Стара Загора
  • Мнения: 1 279
Вземете си Мерива, Пежо и Рено -твърдо НЕ! Баща ми доста години изкара с Мерива, дизел, никакви съществени проблеми. Даже и багажник горе си закачи.
Нали знаете, че колата и жената са до късмет... та пожелавам ви успех Simple Smile

# 21
  • Мнения: 97
Какво точно има предвид авторката под семеен автомобил? Детска количка, столчета, пренасяне на багаж, повече от 4 пътници?
Мисля,че ван е достатъчно ясно.4-5седалки и удобен багажник

# 22
  • Мнения: 6 373
Вие виждали ли сте наживо мерива, та да я определяте като ван? Багажника й събира два куфара и дотам, вътре не е особено просторна. Другите коли към които сте се насочили са по-големи. Иначе ако сте склонни на по-ограниченото пространство от изброените опел като марка е най-добре като че ли.
Жалко че за зафира няма да ви стигне бюджета, иначе това бих определила като нещото което търсите-простор вътре и достатъчен багажник за семейство.

# 23
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 479
И на мен ми е странно предложението за Мерива, ама то понеже баща й имал. Не е имал Рено и Пежо, ама твърдо не!
Имахме Астра комби, беше Воксхол, с десен волан. Удобна и комфортна отвътре, голям багажник. Освен малко ръжда, което е нормално за нашите ширини, други проблеми не е правила сериозни.

Последна редакция: чт, 24 сеп 2020, 11:28 от Тарталета

# 24
  • Мнения: 9 785
Немски автомобил. Единият 96 г. От 20 години е с нас, миналата година за първи път похарчи едни 100 лв за ремонт. Акумлатор не помня да е сменян. Половин година на улицата в люта зима, запали от раз.
Другата немска я продадох без капка масло по двегателя и без забележки в ходовата част, като за 12 те години дего я карах, инвестирах в радиатор и един маншон за 7 лв..
Маншонът на японската ми струваше по спомен 500 лв. Вярно друг клас автомобил, ама както е друг клас и "много здрав", така отиват с хиляди да ремонти.

# 25
  • Мнения: 220
За Пежо и Рено не искам да говоря... коментара е излишен. Мерива ще ви е малка. Опел Астра комби вози доста зле, нищо, че казват, че била здрава, уж...
В момента пазара е задръстен и се продават поддържани екземпляри на 15-20 г.  в рамките на бюджета ви - регистрирани, със застраховки, винетки и прочеее. Просто хората са си купили "нови" 5-10 годишни коли, Разгледай обявите в автомобилните форуми.

# 26
  • Мнения: 107
При този ограничен бюджет вземете това, което е най-запазено, а не подбирайте по марка. И задължително ваш познат, който разбира от автомобили, за да я прегледа. Успех

# 27
  • Мнения: 220
Та да кажа и за автомобил нов внос, кой какво го чака - за да няма после сълзи и сополи...
еко такса - около 300 лева
ГО - от 230 лева нагоре
регистрация в КАТ - 54 лева
винетка - 97 лева
Комплект аптечка, пожарогасител, триъгълник, жилетка – 34-45 лева.
евентуално смяна на масла и филтри - поне 100 лева...

От тук нататък някакви ремонти и гуми ако трябва да се купуват - ще ти се завие свят...

# 28
  • Мнения: 9 785
Изпуснахте гражданската и репатрака до кат..
600 лв дадох за регистрация, отделно гуми купих, че с галоши беше и към 1000 лв масла и ремонти. Била съм късметлийка.
Ако вземете регистрирана и те сменяте номера, само за пререгистрацията се плаща някаква дребна сума, може би такса за нотариус.

# 29
  • Мнения: 41 368
При този ограничен бюджет вземете това, което е най-запазено, а не подбирайте по марка. И задължително ваш познат, който разбира от автомобили, за да я прегледа. Успех

И да преглежда, и да не преглежда, не може да хване всичко. Когато купувахме количка за детето външно всичко беше ОК, ама после почнаха да излизат едни неща, дето за да ги видим е трябвало да се разглоби колата. Оказа се, че задните накладки са "залепени с плюнка" и като дадох заден на паркинга на един мол и колата блокира (бяха се разпаднали и заклинили). Ролката на ремъка беше също закрепена с някаква клечка, колкото да държи стотина - двеста километра. После имаше ангренажен ремък и ролки, накладки, шлайфане на дискове, шлайфане на барабани, антифризи, масла, нови зимни гуми, нови летни гуми, ремонт на АБС-а (лятото не можеш да ги хванеш, че не е наред) и още дреболии.

