Оспорване на средства

  • 8 179
  • 105
  •   1
Отговори
  • Мнения: 12
Здравейте,
Бих искала да попитам дали някой е бил измамен чрез фишинг имейл? Ако да каква е била развръзката? В моя случай ми източиха немалка сума от дебитната карта и очаквам отговор от Пощенска банка дали ще ми възстановят парите? Моля за обратна връзка от хора, които са преминали през този процес.

# 1
  • София
  • Мнения: 12 006
Здравейте,
Бих искала да попитам дали някой е бил измамен чрез фишинг имейл? Ако да каква е била развръзката? В моя случай ми източиха немалка сума от дебитната карта и очаквам отговор от Пощенска банка дали ще ми възстановят парите? Моля за обратна връзка от хора, които са преминали през този процес.
Kak точно ти източиха дебитната карта и защо банката да ти възстановява парите?

# 2
  • Мнения: 19 023
Ако си вкараш данните от картата на някакъв линк пратен по мейл, не е сигурно че ще възстановят сумата...
При кражба на данни възстановяват.

# 3
  • София
  • Мнения: 35 174
При доброволно представяне на банкова информация с риск, банката не дължи обезпечение на грешните ви решения.

# 4
  • Мнения: 12
При доброволно представяне на банкова информация с риск, банката не дължи обезпечение на грешните ви решения.

Не са ли длъжни да засекат влизането от чуждестранно IP, прехвърляне на голяма сума в рамките на 20 минути към чужбина /5 транзакции/ и т.н. съмнителни обстоятелства? При мен блокират картата и банкирането късно, а познати ми казват, че други банки звънят или блокират за дребни неща. Според мен и банката има вина. Говорих с тях и казаха, че имат софтуер, който уж засича тия неща, но не е ясно при мен защо е със закъснение и затова било оспорването да се види в кой е вината.

# 5
  • Мнения: 9 384
А как получиха достъп до сметката чрез имейла?

# 6
  • Мнения: 12
А как получиха достъп до сметката чрез имейла?
Чрез сайт, имитиращ банкирането на Пощенска

# 7
  • Мнения: 9 767
Но твоите пръстчета въведоха данните, нали?

# 8
  • Мнения: 9 384
Т.е. получавате имейл, че има проблем със сметката Ви или ще получите пари и вие вместо да се обадите в банката, просто дадохте разрешение. Ясно. Следващият път погледнете добре адреса на изпращача, там се вижда от кого е имейла.

# 9
  • Мнения: 9 451
Хм, хванал си се на онези прословути имейли, че печелиш милиони долари и сега искаш съдействие от банката? Едва ли ще те огрее, но късмет.

# 10
  • Мнения: 19 023
При доброволно представяне на банкова информация с риск, банката не дължи обезпечение на грешните ви решения.

Не са ли длъжни да засекат влизането от чуждестранно IP, прехвърляне на голяма сума в рамките на 20 минути към чужбина /5 транзакции/ и т.н. съмнителни обстоятелства? При мен блокират картата и банкирането късно, а познати ми казват, че други банки звънят или блокират за дребни неща. Според мен и банката има вина. Говорих с тях и казаха, че имат софтуер, който уж засича тия неща, но не е ясно при мен защо е със закъснение и затова било оспорването да се види в кой е вината.

Какво точно ти обясниха от банката?
Обикновено трябва собственикът на картата да  подаде писмено оспорване на транзакцията и тогава правят разследване дали има основание за това.

# 11
  • Мнения: 18 600
При доброволно представяне на банкова информация с риск, банката не дължи обезпечение на грешните ви решения.

Не са ли длъжни да засекат влизането от чуждестранно IP, прехвърляне на голяма сума в рамките на 20 минути към чужбина /5 транзакции/ и т.н. съмнителни обстоятелства? При мен блокират картата и банкирането късно, а познати ми казват, че други банки звънят или блокират за дребни неща. Според мен и банката има вина. Говорих с тях и казаха, че имат софтуер, който уж засича тия неща, но не е ясно при мен защо е със закъснение и затова било оспорването да се види в кой е вината.

Не е забранено човек да влезе в банкирането си от чужбина. Банката няма как да знае дали в момента сте в България или на гости на свекървата извън страната.
Могат да блокират сметката след няколко такива транзакции и да ви поставят в изключително неприятната ситуация да нямате достъп до парите си, докато сте извън страната - на мен ми се е случвало, повярвайте, голям стрес е.
Доколкото разбирам става дума за фишинг, там обикновено се стига до заключението, че пострадалият е трябвало да бъде по-внимателен и да не предоставя данни. Но може и да е някаква друга вашата ситуация, така че успех и следващия път по-внимателно.

# 12
  • Мнения: 339
Прочетете чл.79 Ал.1 от Закона за платежните услуги и платежните системи. Трябва да ви върнат парите. Дори и да е фишинг, ако сте въвели данните си в сайт, който имитира този на Пощенска банка, Вие не сте виновен/а, как да знаете дали това е оригиналния сайт.
Освен това аз имах неприятна ситуация точно с Пощенска банка преди нова година,
. Тъй като имаха проблем с он-лайн банкирането, в многобройните ми опити да преведа спешно едни пари, два пъти ми ги дръпнаха от сметката. Това го установих 10 мин. след втория превод и веднага се обадих на дадения в сайта телефон /беше около 21 ч. и нямаше отворен офис/, откъдето категорично отказаха да спрат теанзакцията. Добре че лицето, на което преведох парите беше добросъвестно и ми ги върна, иначе трябваше да се разправям с тези олигофрени от Пощенска банка. Останах разочарована и ще приключа с тях идните дни, и без това дебитната ми карта при тях е до м-април. Ще си търся друга банка.
 Само за сравнение - имах сходен случа преди години с ДСК като там вината беше моя, защото преведох пари по погрешна сметка. Отново беше късно вечерта и след контакт с техен служител по телефона, операцията беше анулирана веднага.

# 13
  • Варна
  • Мнения: 5 290
Прочетете чл.79 Ал.1 от Закона за платежните услуги и платежните системи. Трябва да ви върнат парите. Дори и да е фишинг, ако сте въвели данните си в сайт, който имитира този на Пощенска банка, Вие не сте виновен/а, как да знаете дали това е оригиналния сайт.
Освен това аз имах неприятна ситуация точно с Пощенска банка преди нова година,
. Тъй като имаха проблем с он-лайн банкирането, в многобройните ми опити да преведа спешно едни пари, два пъти ми ги дръпнаха от сметката. Това го установих 10 мин. след втория превод и веднага се обадих на дадения в сайта телефон /беше около 21 ч. и нямаше отворен офис/, откъдето категорично отказаха да спрат теанзакцията. Добре че лицето, на което преведох парите беше добросъвестно и ми ги върна, иначе трябваше да се разправям с тези олигофрени от Пощенска банка. Останах разочарована и ще приключа с тях идните дни, и без това дебитната ми карта при тях е до м-април. Ще си търся друга банка.
 Само за сравнение - имах сходен случа преди години с ДСК като там вината беше моя, защото преведох пари по погрешна сметка. Отново беше късно вечерта и след контакт с техен служител по телефона, операцията беше анулирана веднага.
Подчертаното е пълна глупост. Сайтът се вижда кой е по url адресът му, не по някакви измислени логота, колкото и добре да са имитирани. Фишинг имейлите, които получавате в пощата си, също идват от различни имейл адреси от тези на официалните институции. Не знам колко тъп трябва да си, за да се хванеш, но явно има и такива... за съжаление.

