Отказ от Ресурсно подпомаган и излизане от системата на СОП

  • 2 830
  • 11
  •   1
Отговори
  • Мнения: 23
Здравейте! На някой случвало ли му се е да излиза от тази спирал със ресурсното подпомагане, преминаване от количествени на качествени оценки? Какъв е редът?
 Синът ми е в 10клас и е със СОП и качествени оценки по почти всички предмети. Покрихме ДОС до 4 ти клас, като минахме НВО и съответно вече има количествени оценки в дипломата за завършен 4 ти клас. В края на миналата година решихме с него да го от пишем от СОП-а и да си продължи с нормални оценки. Голям е и това му е комплекс вече.
 Днес след половин часов разговор с психоложката на училището, достигна до информацията, че трябва да подам заявление за отказване от допълнителна подкрепа и че няма вече специални потребности. Щяла да се назначи комисия, да мине наново оценка и тогава да се произнесат специалистите. Навремето, когато го включих в тази схема, не спира ха да ми повтарят, че винаги може да се откажем. А сега излиза едва ли не че някой друг ще решава за детето ми!

# 1
  • Мнения: 12 015
По.каква програма учи - индивидуална или по учебния план за съответния клас?
Има някакви изменения, трябва да видите Наредбата за приобщаващото образование.

# 2
  • Мнения: 23
Досега беше на индивидуална програма по Български език и Математика само. По другите предмети е по учебния ПЛАН.Къде мога да намеря тези изменения и за какво се отнасят?

# 3
  • Мнения: 12 015
Наредбата за приобщаващо образование потърсете.
Ако е по учебния план по останалите предмети и получи три оценки "покрива изискванията" за първия срок, от втория срок може да мине на количествени, но да, ще се произнесе комисия. Понеже съм учител и имам ученици ИФО на качествени оценки, тази година дискутирахме с педагогическата съветничка дали да стартират единия ученик нов предмет с качествени оценки или имам право да пиша количествени, ако преценя, че се справя. За тези, предмети, които миналата година са били на качествени оценки, беше категорична, че трябва да започне тази учебна година също на качествени и за втория срок може да мине на количествени, ако покрива изискванията.

# 4
  • Мнения: 23
На никой ли не му се е случвало това? Няма ли излизане от тази спирала  СОП ?

# 5
  • Мнения: 12 015
Три оценки по предмета "покрива изискванията" и от следващия срок ще е на количествени. Но при индивидуален план по БЕЛ и математика няма да е толкова лесно там да мине на количествени, първо ще трябва да покрие материала за съответния клас по учебен план.

Последна редакция: ср, 05 окт 2022, 15:55 от Mama Ru

# 6
  • Мнения: 13 806
Следя с интерес. Ние затова отказахме ресурно при преминаване от ДГ в училище. Тогава имахме такава възможност. Просто непреподписахме договора след изтичане на 4 група в ДГ.  Опитаха се да ни натиснат, но нямаше тогава с какво. Аз взех ролята на ресурсен. Сега, със новата система, когато информацията за обхванати от ресурсно  ще се прелива от ДГ към училище отказването от ресурсно ще е много по- трудно.
Наистина трябва да има някаква процедура, въпросът е да стане ясно каква точно. Аз бих отишла да говоря с директор ресурсен център. След което бих проверила информацията която той ми даде, в РУО. От там щях да мисля варианти.

# 7
  • Мнения: 1
https://bg-mam.ma/t/1487771                            Здравейте, оставих линк към тема която е обсъждана преди време. Изправени сме пред същият казус със синът ми .Ще се радвам ,ако дамата която е повдигнала темата преди,  сподели как се е развила ситуацията при нея или някои с подобен опит .

# 8
  • Мнения: 13 806
Наскоро четох някъде че за да получи удостоверение за завършена степен на  образование , ще трябва да се валидира/покрива нива с оценки по класове и предмети, където детето е било на качествена оценка.

# 9
  • Мнения: 1
Следя с интерес. Ние затова отказахме ресурно при преминаване от ДГ в училище. Тогава имахме такава възможност. Просто непреподписахме договора след изтичане на 4 група в ДГ.  Опитаха се да ни натиснат, но нямаше тогава с какво. Аз взех ролята на ресурсен. Сега, със новата система, когато информацията за обхванати от ресурсно  ще се прелива от ДГ към училище отказването от ресурсно ще е много по- трудно.
Наистина трябва да има някаква процедура, въпросът е да стане ясно каква точно. Аз бих отишла да говоря с директор ресурсен център. След което бих проверила информацията която той ми даде, в РУО. От там щях да мисля варианти.