Накратко купихме малка кола със сервизна книжка, купувана от България, на 80 000 километра реални, на 8 години, в идеален външен вид за 5000 лева (или 5500?)  и пак сме дали към 2000 за да може да се кара безопасно.
И е наистина малка кола (Шевролет Авео). А каква ли семейна кола ще се вземе за 3000 и колко още ще трябва да се вложат за да се кара безопасно зиме и лете мога само да си представям. Само дано имат късмет, защото иначе сумата може да е много голяма. Поне компресията на двигателя да премерят.

И да, Авеото е всичко друго, освен икономично. Не, че ни пука много, защото се кара минимално, но все пак да се спомене. Иначе е много пъргаво и динамично.

Застраховки, такси за регистрация и нотариус, данъци и пр. не ги и споменавам даже.

# 30
  • Мнения: 5 262
и аз веднъж бях взела шевролет като кола под наем ... е подобна пияница не съм карала. Толкова дадохме за гориво , не е истина.

# 31
  • Стара Загора
  • Мнения: 1 279
И на мен ми е странно предложението за Мерива, ама то понеже баща й имал. Не е имал Рено и Пежо, ама твърдо не!
Имахме Астра комби, беше Воксхол, с десен волан. Удобна и комфортна отвътре, голям багажник. Освен малко ръжда, което е нормално за нашите ширини, други проблеми не е правила сериозни.
Моля, моля,
Не се заяждай, репликата тук не е полезна в този случай. От изброените Мерива е най-подходящ избор.В случая имам достатъчно опит и коли, за да си изразя мнението за гореспоменатите. Ама вие от къде да знаете за мен, нали си начесохте езика, това предполагам е достатъчно, нали така?!?

# 32
  • Мнения: 1 466
От мен глас за Реното - много е удобно и комфортно. Също погледнете и Нисан Алмера Тино.

# 33
  • Мнения: X
Та да кажа и за автомобил нов внос, кой какво го чака - за да няма после сълзи и сополи...
еко такса - около 300 лева
ГО - от 230 лева нагоре
регистрация в КАТ - 54 лева
винетка - 97 лева
Комплект аптечка, пожарогасител, триъгълник, жилетка – 34-45 лева.
евентуално смяна на масла и филтри - поне 100 лева...

От тук нататък някакви ремонти и гуми ако трябва да се купуват - ще ти се завие свят...


То всички изброени разходи освен екотаксата ги има и при регистрираните автомобили, но те за сметка на това пък се прехвърлят през нотариус. А поне при нас нотариус и оценка под сто и кусур лв не излизат, ако ще и на 200 лв да е оценена колата и тарифите им скачат спрямо материалния интерес. Ако регистрираната кола е от същата област и не се сменят номера май беше двайсет лв тарифата,  но ако се сменят и цената и висенето В КАТ си е колкото и при новия внос. Има някакъв шанс регистрирана кола да се продава с още валидни гражданска и винетка, но е рядко или са валидни още съвсем малко време, да не говорим че повечето коли и валиден преглед нямат и пак трябва репатрак до сервиза, който може и в друг град да е. А ремонтите, гумите и масла и филтри са си на късмет, може да се налагат или не.

# 34
  • Мнения: 107
При този ограничен бюджет вземете това, което е най-запазено, а не подбирайте по марка. И задължително ваш познат, който разбира от автомобили, за да я прегледа. Успех

И да преглежда, и да не преглежда, не може да хване всичко. Когато купувахме количка за детето външно всичко беше ОК, ама после почнаха да излизат едни неща, дето за да ги видим е трябвало да се разглоби колата. Оказа се, че задните накладки са "залепени с плюнка" и като дадох заден на паркинга на един мол и колата блокира (бяха се разпаднали и заклинили). Ролката на ремъка беше също закрепена с някаква клечка, колкото да държи стотина - двеста километра. После имаше ангренажен ремък и ролки, накладки, шлайфане на дискове, шлайфане на барабани, антифризи, масла, нови зимни гуми, нови летни гуми, ремонт на АБС-а (лятото не можеш да ги хванеш, че не е наред) и още дреболии.