А относно анулирането на преводи, много зависи дали вече е осчетоводена съответната операция. Ако да, то операторката от кол центъра действително няма какво да направи.

# 14
  • Мнения: 339
Прочетете чл.79 Ал.1 от Закона за платежните услуги и платежните системи. Трябва да ви върнат парите. Дори и да е фишинг, ако сте въвели данните си в сайт, който имитира този на Пощенска банка, Вие не сте виновен/а, как да знаете дали това е оригиналния сайт.
Освен това аз имах неприятна ситуация точно с Пощенска банка преди нова година,
. Тъй като имаха проблем с он-лайн банкирането, в многобройните ми опити да преведа спешно едни пари, два пъти ми ги дръпнаха от сметката. Това го установих 10 мин. след втория превод и веднага се обадих на дадения в сайта телефон /беше около 21 ч. и нямаше отворен офис/, откъдето категорично отказаха да спрат теанзакцията. Добре че лицето, на което преведох парите беше добросъвестно и ми ги върна, иначе трябваше да се разправям с тези олигофрени от Пощенска банка. Останах разочарована и ще приключа с тях идните дни, и без това дебитната ми карта при тях е до м-април. Ще си търся друга банка.
 Само за сравнение - имах сходен случа преди години с ДСК като там вината беше моя, защото преведох пари по погрешна сметка. Отново беше късно вечерта и след контакт с техен служител по телефона, операцията беше анулирана веднага.
Подчертаното е пълна глупост. Сайтът се вижда кой е по url адресът му, не по някакви измислени логота, колкото и добре да са имитирани. Фишинг имейлите, които получавате в пощата си, също идват от различни имейл адреси от тези на официалните институции. Не знам колко тъп трябва да си, за да се хванеш, но явно има и такива... за съжаление.

А относно анулирането на преводи, много зависи дали вече е осчетоводена съответната операция. Ако да, то операторката от кол центъра действително няма какво да направи.
Вие може и да имате технически познания и може да различите оригиналния сайт, но аз, както и много други хора нямат. Не са и длъжни. В закона изрично пише, че на възстановяване подлежат и оспорени транзакции поради технически причини. Има многобройна и безпротиворечива съдебна практика по въпроса. Ако Вие изхождате от практиката на банките, да действително в много случаите не уважават рекламацията, но има съд за тази работа.

# 15
  • Варна
  • Мнения: 5 290
Grinning Да, имам "познания"... умението да чета, усвоено на 4 - 5 годишна възраст.

# 16
  • Мнения: 2 591
Трябва много внимателно да се гледа - първо горе в търсачката откъде идва мейла; като се отвори да се погледне адресът на изпращача; после най-долу, с малките букви - там има големи изненади;  да се види има ли катинарче на адреса;  има ли разни цветни редове;  дори начинът на писане...  Фалшификатите си личат.
Друг е въпросът, че никога не трябва да се отварят, а дори да се направи, никога да не се потвърждава нищо.
Мислех, че им е минало времето на такива плитки измами, че хората се научиха, но уви, не е така.

# 17
  • София
  • Мнения: 4 192
Няма да имате успех. Все пак вие лично и добросъвестно сте си въвели данните. Това че някой недобросъвестно ви е окрал, няма вина банката...

# 18
  • Мнения: 68 918
Да, ето така се оправих
Скрит текст:
Върнаха ни парите.
Това, което ми помогна, не беше тази тема, а една статия, която намерих в интернет и следвах стъпките там.
В нея бе описано да се свържем веднага с доставчика на услугата - по телефон или по имейл. Аз ползвах и двата подхода. Имейла намерих в смс, който бе получен и с който ни информират, че сме закупили услуга с добавена стойност. Написах кратко че желая възстановяване на парите, тъй като услугата не е искана. Почти веднага ми върнаха отговор, типов, че да, ще ми върнат парите, защото не желаят неудовлетворени клиенти, и поискаха б.сметка или пей пал. Подадох банкова сметка миналия понеделник, и днес имам превод по сметката си за 5.99 лева. Преводът е международен.

 Това бе описано в статията, това и направих стъпка по стъпка. Не е трудно, съветвам да действате по този начин.

Съветът ми е изобщо да не се разправяте с Виваком. Няма смисъл. Случаят на Атти още повече ми изглежда мираж, след нашия личен сблъсък с оператора.

Удовлетворена съм.

Ето статията
https://todaytech.eu/2017/11/24/sms-%D0%B8%D0%BB%D0%B8-%D0%BA%D0 … 0%B7%D0%B0%D0%B1/

темата
https://www.bg-mamma.com/?topic=1294042.15

Също имах и друг случай, в който детето се беше абонирало в някакъв сайт - там се оправих по същият начин, който съм описала горе. Също ми върнаха парите от сайта директно, с тях комуникирах и от тях си ги искат.
Банката нищо не направи в този случай, загуба на време.

Последна редакция: ср, 09 фев 2022, 07:56 от teta75

# 19
  • Мнения: 9 384
Какъв Виваком пък сега? Нали за фишинг ставаше въпрос, не за услуги?

# 20
  • Мнения: 12 846
Съвсем друг е случаят, това с Виваком не е приложимо.
Аз друго се чудя, аз за да вляза в сайта на банката, ме карат да въвеждам номер, който получавам по телефона с смс. Тоест, ако не разпозная, че сайтът е копие, самата банка не допуска друг човек да има достъп до моята сметка, защото на неговия телефон няма да дойде този номер. В друга банка пък едни други неща правя пак с телефона, за да достъпя изобщо до сметката си.
Та от тази гледна точка, доста зле ми се струва Пощенска банка.

# 21
  • Мнения: 68 918
Има приложение, но ако не иска авторът, да не пробва.

При оспорване на транзакция в банка / оспорвах във втория описан от мен случай/, трябва първо да си опитал ти да се разбереш с лицето на което са преведени парите. Описано е в условията за оспорване това, така и ми отговориха и на мен. Писах на това лице. Върна ми парите виднага с международен превод.

Ще се изненадате колко скам сайтове връщат стига да си ги поискаш обаче. Господ помага, но в кошара не вкарва. Wink изисква се действие и от вас.

От всички отговори тук виждам само празни приказки и теоритезиране. Пий една вода, ти си виновен...нищо като решение не виждам да се предлага. Но пък смело се отрича предложено такова, въпреки че не е дори пробвано. Типично.

Успех на автора желая.

# 22
  • Мнения: 12
Към Револют акаунт са преведени парите. Банката ще се опита да ги възстанови чрез тях. Надявам се на успех, защото знам че Револют е обвързан с идентификация на лицето, което стои зад акаунта. Подала съм и жалба към МВР, която ще отиде в прокуратурата с доказателствата от банката.

# 23
  • Мнения: 68 918
Банката винаги вижда на кого са преведени парите. Това обаче няма отношение към успеха на оспорването, а други неща, струва ми се...

# 24
  • Мнения: 9 384
teta75 добър съвет е дала. Щом знаеш, къде са преведени парите, опитай да си ги върнеш първо оттам.

