Покупка на автомобил

  • 5 410
  • 20
  •   1
Отговори
  • Мнения: 713
Здравейте,

Ще си купувам кола на старо. Спряла съм се на Нисан джук. Сега карам Нисан Микра, но искам нещо една идея по-голяма. Мнения за джук-а или съвет за друга подобна кола?

# 1
  • СИ
  • Мнения: 4 406
Здравейте,

Ще си купувам кола на старо. Спряла съм се на Нисан джук. Сега карам Нисан Микра, но искам нещо една идея по-голяма. Мнения за джук-а или съвет за друга подобна кола?

Зависи какъв ти е бюджета. Паркетниците на Нисан са доста по-големи от Микрата. Лично аз не бих си купил такова нещо. По-добре направо някой модел на Рено.

# 2
  • Мнения: 713
Бюджета ми е да 14 хиляди лева. Какво имаш предвид под паркетници?
Искам нещо по-високо като автомобил, защото доста често ми се налага да карам по разни планински пътища. И една идея по мощно като двигател.

# 3
  • Мнения: 14
Планински черни пътища или планински асфалт? Защото джук-а си е градска кола и за първия случай няма да ти върши работа. Също имаш ли предпочитания към двигателя(бензин, дизел)?

П.п. джуковете вървят средно по 20 хиляди, като най най евтините са по 14. Според мен не си заслужава за 110 коня и 1.5 толкова пари да се дават.
Дачиа дъстер вървят по 10-13 хиляди и са с по-добри спецификации от джук. Разгледай ги. Не изглеждат толкова като "женска кола" обаче

Последна редакция: сб, 10 сеп 2022, 10:57 от Персефона

# 4
  • Мнения: 713
Двигателя бензин. До сега съм карала микра с мощност 63 коня, така че 110 коня са много над това, на което съм свикнала. Пътищата са по-скоро асвалт с малки изключения да е черен път.

# 5
  • Мнения: 2 903
То освен мощността играят и много други фактори като теглото, дали е 4х4, каква е скоростната кутия и т.н.

Джука е втората най-грозна кола на света и отвътре е много тесен. Не разбирам хората, които ги харесват. Ако държиш на паркетник от Нисан гледай поне Qashqai, там и избора трябва да е по-голям. И си помисли с планинските пътища дали искаш 4х4, че вдига разходите.
Паркетници означава джипове дето само на външен вид са джипове и не стават за off-road. Общо взето повечето съвременни SUV-та.

# 6
  • Мнения: 14
Не гледайте само конете. Бих обърнала внимание на въртящия момент, особено ако давам толкова пари за кола.

# 7
  • при него
  • Мнения: 1 230
Сузуки SX4 може да погледнете. Малко SUV-че си е и на разумни цени.

# 8
  • Мнения: 4 408
Сузуки SX4 може да погледнете. Малко SUV-че си е и на разумни цени.
Не бих предложила точно този модел Сузуки.
Преди години, когато търсех моята кола бях на косъм да купя едно такова Сузуки още от първия поглед. Добре, че не го направих! Като се прибрах се зачетох за тях и масово мненията бяха, че им се чупят скоростните кутии и почти всяка такава или е менена или ще се наложи смяна в бъдеще.

П.П. Аз харесвам Джук, поне на визия, но тогава ми беше над бюджета.

На авторката не й трябва off-road кола, а малко по-висока, в случай, че пътищата са заснежени. Но също бих погледнала и Кашкай.

# 9
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 16 117
Взимай го тоя джук като ти е харесал, какво му се чудиш, покарай пък ако не ти хареса вземаш друго. То за всяка кола все ще излезе някой да каже нещо че се чупи, че не било наред и т.н.

Сузуки SX4 може да погледнете. Малко SUV-че си е и на разумни цени.
Това не е сувче, лека кола си е с 4х4, ниско и слабо.

# 10
  • при него
  • Мнения: 1 230
Витаминче и Ефибуш, вие ста карали такова Сузуки ли? Щото аз да, цели 80 000 км, та коментара ми е изцяло от опит, а вашите?

# 11
  • СИ
  • Мнения: 4 406
Сузуки SX4 може да погледнете. Малко SUV-че си е и на разумни цени.

Плюс от мене за това Сузуки. Има и аналог от Фиат, който се води Седичи. Ако се намери запазен екземпляр с двигател 1,9 / 120к.с. на Фиат ще върши много добра работа.