Накратко купихме малка кола със сервизна книжка, купувана от България, на 80 000 километра реални, на 8 години, в идеален външен вид за 5000 лева (или 5500?)  и пак сме дали към 2000 за да може да се кара безопасно.
И е наистина малка кола (Шевролет Авео). А каква ли семейна кола ще се вземе за 3000 и колко още ще трябва да се вложат за да се кара безопасно зиме и лете мога само да си представям. Само дано имат късмет, защото иначе сумата може да е много голяма. Поне компресията на двигателя да премерят.

И да, Авеото е всичко друго, освен икономично. Не, че ни пука много, защото се кара минимално, но все пак да се спомене. Иначе е много пъргаво и динамично.

Застраховки, такси за регистрация и нотариус, данъци и пр. не ги и споменавам даже.
Напълно съгласен съм, каквато и кола да вземат, вероятно ще трябва да вкарат още толкова за да я приведат в някакво да кажем прилично и надеждно състояние. И да на късмет е колкото и запазена и поддържана да изглежда една кола на пръв поглед, но все пак има коли и коли. Най-добрия вариант е кола от бг, от човек който си я е гледал, та дори и по-стара като година, тъй като ако е внос... по нагоре се изброиха какви са последващите разходи и сметката им хич няма да излезе

# 35
  • Мнения: 97
Благодаря на всички за споделените мнения!Определено изключихме Ситроен и Рено от избора.Освен Опел(Зафира,Мерива или комби),се ослушваме и за VW.Но те определено са ни извън бюджета.Немско возило ще е .Засега позакрепих е старата кола и няма да бързаме.
И ние се насочваме към автомобил от човек.Но за съжаление хората си продават счупените коли.Мъжът ми пусна обява в групата на града ни и получи доста предложения-кой с проблем в турбото,на кой нещо му свети на таблото,ама не вярва да е нещо сериозно...
Лошото е, че и в автокъщите продават счупени коли,козметично изпипани за баснословни суми.

# 36
  • Мнения: 9 785
Значи, аз продадох няколко автомобила в идеално състояние на безценица (сега ме е яд), просто защото бяха на реални километри. Просто хората предпочитат да вземат нещо от автокъща, което е напудрено. Дори и в сервиза се чудеха, как кола на 500 хил работи по абсолютно същия начин като такава на 150 Simple Smile.
Не бързайте, оглеждайте се, може да извадите късмет.

# 37
  • Мнения: 5 262
Това с реалните километри има голямо значение. Моята едната сега прави 3г. и има 130 000 км. по всякакви пътища и дава много големи проблеми от година насам.
Другата е карана много по-малко има само 13 000 км на година и малко и няма никакви проблеми ... та реалните км. и къде е карана имат голямо значение

# 38
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 479
Абе, 500 хиляди км не са 150 хиляди откъдето и да го погледнеш. Дори и в изрядно състояние да е, не бих купила кола на толкова км, в Испания не ги пускат на годишния преглед с толкова км. Скоро мой приятел бракува неговата, след като отказаха да му заверят прегледа. Беше на 550 хиляди, иначе изрядна.

# 39
  • Мнения: 9 785
И бракуваната е дошла в бг, вече с нов километраж:).
Както и да е, мисълта ми беше, че с малко търсене, могат да си намерят приличен автомобил в бюджета.

# 40
  • Мнения: 5 262
исках да кажа , че като гледам моята , ако някой ми каже ...
е , вземи еди коя си, само на 3 г. е ... много бих станала подозрителна.
Гледах едно предаване . Някакви купуват 1,5 г. БМВ на изгодна цена от някакви румънци . Излиза, че колата е абсолютно износена , на стотици х. км. , но с променен километраж ... Колата била използвана като кола под наем на летище Франкфурт и са я карали непрестанно . Кой ли не и къде ли не. Като дала дефекти онези директно я продали ... и някакви румънци решили да правят бизнес ...
От друга страна братовчеда на мъжа ми има фолксваген на 30 години и си го държи в двора ако нещо новата му кола не тръгне и има нужда от поправка и пр. ... се мята на фолксвагена , който не отказва просто ...
Та на късмет е и точен алгоритъм няма.