# 25
  • Мнения: 68 918
Понеже се пита за оспорване пред банката, да кажа, като минала и през това, че съм много разочарована от моята банка. Изключително некомпетентни лели, да не кажа баби, на гишето. Лошо няма във възрастта, а в некомпетентността. Подадох възражение, в което трябваше да напиша кой е съконтрагента-така бе по бланка която ми дадоха. Написах, след като проверих в банкирането си. По процедура имат месец да извършат разследване. Какво "разследване" проведоха - получих мейл, в който пишеше буквално: на дата Х сте превели сума Y лева на еди кой си. Нещо, което аз вече знаех. И това се водеше разследването на фактите, моля ви се. Писах след това на централата им, и изразих недоумението си от дълбокото разследване на фактите, които бяха извършили от местния клон?!? Както и да е, тогава писах имейл на този сайт, поисках си парите, дадох си данните на картата, отговориха ми че да, ще ми върнат парите, и след няколко дена в банкирането видях, че действително са постъпили по сметката ми. Банката ми е ОББ, ако има значение..
Дано банката на автора е по-компетентна..
Между другото, тогава четох условията за оспорване на операции пред банката, та в самите тях пишеше първо да се опитаме да постигнем споразумение ние с това лице, при което са парите, чиято транзакция оспорваме. И едва след като нямаме успех, да се обърнем към банката.

# 26
  • Мнения: 12 846
А тези хора, които са откраднали, и особено ако са в друга държава, те защо биха върнали парите? Нали са измамници все пак.

# 27
  • Мнения: 68 918
Нямам идея, но от двата случая които имах, и в двата ги върнаха бързо и без мрън дори. На момента.
Моето обяснение е, че знаят че се движат по ръба, и за това връщат. А и вероятно малко хора си искат парите, та пак си печелят като теглят чертата. Това е моето обяснение...а истината каква е, не знам.
Особено изненадана бях за първия случай, със смс-а, тогава майка бяха измамили. Категорична измама си беше. Само че не теглят от карта пари, а надуват сметката към виваком, уж си платил услуга с добавена стойност, видиш ли. Което значи, че и оператора е в играта, защото той превежда после тези пари, които взема от теб, към третото лице. Добре, че поне не беше направила абонамент с цъкане на линка, а само еднократна услуга бе закупила, и то за дребна сума от 5 лева. Но имаше случаи на хора, направили уж доброволно абонамент за услуга, и всеки месец им теглеха от картата немалка сума, докато се усетят.

Но върнаха. Факт. Тогава много четох, вкл. и чужди сайтове...и такива бяха част от съветите, да им пишем.

# 28
  • Мнения: 149
При мен за съмнителна транзакция ми се обадиха по телефона да потвърдя. Иначе нямаше да я извършат. (макар аз да превеждах пари на майка ми със сметка в същата банка, но сумата беше по голяма).
Също пощенска(вероятно и другите банки) имам приложения за телефон и при онлайн плащане задължително трябва да потвърдиш през телефона.

Но да се свърже със този които е получил парите е добра идея. Голяма шанс да и ги върнат. Не искат да привличат внимание на разследващи органи. Много хора не си търсят парите и печелят от това.

# 29
  • Мнения: 188
Здравейте, моля за съвет! Тази сутрин изведнъж започнах да получава смс-и, че някой плаща с картата ми големи суми. Веднага станах и погледнах в чантата ми - картата си беше в мен. Докато се обадя да блокират картата ми и вече бяха направили 5 големи транзакции. Аз онлайн банкиране нямам, онлайн с карта в живота си никога не съм плащала. Как тогава се случва тази измама? Как са успели да направят плащания с картата ми? Добре, че имам парола и явно затова само до 5 транзакции се случиха. Банката ще ми възстанови ли сумата? Аз наистина нямам никаква вина и както написах вече никога, ама никога не съм плащала с карта. Дори много рядко я ползвам на пост-терминал в магазин. Как е възможно, какво да правя? Sad

# 30
  • Мнения: 68 918
От кого са смс-ите? От офиц.имейл адрес на банкага, или от друг фалшиф имейл?

Отиди в офис на банка и провери първо има ли такива транзакции, или не.

# 31
  • Мнения: 12
По някакъв начин са се сдобили с номера на картата ти. Отиди в банката за повече информация и провери покупка ли е направена или е теглено от банкомат. Трябва да пуснеш оспорване на плащанията. Успех и пиши после какво са ти казали, защото крадците стават все по-изобретателни и поне който може да се предпази.

# 32
  • Мнения: 188
По някакъв начин са се сдобили с номера на картата ти. Отиди в банката за повече информация и провери покупка ли е направена или е теглено от банкомат. Трябва да пуснеш оспорване на плащанията. Успех и пиши после какво са ти казали, защото крадците стават все по-изобретателни и поне който може да се предпази.

Ходих в банката. Оспорване на трансакции може да се прави само, когато трансакциите са извършени. В моя случай аз веднага съм блокирала картата и тези трансакции хем са налични, хем още не са осъществени. Казаха ми, че до 3 дни ще стане ясно дали ще се осъществят или не. Картата и блокирана и пуснах да ми се издава нова. Жената каза, че става въпрос за измама за покупка от Ирландия, което е безумно. Никога не съм теглила на банкомат с тази карта, нямам онлайн плащания никога, дори не знам как става. Жената много се учуди тогава как е станало... и аз това се чудя...и каква е гаранцията, че в други ден с новата карта пак няма да се повтори? Как може човек да се сдобие с номера на картата ми? Това е нелепо... освен, ако докато вървя по улицата някой с някакво устройства не я сканира през чантата и портфейла, друг вариант не виждам. В пълен ступор съм.  Нямам обяснение, от банката също не могат да си го обяснят. Освен някой от банката да го е направил? Някой от вас може ли да ми каже каква е гаранцията, че в други ден няма да се повтори случката с новата ми карта? Ами по-големи суми могат ли да се теглят от крадците? как се слага лимит на тая долна работа... и само да вметна, че за 1 седмица два пъти намирах пари - един път чанта с пари, един път портфейл, и двата пъти ги връщах. Как може после да ми се случи подобно нещо...

# 33
  • Мнения: 19 023
Крадат се данни, как точно става не знам.
Някои банки имат опция да се 'замразява 'картата през онлайн банкиране, така че докато е 'замразена ' никой не може да тегли.

# 34
  • Мнения: 12 846
Андреа, искаш да кажеш, че с картата е пазарувано в някакъв сайт? Определено някой ти е снимал картата, някой, който е имал в някакъв момент достъп до нея, щом ти самата не си я ползвала за нищо - нали това казваш, че не си я ползвала на банкомат и за онлайн пазаруване. Ако няма начин някой на работното ти място или другаде физически да е пипал картата и да я е снимал, значи е работа на банката все пак. Но ти нямаш ли ПИН? Аз с моята карта без ПИН мога само да правя някакви дребни покупки в магазина и толкова. А в онлайн пазаруването ми искат статична парола, динамична парола и се минава през телефона ми.

# 35
  • Мнения: 68 918
Не всички сайтове искат 3д парола. Особено извън ЕС.

# 36
  • Мнения: 188
Андреа, искаш да кажеш, че с картата е пазарувано в някакъв сайт? Определено някой ти е снимал картата, някой, който е имал в някакъв момент достъп до нея, щом ти самата не си я ползвала за нищо - нали това казваш, че не си я ползвала на банкомат и за онлайн пазаруване. Ако няма начин някой на работното ти място или другаде физически да е пипал картата и да я е снимал, значи е работа на банката все пак. Но ти нямаш ли ПИН? Аз с моята карта без ПИН мога само да правя някакви дребни покупки в магазина и толкова. А в онлайн пазаруването ми искат статична парола, динамична парола и се минава през телефона ми.

