Необходимо оборудване за кола

  • 3 272
  • 37
  •   1
Отговори
# 15
  • Велико Търново
  • Мнения: 7 708
Вие сте изброили повечето неща, само да допълня - одеяло!
Не се знае къде може да се наложи на някой да легне да ремонтира нещо или да попаднете в студ/ да ви на вали яко/ да трябва да превозите нещо което би изцапало салона и т. Н.
Също, за мен е задължително да карам поне с 1/2 пълен резервоар. Мм винаги ми се подиграва, за какво ми е толкова гориво, но аз искам да си имам. ( предимно градски шофьор съм, но човек никога не знае какво може да трябва да свърши или къде да отиде)

# 16
  • Мнения: 978
Имам пожарогасител, аптечка, крик, стъргалка за лед, метла за сняг, кабели, мултицед, микрофибърна кърпа, ръкавици, спрей за размразяване на стъкла, крушки за фарове, твърда и мека връзка....както каза жената в някой преден пост, никога не знаеп какво ще ти се наложи - днес дърпам някой, утре ми дават ток... иначе нямам триъгълник май. Grinning

Последна редакция: вт, 08 дек 2020, 16:13 от ggirl

# 17
  • София
  • Мнения: 4 548
Я кажете как се дава ток. Кабели имам, ама като не знам другият дали ще знае как се прави ...  В какъв ред се защипват и въобще подробно, ако може.
Като карах със стария акумулатор и мултицет се търкаляше из жабката, ама сега с новия, не.
Да ви разкажа една смешно-тъпа случка по повод наличностите в жабката.
Нещо ми бяха ровили по двигателя и изпуснаха едно винтче някъде там. Карам си аз и нещо подрънква. Викам си винтчето е, щото отдолу всичко е в кори и не може да изпадне. Дразни ме тоя звук, ама яко. Викам брат ми да свалим кората и да видим какво дрънка. Самата кора също ми я беше свалял преди това един познат и имах подозрение, че може да не я е завинтил добре. Представям си как в движение пада и заорава в асфалта, изтърбушвайки де що може чарколяци. Та таман две в едно да свършим. Да, ама канал нямаме. Спирам леко над едни малки стълби на паркинга до работата ми. Шубе ме е, че ще сляза барабар с колата по трите стъпала, а брат ми давай, та давай напред. Заляга нашия на стъпалата, маха кората. Винтче няма. Поне я стегна както трябва. Разделяме се всеки по колите, тръгвам аз и бре, пак дрънка. Точно в този момент получавам просветление свише, че дрънкат битовете в кутията с отвертката в жабката. Simple Smile Много се чудих да му кажа ли на брат ми за какво е залягал под колата. Срам, не срам, казах му. Той си ме знае. Оттогава, обаче, кутията с битовете се сдоби с парче противодрънкащ дунапрен.

# 18
  • Мнения: 41 020
И да ти кажем, ще забравиш. В книжката на всяка кола си е описано подробно. Също и как се сменя гума и т.н.

# 19
  • София
  • Мнения: 4 548
Ааа, няма да забравя. Такива неща си ги пиша на един лист при книжката. В нея не помня да има нещо за кабелите, но ще видя. Имам я и на компа в електронен вид.

# 20
  • Варна
  • Мнения: 36 620
На кабелите си пише кое е плюс и кое минус. На акумулатора също е ясно написано. Слагаш плюса на плюс и минуса на минус, като много внимаваш да не допреш двете клеми една до друга, докато мотаеш кабелите из ръцете си. Съответно на другата кола също. Гледай да са стабилно захванати, да не халтавят. Палиш колата, която е в изправност. После палиш другата и изчакваш да поработи известно време преди да откачиш кабелите. Като ги откачаш също внимаваш да не допреш клемите. Това е.

# 21
# 22
  • Мнения: 2 749
Доколкото знам, тегленето с въже е забранено от известно време, само с твърда връзка или репатрак. Иначе аз имам почти всякакви инструменти, навик от времето, когато карах доста стари коли. 😂

# 23
  • София
  • Мнения: 4 548
Точно това ми трябваше. Благодаря. Покрай стария акумулатор бях почнала да го усещам, че му идва време за добро зареждане (вкъщи със зарядно). Не ме е оставял. Но човек не знае какво може да му дойде до главата.

# 24
  • Мнения: 1 466
Доколкото знам, тегленето с въже е забранено от известно време, само с твърда връзка или репатрак. Иначе аз имам почти всякакви инструменти, навик от времето, когато карах доста стари коли. 😂
Не е забранено. Забранено е само навлизането по автомагистрала при теглене с гъвкава връзка (въже).

# 25
  • Мнения: 41 020
И аз не бях чувала. А иначе колите с автоматични скорости стават все повече, а те не може да бъдат теглени. Т.е. някои могат, ама бавно и за кратко, други изобщо не могат.

# 26
  • Мнения: X
Забранено е тегленето с въже от няколко години. Но в малките градове не се контролира.
В колата каквото трябва по закон. Останалото според потребностите на шофера.
В разхвърляна кола всичко има, в подредена нищо няма.
Тъкмо взех друга кола, естествено подредена като аптека. Един приятел ми звъни, че се заключил и ключа му в колата. Като отидох му викам за какво ме  викаш?
- Ще измислиш нещо.
- К'во да измисля, а и нищо нямам в колата.
- Що не дойде с баничарката.
Отключихме я де.

# 27
  • Мнения: 1 466
Забранено е тегленето с въже от няколко години. Но в малките градове не се контролира.
В колата каквото трябва по закон. Останалото според потребностите на шофера.
В разхвърляна кола всичко има, в подредена нищо няма.
Тъкмо взех друга кола, естествено подредена като аптека. Един приятел ми звъни, че се заключил и ключа му в колата. Като отидох му викам за какво ме  викаш?
- Ще измислиш нещо.
- К'во да измисля, а и нищо нямам в колата.
- Що не дойде с баничарката.
Отключихме я де.
Не и според ЗДП:
Цитат
Чл. 83. (1) Тегленето на повредено моторно превозно средство се извършва с гъвкава връзка, с твърда връзка или от автомобил със специално приспособление.

# 28
  • Мнения: 1 459
Двустранен констативен протокол в жабката.

# 29
  • Сф
  • Мнения: 4 767
Въжета и кабели за тоци нямам.
Но имам едно джобно ножче Викторинокс с няколко приставки (не съм го ползвала до сега), още една мини аптечка, пак не съм я ползвала, пазарски чанти, чадър, и една любезна бележка с надпис ВРЪЩАМ СЕ СЛЕД МАЛКО, ИЗВИНЯВАМ СЕ и телефонния ми номер. Спасявала ме като трябва да спра кофти за 2-3 минути. Знам, че ще ми звъннат, а няма да ми надерат колата

Общи условия

Активация на акаунт