# 41
  • Мнения: 9 785
Е и ние имаме такъв фолцваген:))), както и нокия 3310:))

# 42
  • Мнения: 6 616
Привет!
От доста време обмисляме покупка на втори семеен автомобил, но сега се спряхме на Хонда CR- V. Днес по обиколихме няколко автокъщи и окончателно решихме, че това ще е колата.

Вие как мислите, добър ли е изборът ни? Разходът н а гориво ни устройва,  4x 4 също е задължително, но аз се притеснявам да не би да дава някакъв фабричен дефект този модел( извинете, ако не се изразявам точно), защото в няколко автокъщи беше пълно с точно този модел.

Ще съм благодарна ,ако споделите мнение за модела:-)

# 43
  • Мнения: X
Добре е да уточните на коя година и какъв двигател сте се спрели. Така е много общ въпроса, защото модела се произвежда от средата на 90-те до наши дни. По принцип имат добра слава.

# 44
  • Мнения: 6 616
Благодаря, гледахме модел 2014 г. и модел 2012г., бензинов двигател.

# 45
  • София
  • Мнения: 8 581
Такива въпроси получават винаги по-добър отговор в едни други форуми - автомобилните, за конкретната марка. Вече повечето имат и групи във ФБ. Задължително бих питала и там.

# 46
  • Мнения: 9 573
Това с реалните километри има голямо значение. Моята едната сега прави 3г. и има 130 000 км. по всякакви пътища и дава много големи проблеми от година насам.
Другата е карана много по-малко има само 13 000 км на година и малко и няма никакви проблеми ... та реалните км. и къде е карана имат голямо значение

всъщност не е точно така. а и 130 хил не е никак много. важно е каква е колата, как е поддържана и в какви условия е карана /в град или на дълги растояния/. за някои мотори 500 хил не е проблем. Имахме Форд мондео 4-тата модификация наблъскана с всички екстри на почти 300 хил.км. , дизел, автомат. Много поддържана и карана само на големи растояния. 2008 г. беше и я карахме до скоро. Със сълзи на очите се разделихме с нея само заради годините ѝ. не ни правеше абсолютно никакви проблеми, беше уникално комфортна и без аналог в големината на багажника /като търсихме нова ходих с ролетка, ама тц/. ММ скоро кара някаква почти нова служебна кола - много зле, даже пластмасите поскръцваха. карали сме всякакви коли - френски гейове, немски пръчки, японски и т.н. На първите две не се връщаме в никакъв случай. но това вече е и въпрос на лично предпочитание все пак - едни си умират за немци, моето изрично желание беше да няма гръче в емблемата и така....
не мисля, че тук могат да се получат адекватни съвети. бих си избрала модел и бих проучвала за него мнения. също и важно е кой ще го поддържа - дали разбирате и сами ще си правите ремонтите или не.
отваряш мобилето, задаваш параметри и почваш да търсиш.

Последна редакция: пт, 02 окт 2020, 12:47 от zenata

# 47
  • Мнения: 5 262
града с непрестанн0то превключване на скорости не е толкова щадящ мотора и съединителя .
а паркирането по бордюри може да разкаже играта на всякакви гуми

# 48
  • Между гори и планини
  • Мнения: 9 398
О, ние имаме Ситроен Ксара Пикасо, мъжа ми обожава тая кола! При все , че когато преди 7г гледах обявите беше категоричен - никакви френски и дизел! А сега я обожава. Разучил е , че двигателя е добре за 1мил.км, ремонти рядко се правили, гори малко.

# 49
  • Мнения: 9 573
Ситроените са изключително комфортни, изключително. Двигателите им са чудесни също, истина е това, возията е уникална. Дотам. Сам трудно можеш да правиш ремонт, защото трябват много специални инструменти, а и много от нещата са направени така, че да се сменят в сервиз. Навремето ми измръзнаха ръцете при една смяна на ремък на Ксара, още си личи. Беше абсурдно направено с минималистично място, където само ръката ми можеше да влезе. Получи името Педро.
 Ако случайно сте случили на читав радвайте се и си го карайте с кеф!