ДА, от сайт или официално приложение е пазарувано. Няма как някой да я снима, аз от 8 месеца съм в болничен у дома, понеже съм бременна. Онлайн никога не съм пазарувала с нея, дори не знам как се прави това. От банкомат не тегля, тегля само от банката на гише с лична карта. Имам ПИН, не знам как са плащали онлайн без него, като той е само в главата ми, няма го никъде. Нямам никакви статични, динамични или 3 д пароли, защото винаги съм отказвала такива поради простата причина, че не плащам онлайн никога. Имам и още една карта на друга банка, ако са снимали едната карта някак си през чантата ми, защо не са снимали и другата карта? там няма злоупотреба, поне за сега. Просто е адската мистерия как се е случило... Освен преди няколко месеца като бях в банката и нещо ми преиздаваха картата, беше невменяем служител, ако той нещо е злоупотребил, нямам друга представа за нещата....... адски недоумяващо е...

# 37
  • Мнения: 68 918
А кой е сайта все пак?

# 38
# 39
  • Мнения: 68 918
То пин за онлайн плащане не е нужен.
Само трите цифри от гърба на картата, както и номера и срока й.
Дете имате ли?
Все някой е въвел данните й в сайта.

Може и вие да сте я запаметили в някой профил.

Служител в банка - не ми се вярва. Картата я получавате в запечатан плик. Служител няма как да я види.

# 40
  • Мнения: 188
То пин за онлайн плащане не е нужен.
Само трите цифри от гърба на картата, както и номера и срока й.
Дете имате ли?
Все някой е въвел данните й в сайта.

Може и вие да сте я запаметили в някой профил.

Служител в банка - не ми се вярва. Картата я получавате в запечатан плик. Служител няма как да я види.

Нямам дете, нямам айфон, дори не знам как изглежда айфон, нямам платени приложения на андроид, не е запаметявана в никакъв профил, аз не ползвам тази карта никъде. Служител от банката ми я беше снимал точно картата, трябваше му копие на картата, а тя да остане в мен, докато дойде новата....

# 41
  • Мнения: 381
Как така ти е направил копие, докато дойде новата? Ти сега с нова карта ли си?
Ако е снимал старата карта, а сега си с нова, не може той да е злоупотребил, защото новата ти карта е с нов код на гърба (той е необходим при онлайн пазаруване, не ПИН кода).
Ако си със картата, която служителят е снимал, на твое място бих пуснала жалба срещу него.

# 42
  • Мнения: 68 918
За пръв път чувам да снимат дебитна карта ?!??
Може би се бъркаш нещо.
Пишеш че си била в банка "нещо да ми сменят картата."  Какво е това нещо?
Нещо ...не се сменя.
Преиздава се като изтече старата.
Струва ми се че не сте наясно...

В гугъл плей, в гугъл профила има опция да се въведе карта като начин на плащане.
Вижте си датота и часът на плащонето, да се сетите къде сте влизали, какво сте разглеждали, и т.н.

# 43
  • Мнения: 188
В банката бях, защото тогава трябваше да ми се преиздаде нова парола. Служителят снима картата ми и ми я върна. След 5 дни ходих да си взема новия пин. Картата си е една и съща.
Пак казвам никога не съм въвеждала картата никъде, ето нали виждате, че дори не знам кои цифри трябват, нямам купени приложения в андроид, никога никой не се е докосвал до телефона или картата ми.
тета75, трансакциите са направени от чужбина, жената от банката каза, че е ясно, че е измама. Въпросът е как може да се случи такова нещо, като картата не е била НИКОГА по никакъв начин въвеждана никъде. Освен на улицата някак си да я сканират през чантата ми - друг вариант не виждам. Или вариантът със служителя, който ми я снима...

# 44
  • Мнения: 68 918
Сега пък парола ..
Нали нямахте онлайн банкиране?

Изобщо, за какво са ви карти, като твърдите че не ги ползвате.

На мен ми е много объркан целия разказ..

# 45
  • София
  • Мнения: 14 748
Пин за банкомат са й преиздавали явно. Тогава банковия служител е имал всички необходими данни да пазарува онлайн.
За първи път чувам да се преснима банкова карта.

# 46
  • Мнения: 68 918
Парола и ПИН съвсем не е едно и също..обаче.

# 47
  • Другата България
  • Мнения: 37 546
Скрит текст:
Здравейте, моля за съвет! Тази сутрин изведнъж започнах да получава смс-и, че някой плаща с картата ми големи суми. Веднага станах и погледнах в чантата ми - картата си беше в мен. Докато се обадя да блокират картата ми и вече бяха направили 5 големи транзакции. Аз онлайн банкиране нямам, онлайн с карта в живота си никога не съм плащала. Как тогава се случва тази измама? Как са успели да направят плащания с картата ми? Добре, че имам парола и явно затова само до 5 транзакции се случиха. Банката ще ми възстанови ли сумата? Аз наистина нямам никаква вина и както написах вече никога, ама никога не съм плащала с карта.
Дори много рядко я ползвам на пост-терминал в магазин. Как е възможно, какво да правя? Sad
Аз мисля, че това е отговора на въпроса.

И не е работа на някакви непознати хора да държат сметка на жена в беда, объркана, за какво ѝ е дебитна карта.
Това си е нейна работа и няма общо с темата.
Аман от спам и навлизане в личното пространство на хората!

Това с преснимането и на мен ми е мътно....сигурна ли си, че са ти снимали картата, дебитната, а не личната карта?
Аз съм имала случай, в който са ми преиздавали карта, но ПИН-а ми е оставал същия.
Аз съм си го сменяла на банкомат.
Йо, жената е объркана и това си личи от самолет, нормално е да се замотае в пинове и пароли, няколко пъти повтори, че не е въвеждала нищо никъде, просто ПИН-а ѝ е хакнат според мен.

# 48
  • Мнения: 381
За онлайн пазаруване не трябва ПИН.

# 49
  • Другата България
  • Мнения: 37 546
Карта, ПИН, все тая, хакната е картата някак.
Според мен на посттерминал.
Там трябва ПИН. За суми над определен лимит.

Дано не са големи сумите.

Последна редакция: пн, 14 фев 2022, 21:03 от Merri_An

# 50
  • Мнения: 188
Сега пък парола ..
Нали нямахте онлайн банкиране?

Изобщо, за какво са ви карти, като твърдите че не ги ползвате.

На мен ми е много объркан целия разказ..

Ползвам картата на пост терминал - плащам в магазините хранителни, дрогерии, плащам в болницата големи суми за прегледи, затова имам карта. Понякога не върви да се разхождам с 500лв в джоба, затова плащам с карта. Бях забравила пин кода, понеже отдавна не бях плащала с карта и затова ходих в банка да ми се преиздаде нов пин код. Това беше преди 5 месеца някъде. Съответно картата си остава същата, тя не е преиздавана. Нямам онлайн банкиране. Сменяла съм само пин код на картата. Това е. Обърках се и вместо пин съм написала парола, но повече схванахте за какво говоря. Освен на пост-терминал и аз не виждам как по какъв начин ще се хакне. Служителката от банката ме уверява, че с плащане на пост терминал не може да стане измама, т.е. да не мисля, че в това е причината...направо се побърках днес.. а иначе от банката казаха, че възстановяват сумите на 100% в моя случай, но пак казвам... на мен притеснението ми е как да бъда сигурна, че утрешния ден пак няма да се случи това и с новата карта? Жената от банката каза, че даже с много пари са ме измамили ;/ обикновено били по-малки суми... Няма как да се направи застраховка срещу такива измами, иначе самата карта, ако някой ми я открадне е застрахована. Нямало и лимит на тея онлайн плащания, което мен лично много ме учуди. Иначе веднага бих сложила лимит и без това нямам плащания онлайн. Видях в олкс.бг че продават някакви специални калъфчета за карти, които не могат да бъдат сканирани през тях. Освен такава да си поръчам, дали има ефект наистина?

