Отговори
# 1 380
  • Мнения: 8 247
При професионалните гимназии вторият ДЗИ е изпит върху професията. Например - компютърен, техник, хладилен техник, оперативен счетоводител и т.н. Ако искат да се явяват на трета или четвърта матура по избор, то тя ще е върху ООП от 8-10 клас.

# 1 381
  • Мнения: X
Върху материала от ООП изобщо. Математика например се учи до 12. клас включително.

# 1 382
  • Мнения: 11 162
Една публикация от днес, която хвърля малко светлина върху недостатъците на профилирането - в първата си половина. Във втората - общи теми, не по-малко важни.
https://www.segabg.com/category-education/obrazovanieto-ni-razmah-ili-sviti-krile

# 1 383
  • Майничка
  • Мнения: 12 624
"...Няма правителство, което да не заявява амбиции за сериозни промени в образованието; сегашното не прави изключение. Иска ми се да вярвам, че такива най-после ще бъдат направени: смели, същностни, фундаментални. ..."
Аз пък се моля да са предпазливи, поетапни и с възможност за корекция на всеки етап.

# 1 384
  • Мнения: 2 361
Много точно е написаното в статията

# 1 385
  • Мнения: 270
Аз съм потресена. Колкото повече ги чета тези учебни планове, толкова повече се обърквам. Не знам какво да посъветвам нашия седмокласник. Той разбираемо, като повечето деца на своята възраст, не е наясно с какво иска да се занимава в бъдеще. Искаше в Търговската(Пловдив), но просто си я е харесал като училище. Погледнах учебните планове там, ми то в 11-ти и 12-ти клас, само икономически предмети. Дори в елитните езикови гимназии, в последните класове няма всички общообразователни предмети. Не разбирам, кому е нужно това?
Накрая ще се окаже, че две години е учил напълно излишни и ненужни неща, а ще трябва да посещава евентуално частни уроци по предмети, които в последствие е решил, че му трябват за по нататъшното му образование.
Това е пълен абсурд и не разбирам в чия услуга е направено, със сигурност, не на децата.

# 1 386

Общи условия

Активация на акаунт