П.С. Бих добавил и Сузуки Игнис. Има и вариант само с предно предаване, който ще свърши работа. Сравнително висока, като за дупки и пътища с леки коловози. Леко тясна и друсаща, но в рамките на поносимото.

Последна редакция: пн, 12 сеп 2022, 17:07 от SeaHorse

# 12
  • Мнения: 2 903
Позната си взе чисто ново Игнис наскоро, според мен е много зле. Вози като каруца, вътре скърца страшно и интериора като качество е като на Дачия, може и да е по-зле от новите дачии. Екрана на навигацията също е зле. Тоя хибрид дето са му сложили извънградско само ще пречи, та един Дъстър май ще е по-добър избор в случая. Игниса е смислен само да катериш бордюрите в града.

П.п. На нейното много скоро почнаха и скоростите да издават много кофти звуци при смяна, но това може и да е нейна вина до някъде.

Това не е сувче, лека кола си е с 4х4, ниско и слабо.
Те всичките компактни сувчета са повдигнати с няколко сантиметра леки коли, някои даже 4х4 нямат, а които имат не им е постоянно, а само при приплъзване.

# 13
  • Мнения: 4 408
Витаминче и Ефибуш, вие ста карали такова Сузуки ли? Щото аз да, цели 80 000 км, та коментара ми е изцяло от опит, а вашите?
Не, моят не е опит.
Достатъчно ясно съм написала, че при търсене масово мненията бяха отрицателни точно заради проблемни скоростни кутии.  Плюс същото мнение от познат монтьор.
Аз лично предпочетох да не рискувам.

Разбира се, че за всяка марка/модел има и отрицателни мнения,  но все пак за мен е важно какво преобладава. И ако масово оплакването е от едно и също, то явно има причина.
По същия начин, по който за моята кола пишеше да се пазя от един определен двигател, и аз не купих него,  а друг.

# 14
  • при него
  • Мнения: 1 230
Първо да кажа, че нямам нищо против Нисан, мисля че като цяло са добри коли.
За Сузуки и по-конкретно за SX4. Ние го купихме февруари месец 2012, в една от най-тежките зими в София, която помня. Тест драйв правихме по пътя нагоре за Алеко, от страни имаше преспи сняг по 1 метър, имаше много сняг и лед през онази зима. Колата се справи чудесно там, тогава. А ние сме скиори и ни беше важно. Може да е 4 по 4, а може и да не е. Нашето беше 4 по 4. Може да е в режим авто, тогава компютъра решава, кога да включи задния мост. Може да е включен непрекъснато, но само при скорост до 60 км в час, а може и изцяло да е изключен. За града е предимство, че колата е по-компактна от по-големите SUV, по-лесно за паркиране и маневри. Просвета е 19 см, т.е при дупки, бордюри, има по-малка вероятност,да се разбие предницата. Отпред, вътре, е много удобно, мъжа ми е почти 190 см. При редовна поддръжка, не сме имали проблеми с колата 7 години и 80 000км. Ходихме веднъж до Будапеща и на една магистрала там, се засилихме със 180 км, за да видим как ще се държи, беше перфектна. Да, не е шумоизолирана като БМВ или Ауди, но то и цената й е доста по-приемлива, за хора, с по-малък бюджет. След отличната й служба, я продадохме без да сме пускали обява. Купи я един много приятен човек от Плевен, с когото си поддържаме връзка, не е казвал да има някакви сериозни проблеми, а той е земеделец и си я кара сериозно извън града.

Бойко, имаме Дачия, имаме в момента и СКрос Сузуки. Да ти кажа честно, едва ли има по-сделана кола от Дачиата, иначе същата ни служи много вярно и тя. На СКрос дисплея си е съвсем ОК, предполагам е същия като в Игнис-а, или поне за нас, е напълно ОК. За возенето, не мисля, че е правилно да ги сравнявам двата модела, от С Крос съм много доволна аз.

Според мен е важно, авторката в бюджета си, да вземе колкото може по-нова кола и/или на по-малко километри, за да има по-малка вероятност от скорошни ремонти. В смисъл, да не се подлъгва толкова по визия и екстри, а по-скоро да гледа състоянието.

Общи условия

Активация на акаунт