Последна редакция: пн, 14 фев 2022, 21:10 от andreaborisova

# 51
  • София
  • Мнения: 16 095
При  забравен ПИН код от банката дават нов в запечатан плик. Също съветват да се смени на техен банкомат за да нямаш съмнения в служителя. Поне в Пощенска банка е така.
За онлайн пазаруване не се иска ПИН код, до се изисква освен номера на картата да въведеш и CVV/CVC кода , също и до кога е валидна картата, имена на картодържателя.  Това без да я видят  или ти да им го кажеш няма как да го знаят.

# 52
  • Мнения: 188
При  забравен ПИН код от банката дават нов в запечатан плик. Също съветват да се смени на техен банкомат за да нямаш съмнения в служителя. Поне в Пощенска банка е така.
За онлайн пазаруване не се иска ПИН код, до се изисква освен номера на картата да въведеш и CVV/CVC кода , също и до кога е валидна картата, имена на картодържателя.  Това без да я видят  или ти да им го кажеш няма как да го знаят.

Ако е така - тогава е ясно - или служителя в банката или някак си я сканирват през чантата ми. Името ми го пише на самата карта.

# 53
  • Мнения: 68 918
Е те не са ти осчетоводени още сумите, нали си я блокирала веднага след смс-те от банката.

А за навлизането в личното пространство - щом е изложен случая тук, ще навлизаме, да гадаем ли за да дадем съвет..аман от разбирачи.

# 54
  • Другата България
  • Мнения: 37 546
Ползвам картата на пост терминал - плащам в магазините хранителни, дрогерии, плащам в болницата големи суми за прегледи, затова имам карта. Понякога не върви да се разхождам с 500лв в джоба, затова плащам с карта. Бях забравила пин кода, понеже отдавна не бях плащала с карта и затова ходих в банка да ми се преиздаде нов пин код. Това беше преди 5 месеца някъде. Съответно картата си остава същата, тя не е преиздавана. Нямам онлайн банкиране. Сменяла съм само пин код на картата. Това е. Обърках се и вместо пин съм написала парола, но повече схванахте за какво говоря. Освен на пост-терминал и аз не виждам как по какъв начин ще се хакне. Служителката от банката ме уверява, че с плащане на пост терминал не може да стане измама, т.е. да не мисля, че в това е причината...направо се побърках днес.. а иначе от банката казаха, че възстановяват сумите на 100% в моя случай, но пак казвам... на мен притеснението ми е как да бъда сигурна, че утрешния ден пак няма да се случи това и с новата карта? Жената от банката каза, че даже с много пари са ме измамили ;/ обикновено били по-малки суми...
Естествено, че схванахме, ама нали трябва да се чопли в "раната" и да се нищи до откат.....спам да има и си врем гагата където не трябва!
Сигурна съм, че ще ти възстановят сумите, но продължавам да мисля, че е на пос терминал проблема.
Ти какво очакваш да ти се каже в банката - ние сме виновни?
Другия момент е това със снимката.
Пак те питам - сгурна ли си, че ти снимаха дебитната карта? А не личната например? И ако е така, с какъв мотив?
Защото това също е притеснително.

# 55
  • София
  • Мнения: 14 748
При  забравен ПИН код от банката дават нов в запечатан плик. Също съветват да се смени на техен банкомат за да нямаш съмнения в служителя. Поне в Пощенска банка е така.
За онлайн пазаруване не се иска ПИН код, до се изисква освен номера на картата да въведеш и CVV/CVC кода , също и до кога е валидна картата, имена на картодържателя.  Това без да я видят  или ти да им го кажеш няма как да го знаят.

Така де, ако наистина служител в банката е преснимал картата, е имал всички необходими данни за онлайн пазаруване.
Пуснете оплакване в банката, да си направят проверка какво и защо е направил служителя.

# 56
  • Мнения: 188
да, сумите не са осчетоводени,, от банката казаха, че ще отнеме 3 работни дни, за да се знае дали наистина ще се осъществят. Ако не се осъществят - значи няма измама и парите са ми налични по сметката, ако има измама ще пусна оспорване на трансакция и до 40 дни ще ми ги върнат. Поне така каза днес жената. Доколкото помня този служител ми я снима самата карта, личната карта защо да и я снима, нали я показвам и съм в системата им. Ще кажа на жената в банката като отида след 3 дни, че техен служител така е направил преди 5 месеца, ако може да влезе в системата и да види на коя дата и кой служител ми е издавал нов пин, понеже това се случи в съвсем друг клон. Не знам, за мен е пълна мистерия... и най-вече искам да знам как се е случило това нещо, а не толкова за самите пари. Важно ми е за в бъдеще да не се повтаря, защото ми предстои раждане свързано с много разходи и т.н. Не искам да изживявам такъв стрес. На пост-терминал как става хакването?

# 57
  • Другата България
  • Мнения: 37 546
Това с личната карта беше хипотеза, ако си с нова например се дава копие.
Но щом си сигурна, че именно дебитната карта ти е снимана.....хмм, още тогава трябваше да ти светне червената лампичка, въпреки че отново казвам - личното ми мнение е, че толкова явно банков служител не би си сложил главата на пангара. Трябва да е много тъп, без извинение. Какво, да е чакал пет месеца да види дали ще се усетиш?
Не каза с какъв мотив го е направил, това е много смело искане, според мен от некомпетентност, но знае ли човек?

Друг е момента, че ако наистина е това причината, жалбата ти следва да е и до Икономическа полиция, не само до банката. Защото днес си ти, утре ще е друг.

# 58
  • София
  • Мнения: 16 095
Ако не е тайна от коя банка е издадена картата?
Дебитна или кредитна е?
При забравен ПИН няма нужда да се преснима карта, повтарям се. Попълваш искане, удържат някаква сума за услугата и сканират личната карта без да я преснимат на хартия. Последното е забранено.
Минах скоро през това с 1 карта. Пластиката е на мое име и е в дъщеря ми в чужбина, тя беше забравила ПИНа.
Ще ти върнат парите, няма страшно.
За твое спокойствие направи си ел. банкиране, мобилен токен или друг вид верификация. Без тях не може да се плаща в интернет. НО няма да ти пречи да плащаш там, където ти трябва. Така във всеки момент на тел. ще ти излиза какво става с пластиката и сумите в нея.

# 59
  • Другата България
  • Мнения: 37 546
Освен да е забранено от месец, това със снимането на личната карта.
Защото преди месец точно от банката на съпруга ми му се обадиха специално заради това, че не си е занесъл хартиено копие на новата лична карта.
Когато миналата година аз смених моята заради по-изгодни условия за кредит, отново ми искаха копие на личната карта. На хартия.
За две различни банки става въпрос.

# 60
  • Мнения: 68 918
Септември ми снимаха л.к.за да осъвременяли/актуализират данните при тях.

# 61
  • Мнения: 188
"За твое спокойствие направи си ел. банкиране, мобилен токен или друг вид верификация. Без тях не може да се плаща в интернет. НО няма да ти пречи да плащаш там, където ти трябва. Така във всеки момент на тел. ще ти излиза какво става с пластиката и сумите в нея." - не им разбирам на такива верификации, както казах аз дори имам страх на обикновен банкомат да тегля. Нали получавам смс веднага и реално знам, ако нещо се плаща с тази карта. Иначе попълвахме и искане за новия пин с господина, но служителят беше наистина много странен. Сега като се замисля обаче измамата е от чужбина направена ,т.е. едва ли е този човек, как ще го направи от чужбина.. Дебитна карта е и освен на пост-терминал другаде не е вадена или плащано с нея. Ще ви държа в течение на всичко, ще пиша в четвъртък като отида какво е станало... Cry благодаря ви! много ви благодаря за съпорта!

Последна редакция: пн, 14 фев 2022, 21:43 от andreaborisova

# 62
  • София
  • Мнения: 16 095
Да, при подписване на документи за банкови услуги.
Но лк трябва да е валидирана от собственика - "Вярно с оригинала" подпис и изписани 2 имена. Не става касиерката да я отнесе до ксерокса и да си вади тя копия.
При някои случаи може да я сканира и препрати към ел. досие.
Което не означава, че после няма да си разпечата копие....
Уж се следи  и записва в паметта кой какво прави на устройствата....

# 63
  • Мнения: 830
Какво мислите за използването на RFID калъф за сигурност?

# 64
  • Мнения: 68 918
Да, при подписване на документи за банкови услуги.
Но лк трябва да е валидирана от собственика - "Вярно с оригинала" подпис и изписани 2 имена.

Не за подписване на документи, а просто за да я имат в системата актуална. Аз нищо не подписвах тогова, питах само нещо, и ми я поиска да актуализирали данните при тях. Снима, а аз подписах декларация, да.

# 65
  • Мнения: 12
От къде са сигурни от банката, че плащането е направено от чужбина? С картата и от България можеш да платиш нещо в чужбина. При онлайн банкирането може да се види, ако е влизането от чуждестранно IP, но в твоя случай е странно такова твърдение.

# 66
  • Мнения: 395
Какво мислите за използването на RFID калъф за сигурност?

Много хора ползват, не само за дебитни карти, но и за безконтактни автомобилни ключове. Какво се учудвате, че някой може да е сканирал картата ви, по такъв начин откраднаха колата на Плевнелиев.

Методите за измами са напреднали, но напредват и методите за защита, има не само калъфчета, но и цели портфейли и чантички.

# 67
  • Мнения: 188
скай, служителката в банката ми каза, че е направено от чужбина плащането.
ивайло, аз си поръчах вече такова алуминиево калъфче за 30лв, дано да има някакъв ефект от него. Но реално доколкото разбирам от коментарите тук, можеш да плащаш на пост-терминал в магазина и пак да си хакнат. Тъй че опасност дебне от всякъде. Май най-добре изобщо човек да няма дебитна карта, а само сметка и да си тегли на каса с лична карта.

# 68
  • Мнения: 18 600
Само да спомена, че има банки, които са със статичен (и отделно динамичен) пин код за плащания по интернет. Като статичният е-пин е различен от четири цифрения пин за банкоматите. Проверете във вашата банка дали има такава опция. При мен е задължително, не е по избор, но може в други банки да е по избор.

# 69
  • Мнения: 188
Само да спомена, че има банки, които са със статичен (и отделно динамичен) пин код за плащания по интернет. Като статичният е-пин е различен от четири цифрения пин за банкоматите. Проверете във вашата банка дали има такава опция. При мен е задължително, не е по избор, но може в други банки да е по избор.

не ви разбирам, ще ми обясните ли по-подробно?

# 70
  • Мнения: 19 023
За да се завърши плащането ви иска код, който се изпраща в момента на заявка да платите на вашия телефон като СМС, т.е. няма как друг да получи този код и да направи плащане.

# 71
  • Мнения: 12 846
Да, мъжът ми в ПИБ има статичен и динамичен код, аз в една банка имам фото тан, пак на телефона, а в Уникредит има Мтокен и от там излиза код на телефона.

Това са такива защити при плащане в интернет, така че само с картата не може да се плати, трябва да се ползва и телефонът за потвърждение.

# 72
  • Мнения: 68 918
скай, служителката в банката ми каза, че е направено от чужбина плащането.


При мен се видя само КЪМ КОГО е направено плащането. Към кое лице/сайт тоест. Не са ми писали и в офиц.мейл който получих, къде и откъде е направено плащането, от кой комп/телефон/място/държава. Писаха ми дата и час, и търговец към когото е плащането.

Не съм сигурна и дали това може да го кажат....от къде е.
Не мисля че може. Сигурна ли сте че това ви казаха точно?

# 73
  • Мнения: 188
жената ми каза, че плащането е направено от Ирландия. Повече не съм я разпитвала, защото много набързо стана всичко. В четвъртък като отида ще има сигурно повече яснота.

# 74
  • София
  • Мнения: 16 095
Вижда се къде е направено плащането в системата на банката.
Аз нали често пътувам при дъщерята в чужбина и на ел. банкиране ми излиза от къде е направено плащането - магазин с адрес или поръчка по нета, пак с  адрес. В момента на плащане и СМС получавам.
За да няма такива стресове винаги съветвам да си направиш допълнителните защити от банката и да си инсталираш на тел. каквото трябва. Не случайно в предни постове питах от коя банка е картата. Работя с повечето банки и можех да посъветвам за конкретна защита. Не беше от любопитство.

# 75
  • Мнения: 68 918
Може, не знам. Къде да. Но ОТкъде - дали?
Аз съм към ОББ и когато оспорвах, в банкиратето се виждаше дата, час, и на кого са преведени парите.
После получих и имейл от банката, от тяхното разследване, и пишеше същото - дата, час, и към кого са отишли парите.
Това, че в моя случай бяха преведени към град в САЩ, означава ли че от там е платено? За мен не..с карта можеш да платиш от всяка точка, до всяка точка.

Освен ако не ви разбирам за какво говорите..

Ето и насоки какво да правим
https://pravatami.bg/27317

# 76
  • Мнения: 188
Привет, по моя случай да ви кажа какво стана... Ходих в банката, имах среща с главния мениджър. Трансакциите се бяха осчетоводили на третия ден. Пуснах писмено оспорване на средствата и ми казаха, че банката ще ми върне парите, но все пак първо трябва да мине делото. Казаха, че 40 дни отнемало в най-лошия случай.
Статична и динамична парола имам на новата карта, имала съм и на старата ми карта, просто динамичната парола 3д или там както се казва тогава не съм я била активирала. Мениджърът ми каза, че този вид верификация с парола потвърждение на телефона нищо не предпазвало. На хакерите им е абсолютно достатъчно да имат само данните на картата, тази статистична парола не ги спира по никакъв начин. Успокоиха ме, че човек в живота си поне 1 път става жертва на подобна измама и че вероятността да ми се повтори случката е минимална. Казаха ми, че няма превенция срещу този вид измами. Просто се случват и това е. Аз като човек, който не тегли на банкомат никога, а само на каса с лична карта, не съм плащала никога онлайн и дори не знам как става, все още ми е чудно как някой е взел данните ми. Остава вариантът при плащане на пос терминал.
Имам застраховка СЕЙФ КАРД, но тя е налична само при кражба физически на самата карта или документите ми. Друг вид застраховка на парите човек няма каква да направи.