# 50
  • Между гори и планини
  • Мнения: 9 398
Така е нашата ходи само на сервиз на Ситроен. Мъжът ми се обажда, казва какво му трябва, поръчват, ако нямат и отива. Но за сметка на това е рядко, понякога събира две - три леки и неналежащи повреди у така я закарва. Но пък гледаме да е само с оригинални части и общо взето 1 път в годината отива. И не е безумно скъпо. Обе, обичаме си нашата французойка, дори име си има от дизел е Жизел.

# 51
  • Мнения: 41 368
Някога в работата ми търговците караха все миниванове, преобладаващо Опел Зафира, но после едни си поискаха Мазда 5, а другите Ситроен. И като ходихме на едно празнуване на Коледа в планината Ситроенът загази безнадеждно в снега, а останалите избутаха.

# 52
  • Мнения: 5 262
ситроена е френски. имат и дизел, но не е така добър като на пежото. иначе ситроена е в една група с пежото. корпорацията е ситроен-пежо от скоро  и опел мина към тяхната група.

# 53
  • Между гори и планини
  • Мнения: 9 398
За запазване не споря, въпреки че живеем в планината и сняг има метър, и -20° понякога. Ситроена си пали, не ни е подвел, но пък пътя ни е чист с пясък и сол.

# 54
  • Мнения: 798
Щом искате немско, Шкода Октавия Комби е вашата кола (нищо че се води чешка). База и поддръжка на Голф, но много по-просторно купе, избор на части - бол, базови екстри - повече отколкото на VW. 1,9 ТДИ 90 коня (или 110) - вечен мотор и достатъчно пъргав за семейна кола.

# 55
  • Мнения: 3 306
Абе, 500 хиляди км не са 150 хиляди откъдето и да го погледнеш. Дори и в изрядно състояние да е, не бих купила кола на толкова км, в Испания не ги пускат на годишния преглед с толкова км. Скоро мой приятел бракува неговата, след като отказаха да му заверят прегледа. Беше на 550 хиляди, иначе изрядна.

Пак митове и легенди от вечеринки...
Интересното е, че се разпространяват като жива истина.
Няма лимит на километри за да минеш преглед в Испания.

# 56
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 479
Не съм казала, че има лимит, това къде го прочете?! Казах какво се случи с колата на приятеля ми. По- точно- мина преглед и му казаха, че му е за последно, догодина вече няма да му го заверят. И човекът си купи нова кола. Всеки ден е пред очите ми, не ми говори, че вкарвам митове аз.

# 57
  • Мнения: 3 306
Ти раздвоение ли имаш? Даже съм те цитирал!

////::
Дори и в изрядно състояние да е, не бих купила кола на толкова км, в Испания не ги пускат на годишния преглед с толкова км.
///:

# 58
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 479
И съм посочила откъде идва твърдението ми. Пък ти си прекарвай бракмата на половин милион километра, щом можеш, нямаш грижи значи!

# 59
  • Мнения: 97
Здравейте и благодаря на всички за съветите!Купихме Peugeot 307  1.6 HDI комби,дизел,2006 г.Гледахме предимно колата да е здрава и поддържана. Мисля,че извадихме късмет.Продаде ни я един дядо,който я купил за внука си(преди година и половина),но той не я одобрил.Огледахме я с колега на мъжа ми,който поправя камиони.Момчето каза,че за тия пари колата е страхотна.Доверихме му се,надявам се да няма проблеми.Още веднъж благодаря на всички!

# 60
  • Мнения: 5 262
дано е добре. това много стара кола. късмет и на добър път с колата! 
нашите ги сменяме като станат на 4г. защото много пари отиват по инспекции и ремонти после.

# 61
  • Мнения: 4 431
Късмет и безаварийно каране!

П.п. на 14 г според мен е ок. 2 имаме в къщи, 2005 и 2006, други марки, но нямаме оплаквания.
Предполагам поне 5 ще имате да я карате спокойно Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт