Новите безумни условия за градски транспорт в София

  • 72 209
  • 1 844
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 46 557
Аз така и не разбрах сега ученическите карти може да се зареждат само с годишен абонамент или може и по един месец?
Отпадат месечните. Ще има само годишна, за всички линии, 200 лв.

# 61
  • Мнения: 2 470
Не мисля, че отпадат ученическите месечни карти за ЦГМ. Май отпадат тези за една линия и тези само за метро.

# 62
  • София
  • Мнения: 3 951
И 1лв може да е билетът и да си избият парите ако започнат да глобяват мангите без билети, както и неандерталци, които си качват краката на седалките, драскат по гт и си оставят отпадъците вътре. Отделно, да забранят на всякакви миризливци да ползват гт за спален вагон. Жал ми е, ама... не ми е приятно сутрин за добро утро да ме лъхне гняс.

# 63
  • София
  • Мнения: 12 480
Отпадат месечните за метрото и за една линия. Месечните за всички линии остават без промяна.

# 64
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 16 283
Вместо да привличат пътниците, така е измислено, че ще ги отблъснат.
Ще ги отблъснат към какво? Към извънградския транспорт или ще ходиш пеша през целия град? Satisfied

# 65
  • София
  • Мнения: 2 446
Остава и семейният пакет - 60 лв на месец за всички линии за родител и ученик (50 + 10), но по-изгодно излиза да се купят годишни карти, ако ще се ползват през всички месеци.

# 66
  • София /Абсурдистан
  • Мнения: 11 706
И 1лв може да е билетът и да си избият парите ако започнат да глобяват мангите без билети
И какво ще им вземат? На босия цървулите, както се казва… Simple Smile

# 67
  • София
  • Мнения: 3 951
Еее, то и на мен може да няма какво да ми вземат, ама ще ме глобят като стой, та гледай. Щом имат пари за цигари, значи имат какво да ги глобят. Най-малкото поне да си платят билета. Не да свалят възрастни хора, а на такива да не смеят да се опълчат, защото ги е страх.

# 68
  • sofia
  • Мнения: 8 943
Аз така и не разбрах сега ученическите карти може да се зареждат само с годишен абонамент или може и по един месец?
Отпадат месечните. Ще има само годишна, за всички линии, 200 лв.

Не отпадат ученическите месечни - това са спрените документи https://www.sofiatraffic.bg/bg/common/1410/
Не фигурират в списъка с новите - https://www.sofiatraffic.bg/bg/common/1397/novi-prevozni-dokumenti, защото реално не са нови, но никой не се е сетил да направят пълен списък с валидни тарифи, карти и пр.

# 69
  • Мнения: 14 939
Радикалните промени са изключително недомислени. Имам предвид билетите с времетраене, отпадане на по-евтините варианти за карта и валидирането на всяко качване. Не мога да разбера смисъла да имаш билет за час, след като има автобуси с интервал над 20 мин. Значи, возиш се с прекачване, първото ти возило закъснява в задръстването и изпускаш другото.
Малките карти се ползват от гости на града. И без това бяха супер обрани откъм варианти, а сега ги махат съвсем. Идваш за 10 дни, плащаш за месец.
А валидирането на всяко качване с този бой, дето става за седалките, е напълно безсмислено. Във всяко возило има камери на всяка врата. Явно се опитват да изловят колко хора се возят гратис, което повече ми прилича на контрол над контрольорски злоупотреби, отколкото проверка на натоварването.

# 70
  • Мнения: 46 557
И мен не ме устройват билетите за по час. Досега много често ползвах метрото за пазаруване или просто до някои места за разходка, но се връщам след 2-3 часа. Вече ще си правя план и ще ходим в почивните дни с колата. Загубиха ме като клиент.

Не отпадат ученическите месечни - това са спрените документи https://www.sofiatraffic.bg/bg/common/1410/
Не фигурират в списъка с новите - https://www.sofiatraffic.bg/bg/common/1397/novi-prevozni-dokumenti, защото реално не са нови, но никой не се е сетил да направят пълен списък с валидни тарифи, карти и пр.
Да. Понеже дъщеря ми ползва само месечните за метрото, затова по инерция отговорих.
Месечната за ученици е 20 лв. Ако си вземе не годишна, а месечни, без двата месеца ваканция, пак става 200 лв. като годишната. Пак същата работа. Ще си даваме ей така допълнително по 110 лв. за нищо. Но като нямаме избор, ще даваме.

# 71
  • Мнения: 236
От години не го проумявам СГТ, при все че цял живот го ползвам... Наистина е тъпня това орязваване на възможностите за "малки абонаменти" тип талончета, карти за по една линия и т.н. Вярно е, че и аз, като шофьор, ще предпочета да си платя зоната пред 1,60 за еднократно билетче + мръзнене и мизерия. Цените са категорично европейски - в Пилзен, Чехия, най-евтиното билетче е 1,50 лв за 30 мин, има варианти и за по 3, 6, 24 и 72ч. Годишна карта за всички линии е около 330 лв. Е ок, обаче в пиков сутрешвн час транспорта е през 2-3-5 мин максимум, трансп. средства са чисти, нови и поддържани, и (почти) винаги има достатъчно място за всички, а трамваите са всичките с ниски подове, достъпни за колички.
В Прага - "малкия" билет е 2,40 лева за 40 мин, "големия" е 3,20 за час. Годишна карта също беше около цената на тази в София. Ама за 1 час прекосяваш целия град от край до край, транспортът не просто е редовен и достатъчен, но е синхронизиран!, така че в момента в който слезеш от средство 1 и стигнеш до спирката на средство 2, средство 2 забива спирачки пред тебе. Това в София... иди го търси.
Бърно, пак Чехия - цени не знам, защото вслидирането е с банкова карта при качване и още веднъж при слизане. Ако на слизане няккой забрави да се валидира, му се отчитат всички спирки до последната на този курс в тази посока, и тогава се нулира.
Нарочно цитирам Чехия - бивша соц. държава, не нещо от друга галактика.
Качеството на превозните средства и удобството на ГТ там като цяло пък трудно мога да го пресъздам.

И в заключение - много ми е чудно за какво се събират едни пари в България?? Очевидно не сме по-бедни от Запада, щом цените на всичко, вкл. на ГТ,  са същите/по-високи, обаче къде потъват тия пари, че никоя от услугите няма същото качество? А за тези, дето знаят отговора - какво направихте да го промените?!

# 72
  • София /Абсурдистан
  • Мнения: 11 706
Ами къде отиват парите, краде се, къде да са…

# 73
  • Мнения: X
А кога ще направят ГТ възможен за ползване от хора с увреждания и майки с детски колички? Аз оня ден се возих на стар автобус със стълбички. Абсурд там да се качи човек с количка и за възрастните хора също е много трудно.

Големи сме европейци...

# 74
  • Мнения: 14 939
Тъкмо почнаха да вкарват пари в нови автобуси и прочее, и дойде пандемията. Преди пандемията имаше нещо като 5% гратисчии, по време на пандемията бяхме 5% редовни по една и съща линия.

Общи условия

Активация на акаунт