# 77
  • Мнения: 68 918
Би ли дала линк към сайта, към който са отишли всъщност парите от картата ти?

# 78
  • Мнения: 12 846
Андреа, много добре, че даваш информация, защото темата ти е много интересна и полезна.

Не разбирам тази част с паролата - как паролата не спира крадците. Аз самата, за да оперирам със собствената си картова сметка, не мога да го направя без статична и динамична парола, или фото ТАН, или Мтокен, зависи банката какво е въвела за защита. Не са ми минавали плащания при грешно въведени тези данни.
Не може да е така. Би трябвало да са достатъчно данните от картата само, ако банката няма тези защити, което говори доста зле за банката.

# 79
  • Мнения: 188
Линк към сайта няма как да дам, казаха ми, че те първа ще се разбере чрез разследването дали става въпрос за оригиналния сайт на ейпъл, но май си е той.
Ами да, така ми казаха и то това се случва в централата на банката с главния мениджър на банката. Никакви видове пароли не могат да спрат този, който прави измамата. Всичко е много напреднало. Както и да е, аз имам всички видове защити, дори предстоят днес да донаправя някои, но това не било абсолютно никаква гаранция.
И само да кажа, че банката е супер коректна и още днес ми преведи парите обратно, просто няма да оперирам с тях, но са ми вече в сметката обратно. Като свърши делото тогава стават активни. Но факт, че връщат на 100% сумата. Дано нищо не се обърка и всичко да си наред до края.

# 80
  • Другата България
  • Мнения: 37 546
Със снимането на картата какво стана?
Повдигна ли въпроса?

# 81
  • София
  • Мнения: 4 192
То по тази логика всеки може да си поиска парите от банката за онлайн транзакции. Страшно много неясноти има в цялата история. По ми е интересно какво стана с историята в която служител на банката е снимала дебитната карта.

# 82
  • Другата България
  • Мнения: 37 546
След като парите са върнати предполагам желанието да стане ясна тази неяснота е сведено до минимум.

# 83
  • Мнения: 68 918
То по тази логика всеки може да си поиска парите от банката за онлайн транзакции. Страшно много неясноти има в цялата история. По ми е интересно какво стана с историята в която служител на банката е снимала дебитната карта.

И за мен има неясноти.

Когато аз попълвах формуляр за оспорване, имаше поле до кого са преведени парите. Трябва да се попълни. Тоест аз го попълвах. Видях го в банкирането - търговец/сайт в САЩ в моя случай. После в отговора от банката, с който не уважиха искането ми, също го бяха упоменали този търговец.
А тук не стана ясно.

За да е от помощ на някого тази тема, е ок фактите коректно да се кажат.

Аз нищо не разбрах кой е източил картата.

Ако е само да си излее емоциите, става.

Но иначе ..нищо не се разбира. Лично мнение, с което не ангажирам никого.

# 84
  • Мнения: 188
И аз като писах оспорването трябваше да опиша трансакциите и съответно към кого са, нали прибавям и извлечение от сметката там си пише, отделно на смс известяване си пише - е, няколко пъти написах тук, че става въпрос за сайта на Ейпъл.
Парите НЕ са ми върнати, а само се превеждат обратно и стоят като запорирани. С тях аз не мога да разполагам, докато не приключи делото. Което било към 40 дни май.  За служителя и преснимането попитах, но ме увериха, че няма как да стане, съответно аз се съгласих, че най-вероятно съм се объркала. Мисля си, че много подробно описвам случая, не знам защо мислите, че не описвам и не давам цялата информация. Кое му е обърканато на случая? Има измама, картата е била блокирана веднага, след това се подава оспорване, започва дело и сега чакам развръзката след даден период. Всичко си е стандартна процедура.

# 85
  • Мнения: 830
тета75, защо не ти върнаха парите на теб, какво ти казаха?

# 86
  • Мнения: 188
То по тази логика всеки може да си поиска парите от банката за онлайн транзакции. Страшно много неясноти има в цялата история. По ми е интересно какво стана с историята в която служител на банката е снимала дебитната карта.

И за мен има неясноти.

Когато аз попълвах формуляр за оспорване, имаше поле до кого са преведени парите. Трябва да се попълни. Тоест аз го попълвах. Видях го в банкирането - търговец/сайт в САЩ в моя случай. После в отговора от банката, с който не уважиха искането ми, също го бяха упоменали този търговец.
А тук не стана ясно.

За да е от помощ на някого тази тема, е ок фактите коректно да се кажат.

Аз нищо не разбрах кой е източил картата.

Ако е само да си излее емоциите, става.

Но иначе ..нищо не се разбира. Лично мнение, с което не ангажирам никого.


Кои факти да се кажат коректно, аз тук от два дни пиша най-подробно?  Няколко пъти написах, че става въпрос за оригиналния сайт на ейпъл.

# 87
  • Мнения: 68 918
тета75, защо не ти върнаха парите на теб, какво ти казаха?

Насочиха ме към търговеца..да опитам първо с него да се разбера.
Писах назад, че това е по процедура..първо правиш контакт с него, ако не се договорите, пускаш оспорване. Това е за ОББ. Ако оспорването е неоснователно, дължиш 20 лв..според общите условия пак на ОББ.

На мен парите ми ги върна търговеца. Мисля че писах как.

# 88
  • Мнения: 188
тета75, защо не ти върнаха парите на теб, какво ти казаха?

Насочиха ме към търговеца..да опитам първо с него да се разбера.
Писах назад, че това е по процедура..първо правиш контакт с него, ако не се договорите, пускаш оспорване. Това е за ОББ. Ако оспорването е неоснователно, дължиш 20 лв..според общите условия пак на ОББ.

На мен парите ми ги върна търговеца. Мисля че писах как.

При попълване на документа за оспорване и при мен имаше въпрос - "свързахте ли се с търговеца?" Служителят от банката ми каза, че не е моя моя работа да се свързвам с него и да се мъча, а че това е работа на банката. Явно различни политики  на банките. И наистина как бих могла аз да се свързвам с него като не знам примерно английски език? По принцип самите сметки имат различни пакети при първоначално включване на договоа за сметка, моят е някакъв силен пакет премиум плюс или нещо от сорта беше, може пък с това да е свързано, не знам ..

# 89
  • Мнения: 68 918
Да, но доста търговци връщат сумите  ако директно си ги поискате от тях. Изненадващо, но факт. Поне от моя скромен опит...в 100 % от случаите, ми ги възстановиха точно те.

# 90
  • Мнения: 188
За да се завърши плащането ви иска код, който се изпраща в момента на заявка да платите на вашия телефон като СМС, т.е. няма как друг да получи този код и да направи плащане.

да, а има ли как да хакнат самият телефон и да получат този код?
Тази статична парола трябва ли да се активира по някакъв начин? Пише, че може да се смени, да я сменя ли първо? Динамичната парола четох, че се получава на смс, но това значи ли, че първо трябва да изтегля и инсталирам приложението на банката?

