Допълвам се. Тук. Не е съвсем за тук, но не знам къде да попитам. Надявам се на помощ. Касае се за музика и ноти. Детето познава всяка нота. Ако му напишеш поредица от ноти с думи, без грешка ще напише графичните им символи. Например си, ре, ми, до, половина, осмина и т.н. Само че госпожата изисква писането на ноти да е във вид на диктовка. Казва пиши нота сол, осмина; цяла нота фа; четвъртина ре. И настава шок и ужас. Не може. Дайте идеи. Никога не е имала такъв проблем с цифри, с букви. Хайде с думи и изречения да, но там е поредица от повече графични изображения. И госпожата днес и е сложила ултиматум да научи нотите, нищо че дефакто ги знае.
Всъщност има ли изискване от МОН да се пишат ноти под диктовка? Ох, на всичкия зор и това ни дойде на главата.
И какво като учителката иска? Учителката този път може да си гледа работата! Сериозно. Какво е най-лошото, което ще се случи, ако не се изтормози детето с тези безумни диктовки на ноти? Да му намали оценката с една единица за края на годината? Да му се кара? Честно, ако беше за някоя от моите деца това с нотите щях да го подмина и толкова. Не си заслужава да си тормозя децата с чуждите безумия. Моите свирят и пеят от ПУк, а такива глупости никой не ги е карал да пишат за петнайсет години.
За деленето - умножението и деленеието минават през събирането и изваждането, онагледени със задачи от ежедневието. Така да се каже, забравете таблицата за умножение, а се концентрирайте върху битовата страна на логиката на умножение и деление. Така се "щраква" логиката.