Проблемно дете в класа

  • 13 283
  • 160
  •   1
Отговори
# 60
  • Бургас
  • Мнения: 3 599
Такова дете трябва да има ресурсен учител.Мисля,че от общината изпращат такъв,но може и да греша...Ако има ресурсен учител ,който да седи до него ,ситуацията ще е различна.
Защо майката на въпросното дете  и класната,директорът  не са поискали   ресурсен учител?
Първо....Ресурсният учител не е личен асистент, не го изпраща общината, а е нает специалист в училище. Нормативът му е 25 учебни часа, които разпределя измежду всички деца със СОП в училището /респ. ако са десет  - ще види половината два пъти седмично, а другата половина по три пъти, което често е крайно недостатъчно, но това е положението - никой директор не може да си позволи да наеме и плаща на ресурсни учители, прикрепени към едно дете само, като асистенти/.
Второ...За ученици с агресивни и автоагресивни прояви, особено ако са с аутизъм, често се изисква медикаментозна терапия. И повечето такива имат ТЕЛК с чужда помощ / респ. и асистент/, който може да се задължи за присъства в часовете. Нещо, което е ангажимент на родителите...
Трето... Това семейство най-вероятно е и за семейна терапия, а в това училището също не може да помогне...

# 61
  • Мнения: 29 846
Не, че нещо, но детето е ромче. Силно се съмнявам родителите да се юрнат да му търсят учители и лечение. Дано да греша...

# 62
  • Бургас
  • Мнения: 3 599
Ами за това има социални...Щом могат да го диагностицират, изкарат ТЕЛК и взимат помощ, ще се задължат и да го лекуват адекватно...

# 63
  • Мнения: 6 748
Тъкмо и аз щях да обяснявам за ресурсните учители. Те не са лични асистенти на едно дете. Те обхващат всички деца със СОП в училището, а някои дори и в няколко училища. Средно може да им се пада два пъти седмично по един час с конкретно дете. Задачата на ресурсния учител е да поднесе материала достъпно за детето спред потребностите му. Той не е звероукротител.
Проблемът тук е съвсем друг.
Обикновено родителите на проблемни деца /тук няма значение дали има диагноза или не, а агресията/ стигат накрая до индивидуална форма на обучение, защото не може едно агресивно дете да тормози цял клас.

# 64
  • Бургас
  • Мнения: 3 599
А освен това има и комбинирана форма като междинен вариант...

# 65
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 312
Ето ,че има вариант.
Rosi 81 обясни много добре.
Значи някой-според мен класен ръководител ,трябва да си свърши работата и да уведоми социалните,след като семейството е ромско и родителите не си изпълняват задълженията.
И детето да има личен асистент.То може и да има между другото.
В такива случаи обикновено майката е личен асистент и получава заплата за това...
Или детето да мине на индивидуално обучение.Ама такова решение май може да вземе само родител или има и друг вариант?

# 66
  • Варна
  • Мнения: 36 756
Индивидуално обучение, това означава, че въпросното дете трябва да си е у дома и да му се осигури компютър най-малко. Те техните сигурно с облекчение му виждат гърба всяка сутрин и си отдъхват за няколко часа от него, докато е на училище.

# 67
  • Бургас
  • Мнения: 3 599
Индивидуално обучение, това означава, че въпросното дете трябва да си е у дома и да му се осигури компютър най-малко. Те техните сигурно с облекчение му виждат гърба всяка сутрин и си отдъхват за няколко часа от него, докато е на училище.
Като толкова им се отдъхва, или ако е толкова тежка диагнозата,  има и  Центрове за специална образователна подкрепа /бившите помощни училища/.  Там вече и ще го учат, и ще го гледат, и ще го хранят и чак следобед ще им го изпращат...Колкото и да ни се иска, масовото училище не е място, което може да посрещне на 100% нуждите на някои деца със СОП.

Последна редакция: пт, 18 фев 2022, 15:15 от rosi81

# 68
  • София/Севлиево
  • Мнения: 11 067
Индивидуално обучение, това означава, че въпросното дете трябва да си е у дома и да му се осигури компютър най-малко. Те техните сигурно с облекчение му виждат гърба всяка сутрин и си отдъхват за няколко часа от него, докато е на училище.
Индивидуално обучение е да се изготви олекотена програма за детето и учителите да му преподават само на него в училище,когато са свободни.Моят син за втора година е така.В 5-ти клас бе на смесено,но т.к.аз му бях личен асистент и забременях не исках да ходим за часовете в училище заради короната и мина изцяло на ДО.Сега сме в друг град в по-малко училище и там психолога му е придружител.
Не всяко дете го искат в помощно училище.Моят син не го взеха, защото може да говори,научи се без проблем да пише и смята,също и да чете...

Последна редакция: пт, 18 фев 2022, 15:22 от Елислава

# 69
  • Мнения: 3 665
Здравейте,
в класа на едното ми дете, както вероятно във всеки клас има агресор. Псува ги, обижда ги вулгарно безпричинно, всекидневно ги краде, в час си прави каквото поиска, редовни побоища над всички. Учителите го оставят да си прави, каквото си поиска, защото бил с диагноза "аутизъм", въпреки, че освен с агресията и простащината по нищо не се отличава от другите като възприемане на околния свят. 22 деца са пребивани, крадени, обиждани, почти нищо не се преподава, защото то си прави, каквото си поиска. Според вас това наистина ли е "аутизъм", според мен няма нищо общо от всичката информация, която съм прочела няма и една обща черта особено пък агресията на това дете към всички, понеже може да я проявява абсолютно безнаказано и абсолютното разбиране за всичко ставащо около него и неговата роля в заобикалящата го среда и оправдано ли е поведението на учителите? В същото училище от по- големите едно друго дете не желаеше да учи, занимаваше се само с телефона, разбираше се с другите, но за да може да продължи и да завърши въобще образование и него го изкараха "аутист". Това безразборно раздаване на "диагнози" не ощетява ли много наистина нуждаещите се такива деца.
А, ако вашето дете е в това състояние, а!? Как бихте погледнали?
Съвет от мен, помагайте и вие, като родители, общество трябва и е длъжно да помогне, не да гледа и коментира! Има с какво да помогнете, просто поискайте! Успех!

# 70
  • Мнения: 6 166
Вероника да пише как са се отървали успешно от такова дете, че ми стана интересно..

# 71
  • Мнения: 1 590
Писа вече.
Родителите са били задружни и са се оплакали общо. А не като вица "Един юнак - комита, двама - дружина с предател".

# 72
  • Мнения: 6 166
Те и да се оплачат не могат да мръднат дете от училище до 4ти клас. Та ..

# 73
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 312
Родителите се обединихме.
Написахме жалба направо до директора.Подписана от всички.
На директора обяснихме,че ако до 1 седмица няма резултат ще извикаме журналисти от местната телевизия,от BTV,от вестници...а те вероятно няма да откажат да дойдат.
На майката на проблемното дете обяснихме,че след като тя не може да се справи с него,ще подадем сигнал при социалните.

Резултат-детето беше преместено в друго училище.

# 74
  • Мнения: 6 166
Поздравления. Постъпили сте много честно.

Общи условия

Активация на акаунт