# 91
  • Мнения: 19 023
не знам да има риск да ти получава друг СМС.ите

отваря се прозорец преди плащането, където има опция  да се прати СМС с динамична парола, нищо не се инсталира, но си прровете в банката издател на картата

# 92
  • Мнения: 68 918
Не казваш коя е банката, за да ти се отговори коректно.

На ОББ ползвам онлайн банкиране, което е различно от мобилно такова. Нищо не инсталирам, влизам през браузър.

Прочети в сайта на твоята банка. Сигурна съм, че е описано стъпка по стъпка, и има отговори на въпросите ти.

# 93
  • Мнения: 19
Здравейте,
Бих искала да попитам дали някой е бил измамен чрез фишинг имейл? Ако да каква е била развръзката? В моя случай ми източиха немалка сума от дебитната карта и очаквам отговор от Пощенска банка дали ще ми възстановят парите? Моля за обратна връзка от хора, които са преминали през този процес.
. Абсолютно същото ми се случи в началото на декември с Пощенска банка. Получих отказ по оспорените транзакции. Ако искате ми пишете. merlin81@abv.bg

# 94
  • Мнения: 7
Здравейте!
Моят случай е поради невнимание. Когато си направих транзакция за теглене на пари, обаче в бързината си взех картата, но не и парите. Никой не е откраднал, сякаш банкомата ги върна обратно. След 5 минути се върнах в същия банкомат и повтрих процедурата, сякаш банкомата е блокиран. На другия ден ходих в ОББ да ми възстановят средствата и ми казаха, че трябва да пусна жалба, тоест оспорване.
Въпросът ми е колко време продължава процеса на разследване, за да получа парите си. Възможно ли е по рано от месец, зависи от ситуацията, дали ще ми ги възстановят?

# 95
  • Пловдив
  • Мнения: 1 155
Здравейте!
Моят случай е поради невнимание. Когато си направих транзакция за теглене на пари, обаче в бързината си взех картата, но не и парите. Никой не е откраднал, сякаш банкомата ги върна обратно. След 5 минути се върнах в същия банкомат и повтрих процедурата, сякаш банкомата е блокиран. На другия ден ходих в ОББ да ми възстановят средствата и ми казаха, че трябва да пусна жалба, тоест оспорване.
Въпросът ми е колко време продължава процеса на разследване, за да получа парите си. Възможно ли е по рано от месец, зависи от ситуацията, дали ще ми ги възстановят?
Пуснете жалба ,правят ревизия на банкомата и Ви ги възстановяват,ако се окаже ,че са вътре.Не би трябвало да е месец.

# 96
  • Мнения: 7
Здравейте!
Моят случай е поради невнимание. Когато си направих транзакция за теглене на пари, обаче в бързината си взех картата, но не и парите. Никой не е откраднал, сякаш банкомата ги върна обратно. След 5 минути се върнах в същия банкомат и повтрих процедурата, сякаш банкомата е блокиран. На другия ден ходих в ОББ да ми възстановят средствата и ми казаха, че трябва да пусна жалба, тоест оспорване.
Въпросът ми е колко време продължава процеса на разследване, за да получа парите си. Възможно ли е по рано от месец, зависи от ситуацията, дали ще ми ги възстановят?
Пуснете жалба ,правят ревизия на банкомата и Ви ги възстановяват,ако се окаже ,че са вътре.Не би трябвало да е месец.

Пуснах жалбата и обясних подробно за ситуацията ми. Парите са вътре, автомата е блокиран и никой друг няма достъп.
Казаха, че до месец ще ми ги възстановят... Защото правят разследване. Друг вариант няма.

# 97
  • Мнения: 54 596
Стана ми интересно защо Андреа тегли пари на каса, при наличие на карта?
Не познавам някой, който го прави в днешно време. Повечето банки имат такса за теглене на каса. Тя не уточнява за коя банка става дума.
Също така дали е възможно друг човек да е записал данните на картата и да е направил злоупотреба с нея?
Съвсем така, мистериозно, да се плаща в Apple ми звучи абсурдно.
Снимане разбрахме, че не е имало, от невменяемия служител.

# 98
  • София
  • Мнения: 16 095
Дева, не можеш да си представиш колко по-млади от нас хора вярват в световната конспирация. Как касиерката в Била ще им сканира картата и гаджето и е бияч на мафията = източване.
Пресен пример от петък след обяд. Излизам от Фантастико, оправям си торбата с покупки и чакам ММ близо до банкомата. Последния е опразнен, не пуска пари. Над 10 души на видима възраст 30 - 45 г. се тръшнаха къде в района има друг банкомат, как да изтеглят пари. Няколко пъти плахо се опитах да ги посъветвам да си пазаруват и платят с картата на каса. Само един прошарен мъж се плесна по челото - вярно, бе. Няколко двойки се подвоумиха, мъжете бяха на моето мнение, но женичките ги подбраха към близкия банкомат на  бензиностанция. А една към 30 годишна зашепна в ухото на милото как сигурно съм от банкоматната мафия и избягаха.
Пенсионерите не ги коментирам, но това бяха сравнително млади хора. За мене народа или е природно глупав или оглупява от конспирации. Ще ми се да не е първото.

# 99
  • Мнения: 54 596
Така е, Аиша. И моите наблюдения са същите. Млади хора, грамотни, не ползват онлайн банкиране, не плащат с карта, търсят банкомати и после ходят на касите на Изи пей. За мен това е абсурд.
Аз от 10+ години не знам къде се плащат сметки, всичко ми е онлайн. От банкомат вече шеста година не съм теглила. Наложи ми се инцидентно, в малък град, защото се оказа, че Изи пей не приемат карти, само кеш, а трябваше да платя нотариални такси.
Затова тази история ми звучи недобре скълъпена.
Като клиент на 15+ банки през годините, ЛК ми е снимана навсякъде, как все на другите им крадат данни, не знам.
За фишинг имейли е ясно. Като си наивен, да се връзваш на награди, си плащаш.

# 100
  • Мнения: 830
Aко по невнимание съм отворила фишинг мейл на който имаше опция "отпиши" и съм натиснала  линка за отписване (само това) , но после загрях, че е фишинг мейл, може ли да има последствия за мен и какви? Какво мога да направя за да предотвратя злоупотреба евентуално в момента към мен?

# 101
  • Мнения: 68 918
Къде го отвори?
Ако е на телефон и си задола в гугъл плей средство за плащане към моб.оператор, може да ти надуе сметката.
Провери си я в момента да разцереш начислено ли е нещо.
Вероятно да...съдейки от това което съм чела.
Ако да, ще ти пиша какво да направиш...

Много от тези изскачащи банери ти задължават сметката независимо кой хикс цъкнеш.
Виж вх.смс дали имаш че си платила/абонирала си се за нещо...

# 102
  • Мнения: 830
Не, не съм плащала нищо, това е просто фишинг мейл от един си кой магазин на който има опция отдолу отпиши ме, натиснах отпиши ме и то ми даде, че ме е отписало от дадения сайт. Но после всъщност забелязах, че това е фишинг мейл и сега се чудя какво мога да направя.

# 103
  • Мнения: 68 918
Попитах откъде сте влезли, от какво устройство.
Това че вие си мислете че не сте платили нещо, не значи, че е така.
За чуденето съм написала какво да направите вече.

# 104
  • Мнения: 830
От телефона съм влезнала в пощата си. Не, нямам натрупана сметка. Нямам начислено нищо.

# 105
  • Мнения: 410
Може да подадете сигнал към Дирекция Киберпрестъпления на ГДБОП
https://www.cybercrime.bg/index.html

Общи условия

Активация на акаунт