Уважаеми дами и господа, умолявам ви да се водите от преките интереси на децата си! Ако вие като техни родители не желаете да ги защитите, аз като техен ресурсен учител няма как да ги защитя в училището.. чета и недоумявам в какво се корени проблемът тук.. защо искате да изключите тази подкрепа за децата си? Тя не им се оказва само тогава, когато не покриват ДОС по учебните програми на МОН в училище. От това следва, че детето ви може да я получава и тогава, когато се справя с учебния материал, като си получава количествените оценки и си се явява на НВО. То ще си получава допълнителните ни грижи, за да се справя и ще бъде защитено от слабите оценки и рисковете да остане и да повтаря класа, да загуби социалната си среда с децата, докато се мъчи да отговори на вашите амбиции да се обучава като тях.. не ме разбирайте погрешно! Наистина няма как да им помогна и да ги защитя, ако вие не желаете това. Наредбата се намира на страницата на МОН и моля ви, четете я спокойно и помислете, наистина ли искате точно това за детето си! Идея си нямате на какви парадокси и нелепици са подложени децата ви заради неправилно тълкуване на текста с оценките. Ученикът със специални образователни потребности получава задължително допълнителна подкрепа от ЕПЛР в училище, дори и тогава, когато покрива ДОС и се оценява с количествени оценки. Допълнителната подкрепа може да включва работа само по план за подкрепа с цели по социализацията на детето, с цели по развитие на неговите дарби или подкрепа за здравословното му състояние. Децата със СОП не преодоляват специалните си потребности, както четох тук, това са деца с различно личностно развитие, които често имат медицинска или логопедична диагноза, нерядко са деца с психо-социални особености в развитието. Не ги лишавайте от социалната среда на класовете им, за да ги правите като другите им другарчета! Умолявам ви, помислете отново и четете добре текста на Наредбата за приобщаващо образование. Предлага ви се услуга, която моето поколение нямаше, за да растат децата ви по-щастливо от нас.

# 10
  • Мнения: 12 015
Моето е на количествени оценки и със СОП, тази година отказва да ходи при ресурсната , но и докато ходеше получаваше слаби оценки. Е, не за срока или годината, но текущи си получаваше на общо основание. Плюс подмятанията, че е СОП. Това с подмятанията и тормозя не е изключение и затова децата се отказват от СОП.

# 11
  • Мнения: 13 806
Мила ентусиазирана госпожо или госпожице. Вие сте ресурсен, а аз съм хем майка , хем след някой месец магистър специална педагогика . Имам два пъти по-широк поглед върху ситуацията от вас,  защото я гледам от доста години от двете страни на барикадата. Прекрасно е да има такива ентусиазирани РУ като вас,  но само ентусиазмът ви не е достатъчен.
Едно дете може да се освободи от "СОП-а" си. Не ни внушавайте че децата СОП имат нужда от постоянна патерица под формата на ресурсен учител. Има и ситуации в които такива деца/семейства спокойно се оправят и без РП което е един два пъти седмично , подпомогнати от родител, баба дядо и много др. варианти и се справят много по-успешно отколкото им предлага системата. А защо се случва така -  мамаРУ го е обяснила много понятно.
Що касае наредбата да ПО бих искала да разделя вашият възторг, но пак не мога. Тя  е един добър инструмент,  който обаче е сложен в ръцете на субекти и всеки директор/ учител я прилага от своята камбанария в рамките на своите разбирания и правомощия. А и самата наредба позволява голяма свобода в тълкуванията. За съжаление често без да гледат интереса именно на детето.
 Има абсурдни абсурдности  от сорта на :
1.  директор иска дете покриващо ДОС с РАС  да премине на индивидуално обучение с качествени бележки защото госпожата по английски била недоволна, понеже като се претовари сензорно детето ( в пети клас начинът на преподаване в училище се променя , появяват се учители по всички предмети и на децата им  трябва малко повече време за адаптация, а за децата  с РАс това важи още повече)  трябва да бъде изведено от часа за десетина минути и това й разваляло дисциплината в клас.   Детето има 5 на входния тест по английски и едно от малкото в класа които могат да четат.
2. Или на родителите на дете покриващо ДОС с РАС се предлага  детето да мине на индивидуално обучение по основните предмети за да се обучавало на спокойствие в отделни кабинети. Пък след някоя друга година можело пак да мине към количествени бележки. (след като му е била редуцирана програмата как ще стане това ? и защо такова нещо се предлага съвсем сериозно на родителите без да им се казва истината че с всичко това детето повече никога няма да се върне в класната стая с другите деца и няма да получи диплома. Или че ако иска да получи трябва да държи приравнение по всички предмети по които е било на качествена оценка).

така че истината е някъде по средата. Когато се срещнат в правилната точка  интересите на родители/дете и система тогава всичко е ок. Но не във всяко училище това се получава.

Последна редакция: вт, 16 яну 2024, 12:10 от _re_ge

Общи условия

Активация на акаунт